💰PGS$$$ 🎉 tråden 💰

lore
PGS 01.06.2024 kl 08:54 136838

Hva skjer her nå fremover?
Det nye Tgs med Pgs fusjonert vil kunne identifisere 2,9 mrd usd i fremførbart underskudd i balansen med en verdi på 610 mill usd nto.
Tgs etter sammenslåingen vil tjene inn nto 44 mill usd pr år i tilegg til de 100 mill usd som er idntifisert ved et overskudd på usd 200 mill pr år i 15 år fremover.

Blir overskuddet i nye Tgs usd 300 mill pr år tjener de usd 66 mill i skatteforpliktelser pr år i 9 år fremover.
Oppkjøpet ser perfekt ut da det ubenyttede underskuddet kan aktiveres med en gang fra 2024 i 9-15 år fremover alt etter som hvor stor ebit før skatt vil være.
Redigert 23.06.2024 kl 11:44 Du må logge inn for å svare
BWMx5
18.06.2024 kl 22:39 4036

PHLX Oil Service Sector
81.41
0.42%
+0.34 Today
Kontur
18.06.2024 kl 22:36 4031

Hvor jeg er har jeg fortalt. Lastet til ripa med PGS og TGS aksjer.
Satser på solid stigning fremover sommer og høst.
Omo
18.06.2024 kl 22:29 4055

I morgen passeres 8.70 og på full fart gjennom 9 tallet deretter.
nad.oslo
18.06.2024 kl 22:22 4078

Ris var det du som igår at sa du aldri skriver noen negativt om andre her er du igjen som et eksempel, du klarer bare ikke.


Hvem er det som ikke vet om den inngangen du sa det selv senest igår at du blir sittende i papiret, hvor fort du glemmer dine blemmer som du aksepterte det selv etter å ha lurt ut mange med skremselspropaganda.
Tenk på alle "tap" du eventuelt har påført andre for egen vinning.

Jeg sa ris, eller vil du bli røpet her?

Redigert 19.06.2024 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
rischioso
18.06.2024 kl 21:52 4189

Det er kursen som har brutt ned og igjennom den stigende trend kanalen og befinner seg nå på utsiden:

https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100068&tck=PGS&product=2

Hvor du befinner deg er ikke godt å si, men vidda virker å være plassen...;)
Kontur
18.06.2024 kl 21:36 4234

Vi er visst på utsiden av en stigende trendkanal🤣🤣
Skimmy
18.06.2024 kl 21:11 4301

https://open.spotify.com/episode/1A1HHwVmeyacMV2KIfIiPF?si=iYeAGaLBSGWBdNp1eWlgYQ

Lytt til hva Sjølie sier, og så ta stilling til om vi trenger mer leting!
rischioso
18.06.2024 kl 20:16 4460

Rødhette, det er nok alt for tidlig å blottlegge jekslene. Optimale topper og optimale bunner er ikke mitt mantra - det overlater jeg glatt til robotene fordi det finnes så mye snacks in-between...;)

Du vet like lite om mine innganger og utganger som du gjør om alle andres.

Når det er sagt så tok jeg gevinst fra den traden i dag av den enkle grunn at kursen befinner seg fortsatt på utsiden av den stigende trendekanalen den brøt ut av for bare få dager siden så en korreksjon ned igjen er derfor meget mulig. Pluss er pluss sa kjerringa og så slapp jeg å vente helt til freddan...;)

Redigert 18.06.2024 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
18.06.2024 kl 18:43 4701

Han trenger det ikke nå siden han fikk kjøpt seg inn på nedgangen sist uke, så nå er det plutselig bra aksje som han skal sitte på ;) . Jeg kjenner fyren og vet hva han driver med.

Har man trua så sitt rolig så vil nok Tgs short forsvinne fortere enn mange tror, det er Pgs og Tgs aksjonærer som gjør opp seg I mellom for Arbitrasje tradingen etter gjennomført fusjon!

