Qec- Ny energilov innen 8 Juni ✊

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
19.06.2024 kl 15:04
Denne tråden har sporte helt av og er derfor stengt. Det samme vil skje med nye tråder hvis de begynner å handle om helt andre ting enn aksjer/selskaper. Og de som aktivt bidrar til å ødelegge tråder vil bli utestengt. Alle som en. mvh Admin.
Mr Capsol
QEC 02.06.2024 kl 11:40 153115

Jeg er forsiktig optimist når det gjelder QEC. Selv om uttrykket "ulv, ulv" ofte kan beskrive situasjonen, virker det som om det denne gangen kan bli annerledes. Innen 8. juni skal en ny energilov muligens åpne opp for at QEC kan utvinne mer av sine områder.

«Energi- og ressursminister Pierre Fitzgibbon skal innen 8. juni legge frem et omfattende lovforslag om provinsens energirammeverk. Han har vurdert over 150 industrielle prosjekter, og noen av disse er allerede valgt. Regjeringen vil kunngjøre de utvalgte prosjektene om noen uker.» https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets

Jeg mener at risikoen på nåværende nivåer er begrenset. Dersom utvinningen ikke blir godkjent, vil en eventuell erstatning trolig føre til at aksjen stiger når avgjørelsen offentliggjøres. Jeg tror det er sannsynlig med pilot vil bli tillatt i samarbeid med regjeringen på noen steder hvor det er sosial aksept.
Redigert 19.06.2024 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2024 kl 11:36 2341

Alt kan skje.
Her er det robotene som har alt i sin hule hånd og kan med relativt lite volum styre kursen akkurat der de ønsker.
rischioso
12.06.2024 kl 10:29 2540

Forventningene er negative og trenden er negativ og ikke overraskende så kom ett tallet igjen til syne som et naturlig resultat av at ingenting er endret. Det blir spennende og se hvor langt ned kursen kommer. Oppgangen startet rundt 1,7xx og når ingenting er endret så vil det være naturlig at kursen vil sige tilbake til start. Først en etablering på ett tallet noe som er på gang så får tiden vise hvor langt ned det ender. - nærmeste tekniske støtte av betydning ligger på 1,81..;)
Redigert 12.06.2024 kl 10:32 Du må logge inn for å svare
SPXL
12.06.2024 kl 10:29 2542

Den magan ville jeg ikke stolt på…like før den går under 2kr nå.
Billyjojimbob
12.06.2024 kl 09:50 2719

Vanskelig å være misfornøyd med swinging bitch,ble forventnigsrally og nå er det bare å timing is everything som gjelder her og 👍🇧🇻🌞
Manon1
12.06.2024 kl 09:37 2796

Med litt tålmodighet nå så kan vi tjene store penger alle. 2024 blir ett bra år for aksjonærene i Qec. Om det går 3-4 uker eller 3-4 mnd før vi får breaking news er det det samme for meg.
smoke
12.06.2024 kl 09:03 2944

Det er korrekt, men har lite å gjøre med min kommentar. Hvis ikke tynn = riscisio
Slettet bruker
12.06.2024 kl 08:58 2968

Hadde man fulgt rådet til riscisio og gevinstsikret på 2,6-2,7 hadde man tjent penger.
smoke
12.06.2024 kl 08:52 3030

Vel.hadde du fulgt hans råd, så hadde du også tjent mer siste året. Jeg hadde ikke ihvertfall ikke tjent noe, skulle jeg fulgt dine..utsagn
googleearth11
12.06.2024 kl 08:47 3052

Det er opprettet en lukket tråd der støyen uteblir. Bare å søke tilgang.
sigj2
12.06.2024 kl 08:01 3270

Det holdt visst ikke med at Binna applauderte energiministeren men men
Krelva
12.06.2024 kl 07:53 3305

Det tror jeg ikke ,, har magefølelse på en 10 % oppgang .
Lykke til alle sammen .
tynnidioten
12.06.2024 kl 07:21 3430

