💰PGS$$$ 🎉 tråden 💰
Hva skjer her nå fremover?
Det nye Tgs med Pgs fusjonert vil kunne identifisere 2,9 mrd usd i fremførbart underskudd i balansen med en verdi på 610 mill usd nto.
Tgs etter sammenslåingen vil tjene inn nto 44 mill usd pr år i tilegg til de 100 mill usd som er idntifisert ved et overskudd på usd 200 mill pr år i 15 år fremover.
Blir overskuddet i nye Tgs usd 300 mill pr år tjener de usd 66 mill i skatteforpliktelser pr år i 9 år fremover.
Oppkjøpet ser perfekt ut da det ubenyttede underskuddet kan aktiveres med en gang fra 2024 i 9-15 år fremover alt etter som hvor stor ebit før skatt vil være.
Det nye Tgs med Pgs fusjonert vil kunne identifisere 2,9 mrd usd i fremførbart underskudd i balansen med en verdi på 610 mill usd nto.
Tgs etter sammenslåingen vil tjene inn nto 44 mill usd pr år i tilegg til de 100 mill usd som er idntifisert ved et overskudd på usd 200 mill pr år i 15 år fremover.
Blir overskuddet i nye Tgs usd 300 mill pr år tjener de usd 66 mill i skatteforpliktelser pr år i 9 år fremover.
Oppkjøpet ser perfekt ut da det ubenyttede underskuddet kan aktiveres med en gang fra 2024 i 9-15 år fremover alt etter som hvor stor ebit før skatt vil være.
Redigert 23.06.2024 kl 11:44
Du må logge inn for å svare
KommersK
03.06.2024 kl 17:46
5377
Kommareglene kan jeg tydeligvis adskillig bedre enn deg. Og det var slurv med det manglende spørsmålstegnet, det må innrømmes. Men det hjelper jo uansett ikke på din ortografi. Du skrev dessuten ''8 tallet'' før idag. Det skal selvsagt være ''8-tallet'', men det virker som om du tror det skal skrives slik.
rischioso
03.06.2024 kl 18:10
5271
Slik input kommer man gjerne med når man ikke har noe av verdi å tilføre diskusjonen så da vil man ha et ønske om dra fokuset over på noe annet - ser den. Du er ikke alene om det - det rautes og tomses i ett på denne tråden. Jeg prøver å se igjennom støyen og bidrar med ting som ikke er kompatibelt med longere. Her er mange som har vært investert over år og blitt med heisen opp og ned veldig mange ganger for de har hatt alt for høye forventninger som aldri er blitt innfridd så skjønner frustrasjonen. Det er deres tid og penger det går utover med å tviholde på en slik strategi. Jeg befinner meg i andre enden hvor jeg konsentrerer meg om aksjekurs bevegelser i det korte til mellomlange bilde og tar derfor gevinst både titt og ofte. Mao, min input er derfor av interesse for de med tilnærmet samme strategi og er man superlong - ja, da bør man kanskje ikke sitte på forumet 24/7 og hisse seg opp over de som ikke tror det samme som dem selv - egentlig ikke mer komplisert enn som så...;)
Kontur
03.06.2024 kl 18:14
5269
Dagens fall er kun en kjøpsmulighet og har lite med PGS/TGS å gjøre.
For oss som sitter long betyr det absolutt ingenting.
Det blir mye leting fremover, nå diskuteres til og med områdene utenfor Lofoten igjen.
Europa må ha gass, se hva som skjer akkurat nå med en liten svikt til England.
Det blir magisk bra å være aksjonær her de kommende årene
For oss som sitter long betyr det absolutt ingenting.
Det blir mye leting fremover, nå diskuteres til og med områdene utenfor Lofoten igjen.
Europa må ha gass, se hva som skjer akkurat nå med en liten svikt til England.
Det blir magisk bra å være aksjonær her de kommende årene
Du eier ikke nåla I veggen Toyboy. Trygda og bor i Thailand er realiteten
rischioso
03.06.2024 kl 18:49
5138
Du tar nok feil igjen lille venn. Jeg bor i Norge og har gjort det i all min levetid bortsett fra tidvise perioder forskjellige steder i utlandet i jobbsammenheng. Kanskje på tide å legge i fra seg barnehage skrønene og heller starte med å bidra, eller er det alt for mye forlangt ...?...;)
unikum
03.06.2024 kl 18:52
5118
Nok en formulering som selvsagt må gå din vei. At kursen gikk den veien var ene alene pga olja og at din TA slo inn... Men kjære meg 1 av 10 må jo du også få inn for nå har den gått opp,opp,opp osv..
