💰PGS$$$ 🎉 tråden 💰
Hva skjer her nå fremover?
Det nye Tgs med Pgs fusjonert vil kunne identifisere 2,9 mrd usd i fremførbart underskudd i balansen med en verdi på 610 mill usd nto.
Tgs etter sammenslåingen vil tjene inn nto 44 mill usd pr år i tilegg til de 100 mill usd som er idntifisert ved et overskudd på usd 200 mill pr år i 15 år fremover.
Blir overskuddet i nye Tgs usd 300 mill pr år tjener de usd 66 mill i skatteforpliktelser pr år i 9 år fremover.
Oppkjøpet ser perfekt ut da det ubenyttede underskuddet kan aktiveres med en gang fra 2024 i 9-15 år fremover alt etter som hvor stor ebit før skatt vil være.
Det nye Tgs med Pgs fusjonert vil kunne identifisere 2,9 mrd usd i fremførbart underskudd i balansen med en verdi på 610 mill usd nto.
Tgs etter sammenslåingen vil tjene inn nto 44 mill usd pr år i tilegg til de 100 mill usd som er idntifisert ved et overskudd på usd 200 mill pr år i 15 år fremover.
Blir overskuddet i nye Tgs usd 300 mill pr år tjener de usd 66 mill i skatteforpliktelser pr år i 9 år fremover.
Oppkjøpet ser perfekt ut da det ubenyttede underskuddet kan aktiveres med en gang fra 2024 i 9-15 år fremover alt etter som hvor stor ebit før skatt vil være.
Redigert 23.06.2024 kl 11:44
Du må logge inn for å svare
unikum
03.06.2024 kl 09:54
3912
Å skulle i verste fall ikke fusjonen (oppimot usannsynlig)gå igjennom så foretrekker jeg å sitte i Pgs.
rischioso
03.06.2024 kl 10:01
3916
Ikke helt overraskende så er kursen allerede i minus og det på en knallblå dag noe som er det første tegnet på at tyngdekraften er på vei til å slå inn - mao, en fin mulighet for gevinstsikring før det blir test av støtten på 9 blank...;)
Skimmy
03.06.2024 kl 10:10
3871
SELG! SELG! SELG!
Ris har kikket i krystallkula!
NB!!! Siste sjans for gevinstsikring!
Ris har kikket i krystallkula!
NB!!! Siste sjans for gevinstsikring!
Trygdekassa er igang igjen.
Leotwin
03.06.2024 kl 10:17
3888
Det er ikke helt logisk. Hvis fusjonen - mot all formodning - ikke går gjennom, får vi tidenes shortskivs i TGS. Heldigvis svært lite sannsynlig nå.
oppturen
03.06.2024 kl 10:22
3855
Ser ut som handelsmønsteret fra forrige uke fortsetter.
Først litt opp så litt ned og så går den litt på ettermiddagen og ender opp 1-2 %
Noen akkumulerer pent og forsiktig, tenker vi får se litt større hopp etterhvert 😀
Først litt opp så litt ned og så går den litt på ettermiddagen og ender opp 1-2 %
Noen akkumulerer pent og forsiktig, tenker vi får se litt større hopp etterhvert 😀
nisklyse
03.06.2024 kl 10:24
3856
Du er nå morsom da, men hyggelig om du knuser tastaturet ditt snart. Ekstremt lei den ufyselige ovenfra og ned holdningen din her hele tiden.
Grønn og fin her.
Kontur
03.06.2024 kl 11:22
3697
Hei
Ny uke nye millioner som skal tjenes.
Budskapet er enkelt, absolutt alle piler peker opp i TGS og PGS, lang liste triggere som de som følger med skjønner vil gi tidenes oppsving i tiden som kommer.
Flott oppgang forrige uke, ~ 10%. Retningen er forlengst satt.
Her er det bare å sitte på aksjene og bli med videre opp. Mye å glede seg til, Happy days.
Kjøp PGS og TGS
Ny uke nye millioner som skal tjenes.
Budskapet er enkelt, absolutt alle piler peker opp i TGS og PGS, lang liste triggere som de som følger med skjønner vil gi tidenes oppsving i tiden som kommer.
Flott oppgang forrige uke, ~ 10%. Retningen er forlengst satt.
Her er det bare å sitte på aksjene og bli med videre opp. Mye å glede seg til, Happy days.
Kjøp PGS og TGS
Kontur
03.06.2024 kl 14:36
3138
Kontur
03.06.2024 kl 14:37
3184
Se FB Per Berger
TGS long, 311 nok
TGS long, 311 nok
Redigert 03.06.2024 kl 14:38
CatchTrader
03.06.2024 kl 15:36
2975
Det presses nedover, noen som har kommet med “katastrofe”-analyse?