Fjellbris skriver at pilot/erstatningskrav kommer innen to uker siden det ikke kom på mandag.
Så kan man spekulere i om han gir uriktige opplysninger for å mele sin egen kake.
Redigert 12.06.2024 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
myrafta
12.06.2024 kl 06:49 3550

Takk for den oppklaringen alexisnothome Er så mye støy på
desse trådene at det har vore vanskelig å få oversikten.
BIF78
12.06.2024 kl 06:42 3547

Tak for at få fakta frem. Giver overblik over hvor sag om erstatningskrav er. Ikke så mange år ude i fremtiden, men heller ikke i morgen.
alexisnothome
12.06.2024 kl 00:48 3758

Selskapet har allerede gått til sak om erstatning. Søksmålet ble sendt til Superior Court of Quebec den 21. juni 2022.

Som selskapet har opplyst i "stevningen" av 21. juni 2022 så vil selve erstatningsberegningen først fremlegges på et seinere stadium av saksbehandlingen. Dette ble vel også omtalt av Michael Binnion da han var i Norge i februar, så vidt jeg husker.

Om vi skal forholde oss til det selskapet har opplyst, vil hovedsaken (altså avgjørelsen av selve erstatningskravet) gjennomføres til neste år, jf. side 1 i første kvartalsrapport for 2024 (https://questerre.wpenginepowered.com/wp-content/uploads/2024/05/QEC-Q1-2024-FINAL-REPORT.pdf)

Det står der:

"As we work with the Government on our application and the related funding for the project, we are proceeding
with protecting our legal rights after Bill 21 was enacted. The questioning of Questerre and other license holders
was completed last month and later this summer, we will complete the questioning of the Government
representatives. The next step will be setting a date for the hearing next year on the merits of our case."

At selskapet har en utenrettslig dialog med tanke på et mulig forlik samtidig som det pågår en rettsprosess er både fullt mulig og heller ikke uvanlig.
njn-
11.06.2024 kl 19:15 4248

Når du går ut og skriver som om du har kunnskap om hva Questerre (Binnion/Jason) har skrevet/sagt.Så må du dokumentere dine påstander.
Du kan ikke ha lest noe om selskapet og deres ståsted.
Du skriver stikk i strid med deres uttalelser.

Kan opplyse deg om at selskapet har søkt om Pilot (etter oppfordring fra Regjeringen) og søkt om karbonfangst.
Regjeringen har med Bill 69 åpnet for: Gass, vind, sol og atomkraft. Alle disse skal Quebecere og selskaper få uttale seg om, før det prosjekter blir godkjent.
Det i.m.t plukket ut noen prosjekter som er godkjent av regjeringen, og som vil bli kunngjort i løpet av noen uker.
sigj2
11.06.2024 kl 19:11 4278

Bare å banke den til 1.80 å bli ferdig med det til ny info kommer 👍
Stock Walker
11.06.2024 kl 18:13 4454

Sitat "Québec går sin gang og energiministeren har gass med i sin energiplan,..."

Ihuga Qec aksjonærer tar mye for gitt for eksempel at Minister Fitzgibbon mener fossil naturgass når han sier gass. Av hva jeg kan lese i en nyere artikkel, tenker han på fornybar naturgass. I artikkelen blir Fitzgibbon kritisert for at han vil bruke bruke fornybar naturgass for å skape et grønnere Quebec. Hvis han ikke hadde hatt planer om utnytte fornybar naturgass, ville han heller ikke blitt kritisert. Med energiministerens holdning ligger det i kortene at Quebec vil produsere fornybar naturgass i et økende omfang og sammen med annen fornybar energi gradvis overta mye av markedet for importert fossil naturgass. Mitt tips er at produsenter av fornybar naturgass er klare kandidater til Fitzgibbons lister over prosjekter som skal igangsettes sammen med produsenter av vann-, sol-, og vindkraft og annen fornybar energi. Bioenergi er et voksende segment, og Quebecs 2030 Energy Strategi signaliserer høye ambisjoner innen utnyttelsen av bioenergi. Hvis noen sitter på triggeren, er det energiminister Fitzgibbon som nå med Bill 69 kan speede opp det grønne energiløpet.

