💰PGS$$$ 🎉 tråden 💰
Hva skjer her nå fremover?
Det nye Tgs med Pgs fusjonert vil kunne identifisere 2,9 mrd usd i fremførbart underskudd i balansen med en verdi på 610 mill usd nto.
Tgs etter sammenslåingen vil tjene inn nto 44 mill usd pr år i tilegg til de 100 mill usd som er idntifisert ved et overskudd på usd 200 mill pr år i 15 år fremover.
Blir overskuddet i nye Tgs usd 300 mill pr år tjener de usd 66 mill i skatteforpliktelser pr år i 9 år fremover.
Oppkjøpet ser perfekt ut da det ubenyttede underskuddet kan aktiveres med en gang fra 2024 i 9-15 år fremover alt etter som hvor stor ebit før skatt vil være.
Det nye Tgs med Pgs fusjonert vil kunne identifisere 2,9 mrd usd i fremførbart underskudd i balansen med en verdi på 610 mill usd nto.
Tgs etter sammenslåingen vil tjene inn nto 44 mill usd pr år i tilegg til de 100 mill usd som er idntifisert ved et overskudd på usd 200 mill pr år i 15 år fremover.
Blir overskuddet i nye Tgs usd 300 mill pr år tjener de usd 66 mill i skatteforpliktelser pr år i 9 år fremover.
Oppkjøpet ser perfekt ut da det ubenyttede underskuddet kan aktiveres med en gang fra 2024 i 9-15 år fremover alt etter som hvor stor ebit før skatt vil være.
Redigert 23.06.2024 kl 11:44
Du må logge inn for å svare
TWLawson
20.06.2024 kl 16:58
4147
Hvorfor 40-50 mrd? Til sammenligning regnet de en verdi på ca. 30 mrd. for Shearwater ved en børsnotering.
Redigert 20.06.2024 kl 16:59
Kontur
20.06.2024 kl 17:00
4146
Blir en pen slump penger i utbytte.
Dette kan jeg venne meg til😀😀
Og dette er bare begynnelsen på en hyggelig og lønnsom reise, kjære aksjonærer😉
Dette kan jeg venne meg til😀😀
Og dette er bare begynnelsen på en hyggelig og lønnsom reise, kjære aksjonærer😉
portion
20.06.2024 kl 17:07
4104
Siste dagen er 1.Juli
|Last day of trading in PGS shares on |1 July 2024 |
|OSE (and last day of trading inclusive | |
|of right to merger consideration) | |
|Last day of trading in PGS shares on |1 July 2024 |
|OSE (and last day of trading inclusive | |
|of right to merger consideration) | |
Redigert 20.06.2024 kl 17:09
Morraberget
20.06.2024 kl 17:49
3960
Håper på en fin reise fremover når nyselskapet skal formes og penger tjenes. Utbytte og kanskje som nevnt under fra selskapets (TGS) hjemmeside, tilbakekjøpsprogram av egne aksjer. Mye spennende å se frem til nå.
Dividend Policy
It is the ambition of TGS to pay a cash dividend that is in line with its long-term underlying cash flow. When deciding the dividend amount, the TGS Board of Directors will consider expected cash flow, investment plans, financing requirements and a level of financial flexibility that is appropriate for the TGS business model.
In addition to paying a cash dividend, TGS may buy back its shares as part of its plan to distribute capital to shareholders.
Dividend Policy
It is the ambition of TGS to pay a cash dividend that is in line with its long-term underlying cash flow. When deciding the dividend amount, the TGS Board of Directors will consider expected cash flow, investment plans, financing requirements and a level of financial flexibility that is appropriate for the TGS business model.
In addition to paying a cash dividend, TGS may buy back its shares as part of its plan to distribute capital to shareholders.
nafa
20.06.2024 kl 18:30
3838
Har vært diskusjon på tråden ang «utbytteutbetaling» etter gjennomført fusjon og om denne skal beskattes:
« Merger consideration |PGS shareholders will for each PGS |
| |share held per the record date |
| |receive: |
| | |
| |- 0.06829 shares in TGS, and |
| | |
| |- NOK 0.20419 in cash (to be paid as |
| |return of paid-up capital without |
| |withholding of tax). |»
Betyr dette at kommende utbetaling ikke skal beskattes ?
« Merger consideration |PGS shareholders will for each PGS |
| |share held per the record date |
| |receive: |
| | |
| |- 0.06829 shares in TGS, and |
| | |
| |- NOK 0.20419 in cash (to be paid as |
| |return of paid-up capital without |
| |withholding of tax). |»
Betyr dette at kommende utbetaling ikke skal beskattes ?