Han en god dag!
Redigert 18.06.2024 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
Kontur
18.06.2024 kl 18:06 4801

Som tidligere sagt, gutteklubben grei har jobbet lenge med aksjen. Spretter øyeblikkelig opp.
Vent å se.
Noen som har lært seg Sveitsisk?😉
SAUDIKING
18.06.2024 kl 17:40 4885

Fascinerende å se at hele PGS tråden mer eller mindre handler om R. Han nyter hver dag med masse oppmerksomhet som folk med den lidelsen elsker.
Morraberget
18.06.2024 kl 17:11 4994

Mye «lureri» eller personer og institusjoner som vet å tjene penger på ulike måter i markedet. Spesiellt i denne tiden hvor fusjonen er bestemt men ikke gjennomført.
Så kommer forsøkene på å skremme fra personer som ikke er inne men vil skremme og advare andre om at nå er strake veien nedover m.m
Ja,ja sånn går nu dagan.
Ellers så skjer det mye positivt av arbeid innen seismikk utført av Peggy nå i juni. Ser ut til at Seismikk ikke har mistet det….. ! CCS, vind, tolking av data på ny rundt om i ulike basseng. Får håpe at det kan komme ei og anna gladmelding om mer jobb også. Det er fortsatt opptur og økt aktivitet. Båter er et viktig element her. Fremtiden er fortsatt god. Så disse berg og dalbane tidene glir vel forbi etterhvert og TA eksperter kan vel tolke bildene litt mer forutsigbart. Jeg har ikke peiling på TA men at verden fortsatt trenger O&G, lagre CCS, overvåke felt, streame og tolke seismikk for Vindkrafttbyggere og for potensielle mineral kapitalister og spekulanter, ja det vil vel fortsatt komme til å skje. Storpolitiske krefter ønsker energi uavhengighet og tilgang i disse Rischiøse tider 😊 Så jeg har gjemt aksjene i skuffen slik at ikke jeg Rischierer at noen lurer de fra meg på en tarvelig og skitten måte 😅
Redigert 18.06.2024 kl 17:13 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
18.06.2024 kl 17:00 5012

Ja jeg ville mene det samme umiddelbart etter å har lest hele artikkelen. At AAT ikke vil svare Fa og bare ønsker dem god dag videre :).

Redigert 18.06.2024 kl 17:00 Du må logge inn for å svare
Fischer
18.06.2024 kl 16:37 5032

Takker, så ikke den. Ser ut som Leotwin er inne på samme tanker
Blue Cow Group
18.06.2024 kl 16:32 5020

Jeg spaghettia hele artikkelen på tgs-tråden, den er bare laga utfra T+2 listene, AAT hadde 2mill aksjer nå har han 900tusen, ingen kommentarer fra AAT
oppturen
18.06.2024 kl 16:22 5086

Neste stopp 12 !
Fischer
18.06.2024 kl 16:16 5125

Har ikke lest artikkelen (har ikke tilgang). Men kan det tenkes at han bare har lånt ut deler av beholdningen i TGS til shorterne ?
PerUlv Den ene
18.06.2024 kl 16:11 3677

Hehe...

Ja den som ler sist ler best..

Men jeg kan trøste deg med at da du ikke fikk "Fill" på 7,80 får du garantert "Fill" på 8,80 om ikke lenge, hehe...

PS. Vi andre lastet godt i intervallet 8,00 - 7,90 som før øvrig var Bullseye på nedside target Og... TGS på 115,00 i går...

Just Saying....
nad.oslo
18.06.2024 kl 15:44 3796

Nå har du trua på fusjonen når du er inne. Men for noen dager siden hadde du ingen tro på dette og kunne mer enn hva ledelsen i selskapene kunne?

Lest artikkelen eller kommenterer du overskriften bare, han har nok ikke mistet trua . På spl om han mener den ikke er så attraktiv som han mente vinteren 2022.
Svaret han : jeg kommenterer ikke lenger endringer i min portefølje han fortsatt en god dag.

Tolk den 😁
Redigert 18.06.2024 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
Loracil
18.06.2024 kl 15:31 3661

Hvorfor er denne 🤡🤡🤡🤡🤡 veldig opptatt av TGS/PGS 😁😁😁
rischioso
18.06.2024 kl 14:46 3789

Jeg er ikke alene om ikke ha helt trua på verken fusjonen eller markedet fremover - fusjonen spesielt for den er kostbar, langtekkelig og riski med prøving og feiling noe som legger sterke føringer for at det vil bli verre før det kan bli bedre..;)