unikum
03.06.2024 kl 18:58
5087
Hei hei kursen falt ett par % ikke 20 , vi sitter i ett selskap som gjerne har en volativ på over 20 % pr mnd. Helt ubetydelig
Redigert 03.06.2024 kl 18:59
rischioso
03.06.2024 kl 18:58
5106
Joda, men i dag gikk den ned og det vil den fortsette med fremover. Hvor langt ned denne gangen - ja, det får tiden vise med eller uten hjelp av oljepris og shortere...;)
unikum
03.06.2024 kl 19:02
5116
For meg så kan den falle flere kroner, jeg har kun en lytte post her inne nå. Du ser nok hvor jeg sitter om du følger nicket mitt, ikke så verst dag...
BWMx5
03.06.2024 kl 19:49
4923
Folk her er ikke dumme. De kan sjekke alt Ris har skrevet om forskjellige selskaper. Null prosent er oppfylt, Ris er akkurat som Donald Trump, en idiot på første klasse.
Du er og blir en trygdesvindler
rischioso
03.06.2024 kl 20:35
4765
Vi kan i alle fall være enige om at de som ikke benyttet muligheten fikk med seg nedgangen i dag...;)
rischioso
03.06.2024 kl 20:36
4827
Slettet brukerskrev Du er og blir en trygdesvindler
Du virker å ha et trygde syndrom, men for all del - hver sine interesser....;)
Kontur
03.06.2024 kl 21:00
4727
Kun 5 yrkedager før UK fristen for behandlingssvar er ute. Satser på at det er positivt. Fusjon blir det uansett.
Spennende dette her.
Spennende dette her.
10PS
03.06.2024 kl 21:15
4644
Husk å last i forkant er mitt 10PS. Det blir dyrere når vi nærmer oss.
rischioso
03.06.2024 kl 21:41
4564
Det er allerede innbakt i dagens kurs - mao, en eventuell oppside i den forbindelse er svært liten til ingen, mens derimot nedsiden ved et negativt svar er STOR - verdt å ta med i beregningen...;)
unikum
03.06.2024 kl 21:55
4591
Hva var det som var innbakt i kursen når Pgs var oppe i 13 kroner, å nei det var feil mann å spørre for den Også gikk du vel glipp av.. Opp til 10,5 noen mnd etter også?
Skimmy
03.06.2024 kl 21:55
4643
Ser i det minste ut som olja har stabilisert seg rundt 78$. Så får vi se hva tilbud og etterspørsel sier i ukene forover.
Skimmy
03.06.2024 kl 22:01
4606
Tror du selv på at det er en mikroskopisk mulighet for at det IKKE blir fusjon pga evt innsigelse fra CMA? Da blir det evt noe korrigeringer, og fullført fusjon. Bare det at kursene i PGS og TGS er samkjørte, sier at de som sitter i merger arbitrage ser fusjonen komme, akkurat som de som sitter long.
10PS
03.06.2024 kl 23:35
4285
Den som tror at fusjonen allerede er innbakt burde ikke drive med aksjer. Når fusjonen evt. blir aktuell og kursen stiger kraftig lurer jeg på hvilken unnskyldning du kommer med. Du har isåfall ingenting å gjøre her på forumet når du på forhånd kommer med en slik påstand. Vi får se hvem som får rett.......
CatchTrader
03.06.2024 kl 23:59
4234
Olja blir spennende fremover, blir rødt for PGS i morgen også dessverre
rischioso
04.06.2024 kl 00:27
4187
Den gang hadde markedet om ikke full tillit til ledelsen så i alle betydelig mer enn i dag hvor markedet svelget all den ukritiske haussingen om supersyklusen kvartal etter kvartal som dessverre aldri kom godt hjulpet av en høyere oljepris og shortinndekking - den coctailen førte til en kortsiktig peak opp til 13nok/aksje før kursen raste - naturlig nok...
Og i nedoverbakke fortsatte det etter å ha klart og refinansiere til markedets høyeste kredittkort rente hvor de måtte hive 80m over bord i kommisjon for å få lånet. Det førte naturligvis til at tilliten til selskapets ledelse ble betydelig redusert Nå er oljeprisen under press, det grønne skiftet kommer for fullt hvor kontrakter av betydning relatert til havvind fortsatt glimrer med sitt fravær noe som utgjorde en stor del av haussingen for å dekke over hulla og den svake utviklingen i primærsektoren.
Mao, det er blitt hausset om supersyklus som aldri kom, det er blitt hausset om kontrakter av betydning relatert til havvind som fortsatt glimrer med sitt fravær og når begge disse feilet så hausses det nå om fusjoneringen hvor vi kjenner til at markedet ikke kunne brødfø 2 store aktører som TGS og PGS derav sammenslåingen. Allikevel er det noen som tror at markedet er stort nok for begge om de legges under en og samme paraply under samme navn - what could possible go wrong...?....
