Qec- Ny energilov innen 8 Juni ✊
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
19.06.2024 kl 15:04
Denne tråden har sporte helt av og er derfor stengt. Det samme vil skje med nye tråder hvis de begynner å handle om helt andre ting enn aksjer/selskaper. Og de som aktivt bidrar til å ødelegge tråder vil bli utestengt. Alle som en.
mvh
Admin.
Jeg er forsiktig optimist når det gjelder QEC. Selv om uttrykket "ulv, ulv" ofte kan beskrive situasjonen, virker det som om det denne gangen kan bli annerledes. Innen 8. juni skal en ny energilov muligens åpne opp for at QEC kan utvinne mer av sine områder.
«Energi- og ressursminister Pierre Fitzgibbon skal innen 8. juni legge frem et omfattende lovforslag om provinsens energirammeverk. Han har vurdert over 150 industrielle prosjekter, og noen av disse er allerede valgt. Regjeringen vil kunngjøre de utvalgte prosjektene om noen uker.» https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets
Jeg mener at risikoen på nåværende nivåer er begrenset. Dersom utvinningen ikke blir godkjent, vil en eventuell erstatning trolig føre til at aksjen stiger når avgjørelsen offentliggjøres. Jeg tror det er sannsynlig med pilot vil bli tillatt i samarbeid med regjeringen på noen steder hvor det er sosial aksept.
«Energi- og ressursminister Pierre Fitzgibbon skal innen 8. juni legge frem et omfattende lovforslag om provinsens energirammeverk. Han har vurdert over 150 industrielle prosjekter, og noen av disse er allerede valgt. Regjeringen vil kunngjøre de utvalgte prosjektene om noen uker.» https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets
Jeg mener at risikoen på nåværende nivåer er begrenset. Dersom utvinningen ikke blir godkjent, vil en eventuell erstatning trolig føre til at aksjen stiger når avgjørelsen offentliggjøres. Jeg tror det er sannsynlig med pilot vil bli tillatt i samarbeid med regjeringen på noen steder hvor det er sosial aksept.
Redigert 19.06.2024 kl 15:04
Du må logge inn for å svare
Silver20555
04.06.2024 kl 22:33
4455
Lørdag er helg og dermed ikke børsåpent, det kan tenkes dette er gjort med vilje for at de selskaper som er blant prosjekter som er valgt skal få tid på seg å børsmelde mandag morgen.
uptrade
04.06.2024 kl 23:00
4249
Liker den tankegangen.
Dersom det er snakk om mange selskaper, og mange av de er børsnoterte, tar det tid for å gi ut lik informasjon.
1000 kroners spørsmålet blir, er det forventninger eller lekkasjer?
Sett i lys av gårsdagens, fikk den brått en kraftig volum ut av det blå midt på dagen. Var ikke akkurat jevn stigning gjennom hele dagen.
Dersom det er snakk om mange selskaper, og mange av de er børsnoterte, tar det tid for å gi ut lik informasjon.
1000 kroners spørsmålet blir, er det forventninger eller lekkasjer?
Sett i lys av gårsdagens, fikk den brått en kraftig volum ut av det blå midt på dagen. Var ikke akkurat jevn stigning gjennom hele dagen.
Dette er en perfekt anledning for en Pump & Dump.
-Lenge siden sist
-QEC har ligget brakk til tross for børstally
-Påvente av energilov trigger mange til å hive seg på
-Lenge siden sist
-QEC har ligget brakk til tross for børstally
-Påvente av energilov trigger mange til å hive seg på
Redigert 04.06.2024 kl 23:12
elnomi
04.06.2024 kl 23:15
4133
Forskjellen fra tidligere (pump and dump) er at denne gangen er den beskjedne oppgangen backed av substans. Nå kan det faktisk skje!
Energi- og ressursminister Pierre Fitzgibbon skal innen 8. juni legge frem et omfattende lovforslag om provinsens energirammeverk. Han har vurdert over 150 industrielle prosjekter, og noen av disse er allerede valgt.
Energi- og ressursminister Pierre Fitzgibbon skal innen 8. juni legge frem et omfattende lovforslag om provinsens energirammeverk. Han har vurdert over 150 industrielle prosjekter, og noen av disse er allerede valgt.
Silver20555
04.06.2024 kl 23:15
4128
Oljen ned, usa endte i grønt, mulig det blir litt bedre børs i morgen enn i dag.
Fikk solgt bilen idag så klar for å gå inn med en halv mill. i morgen.
De som står bak en p&d benytter gjerne «substans» for å få full effekt. Man ser hvor ofte aksjer skyter i været på nyheter - for så å falle tilbake.
Redigert 05.06.2024 kl 00:05
Fjellbris
04.06.2024 kl 23:37
4031
Ja og ikke minst som vi alle vet og som er 100% sikkert, blir det ikke endring av energiloven som går i QEC sin favør (som mange nå faktisk tror), så blir det erstatningskrav og deretter erstatning. Québec har allerede for mage år siden da forbudet for utvinning kom. «over natta» erkjent erstatning og tilbød da de 5-6 aktørene det er snakk om 100 mill cad, som selvfølgelig var «1. skambud» og som er MILEVIS fra hva de samme aktører kommer til å kreve.
