PetroNor: Veien mot utbytte
Den gamle tråden ble stengt pga størrelsen, så vi åpner en ny:
PetroNor E&P ASA:
Selskapet produserte 5 168 bopd i snitt i 2023. Peak på ca 6 000 bopd i Q4 før problemer med kraftforsyningen i desember 2023 gjorde at snittet i Q4 ble på 5 319 bopd. Dette forventes fikset tidlig i 2024 når ny plattform på Tchendo med egen strømforsyning er på plass. Selskapet sitter på følgende lisenser:
Kongo-Brazzaville: PNGF Sud (16,83 % eierandel - i produksjon)
Kongo-Brazzaville: PNGF Bis (22,7 % eierandel - produksjonslisens tildelt desember 2023)
Nigeria: AJE (ca 50 % eierandel når siste oppkjøp er myndighetsgodkjennelse er på plass - FID forventes i løpet av Q2 2025)
Gambia: A4 (90 % eierandel - letelisens som krever commitment to drill i løpet av mai - selskapet ønsker farm-out slik at man borrer med 30-50 %)
Guinea-Bissau: 100 % eierandel farmet ut til Apus Energy som skal drille i 2024. Kommersielt funn vil bety 30 MUSD til PNOR ved myndighetsgodkjennelse av utbygging samt 30 MUSD etter at et visst antall fat er produsert.
Selskapet publiserte 8. mai 2024 sin dividend policy. I hovedtrekk så betyr det:
-Distribution of cash during the second half of 2024 - approximate amount of USD 25 million (ca 1,9 kr/aksje avhengig av USD/NOK)
-Annual dividends
-The Company aims to maintain a consistent dividend payout ratio, from the free cash flow available, targeting a distribution in the region of 30% of the net income attributable to Company shareholders.
-The Company is committed to maintaining stable and predictable dividends, with the intention to increase them progressively in line with earnings growth over the long term.
-In the event of significant excess cash, special dividends may be considered in addition to regular dividends.
Økokrim: 13. mai 2024 utvidet Økokrim siktelsene til å gjelde markedsmanipulasjon og grov korrupsjon. Partnerene Søvold/Ludvigsen er siktet mens tidligere styreleder og selskapet har status som mistenkt.
PetroNor E&P ASA:
Selskapet produserte 5 168 bopd i snitt i 2023. Peak på ca 6 000 bopd i Q4 før problemer med kraftforsyningen i desember 2023 gjorde at snittet i Q4 ble på 5 319 bopd. Dette forventes fikset tidlig i 2024 når ny plattform på Tchendo med egen strømforsyning er på plass. Selskapet sitter på følgende lisenser:
Kongo-Brazzaville: PNGF Sud (16,83 % eierandel - i produksjon)
Kongo-Brazzaville: PNGF Bis (22,7 % eierandel - produksjonslisens tildelt desember 2023)
Nigeria: AJE (ca 50 % eierandel når siste oppkjøp er myndighetsgodkjennelse er på plass - FID forventes i løpet av Q2 2025)
Gambia: A4 (90 % eierandel - letelisens som krever commitment to drill i løpet av mai - selskapet ønsker farm-out slik at man borrer med 30-50 %)
Guinea-Bissau: 100 % eierandel farmet ut til Apus Energy som skal drille i 2024. Kommersielt funn vil bety 30 MUSD til PNOR ved myndighetsgodkjennelse av utbygging samt 30 MUSD etter at et visst antall fat er produsert.
Selskapet publiserte 8. mai 2024 sin dividend policy. I hovedtrekk så betyr det:
-Distribution of cash during the second half of 2024 - approximate amount of USD 25 million (ca 1,9 kr/aksje avhengig av USD/NOK)
-Annual dividends
-The Company aims to maintain a consistent dividend payout ratio, from the free cash flow available, targeting a distribution in the region of 30% of the net income attributable to Company shareholders.
-The Company is committed to maintaining stable and predictable dividends, with the intention to increase them progressively in line with earnings growth over the long term.
-In the event of significant excess cash, special dividends may be considered in addition to regular dividends.