Om fusjonen blir formelt godkjent så vil det tvinge seg frem en lang og svært utfordrende slankeprosess hvor selskapet blir stykket opp og delt for når det ikke er plass i markedet for begge som single aktører så er det heller ikke plass for dem begge samlet i en sammenslått kjempe - det gir seg selv og slike prosesser tar tid og koster så og tro at alt skal bli så mye bedre så snart fusjonen er i boks er ikke annet enn et fata morgana...;)
Og i nedoverbakke fortsatte det etter å ha klart og refinansiere til markedets høyeste kredittkort rente hvor de måtte hive 80m over bord i kommisjon for å få lånet. Det førte naturligvis til at tilliten til selskapets ledelse ble betydelig redusert Nå er oljeprisen under press, det grønne skiftet kommer for fullt hvor kontrakter av betydning relatert til havvind fortsatt glimrer med sitt fravær noe som utgjorde en stor del av haussingen for å dekke over hulla og den svake utviklingen i primærsektoren.
Mao, det er blitt hausset om supersyklus som aldri kom, det er blitt hausset om kontrakter av betydning relatert til havvind som fortsatt glimrer med sitt fravær og når begge disse feilet så hausses det nå om fusjoneringen hvor vi kjenner til at markedet ikke kunne brødfø 2 store aktører som TGS og PGS derav sammenslåingen. Allikevel er det noen som tror at markedet er stort nok for begge om de legges under en og samme paraply under samme navn - what could possible go wrong...?....
Om fusjonen blir formelt godkjent så vil det tvinge seg frem en lang og svært utfordrende slankeprosess hvor selskapet blir stykket opp og delt for når det ikke er plass i markedet for begge som single aktører så er det heller ikke plass for dem begge samlet i en sammenslått kjempe - det gir seg selv og slike prosesser tar tid og koster så og tro at alt skal bli så mye bedre så snart fusjonen er i boks er ikke annet enn et fata morgana...;)
XpDeus
04.06.2024 kl 00:52
4155
Ris, hva er din agenda med å skrive så mye her på tråden, du må legge ned uendelig med tid på dette, kun for å fortelle at aksjen bør selges?
Selv har jeg tapt store penger i enkelte aksjer opp gjennom men har ikke som mål i livet å sitte på et forum for å ta igjen på andre som kanskje har tjent godt i samme selskap.
Så, hvorfor bruker du så enormt med tid på et selskap du ikke kan ha stor tro på?
Selv har jeg tapt store penger i enkelte aksjer opp gjennom men har ikke som mål i livet å sitte på et forum for å ta igjen på andre som kanskje har tjent godt i samme selskap.
Så, hvorfor bruker du så enormt med tid på et selskap du ikke kan ha stor tro på?
rischioso
04.06.2024 kl 00:58
4159
Ingen agenda - svarer kun på all den skruppelløse haussingen. Når det kommer til tro så har jeg tro på trading og her vil det bli mange muligheter fremover...;)
Tyrkman
04.06.2024 kl 06:58
3965
Hans agenda er jo krystalklar. Når han er inde er der ingen grænser for hvor godt det vil gå og når han er ude vil jorden gå under. Ikke lade sig påvirke af den slags dybt utroværdige nonsens
PerUlv Den ene
04.06.2024 kl 07:41
3802
Nå må du ta deg en bolle, hehe..
Det du skriver er en "sannhet med modifikasjoner". Det du glemmer å nevne er utkilingen til PGS korresponderer relativt godt med utviklingen i flere selskap innen sektoren generelt. Stikkord kan være Transocean i USA, OSX i USA mf. I generelle sykluser i denne sektoren er det som regel seismikk som er først ute. denne syklusen vi nå er inne i, en super syklus, er imidlertid seismikk sent ute grunnet politiske føringer som neppe har livets rett. Det ser vi konturer av nå.