Kaster kortene i gamechanger
TGS var Aasulv Tveitereids favorittaksje på skolen og i hans tid som analytiker. For to år siden gjorde han et kraftig comeback. Men nå kaster han kortene.

https://www.finansavisen.no/finans/2024/06/18/8143888/kaster-kortene-i-gamechanger
Morraberget
18.06.2024 kl 14:02 3920

Nyheter i Juni 2024. Kilde: PGS Hjemmeside.
«7 Jun 2024
PGS Delivers Early Out Data for GeoStreamer X 2023 in the Norwegian Sea
6 Jun 2024
PGS Begins Depth Reprocessing of Côte d’Ivoire 2D Data
3 Jun 2024
PGS Starts 2D Regional Rejuvenation for Denmark CCS Storage Screening»

Mye positivt nå. Bare å komme igang med Storselskapet nå å få hjulene i gang og fortgang i bygging av ny organisasjon TGS «Newco»

- « Kristian Johansen, CEO of TGS comments: "TGS is pleased to note that all conditions for the merger have been fulfilled now that we have received CMA clearance. We look forward to completing the merger on 1 July 2024 and bringing the strength and breadth of our combined service offerings to the market."
Redigert 18.06.2024 kl 14:06 Du må logge inn for å svare
Skimmy
18.06.2024 kl 12:37 4130

Er det bots som trader den ned på den måten, eller er det mennesker?

Blir samme opplegg kjørt i TGS?
Redigert 18.06.2024 kl 12:39 Du må logge inn for å svare
BWMx5
18.06.2024 kl 12:04 4120

Dagens faktor for manipulasjon er 7644 aksjer for salg/kjøp
Skimmy
18.06.2024 kl 12:00 4116

Åpnet fint opp, men ble dratt ned av TGS.
nad.oslo
18.06.2024 kl 00:05 4870

Lover bra for imorgen 👍
nad.oslo
17.06.2024 kl 22:39 5153

Jeg vet det han ble borte etter første oppturen i Qec i Januar, dukket der igjen. Nå gikk han ikke inn på 6 tallet på pgs og så den fyke avgårde til over 9 ved forrige late sales. Da leter mann inn ny og billig inngang.

Men nå har han da innrømmet at han kjøpt pgs så det sier litt om hans hensikter. Stakkars de som solgte med tap, håper ikke det var mange som lot seg lure med hans ord. Men følg heller usa Phlx oilservice , olje pris, og.ikkr minst børser rundt om som påvirker.

Jeg kjenner denne mannen godt så gidder ikke bruke mer tid på skrive her.

Dere for gjøre egne vurderinger, lønner seg å lese andre steder enn kun her.

God kveld!
Redigert 17.06.2024 kl 22:39 Du må logge inn for å svare
Kontur
17.06.2024 kl 21:19 5426

Har ikke hengt ut noen.
Les, jeg er langsiktig, har sittet i aksjen i ca 3 år i denne omgang og gradvis kjøpt meg opp. Dette nettopp fordi jeg har tro på at en utbombet sektor nå er på vei opp igjen. Akkurat som supply, f.eks.
Tror oppturen vil vare noen år
Så sier jeg også at jeg ikke har noen interesse av å tråle børsen etter aksjer jeg er negative til for så å bruke tid på forum for å fortelle at jeg er negativ.
Hvorfor skulle jeg gjøre det?
Har spurt deg noen ganger hvilke posisjon du har i aksjen uten å få svar. Går derfor utifra at du enten er short og representerer enten deg selv eller en arbeidsgiver eller at du handler aksjen og ønsker så mange rimelige PGS aksjer som mulig før du snur og begynner å snakke positivt.
Du har tydeligvis god anledning til å sitte å skrive. Helt greit det
Artige
17.06.2024 kl 21:16 5363

Risen gikk inn i qec på ca 2,07 og gikk ut på ca 1,75. Da snudde han fra super pos til super neg. Og gikk selvsagt glipp av turen opp til 2,8. samme som han gått glipp av oppturene i pgs. Han her egentlig null peiling. Og altfor mye dødtid.
nad.oslo
17.06.2024 kl 21:16 5338

Nå bunnet oilservice i USA på fredag og har snudd opp ( i øyeblikket opp 2.3% lover særdeles godt for oppgang imorgen.
Redigert 18.06.2024 kl 00:04 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
17.06.2024 kl 21:09 5275

Flott du innrømmer at du hausset Nodl.