Økokrim: 13. mai 2024 utvidet Økokrim siktelsene til å gjelde markedsmanipulasjon og grov korrupsjon. Partnerene Søvold/Ludvigsen er siktet mens tidligere styreleder og selskapet har status som mistenkt.
AmatørK
06.12.2024 kl 10:01
5050
Kanskje, jeg har litt historie med Polion i en viss annen aksje fra før, hvor han ikke var så positiv og gjerne belyste de negative sidene og risiko.
Men får la Polion svare evt om vedkommende ønsker det. Jeg liker jo selv å belyse risiko og usikkerhet i de casene jeg er i. Økokrim saken i PNOR skaper selvsagt usikkerhet, men jeg mener det også skaper en mulighet. Fordi alle aksjer med usikkerhet har en rabatt på seg.
Men får la Polion svare evt om vedkommende ønsker det. Jeg liker jo selv å belyse risiko og usikkerhet i de casene jeg er i. Økokrim saken i PNOR skaper selvsagt usikkerhet, men jeg mener det også skaper en mulighet. Fordi alle aksjer med usikkerhet har en rabatt på seg.
nkamok
06.12.2024 kl 10:20
5007
Man skal altid passe på med at bruge ironi over for fremmede - især på skrift 👍🏻Kender ham kun her fra Pnor trådene, og der bruger han klart rigtig meget ironi , som er ok for mig 😉
Noget andet er kursen i Pnor ! Jeg forstår simpelthen ikke, at folk sælger aktier på det her niveau !! I q3 rapport gør de meget ud af at fortælle, at de vil påbegynde udbyttebetaling efter EGM, som kommer i januar . En udbetaling på op mod 2 kr snarest muligt, og mulighed for yderligere udbytte senere i 2025 🤩Vi kan derfor, som jeg ser det, lande på op mod 4 kr i udbytte i 2025. Cashbeholdning ved årsskiftet vil jo være tæt på 1,4 mia, - det er jo helt uhørt for så lille et selskab at sidde på så stor en pengetank, og samtidig stort set gældfrit - Jeg køber fortsat små mængder hver uge, og kommer til at geninvestere udbytte 😎🤩
Noget andet er kursen i Pnor ! Jeg forstår simpelthen ikke, at folk sælger aktier på det her niveau !! I q3 rapport gør de meget ud af at fortælle, at de vil påbegynde udbyttebetaling efter EGM, som kommer i januar . En udbetaling på op mod 2 kr snarest muligt, og mulighed for yderligere udbytte senere i 2025 🤩Vi kan derfor, som jeg ser det, lande på op mod 4 kr i udbytte i 2025. Cashbeholdning ved årsskiftet vil jo være tæt på 1,4 mia, - det er jo helt uhørt for så lille et selskab at sidde på så stor en pengetank, og samtidig stort set gældfrit - Jeg køber fortsat små mængder hver uge, og kommer til at geninvestere udbytte 😎🤩
AmatørK
06.12.2024 kl 10:28
5038
Ja, forstår hva du mener. Jeg tror den lave kursen er "afrika/Økokrim" rabatt.
Jeg er fersk her, har en liten post og kjøpte en liten bit til i går.
Jeg er fersk her, har en liten post og kjøpte en liten bit til i går.
Fluefiskeren
06.12.2024 kl 14:31
4803
Litt atypisk dag for PNOR. Brent faller og oljeselskapene med den. Slike dager pleier PNOR å greie seg ganske bra. Ikke sånn i dag da den faktisk leder an i å falle.
nkamok
06.12.2024 kl 15:37
4749
Jeg får udbetalt forskud på arv her i december - de skal yngle i Pnor, så for min skyld må den gerne blive i det her kursleje 🙏🏻😎
Flodhest82
06.12.2024 kl 16:39
4660
Det som forundrer meg litt er at alle vet at det vil komme inn flere hundre millioner om et par uker, likevel selger man aksjer som om det er om å gjøre å kvitte seg med de lavest mulig. Noen som har en formening om hva markedet tenker om det ?