Støtte på 8,47
Støtte på 8,47
Redigert 03.06.2024 kl 15:37
Kontur
03.06.2024 kl 16:05
2844
Nå må dere ikke la dere lure dette er kjent riste i treet metode. Kommer snart en kraftig rekyl når short må dekke inn
rischioso
03.06.2024 kl 16:19
2722
Og så vendte den nesa nedover igjen - ikke like overraskende for all, men for noen...
Håper det var noen som tok til vettet og gevinst sikret mens de kunne - blir spennende og se om den tekniske støtten på 9 blank holder - faller den igjennom så er neste støtte av betydning nede på 7,8 - time will show...;)
Håper det var noen som tok til vettet og gevinst sikret mens de kunne - blir spennende og se om den tekniske støtten på 9 blank holder - faller den igjennom så er neste støtte av betydning nede på 7,8 - time will show...;)
KommersK
03.06.2024 kl 16:22
2709
Hvorfor skriver du ''gevinstsikret'' i to ord? Er du ikke smart, da?
Redigert 03.06.2024 kl 17:11
Ellers går der bra Toyboy? Fått ny thaidame i siste
rischioso
03.06.2024 kl 16:34
2781
Hvorfor bruker du kun et spørsmålstegn når du har 2 separate spørsmål? Også ville jeg ha studert kommaregler....;)
10PS
03.06.2024 kl 16:37
2745
Oljen litt videre ned og det var grunnen til at PGS falt litt ned sammen med mange andre etter flere dager med opptur. Selv kjøpte jeg mer helt på slutten av børsdagen.
rischioso
03.06.2024 kl 16:37
2779
Ja og slik ble det - godt det er noen som benyttet anledningen. De som ikke gjorde det blir med ned igjen - artig å kjøre heis, men ikke for enhver pris...;)
Blue Cow Group
03.06.2024 kl 16:45
2726
Jeg trodde de smarte allerede hadde solgt på 8 for et par uker sida? Fortsatt 15% opp siden forrige gang du ropte selg, sjeleglad for at jeg ikke hører på deg :)
Merker du har gått fra TP 6,2 til 9 nå, nesten 50% opp på 2 uker det, slettes ikke dårlig. Du sku hørt på oss mer erfarne børshandlere og kjøpt du også!
Glad for at du fortsatt melder nedgang, finnes ikke mer tydelig bullsignal enn det. Kunne fort vært millionær hadde jeg vært litt modigere og bare handla i blinde motsatt av hva du foreslår, ser ALT er 30% ned siden du ropte kjøp i forrige uke og.
Merker du har gått fra TP 6,2 til 9 nå, nesten 50% opp på 2 uker det, slettes ikke dårlig. Du sku hørt på oss mer erfarne børshandlere og kjøpt du også!
Glad for at du fortsatt melder nedgang, finnes ikke mer tydelig bullsignal enn det. Kunne fort vært millionær hadde jeg vært litt modigere og bare handla i blinde motsatt av hva du foreslår, ser ALT er 30% ned siden du ropte kjøp i forrige uke og.
Blue Cow Group
03.06.2024 kl 16:50
2698
Alt av oljeservice stupte rundt kl 15 med olja ja, er nok ikke bare i PGS det åpna seg kjøpsmuligheter før stengetid her, subsea 7 til like over 190 er en no-brainer det og.
Men hvis noen mener de forutså oljeprisfallet kl 15 i dag for 2 uker sida er det bare å ta av seg hatten, evt le så man griner alt ettersom hvordan man er skrudd sammen ;)
Men hvis noen mener de forutså oljeprisfallet kl 15 i dag for 2 uker sida er det bare å ta av seg hatten, evt le så man griner alt ettersom hvordan man er skrudd sammen ;)
rischioso
03.06.2024 kl 16:53
2761
Ja, eller raute - alt ettersom man er skrudd sammen...;)
BTW, verdt å nevne at shorten økte i forrige uke - naturlig nok....
BTW, verdt å nevne at shorten økte i forrige uke - naturlig nok....
Redigert 03.06.2024 kl 16:58
Blue Cow Group
03.06.2024 kl 16:58
2819
Ja som i ja de smarte solgte på 8 i forrige uke?
Eller ja som i jaja jeg har ikke annet å komme med så jeg får bare kommentere nicket ditt igjen?