Så er det det å si om "peaken" opp på NOK 13,14 onsdag 08 mars 2023. Fakta er at denne toppen har dannet et "topp Anchor" i en bred positiv primær kanal med "Anchor 1" i bunn NOK 1,2630 fra fredag 28 januar 2022. I dette tekniske bilde gir det "mening" med et "mulig fall" til NOK 6,70. Men til og med du skjønner at dette ikke vil skje da nivået representerer nedre diagonal i primær kanal. Faktum er at PGS har etablert en ny positiv sekundær kanal med "Anchor 1" i bunn NOK 6,07 fra 15 februar 2024 og "Anchor 2" NOK 7,7630 fra onsdag 15 mars. i denne kanalen leser nedre diagonal nå NOK 8,15 og er stigende. En evt. test av denne kan i min verden anses som "Worst case"
Ser du litt "nøyere på chartet", noe jeg vet du gjør ser også du formasjonen i perioden 08 april til 15 mai som er en vende formasjon. Ikke direkte "Flagg" men med samme potensiale på oppsiden. I tillegg har vi i denne venne formasjonen dannet en C&H formasjon (Cup & Handel) som er innfridd på oppsiden. Det var kansjke den som glapp for deg???
At kursen kan falle noe tilbake fra nåværende nivå er selvfølgelig en mulighet tatt i betraktning et foreløpig bearish sentiment i oljeprisen sammen med gårsdagens fall i OSX. Dette sammen med mye annet har selvfølgelig vi i gruppen "Per Ulv - Aksjer og CFD" nærmest full kontroll på Har du???
PU
Det du skriver er en "sannhet med modifikasjoner". Det du glemmer å nevne er utkilingen til PGS korresponderer relativt godt med utviklingen i flere selskap innen sektoren generelt. Stikkord kan være Transocean i USA, OSX i USA mf. I generelle sykluser i denne sektoren er det som regel seismikk som er først ute. denne syklusen vi nå er inne i, en super syklus, er imidlertid seismikk sent ute grunnet politiske føringer som neppe har livets rett. Det ser vi konturer av nå.
Så er det det å si om "peaken" opp på NOK 13,14 onsdag 08 mars 2023. Fakta er at denne toppen har dannet et "topp Anchor" i en bred positiv primær kanal med "Anchor 1" i bunn NOK 1,2630 fra fredag 28 januar 2022. I dette tekniske bilde gir det "mening" med et "mulig fall" til NOK 6,70. Men til og med du skjønner at dette ikke vil skje da nivået representerer nedre diagonal i primær kanal. Faktum er at PGS har etablert en ny positiv sekundær kanal med "Anchor 1" i bunn NOK 6,07 fra 15 februar 2024 og "Anchor 2" NOK 7,7630 fra onsdag 15 mars. i denne kanalen leser nedre diagonal nå NOK 8,15 og er stigende. En evt. test av denne kan i min verden anses som "Worst case"
Ser du litt "nøyere på chartet", noe jeg vet du gjør ser også du formasjonen i perioden 08 april til 15 mai som er en vende formasjon. Ikke direkte "Flagg" men med samme potensiale på oppsiden. I tillegg har vi i denne venne formasjonen dannet en C&H formasjon (Cup & Handel) som er innfridd på oppsiden. Det var kansjke den som glapp for deg???
At kursen kan falle noe tilbake fra nåværende nivå er selvfølgelig en mulighet tatt i betraktning et foreløpig bearish sentiment i oljeprisen sammen med gårsdagens fall i OSX. Dette sammen med mye annet har selvfølgelig vi i gruppen "Per Ulv - Aksjer og CFD" nærmest full kontroll på Har du???
PU
Tror ikke du kan forvente noe konstruktivt svar på denne Per.
rischioso
04.06.2024 kl 09:18
3343
Ja, retningen er i alle fall satt - enig eller uenig...
Ser vi test av støtten på 9 blank allerede i dag eller må vi vente litt til...?...
Ryker støtten på 9 blank så er det 7,8 som gjelder - følg med...;)
Ser vi test av støtten på 9 blank allerede i dag eller må vi vente litt til...?...
Ryker støtten på 9 blank så er det 7,8 som gjelder - følg med...;)
Quiet-Shadow
04.06.2024 kl 10:21
2972
Mye fokus på "bunn". Når kan vi forvente å nå noen topper? Synes det er mer motiverende å høre om de :-)
rischioso
04.06.2024 kl 10:30
2951
Når trenden og retningen er ned så er det naturlig å fokusere på støtter - at man kun skal snakke om det man håper på og ikke realitetene er jo selve fasiten til tap...;)
Quiet-Shadow
04.06.2024 kl 10:55
2827
He he har sittet i PGS i mer enn to år selv om jeg aldri har vært på forumet før nå ;-) Har nok mer gevinst enn kanskje både du og mange her har. Men velger å ikke fokusere stort på nedsiden.
Sitter langsiktig, og har et kursmål hvor jeg tar ut alt, som jeg har satt meg. Men joda det har tatt lengre tid enn tenkt, men sånn er det.
Sitter langsiktig, og har et kursmål hvor jeg tar ut alt, som jeg har satt meg. Men joda det har tatt lengre tid enn tenkt, men sånn er det.