Kontur
20.06.2024 kl 19:43
3647
Det er nå snart tid for neste kapittel som etter alt å dømme kommer til å hete opptur.
Aksjonærene i PGS/TGS går noen gullår i møte. Det er selvsagt ikke for sent å hoppe på og bli med på reisen.
Selv har jeg ingen planer om å selge en eneste aksje på lenge.
Dette blir råbra. Oppdragene står i kø og ingen andre seismikkselskap er i nærheten av å ha kombinasjonen av skipsflåte, bibliotek og kompetanse som det fusjonerte selskapet.
Hele energiverden er på helene når det gjelder å sikre fremtidige energireserver og seismikk er en svært viktig del av løsningen.
Verdsettelsen vil øke formidabelt de kommende årene.
Mitt råd er å kjøpe aksjer og være langsiktig.
Aksjonærene i PGS/TGS går noen gullår i møte. Det er selvsagt ikke for sent å hoppe på og bli med på reisen.
Selv har jeg ingen planer om å selge en eneste aksje på lenge.
Dette blir råbra. Oppdragene står i kø og ingen andre seismikkselskap er i nærheten av å ha kombinasjonen av skipsflåte, bibliotek og kompetanse som det fusjonerte selskapet.
Hele energiverden er på helene når det gjelder å sikre fremtidige energireserver og seismikk er en svært viktig del av løsningen.
Verdsettelsen vil øke formidabelt de kommende årene.
Mitt råd er å kjøpe aksjer og være langsiktig.
portion
20.06.2024 kl 20:00
3601
Er stor mulighet for at TGS NewCo får denne jobben;)
Equinor får letetillatelse for CO2-lagring i Danmark
DEL
Olje- og gasskjempen Equinor er tildelt en letetillatelse for CO2-lagring i Danmark, ifølge en pressemelding.
I samarbeid med partnerne Ørsted og Nordsøfonden skal selskapet starte undersøkelser for å vurdere om området, som ligger på Nordvest-Sjælland, trygt kan utvikles til CO2-lager.
Reservoaret ligger ca. 1.400 meter under bakken, med en mulig lagringskapasitet på opptil 12 millioner tonn CO2 per år.
Equinor får letetillatelse for CO2-lagring i Danmark
DEL
Olje- og gasskjempen Equinor er tildelt en letetillatelse for CO2-lagring i Danmark, ifølge en pressemelding.
I samarbeid med partnerne Ørsted og Nordsøfonden skal selskapet starte undersøkelser for å vurdere om området, som ligger på Nordvest-Sjælland, trygt kan utvikles til CO2-lager.
Reservoaret ligger ca. 1.400 meter under bakken, med en mulig lagringskapasitet på opptil 12 millioner tonn CO2 per år.
oddone
20.06.2024 kl 20:56
3450
GullHårAllOve skrev Ja skal ikke beskattes
Det vil si at GAV pr aksje reduseres tilsvarende kompensasjonen: "- NOK 0.20419 in cash (to be paid as return of paid-up capital without withholding of tax). "
Når man en gang selger aksjene må man betale utbytteskatt på 0,20419kr pr aksje.
Forhåpentligvis har vi da en ny regjering som vil redusere utbytteskatten til tidligere nivå, men det er en annen sak.
Når man en gang selger aksjene må man betale utbytteskatt på 0,20419kr pr aksje.
Forhåpentligvis har vi da en ny regjering som vil redusere utbytteskatten til tidligere nivå, men det er en annen sak.
Redigert 20.06.2024 kl 20:57
GullHårAllOve
20.06.2024 kl 21:17
3374
Nei det må du ikke. GAV reduseres ja. Men du beskattes kun av evt fortjeneste i aksjen, ikke av tilbakebetalingen isolert sett. Hvert fall sånn det var MPCC da de betalte ut utbytte som tilbakebetaling.
Vikingfk
20.06.2024 kl 21:35
3301
Vurdere inngang her
Hva er bytteforholdet 100000pgs blir i nye
Får eg fullt utbytte viss inngang er i morgen
Eller måtte en ha aksjer på ths utbetalingstidspunkt
Hva er realistisk oppgang etter sammenslåing. 20% innen desember
Hva er bytteforholdet 100000pgs blir i nye
Får eg fullt utbytte viss inngang er i morgen
Eller måtte en ha aksjer på ths utbetalingstidspunkt
Hva er realistisk oppgang etter sammenslåing. 20% innen desember
oddone
20.06.2024 kl 21:39
3332
Just presis - det er det samme som jeg skriver. Du slipper ikke unna utbytteskatt for disse 0,20419 pr. aksje når du selger, da utbyttet pr aksje (som "dras med" in i TGS) reduserer GAV tilsvarende for TGS aksjene du får i bytte for PGS.