Fluefiskeren
06.12.2024 kl 16:50
4629
Du sier det selv med «alle vet» Da er det innbakt i kursen vil jeg si.
Holdt bra stand mot slutten av dagen enda Brent fortsatte nedturen. Ble derfor slett ikke dagens taper likevel.
Som jeg sagt til kjedsommelighet så er jeg fornøyd hvis kursen holder seg på tosiffret ut året. To potensielt store meldinger på nyåret. Utbytte og resultat fra Atum-1x. Den første har selvsagt klart høyest sannsynlighet.
Holdt bra stand mot slutten av dagen enda Brent fortsatte nedturen. Ble derfor slett ikke dagens taper likevel.
Som jeg sagt til kjedsommelighet så er jeg fornøyd hvis kursen holder seg på tosiffret ut året. To potensielt store meldinger på nyåret. Utbytte og resultat fra Atum-1x. Den første har selvsagt klart høyest sannsynlighet.
nkamok
06.12.2024 kl 17:46
4536
Arrrr FF en mulig udbyttebetaling på mellem 15-20% i Jan/feb kan umuligt være indregnet i kursen pt. Men vent gerne med at stige til efter jul 🙏🏻
Tm3P
06.12.2024 kl 18:28
4486
Syns den holder seg veldig bra mtp fallet i oljeprisen. Aksjen burde jo være veldig sensitiv til den mtp det enorme løftet de snart skal ta.
Får vel nesten si meg fornøyd om de oppnår en pris på $70 når man ser hvor negativt sentimentet er for tiden. Det er jo fortsatt en veldig god pris for Petronor sin del når dollaren er såpass sterk som den er.
Får vel nesten si meg fornøyd om de oppnår en pris på $70 når man ser hvor negativt sentimentet er for tiden. Det er jo fortsatt en veldig god pris for Petronor sin del når dollaren er såpass sterk som den er.
Fluefiskeren
06.12.2024 kl 20:37
4364
Nei, selvsagt ikke. Det var liftingen i desember jeg tenkte på siden det var den Flodhest nevnte.
nkamok
06.12.2024 kl 21:04
4328
Åhhh… ja det kan jeg da godt se, jeg kom vist til at læse det som om, at det var udbyttebetaling om nogle få uger - sorry my mistake 🫣
Men det er jo også rigtigt, op mod 500 mill inden nytår gir vel ca. 3,5 kr pr aktie, så det er da bare med at får solgt i en fart 😉ref. Flodhest 🤭
Men det er jo også rigtigt, op mod 500 mill inden nytår gir vel ca. 3,5 kr pr aktie, så det er da bare med at får solgt i en fart 😉ref. Flodhest 🤭
Flodhest82
07.12.2024 kl 02:18
4122
Det er ikke innbakt i kursen, selv om kursen er opp en del siste 2 md
Mdg1
09.12.2024 kl 09:23
3307
Litt over en mnd til vi får mellom 1,9-2 kr i utbytte. I løpet av 2025 får man over 25% utbytte på dagens kurs uten at det går ut over kassabeholdningen som allerede er på høyde med MCAP
Redigert 09.12.2024 kl 09:28
Du må logge inn for å svare
solid1
09.12.2024 kl 09:45
3208
Er nok ikke bare drømmer.
Utbytte er allerede bestemt og vil godkjennes i ekstraordinær GF. 😊
Trolig i januar. 🍻
Helg11
09.12.2024 kl 10:21
3122
Fortsatt ingen offisielle nyheter fra Apus om Atum-1X, men AGR som bisto på brønnen skriver på LinkedIn i dag:
"#Customersuccess #story: our user Apus Energy sought a reliable time and cost estimation software for their Atum-1X well, a true frontier wildcat #deepwater exploration well, the first offshore #GuineaBissau. "
Og videre: "Enhancing the success of deepwater drilling for Apus Energy's much anticipated Atum-1X well"
Oversatt skriver de altså at de "forsterker suksessen"...