Skal jeg sende deg meldingene dine med spydigheter?

Du ser det meste på forhånd, når enn du gidder 😎.
Men vær ærlig engang for alle, var du qec papiret når den hoppet fra 1.7 til 2.7 ? Enkel svar ja eller nei.

Les min melding over hvor jeg sier du har kjøpt deg inn i papiret og kan sitte i Pgs ved først å skrive mange nok innlegg, og skremme ut folk, som jeg også skrev nå som du har kjøpt deg inn så sitter du for du vet hbor det bærer hen.

I know you from longtime 😉
Redigert 17.06.2024 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
rischioso
17.06.2024 kl 20:28 5394

Jeg starter aldri med spydigheter, men innrømmer at jeg kan la meg rive med en sjelden gang om noen starter med meg.

NODL gikk fra bunn intradag 30øre til 6,98 intradag før meldingen kom om at den skulle tas av børs - så jeg kan ikke klage og ikke minst akkurat som jeg forutså.

QEC har også seget tilbake -ikke overraskende og akkurat som jeg forutså.

Også har det vært en liten peak i dag i dette papiret så påstanden din om at jeg er her bare ved nedgang stemmer jo heller ikke - som så mye annet du kommer med...;)
Redigert 17.06.2024 kl 20:31 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
17.06.2024 kl 19:59 5488

Hvor har jeg drevet med personifisering i innlegget over.

Og look who's taking som sitter og kaller folk ha drukket for mye xo eller hva? Nå er du plutselig ekspert på Questerre kontra de som har sittet der i over 10 år, hvorfor er det slik at du dukker opp ved nedgangstider? På alle tråder.

Men ved å slanke antall ansatte, sparer mann ved fusjon, mann får en konkurrent mindre , sammen er man sterke.

Men det er vanskelig for deg å forstå for du skal forklare det du kan akkurat som du nå forklarer de som har brukt enormt tid på Questerre om de forskjellige lovene og møtt ledelsen. Men det hjelper ikke du har din agenda.

Så hvorfor er du hårsår om jeg spurte deg om du har kjøpt ved å skremme folk ved nedgang det er jo ikke unikt deg.
Kjenner deg godt😎.

Eneste var Nodl aksjen som du hausset opp før den daua helt.

rischioso
17.06.2024 kl 19:46 5499

Det er visst veldig vanskelig for deg å svare på et innlegg uten å bidra med personifisering, men det er nå deg i et nøtteskall....;)

Du viser til at TGS ville kjøpe biblioteket - det er jo flere år siden når markedet lå brakk og man trodde at PGS ville forsvinne så det har jo ikke noe med denne fusjonen å gjøre.

I senere tid når det ble en peak i markedet hvor de så for seg en megatrend av en supersyklus som aldri kom så har de slitt begge to nettopp fordi markedet ikke har vært stort nok for dem begge og vi kommer ikke utenom det faktum. TGS slet noe mindre enn PGS for de fikk inngått drømme rater på skipsleie når markedet var på bunn, men som gikk ut i fjor. Da stod plutselig TGS uten båter hvor nye leieavtaler ikke var tema da det hadde blitt alt for dyrt. PGS derimot hadde båter og måtte refinansiere til blodrente for å ha penger til å klargjøring noe de har slitt med siden - mao, de fant ikke hverandre fordi de i utgangspunktet hadde lyst, men fordi de ikke hadde noe annet valg og slik ble fusjons ideen skapt så får tiden vise om det blir en suksess eller failure - historikken viser som kjent at det er stor risk for failure hvor det uansett vil ta tid og ha en betydelig kost så at det vil bli verre før det kan bli bedre er en høyst legitim påstand enten man liker det eller ei.

Mao, aldri dumt å forholde seg til realitetene - i alle fall når man satser sparepengene sine...;)
oppturen
17.06.2024 kl 19:39 5479

Nye TGS vil ha ca 3 milliarder nok på bok !
nad.oslo
17.06.2024 kl 19:29 5511

Nettopp det er et stort problem for en, når en skal være mester i ledelse og markedsoversikt og later til å vite mer enn selskapene med mange tusen ansatte.

Det kan være mange grunner til selskapene fusjonerer, man skal ikke glemme at Tgs har i mange år ønsket å kjøpe Pgs biblioteket. Noe de ikke fikk tilslag på.