Redigert 04.06.2024 kl 10:57
nafa
04.06.2024 kl 11:02
2783
Da er vi nok i samme båt. Har sittet pal siden februar 22 og økt noe på lave kurser.
Nå snakker mange om snarlig fusjon og mulig 4-dobling innen 1-2 år. Om så skjer er det nok ikke meg i mot he he . Noen mener til og med vi allerede nå er inne i denne
etterlengtede suupersyklusen faktisk. Vi får bare håpe
det stemmer 😁🥳🌴
Hilsen fra Kreta
Nå snakker mange om snarlig fusjon og mulig 4-dobling innen 1-2 år. Om så skjer er det nok ikke meg i mot he he . Noen mener til og med vi allerede nå er inne i denne
etterlengtede suupersyklusen faktisk. Vi får bare håpe
det stemmer 😁🥳🌴
Hilsen fra Kreta
Redigert 04.06.2024 kl 11:08
rischioso
04.06.2024 kl 11:04
2770
Har fulgt denne jevnt og trutt langt lengre enn det så kjenner godt lusa på gangen og historien har bevist mang en gang at å lenke seg fast til masta er ikke måten å tjene penger på innen seismikk som er svært syklisk og når super syklusen uteblir ikke bare fra et kvartal til et annet men over år i en tid den var forventet å komme så bør man være extra på vakt...;)
Quiet-Shadow
04.06.2024 kl 11:21
2671
Mja for meg virker den strategien "nervøs" og "stressende" og at du har mangel på tro på selskapet. Jeg lever mer etter "den intelligente investor" og investerer i selskaper jeg har tro på, og at de over tid vil stige, så vil de jo svinge med syklusene i markedet underveis. Men over tid så vil nok "den intelligente investor" vinne.
Men skjønner det er mer spennende å trade og hoppe inn og ut, men tvilsomt at man tjener så stort mye mer på det enn om man velger sitte over tid, spesielt når man tar med utbytte og reinvesterer dette.
Men joda...vært dårlig med utbytte å hente til nå i denne aksjen.
Men skjønner det er mer spennende å trade og hoppe inn og ut, men tvilsomt at man tjener så stort mye mer på det enn om man velger sitte over tid, spesielt når man tar med utbytte og reinvesterer dette.
Men joda...vært dårlig med utbytte å hente til nå i denne aksjen.
rischioso
04.06.2024 kl 11:34
2598
RE - Hilsen fra Kreta
* Hysj, så ikke Tomsingen drar opp trygdesvindler kortet....;)
* Hysj, så ikke Tomsingen drar opp trygdesvindler kortet....;)
rischioso
04.06.2024 kl 11:39
2562
Nervøs og stressende å være ute ved nedganger og inne ved oppganger?
Tror nok heller det å bli med ned hver eneste gang og aldri kunne vite verken om eller når det snur trigger mer nervøsitet og ikke minst stress - spesielt i et selskap som sjelden til aldri har levert som forventet, men for all del - om det er å anse som være en intelligent investor - ja, da klarer jeg meg fint uten den tittelen...;)
Tror nok heller det å bli med ned hver eneste gang og aldri kunne vite verken om eller når det snur trigger mer nervøsitet og ikke minst stress - spesielt i et selskap som sjelden til aldri har levert som forventet, men for all del - om det er å anse som være en intelligent investor - ja, da klarer jeg meg fint uten den tittelen...;)
nad.oslo
04.06.2024 kl 11:43
2605
Det samme sa du i Qec se hva som skjedde der plutselig er den på 2.40. Du driver deg ut i det meste😎.
At olja faller og pgs faller eller oljerelaterte aksjer er jo ikke overraskende men det er har ingenting med din ekspertise å gjøre for dette kan ikke du bortsett fra at den skal tarde mellom de såkalte intervallene dine , dette holdt du på med ifjor også før du forsvant. Og hvergang den faller litt så er det liv deg. 6.30 får du ikke se med deg første. Du flytter bare opp targets ettersom situasjonen
Normalt med en korreksjon når den har fått fra 7.8 til 9.5 nivåer.
At olja faller og pgs faller eller oljerelaterte aksjer er jo ikke overraskende men det er har ingenting med din ekspertise å gjøre for dette kan ikke du bortsett fra at den skal tarde mellom de såkalte intervallene dine , dette holdt du på med ifjor også før du forsvant. Og hvergang den faller litt så er det liv deg. 6.30 får du ikke se med deg første. Du flytter bare opp targets ettersom situasjonen
Normalt med en korreksjon når den har fått fra 7.8 til 9.5 nivåer.