"#Customersuccess #story: our user Apus Energy sought a reliable time and cost estimation software for their Atum-1X well, a true frontier wildcat #deepwater exploration well, the first offshore #GuineaBissau. "
Og videre: "Enhancing the success of deepwater drilling for Apus Energy's much anticipated Atum-1X well"
Oversatt skriver de altså at de "forsterker suksessen"...
Mdg1
09.12.2024 kl 10:30
3088
Boringen gikk fint, men det er jo enda ingen som vet om det ble funn.Så fra AGR sin side gikk alt på skinner
Fluefiskeren
09.12.2024 kl 10:53
3016
Det er jo spørsmålet. De var veldig entusiastiske også rett etter brønnen var ferdig. Det er dog en del som tyder på tørr brønn. Nemlig boretiden. Blackrhino forlot brønnen veldig raskt, og de kan ikke ha rukket en ordentlig testing. Men som jeg skrev tidligere kan det skyldes at den skulle på verft i Las Palmas og at dette kanskje ikke kunne skyves på. Likeledes kunne jeg ikke observere noen fakling uten at det betyr all verden.
Motsatt er det altså uttalelsene til AGR som er litt merkelig å forstå. Det kan godt være slik Mdg1 skriver. Jeg har skrevet det selv, men ser at det kan tolkes annerledes.
Det jeg synes mest heller mot et funn er at de ikke har meldt tørr brønn. Hvorfor skulle de ikke gjøre det? Dette er vel riktignok deres første brønn hvis jeg har oppfattet det korrekt og er kanskje ikke helt inne i gamet og praksisen kan kanskje også være litt annerledes i Dubai.
Dette er som Upstreamonline har skrevet et mysterium.
https://www.upstreamonline.com/exploration/mystery-over-west-africa-exploration-probe-results/2-1-1722819
Motsatt er det altså uttalelsene til AGR som er litt merkelig å forstå. Det kan godt være slik Mdg1 skriver. Jeg har skrevet det selv, men ser at det kan tolkes annerledes.
Det jeg synes mest heller mot et funn er at de ikke har meldt tørr brønn. Hvorfor skulle de ikke gjøre det? Dette er vel riktignok deres første brønn hvis jeg har oppfattet det korrekt og er kanskje ikke helt inne i gamet og praksisen kan kanskje også være litt annerledes i Dubai.
Dette er som Upstreamonline har skrevet et mysterium.
https://www.upstreamonline.com/exploration/mystery-over-west-africa-exploration-probe-results/2-1-1722819
solb
09.12.2024 kl 11:11
2973
Hvorom allting er, så dreier det seg ikke om småpenger hvis det blir klaff på Atum-1X.
"Guinea-Bissau
• Potential USD 60 million future revenue
contingent on approved field development plan
and establishment of continuous production
• Await further information on Atum-1X"
"Guinea-Bissau
• Potential USD 60 million future revenue
contingent on approved field development plan
and establishment of continuous production
• Await further information on Atum-1X"
Fluefiskeren
09.12.2024 kl 11:25
2926
Tror mange vil vente med å kjøpe til nærmere utbytte. Mange likte nok ikke å høre at Økokrim mente å gjøre fremskritt i saken. Jeg er en av dem.
Mdg1
09.12.2024 kl 13:12
2759
Økokrim sa bare at de hadde kommet mere i dybden på hva som hadde skjedd. De sa ingenting om det kom de tiltalte til gode eller motsatt. Nå er det 8 mnd siden og det har enda ikke skjedd noe som helst med saken. Om de mente de hadde så mye for 8 mnd siden burde jo saken snart utvikle seg i den ene eller andre retning. Om de skulle finne på å etterforske saken i ti år til vil jo aksjonærene ha fått tilbake flere ganger innsatsen i mellomtiden og Ludvigsen vil nærme seg 80-årsdagen
Redigert 09.12.2024 kl 13:13
Fluefiskeren
09.12.2024 kl 13:36
2704
Ja, men hva innebærer det at de har kommet mer i dybden og samtidig gir Petronor status mistenkt? De sier at de samarbeider med flere land. Det kan virke som Perenco er trukket inn. De har tre saker på seg, og sak 2 gjelder PNGF Sud.