Utdrag av artikkelen: «As for the suggestion of using renewable natural gas for a greener Quebec, Mr. Detuncq believes that “it is completely absurd. When Minister Fitzgibbon says that, it’s because he doesn’t know what he’s talking about. Either he is poorly advised, or he does not listen to his advisors.” According to him, gas manufactured from domestic, agricultural or forestry residues is produced in minimal quantities to meet energy needs. “If we want a lot, we will destroy the forests,” he illustrates.
https://actualnewsmagazine.com/english/minister-fitzgibbons-vision-of-energy-future-criticized/

Finally edited
Redigert 12.06.2024 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
unikum
11.06.2024 kl 18:02 4508

Kleine innlegg med 0 innhold siden det bare lyser rødt.
rischioso
11.06.2024 kl 17:39 4596

RE - tydelig handelsmønster at der er en STORspiller , som gør ALT for at holde kursen nede

* Det sies at stress over tid kan skape hallusinasjoner - verdt en tanke...;)
rischioso
11.06.2024 kl 17:36 4613

Takk for det og pluss er jo pluss - så lenge det varer...;)
Redigert 11.06.2024 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
11.06.2024 kl 15:44 4862

«der er en STORspiller , som gør ALT for at holde kursen nede»
Det er en kommentar som overgår alt som har kommet fra Rischioso.
Jensi
11.06.2024 kl 15:28 4933

så over med dig i et andet papir - og du har netop vundet en plads i filteret sammen med SPXL ricsiocoio og omo med flere

jeg har aldrig været mere sikker på at dette nok skal gå vejen

har valgt at købe flere

tydelig handelsmønster at der er en STORspiller , som gør ALT for at holde kursen nede
jeg har god tid !

hov og Tynnidi er også i den "røde-klub"
Redigert 11.06.2024 kl 15:57 Du må logge inn for å svare
unikum
11.06.2024 kl 14:53 5060

Sjansen for å bli valgt ut blant noen få av 150 søkere må man være naive å tro på. Flere av oss solgte oss ut før helgen. Ris har ikke tjent ei krone, har fått kanskje igjen penga, ikke sikker på det heller siden ha messer så jæ...
Ny energi lov er vedtatt, her kommer mange flere selskaper til å bli invitert inn i. Jeg tror Qec blir en av dem i runde 2 som fort vekk blir avgjort innen 14 dager. Her kan det gå fort og vi veit at børsen hjemme er stengt når dette avgjøres.
Gammeljeger
11.06.2024 kl 14:32 2610

Dette traff du bra på rischioso!
Jeg innså ikke selv før utpå lørdagen at jeg burde solgt, men jeg sitter fortsatt litt i pluss.
Det er riktignok ikke så mye og derfor velger jeg atter en gang og bli sittende.
Litt irriterende dette, men det er nå engang som det er.
Vi tar alle våre valg.
Lykke til videre
rischioso
11.06.2024 kl 13:54 2729

Det er akkurat det. Informasjonen som nå ligger på bordet er ikke mer verdt enn den informasjonen som lå på bordet når kursen stod i 1,7. Ja, den gang var det bill21 som var uklar og nå er det bill69 som er uklar hvor selskapet selv har meldt at de velger å fortsette dialogen med myndighetene som de har gjort de siste årene - altså ikke noe konkret nytt og da er det også naturlig at kursen siger tilbake når det viste seg at all haussingen ikke harmonerte med virkeligheten.

Ja, med den rette meldingen så kan den gå mye, men uten den rette meldingen som nå er virkeligheten så vil den sige tilbake i påvente av nytt av betydning og de som forholder seg til det unngår også det største tapet og får heller desto flere aksjer på et lavere nivå i påvente av nytt istedenfor å bli sittende med ned for dette vil ta tid...;)
larsendk
11.06.2024 kl 13:53 2730

Peter, den er jeg med på - ses i den anden tråd.