Idag så konkurrer man med hverandre og hoved konkurrent sharewater, dermed så må man kanskje ned i pris for prisbevisste kunder.

Som en sammenslått selskap så har man større bibliotek ,båter ( begge har god erfaring fra hvert sitt ledelse/felt , det vet nok de best. De har hatt god nok tid til å sitte sammen å analysere dette tenker jeg uten at man vet.

Men slik du beskriver så skriver du både generelt om alt det vitenskapelige etc etc.

Det er mange oppkjøp og sammenslåinger den siste tiden.

Er du fornøyd med å ha kjøpt deg inn ved å skremme folk til tap , og tatt gevinst idag på pgs eller blir du sittende noen dager?
Redigert 17.06.2024 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2024 kl 19:25 5522

Her taler du for døve ører. Heisen har gått opp og ned. Til og med nødstopp har vært aktivert.
rischioso
17.06.2024 kl 18:59 5598

RE - Jeg driver altså ikke å skifter side og argumentasjon alt etter om jeg er inne eller ute.

* Vel, så det du egentlig sier er at du har den samme meningen uansett. Du hører vel kanskje hvor dumt dette høres ut om du leser det noen ganger til. Om man er positiv så er man inne og deler nettopp positiviteten og motsatt når man er ute. Så finnes det en mellomting hvor man kan ha en fot inne og en ute fordi man er kritisk og vil se ting an - mao, ting er aldri helt svart eller hvitt. Ærlighet kalles det for man deler til enhver tid hva man faktisk mener og ikke hva man ønsker andre vil høre basert på hva man håper på.

Analytikerne endrer seg til stadighet nettopp fordi variablene de først la til grunn ikke lengre er der og da kan man ikke fortsette å snakke som om de fortsatt er der. Dette er helt naturlig og av samme grunn går kursmål begge veier alt etter som for ingenting er statisk på børs og da kan man heller ikke ha statiske meninger.

Synet på fusjonen virker å være både blandet og misforstått. Mange virker å glemme hvorfor det ble en fusjon - de hadde egentlig ikke noe annet valg for markedet var ikke stort nok for begge. Og markedet er ikke blitt større så betydelige grep må tas før det nye selskapet er blitt strømlinjeformet nok til å tjene penger. Det er ikke slik at man sitter med løsningen for hvordan selskapet vil bli seende ut før man har funnet løsningen gjennom nettopp prøving og feiling. Noe som tar tid, har en betydelig kost så det er både legitimt og ikke minst vitenskapelig bevist at absolutt alle fusjoner trenger tid for å gå seg til og viktigst av alt er at det har visst seg at majoriteten feiler - ikke bare i prosessen, men med hele fusjonsprosessen.

Når man så sitter med slike fakta så blir det jo ikke bare litt komisk å skulle henge ut de som tar høyde for dette og klappe seg på brystet og mene at man er bedre enn andre fordi man aldri endrer mening - en holdning du står fritt til å ha, men ikke en holdning man bør ha om man skal tjene penger på børs for hovmod står for fall hvor det er langt bedre med en redningsvest enn å skulle lenke seg til masta når stormen setter inn - for storme vil det når fusjonsprosessen starter innflettingen...;)
Kontur
17.06.2024 kl 18:02 5796

Har kjøpt siden ca 2,5 og kun solgt litt i fjor for å betale noe skatt. Høyeste jeg har kjøpt på er rundt 11. Er solid i pluss men totalt uaktuelt å selge på dette stadiet. Ja, jeg er veldig optimistisk på dette selskapet og grunnen for det har jeg argumentert for i detalj mange ganger. Seismikk har vært nede i en snart 10 år bølgedal nå mener jeg og mange med meg at verdiene kommer tilbake og skal gå høyt. Har som sagt sittet lenge og planlegger slik det ser ut nå å sitte iallfall et par år til og bli med på den videre reisen.
Jeg driver altså ikke å skifter side og argumentasjon alt etter om jeg er inne eller ute.
Kjenner sektoren og oljeservice godt, derfor så optimistisk. Om det er haussing så får det så være.
Å være skribent på fora jeg ikke har aksjer i er ikke tema for meg. Ri heller å shorte aksjer.