Det er nytt for meg. De har dårlig rykte når det gjelder miljø, men har også hatt korrupsjonssaker.
Denne er fra 8. august og oversatt fra fransk.
« Den nasjonale finansadvokaten har åpnet to foreløpige etterforskninger mot Perenco, som tilhører Perrodo-familien. En tredje rettslig prosedyre gjelder aktivitetene til den andre franske oljemajoren etter Total i Kongo-Kinshasa og deres innvirkning på miljøet.»
Det er sak to som har koblingen til oss.
« Den andre etterforskningen er et svar på en forespørsel om bistand fra det norske rettsvesenet, som ser på vilkårene for tildeling av et sett offshore-felt, Pointe-Noire Grand Fond (PNGF), sør i landet, i 2017. Det norske selskapet Hemla eier 20 % sammen med Perenco, en 40 % aksjonær, som også er ansvarlig for driften av nettstedet.
I følge Investigate Europe and Disclose hjalp presidentens datter, Julienne Sassou-Nguesso, og svogeren hennes Hemla med å vinne konsesjonen. Så fikk Julienne tilbake 15 % av kapitalen til det kongolesiske datterselskapet sitt, og satte inn saftige utbytter. Nettstedet produserer mer enn 30 000 fat per dag, eller en tredjedel av Perencos produksjon i landet. I januar fikk franskmannen og hans norske partner en ny letetillatelse «PNGF bis» som dekker 124 kvadratkilometer.»
https://www.challenges.fr/fortunes/perenco-pourquoi-le-petrolier-est-dans-le-viseur-de-la-justice_901367
Mulig det pågår et samarbeide mellom Økokrim og fransk politi. Om det er negativt eller positivt skal jeg ikke ha sagt noe om. Det var ikke omtalt av den mye diskuterte artikkelen fra Investigate Europe.
Det er nytt for meg. De har dårlig rykte når det gjelder miljø, men har også hatt korrupsjonssaker.
Denne er fra 8. august og oversatt fra fransk.
« Den nasjonale finansadvokaten har åpnet to foreløpige etterforskninger mot Perenco, som tilhører Perrodo-familien. En tredje rettslig prosedyre gjelder aktivitetene til den andre franske oljemajoren etter Total i Kongo-Kinshasa og deres innvirkning på miljøet.»
Det er sak to som har koblingen til oss.
« Den andre etterforskningen er et svar på en forespørsel om bistand fra det norske rettsvesenet, som ser på vilkårene for tildeling av et sett offshore-felt, Pointe-Noire Grand Fond (PNGF), sør i landet, i 2017. Det norske selskapet Hemla eier 20 % sammen med Perenco, en 40 % aksjonær, som også er ansvarlig for driften av nettstedet.
I følge Investigate Europe and Disclose hjalp presidentens datter, Julienne Sassou-Nguesso, og svogeren hennes Hemla med å vinne konsesjonen. Så fikk Julienne tilbake 15 % av kapitalen til det kongolesiske datterselskapet sitt, og satte inn saftige utbytter. Nettstedet produserer mer enn 30 000 fat per dag, eller en tredjedel av Perencos produksjon i landet. I januar fikk franskmannen og hans norske partner en ny letetillatelse «PNGF bis» som dekker 124 kvadratkilometer.»
https://www.challenges.fr/fortunes/perenco-pourquoi-le-petrolier-est-dans-le-viseur-de-la-justice_901367
Mulig det pågår et samarbeide mellom Økokrim og fransk politi. Om det er negativt eller positivt skal jeg ikke ha sagt noe om. Det var ikke omtalt av den mye diskuterte artikkelen fra Investigate Europe.
Redigert 09.12.2024 kl 13:38
polion
09.12.2024 kl 15:40
2518
Det er ikke uvanlig å få litt hjelp her og der, og i dette tilfellet så var det presidentdattera som ble hjulpet litt. Ser vi på vår egen «presidentfamilie», så hjalp kronprinsesse Mette Marit den godeste Marius da politiet annonserte sin ankomst og det virkelig begynte å brenne på dass.