GullHårAllOve
20.06.2024 kl 22:21
3174
Nei det stemmer ikke. Du betaler ikke skatt av dette utbytte. Punktum.
Kontur
20.06.2024 kl 22:25
3185
Ja, det blir ekstremt mye skatt nå fremover, men sånn er det å tjene mye penger.
nad.oslo skrevInnlegget er slettet
Er det bestemt når man får utbetalingen?
Leotwin
20.06.2024 kl 23:24
4396
Dette ble vel ikke helt rett?
For det første får man NOK 0.20419 pr PGS-aksje (ukonvertert).
For det andre er siste dag med konverteringsrett 1. juli. Det vil si at eier du PGS-aksjer ved børsslutt denne dagen får du nye TGS-aksjer og utbyttekompensajon.
For det første får man NOK 0.20419 pr PGS-aksje (ukonvertert).
For det andre er siste dag med konverteringsrett 1. juli. Det vil si at eier du PGS-aksjer ved børsslutt denne dagen får du nye TGS-aksjer og utbyttekompensajon.
Obxserver
21.06.2024 kl 07:14
4104
Innskutt kapital tilbakebetales aksjonærer (eiere) = null skatt. Dette er ikke "utbytte", les meldingen. Om ikke noen blir fristet de neste 5 børsdagene💸🤷.
Leotwin
21.06.2024 kl 08:06
3896
Takk for tips. Eventuelt kan man bare lese børsmeldingen.
oppturen
21.06.2024 kl 08:10
3935
https://www.deepwindoffshore.com/news/deep-wind-offshore-wins-major-site-in-estonia
Kommer nok snart flere seismikk kontrakter på vindparker, ser ut som flere avgjørelser nå blir tatt. La oss håpe det blir kamp om ledig kapasitet 😀
Kommer nok snart flere seismikk kontrakter på vindparker, ser ut som flere avgjørelser nå blir tatt. La oss håpe det blir kamp om ledig kapasitet 😀
protagoras
21.06.2024 kl 08:45
3784
Nå er det kun GSA Capital Partners som har synlig short i PGS.- drøyt 6 mill aksjer.
Den forsvinner vel også neste uke.
Den forsvinner vel også neste uke.
Fischer
21.06.2024 kl 09:10
3626
Her blir du nok skuffet. Les punkt 4 i fusjonssvtalen så får du nok en annen mening …
Obxserver
21.06.2024 kl 09:28
3523
Joda, men denne tilbakebetalingen klassifiseres ikke som en utbytte ref meldingen.
protagoras
21.06.2024 kl 09:33
3509
Dette er en kompensasjon som PGS-aksjonærer får fordi TGS-aksjonærer har fått utbytte etter at avtalen om fusjon kom i stand.
Det er logisk at også denne kompensasjonen blir å betrakte som utbytte, og dermed skal beskattes som vanlig.
Det er logisk at også denne kompensasjonen blir å betrakte som utbytte, og dermed skal beskattes som vanlig.
unikum
21.06.2024 kl 09:37
3498
Er det virkelig noen som tror at man ikke må skatte av penger man tjener i Norge? Kapital beskatning etc absolutt alt må beskattes til og med egne penger (formu)
Obxserver
21.06.2024 kl 09:41
3531
Står i meldingen "tilbakebetaling av innskudd kapital". Så hvis du oppretter et AS og skyter inn 30k og etter 1 år vil du legge ned selskapet og får da igjen 30k (innskudd). Vil du da skatte av dette beløpet?
protagoras
21.06.2024 kl 09:56
3467
Jeg ser poenget ditt.
Vi får se hva skattemyndighetene får utav dette neste år - jeg stålsetter meg på 37% skatt.
Vi får se hva skattemyndighetene får utav dette neste år - jeg stålsetter meg på 37% skatt.
rischioso
21.06.2024 kl 10:17
3429
GullHårAllOve skrev Realitetene er?
.... at menigheten vil fortsette å forskuttere noe som mest sannsynlig aldri kommer. Flere større og profilerte investorer har allerede innsett det og tar en exit og flere vil det nok bli down the road hvor de såkalte trollene som da har fått rett hele veien ned vil sprekke av latter - ikke fordi mange da har tapt penger, men fordi de fikk rett og er derfor i sin fulle rett til å dele ut store røde klovneneser...;)
protagoras
21.06.2024 kl 10:32
3423
Hovmot står for fall.
Du får håpe skråsikkerheten din ikke kommer og biter deg i ræva.
Du får håpe skråsikkerheten din ikke kommer og biter deg i ræva.