Eller ja som i jaja jeg har ikke annet å komme med så jeg får bare kommentere nicket ditt igjen?
unikum
03.06.2024 kl 17:09
2849
Du er ikke sann, kan vel ikke være helt vel bevart. Olja raser og du tar faktisk kreditt for det. Når du holder på i 2-4 tråder må man få rett i at kursen kanskje faller 2-3 % ubetydelig , litt unna ennå støtte beinet ditt på 6,2. Muligens du kan ta kreditt for shorten øker.. men der stopper også alt!
Travis-Bickle
03.06.2024 kl 17:13
3014
Økning av oljeproduksjon fra oktober....
(President valg i USA 5 Nov.)
(President valg i USA 5 Nov.)
Blue Cow Group
03.06.2024 kl 17:13
3117
Skimmy skrev Vet du hva som utløste oljeprisfallet kl 15?
E24 mener det er OPEC+ sine kutt, at de forespeiler å reversere kutt "allerede" i oktober, tidligere enn forventa. Men at det drøyer til kl 15 med å stupe er nok pga amerikanerne, meldinga fra OPEC kom vel i går?
Skimmy
03.06.2024 kl 17:18
3105
Ja, det var jo kjent igår, derfor jeg lurte på om det var noe mer. Men Opec+ er jo mye mer bull på forbruksvekst enn IEA, så er vel derfor de mener de kan redusere kuttene.
Om du ønsker kan jeg legge ut navnet på Toyboy her, da skjønner dere hvorfor han bor i Thailand
oivindl
03.06.2024 kl 17:21
3165
"BTW, verdt å nevne at shorten økte i forrige uke - naturlig nok...."
Det er vel bare positivt i følge din teori?
"Neida, shorten er uendret så det ble kjøpt med begge hender for å posisjonere seg og godt er det for da kommer drahjelpen fra shorterne senere.."
-rischioso
Det er vel bare positivt i følge din teori?
"Neida, shorten er uendret så det ble kjøpt med begge hender for å posisjonere seg og godt er det for da kommer drahjelpen fra shorterne senere.."
-rischioso
rischioso
03.06.2024 kl 17:24
3156
Jeg sa jo ikke - "hva var det jeg sa" - mao, jeg tok ikke kreditt for noe, men noterer meg at kursen utvikler seg slik jeg trodde og det er jo det viktigste - i alle fall for meg og alle andre som benyttet muligheten mens de kunne - for denne gang....;)
Blue Cow Group
03.06.2024 kl 17:26
3184
Amerikanerne åpna vel handelen sin etter helga ca 15:00 norsk tid idag, er gjerne de som setter prisen på olja med tradinga si.
Saudi driver vel like mye med politikk som økonomi, de "tok en for laget" ved å kutte egen produksjon for å holde prisene og misnøye med Biden oppe. Liten tvil om at de er gira på en ny runde med sabeldans og magic orb touching med their favorite president, han som lar seg kjøpe for hotellrom og praise.
Saudi driver vel like mye med politikk som økonomi, de "tok en for laget" ved å kutte egen produksjon for å holde prisene og misnøye med Biden oppe. Liten tvil om at de er gira på en ny runde med sabeldans og magic orb touching med their favorite president, han som lar seg kjøpe for hotellrom og praise.
Blue Cow Group
03.06.2024 kl 17:29
3214
Hehe ja det hadde vært artig, men jeg er prinsipielt imot doxxing, særlig mot en type som er så ubehøvla at man ikke kan være sikker på at folk ikke vil ham noe vondt hvis de møtern, jeg tror som sagt mye av frekkheta og ufinhetene han kommer med er ufrivillig - at han har en mental lidelse av noe slag.
Men det kunne vært artig å høre hvilken avis han har fått jobbe i, skulle jeg gjette vilt er det jo fristende å tenke FA, den minst seriøse og mest egenmotiverte finansavisa av dem alle.
Men det kunne vært artig å høre hvilken avis han har fått jobbe i, skulle jeg gjette vilt er det jo fristende å tenke FA, den minst seriøse og mest egenmotiverte finansavisa av dem alle.
Skimmy
03.06.2024 kl 17:37
3188
Jobber ris i avis?
Ja, virker som saudi vil "MAGA" med hentesveisen.
Ja, virker som saudi vil "MAGA" med hentesveisen.
Enig i den. Flere som veit hvem denne karen er, og man skjønner jo hvorfor han bor i Thailand. Sundt å være kritisk og nøktern het til PGS det har jeg lært meg ved å eie denne i 5år. Mange som har kommet og gått, hauset denne til himmels, men gitt opp.