Men ØK eller ikke ØK, med de utbyttene vi skal ha i 2025 så vil jeg kalle aksjen såpass derisket at dagens kurs er nesten til å le seg skakk av.
Mvh. en av de som er særdeles lite bekymret for ØK
Men ØK eller ikke ØK, med de utbyttene vi skal ha i 2025 så vil jeg kalle aksjen såpass derisket at dagens kurs er nesten til å le seg skakk av.
Mvh. en av de som er særdeles lite bekymret for ØK
Flodhest82
09.12.2024 kl 16:41
2391
Som vanlig vil ikke pnor være med på festen, var noen som tenkte at de var verdt å senke kursen 10 øre for å kvitte seg med 7 0000 aksjer. var vel blanst de beste forrige uke, så alt i alt har de gjort det bra i det siste
The Observer
I går kl 13:06
1820
Har man tro på en aksje så skal man kjøpe på en negativ børsdag. Det ser ut til å bli utbytte på nyåret uavhengig av ØK. Så med litt hår på brystet er dette riktig tidspunkt for kjøp.
Fluefiskeren
I går kl 13:53
1729
Gjentar at det er en merkelig aksje. I dag falle samtlige oljeaksjer, men PNOR stiger. Helt omvendt av i går. Fin oljeaksje å sitte i når Brent synker.
Siste år :
Brent ned 5,5 %
PNOR opp 40,3 %
Men får vi en pen oppgang i oljeprisen er det nok andre oljeaksjer man burde ha sittet i. Personlig sitter jeg i fire stykker.
Siste år :
Brent ned 5,5 %
PNOR opp 40,3 %
Men får vi en pen oppgang i oljeprisen er det nok andre oljeaksjer man burde ha sittet i. Personlig sitter jeg i fire stykker.
nkamok
I går kl 16:48
1514
Med tanke på, at vi skal sælge ca. 900.000 tønde olie her sidst i december, så må mands formode, at kursen stiger en smule 😉Men hold den gerne på dette kursniveau frem til fredag den 20. december - tak 🙏🏻👍🏻
Flodhest82
I går kl 18:34
1359
Ja, ikke lett å forstå. Men største delen av oppgangen i dag kom siste 20 min på veldig tynn omsetning, så vi får se i mrg om vi starter på 10,2 tallet
Abu
I går kl 22:04
1135
Veldig bra om du får plassert arven i PNOR til gje-bort pris nede på 10-talet.
I dag gjekk det feil veg, opp til 10.38 fordi vi fekk eit ørlite glimt av god-sola!
Eg mins ei god historie frå bygda eg voks opp i ca. frå 1960 talet.
Det var påskeafta og ein god kameratgjeng reiste opp til Ravnestad-støylen for å overnatte og ha perfekt posisjon for å nå tidleg til dei to mest populære fjelltoppane på Sørstranda, Morafta og Hølsvarden som begge tronar høgt over Traudalen der Abu har hytte og der far min rodde så stilt, varleg, balansert og roleg i færingen vår for å lure ørreten, han var ekte flugefiskar!
"Han er beggje like", sa folk når veiret kunne bli både sol og regn/snø.
Slik var det denne påskeafta, men gutane hadde det kjempefint på hytta.
Ein av dei, eg skal ikkje seie namnet, men han vart seinare postmeistar på Rygg, likte ikkje skigåing og sveitte på kroppen, han hadde det best rundt pokerbordet, profiterte, drakk av hjartans lyst av det gode heimelaga ølet, fortalde vågale historier og var konge i flokken.
Ut på morgonkvisten måtte han ut i eit naudsynt ærend, såg opp mot ein blank og skyfri himmel der himmelrauden farga horisonten og sola var nær å titte fram.
Då vart guten deprimert, og han sa til seg sjølv:
"NO KJEME SOLA OG GJERE SKA(de)".
Snart ville gjengen bli borte på skitur til fjells, fortenesta bli borte og hytta bli einsam og kjeisam!
