Mulig EMI i NEL, advarsel, kan bli en farlig reise neste uke.

Nexa
NEL 01.06.2024 kl 18:08 2230

NEL har engasjert Fearnleys, Carnegie og Arctic for å hente penger. Investormøtene begynner på mandag., jmf melding fra NEL. Møtene skal pågå hele uka, på torsdag kl 1400 skal det være et felles møte for investorer. NEL holder kortene tett inntil brystet. Regner med at NEL vil foretrekke en større emisjon i NEL. En emisjon i Cavendish er svært lite sannsynlig. NEL har sagt at Cavedish skal være tilnærmet gjeldfritt og at de vil få en kontant beholdning på 45-50 millioner euro av NEL.
Og at aksjene i Cavendish skal gis som utbytte. Det er ikke sikkert at Cavendish blir en realitet ifølge NEL
Farlig å være i NEL denne uka?

Tror jeg.
Er det noen som har noen formening om hvor stor en eventuell emisjonen blir og til hvilken pris?
Redigert 03.06.2024 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Lupin_
01.06.2024 kl 22:29 2033

Tygg på vadå, han har en poäng… Nel blöder pengar och behöver snart köra en emi för att kunna fortsätta att blöda pengar.

Har du sätt hur mycket deras kontantbehållning minskat sista året(?) och deras mindre bra Q1 rapport som bekräftar en nedgång i kontrakt. Reliance avtalet kan vara en gamechanger för Nel på sikt, men vad jag vet så finns det ingen info. vedr vad avtalen vill inbringa och de behöver fortfarande pengar om båten ska flyta.
Hellcat
01.06.2024 kl 23:12 1971

Du sa det. Gamechanger! NEL brenner penger men har solid cashbeholdning. Kontraktene vil komme. The trend is your friend! Nexa er short i NEL og begynner å bli desperat;)
5thplanet
02.06.2024 kl 19:36 1534

Bare kleint å komme med kunnskapsløse konspirasjonsteorier for å skremme småaksjonærer som ikke følger godt med. Greit at du har shorta NEL, men dette blir for mye
MtBlanc
02.06.2024 kl 19:54 1485

Ser ut som sentimentet i aksjen snur nå, så NEL kan gå over 10 kr på et blunk. Tror ikke det er særlig lurt å være short denne aksjen nå...
Nexa
03.06.2024 kl 11:36 1127

Når NEL melder at de har engasjert Carnegie, Fearnleys og Arctic så er det ikke for å spille ludo.
Når de melder og ber investorer ta kontakt så er det heller ikke for å spille ludo
Når de melder at de skal ha investor møter hele uka og et felles møte for investorer på torsdag er det heller ikke for å spille ludo.
.
Jeg har kun påpekt at dette kan være en farlig uke. Og med det mener jeg store kurssvingninger.

NEL har vært eksemplarisk ryddig i å informere. Så blir det opptil enhver å tolke det de har fortalt markedet.
Redigert 03.06.2024 kl 11:59 Du må logge inn for å svare
BIF78
03.06.2024 kl 12:21 1058

Nej det er ikke for at spille ludo. Det er for at få så mange som muligt til at investere i Cavendish, så udbyttet til NEL aktionærer kan blive så højt som muligt. Sådan læser jeg det. Men du har helt ret i at der kan komme store kurssvingninger. Det viser formiddagen allerede.

Og et godt råd, du kommer med, om at tænke sig godt om, når man investerer. Men denne uge behøver ikke udelukkende at ende negativt for NEL. Men vi er sikkert klogere på fredag😊
Redigert 03.06.2024 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
Nexa
03.06.2024 kl 12:55 1013

Gitt den siste tidens gode kursutvikling og at NEL skal kapitalisere Cavendish med 45-50 millioner EURO så er jeg temmelig sikker på at de også vil prøve å få til en emisjon for å ikke svekke kontantbeholdningen i NEL. Minner på at en emisjon kan være inn vannene eller ut vannene for aksjonærene.
Redigert 03.06.2024 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Nexa
03.06.2024 kl 19:56 872

Takkfor ditt gode råd.
Jeg forstår ikke dansk godt så jeg har et problem med ditt gode råd.
Utrykket 'du kommer med'. Finnes ikke på norsk. Går utfra at du mener på norsk 'som er godt å ta med seg'?
Redigert 03.06.2024 kl 20:02 Du må logge inn for å svare