Redigert 11.06.2024 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
BlackFrancis
11.06.2024 kl 13:49 2734

Til å leve av børs bruker du avsindig mye tid på en aksje du ikke eier. Lykke til. Siste fra meg til deg!
fervex
11.06.2024 kl 13:41 2775

Det ble "ulv, ulv" igjen... Må føles godt å vinne over "den lukkede haussetråden" på den måten Risch, må nesten gi deg litt kred for det. Jeg så det ikke komme denne gangen. Må si jeg er litt overrasket over hvor raskt folk vender til tøm og røm, men det kan like fort snu seg igjen. Vi er, fortsatt, bare én melding unna en mangedobling som jeg ser det. Men da må nyheten må være veldig mye mer konkret.
rischioso
11.06.2024 kl 13:29 2828

Noterer meg at du sniker deg ut bakdøra - ikke det spor overraskende og det henger nok naturlig sammen med den manglende selv innsikten. Verken pilot eller erstatning er nærstående, men du får bare fortsette med bløffingen din på den lukkede haussetråden. Du har nok langt mer å bidra med der enn i en virkelighets diskusjon her....;)
Fjellbris
11.06.2024 kl 13:27 2834

Beklager og rnig, siste fra meg også nå, selv om det er utrolig frustrerende bare å la trollene holde på og ha «hjemme alene fest»😂
tynnidioten
11.06.2024 kl 13:26 2827

Jeg fantaserte om at jeg endelig skulle ta feil og aksjekursen gikk videre opp. Kanskje 3 tallet.
Hadde så vært tilfelle ville dere hatt langt sterkere argumenter mot Ris.
rischioso
11.06.2024 kl 13:25 2833

Avgjørelsen om å investere eller ikke er jo basert på nettopp summen av info og da er det også desto viktigere at den er så korrekt som mulig så begge deler (positive som negative) er like viktige i en slik sammenheng. Dette handler ikke om barmhjertighet, men om akkurat det samme som du og andre bedriver - deler meninger og diskuterer caset.

Jeg lever av børs, har gjort det lenge og lever godt så ikke bekymre deg for meg....;)
Fjellbris
11.06.2024 kl 13:24 2823

Vi snakkes om kurs etter avklaring pilot eller erstatnig er avgjort innen kort tid, du også vet at da står QEC ikke rett over kr 2, hvorfor er det ellers du er så aktiv her inne? ;-)

Spørsmålet ditt ellers kan du besvare på Code tråden, der du hauset som verst på kurs 1-1,5, der er vi pt på kurs 0,44.
Venter spent på svar der ;-)

Skal gjøre som Tuja skriver å fortsette å poste på den andre tråden, trollene har fått nok mat her inne nå, just saying and not for a friend, + massevis av dine ekle blinke tegn.
Redigert 11.06.2024 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
BlackFrancis
11.06.2024 kl 13:18 2840

Vi får se. Du baserer innsikten din på hva du tror, ikke vet. Akkurat som aksjonærene tror på aksjen men ikke vet utfallet men håper skal gi gevinst, men er villig til å ta risk. Så legg barmhjertigheten bort og fokuser på noe annet enn å forsøke å redde investorer fra å gjøre feil. Få deg en jobb!
Peter Sellers
11.06.2024 kl 13:18 2798

@tuja, enig med deg, jeg skriver ikke mer på denne tråden, ha en fin dag videre :))
rischioso
11.06.2024 kl 13:17 2772

Det kan nok ha noe med å gjøre at å investere på basis av eventyr og bare det fort kan bli dyrt noe flere nå dessverre har fått en dyrkjøpt erfaring på og derfor ønsker litt virkelighets innsprøyting ved å være på en plass hvor man kan få akkurat det...;)