Redigert 21.06.2024 kl 10:32
Kontur
21.06.2024 kl 10:42
3276
GullHårAllOve skrev Realitetene er?
Som vi har sett lenge
Fusjonen blir gjennomført 1 juli
Aksjene slåes i sammen
Gjenkjøpsprogram vil starte opp
Refinansiering gjøres utifra sammenslått balanse da med oppdatert skipsverdi
Bare for å nevne noe.
Skatteprosent på aksjegevinst bryr meg lite men tenker vi ved neste valg har en mer næringsvennlig regjering.
Fusjonen blir gjennomført 1 juli
Aksjene slåes i sammen
Gjenkjøpsprogram vil starte opp
Refinansiering gjøres utifra sammenslått balanse da med oppdatert skipsverdi
Bare for å nevne noe.
Skatteprosent på aksjegevinst bryr meg lite men tenker vi ved neste valg har en mer næringsvennlig regjering.
rischioso
21.06.2024 kl 12:01
3035
Jeg håper ikke noe - det overlater jeg til menigheten å gjøre for de gjør jo ikke annet - uten at det har hjulpet...;)
Det jeg er opptatt av er om vi får se 7-tallet en gang til før PGS aksjene forsvinner for godt i bytte mot Nye TGS aksjer som også faller og har gjort det en god stund - og slik det ser ut så skal man ikke bli overrasket om akkurat det skjer....;)
Det jeg er opptatt av er om vi får se 7-tallet en gang til før PGS aksjene forsvinner for godt i bytte mot Nye TGS aksjer som også faller og har gjort det en god stund - og slik det ser ut så skal man ikke bli overrasket om akkurat det skjer....;)
rischioso
21.06.2024 kl 12:51
3503
I NTI har jeg hatt rett hele veien siden peaken over 3 - at den på veien ned får tidvise små korreksjoner tilbake er jo helt normalt og endrer ikke trenden så og si at folk tar feil pga det er jo det som er feil - ikke ulikt hva som skjer her. Nedgang over lengre tid og så snart man får 1 dag med oppgang så har kritikerne tatt feil - men det er altså ikke riktig...;)
rischioso
21.06.2024 kl 12:52
3670
Noterer meg at det er blitt stille fra rødhette - kan nok være at hun omsider har fått snudd chartet den riktige veien...;)
Fischer
21.06.2024 kl 13:02
3779
Men jeg håper de som kjøper PGS nå ene og alene for å få med seg kontantutbyttet vet at pt. er disse 20 ørene innbakt i prisen ....
Mens jeg nå skriver er TGS omsatt på 119,1. Dvs. PGS pris på 119,1 x0,06829 = 8,13
PGS omsettes på 8,29
Differansen er altså 16 øre, mer eller mindre tilsvarende utbyttet
Dvs. at rabatten som tidligere lå i å kjøpe PGS nå er borte, i tillegg er kommende kompensasjon/utbytte også priset inn. Helt etter boka ifht. merger arbitrage teori når fusjonen nå er endelig bekreftet.
Mens jeg nå skriver er TGS omsatt på 119,1. Dvs. PGS pris på 119,1 x0,06829 = 8,13
PGS omsettes på 8,29
Differansen er altså 16 øre, mer eller mindre tilsvarende utbyttet
Dvs. at rabatten som tidligere lå i å kjøpe PGS nå er borte, i tillegg er kommende kompensasjon/utbytte også priset inn. Helt etter boka ifht. merger arbitrage teori når fusjonen nå er endelig bekreftet.
portion
21.06.2024 kl 13:05
3876
For meg så virker det som du tror at man ikke får trade PGS 1.Juli? Men det medfører ikke riktighet,man kan trade PGS helt frem til og med 1.juli til kl 16:30👍
Last day of trading in PGS shares on OSE (and last day of trading inclusive of right to merger consideration)
1 July 2024
Effective date for completion of the Merger
1 July 2024 (after close of trade)
Last day of trading in PGS shares on OSE (and last day of trading inclusive of right to merger consideration)
1 July 2024
Effective date for completion of the Merger
1 July 2024 (after close of trade)
Redigert 21.06.2024 kl 13:13
unikum
21.06.2024 kl 13:10
4139
For en kron idiotisk kommentar igjen. Hele tiden rett? Rett i fra 0.8 øre opp til 3,5 også kanskje? At det vil svinge mellom siste emi og opp til trading intervallet På 3,5 skjønner vel alle. Hva f... du har rett? At du slenger deg inn i aksjen på 3,,1 og begynner det evige masset ditt betyr faktisk ikke at du har Rett. Bom,bom og atter bom blir nok en gang skivebom
Redigert 21.06.2024 kl 13:11