Slik kan det gå med deg der du står på perrongen med arven under armen og ser PNOR- sola stige mot himmelrand,
og PNOR-toget gå mot eventyrland!
Soon it's Christmas, and not so much sun,
but let's hope we all have fun!
I dag gjekk det feil veg, opp til 10.38 fordi vi fekk eit ørlite glimt av god-sola!
Eg mins ei god historie frå bygda eg voks opp i ca. frå 1960 talet.
Det var påskeafta og ein god kameratgjeng reiste opp til Ravnestad-støylen for å overnatte og ha perfekt posisjon for å nå tidleg til dei to mest populære fjelltoppane på Sørstranda, Morafta og Hølsvarden som begge tronar høgt over Traudalen der Abu har hytte og der far min rodde så stilt, varleg, balansert og roleg i færingen vår for å lure ørreten, han var ekte flugefiskar!
"Han er beggje like", sa folk når veiret kunne bli både sol og regn/snø.
Slik var det denne påskeafta, men gutane hadde det kjempefint på hytta.
Ein av dei, eg skal ikkje seie namnet, men han vart seinare postmeistar på Rygg, likte ikkje skigåing og sveitte på kroppen, han hadde det best rundt pokerbordet, profiterte, drakk av hjartans lyst av det gode heimelaga ølet, fortalde vågale historier og var konge i flokken.
Ut på morgonkvisten måtte han ut i eit naudsynt ærend, såg opp mot ein blank og skyfri himmel der himmelrauden farga horisonten og sola var nær å titte fram.
Då vart guten deprimert, og han sa til seg sjølv:
"NO KJEME SOLA OG GJERE SKA(de)".
Snart ville gjengen bli borte på skitur til fjells, fortenesta bli borte og hytta bli einsam og kjeisam!
Slik kan det gå med deg der du står på perrongen med arven under armen og ser PNOR- sola stige mot himmelrand,
og PNOR-toget gå mot eventyrland!
Soon it's Christmas, and not so much sun,
but let's hope we all have fun!
Redigert i går kl 22:26
nkamok
I går kl 22:37
1067
Ha ha ABU god historie 👏🏻👏🏻Jeg er skam med på toget allerede - rejser på 1. klasse med 125 k stk, men jeg vil gerne have 25 k mere næste fredag - gerne til en god pris 🙏🏻😇
polion
I dag kl 00:53
942
Konstaterer bare at noen allerede har tatt frem juleakivitten og at man mixer denne med PNOR. Synes kanskje blandingsforholdet var i meste laget akevitt, eller?
thief
I dag kl 10:47
623
Ser ut som olja holder seg på 70tallet, så kan blir en fin løfting for PNOR i desember.Fatter fortsatt ikke hvordan aksjen kan prises så lavt, økokrim eller ei.Sykt å ha null gjeld og snart mer cash enn Mcap,store utbytter på vei , samt utrolige lønnsomme felt!Må jo være en av børsens mest underprisede aksje!
SEE
I dag kl 11:10
566
Kan fort være at oljeprisen gjør et byks nå!
https://www.finansavisen.no/energi/2024/12/11/8217834/biden-administrasjonen-vurderer-nye-russiske-oljesanksjoner
https://www.finansavisen.no/energi/2024/12/11/8217834/biden-administrasjonen-vurderer-nye-russiske-oljesanksjoner
The Observer
I dag kl 12:53
392
Hvis man stoler på signalene som er gitt angående størrelse på utbytte og rask utbetaling, og bakenforliggende regnskaper, ja da må aksjen være tidenes kjøp på Oslo børs.
Nybegynner2
I dag kl 13:48
299
Tenker det er mange som har holdningen ''show me the money''. Så snart vi ser en innkallelse til EGF hvor det står ''utbetaling av utbytte på USD 0,2 eller i den størrelsen'' først da ser jeg for meg at kursen går noen russiske prosenter. Inntil det tidspunkt vil kursen bevege seg sideveis i det området vi har sett den siste tiden.