Redigert 04.06.2024 kl 23:39
Artige
04.06.2024 kl 23:53
3999
Det rare er at ingen vet hvorfor den har steget. Mange her inne er gode til å grave men ikke funnet en årsak. Det er litt spennende. Må være håp eller lekkasje. Får håpe på det siste. Får se imorra om den holder seg eller glir nedover.
Det er jo nettopp derfor jeg trekker frem Pump & Dump som en mulig forklaring.
SPXL
05.06.2024 kl 00:13
3939
Hvis den går opp i morgen, eller i dag blir det…så blir jeg overrasket.
skadi
05.06.2024 kl 00:26
3914
Hvis de forfattere av de tre siste innlegg her på tråden noensinne skriver noe som helst fornuftig, så blir jeg og sikkert mange flere her inne overrasket.
Manon1
05.06.2024 kl 00:49
3875
Jeg er overbevist om at kursen stiger kraftig hver dag frem mot helgen..lørdag kommer nyheter og mandag går kursen bananas.
Vestjyden
05.06.2024 kl 01:05
3843
Det ville jo være et drømmescenarie.
Som svar til tynde, så er det vel forventninger til noget kan være i gære og derfor vælger, ikke at stå på Perronen, når toget går.
Som svar til tynde, så er det vel forventninger til noget kan være i gære og derfor vælger, ikke at stå på Perronen, når toget går.
Manon1
05.06.2024 kl 08:44
3249
tror det blir en heftig kurs oppgang i dag. til nå er det små sparere som har presset kursen opp, frem mot helgen kommer de store gribbene som skal være med på oppturen.
Manon1
05.06.2024 kl 08:57
3090
Vi må alle ha våre forventninger og drømmer😊qec er en realistisk drøm. de som kjøper på nivåer rundt 2,4 har ingen planer om å selge på 1,8.
Fjellbris
05.06.2024 kl 09:13
2929
Tror du får helt rett, også forhåpentligvis med det siste, ref går bananas på mandag = utvinnings melding.
De 2 forige gangene QEC gikk til kr 30 gikk aksjen også pent opp en tid i forkant, og så eksploderte den og gikk relativt i raske skritt/kroner til kr 30,-. Forskjellen nå om det blir utvinning eller erstatning at det nå er konkret (det blir en av delene), samt nå har også QEC sikret seg mye større område av indrefileten til utvinning.
De 2 forige gangene QEC gikk til kr 30 gikk aksjen også pent opp en tid i forkant, og så eksploderte den og gikk relativt i raske skritt/kroner til kr 30,-. Forskjellen nå om det blir utvinning eller erstatning at det nå er konkret (det blir en av delene), samt nå har også QEC sikret seg mye større område av indrefileten til utvinning.
Natig
05.06.2024 kl 09:21
2830
Hvis dette går veien så er det ingen motstand i kursdiagrammet. PT er RSI over 70, og momentumet er sterkt! Iflg Investtech!
tuja
05.06.2024 kl 09:34
2711
Fra 25% til 100% av "sweet spot" av naturgass områder i hele Canada. Noe å tenke på.
Enig, det kan gå hurtigt mod 2,70 kr, hvorefter vi skal op omkring 3,20 kr, som den var oppe og ramme efter Jason talte over sig.
...........læn jer tilbage og nyd rejsen!!
...........læn jer tilbage og nyd rejsen!!
Fjellbris
05.06.2024 kl 10:03
2604
Takk og det samme, en meget vellfortjent reise sådan for oss langsiktige og tolmodige😀 Jeg kjøpte som jeg skrev i går som MC Axel også mer. Så må folk selvfølgelig gjøre som de vil, veldig fristende å gevinst sikre og det å ta gevinst et aldri feil! Men, husker jeg solgte altfor tidlig sist den gikk til 30, og i og med at vi nå er på oppløpet av en veldig lang maraton der vi nå enten får utvinning eller erstatning, samt QEC som jeg har skrevet mange ganger med 300 mill på bok, gjeldsfritt, forventer økt produksjon fom Q3 i år forsvarer kurs 3-5 ex pilot /erstatning, føler jeg risk and reward er så god at salg nå ivertfall ikke er tema, heller litt kjøp på vei oppover :-)
Det er de samme som lar seg rive med.
Manon1
05.06.2024 kl 10:06
2622
vi er inne i noen utrolig spennende dager. alle som er glad i penger og liten risk burde sitte med 25 prosent av sin portefølje i qec. det forundrer meg om qec med det største gass funnet i canada ikke er ett av 150 energi prosjekter som er på teppet.
Spirrevippen
05.06.2024 kl 10:11
2632
Såg akkurat det samme! Bare tullinger som ikke ønsker å tjene store penger som selger på sånne småsummer.
tuja
05.06.2024 kl 10:14
2632
Omsatt 3,6mill aksjer første timen. Interessen er ivertfall ikke noe å klage på. 2,5 handelsdager igjen før energiloven blir sluppet til markedet. Er LNG en del av det, vil QEC gå bananas.
googleearth11
05.06.2024 kl 10:25
2532
tuja skrev Skjult kjøper på 2,305.
Dette blir bare en vill gjetting, men det lå en post på 500.000 på 2,30 idag morges. Min gjetting er at vedkommende skal inn på det nivået. Så fort den posten er utført, så vår kursen opp. Robotene er styrt ned mot 2,30, og så vil de trolig snu. Men som sagt: Vill gjetting (med håp).
Fjellbris
05.06.2024 kl 10:46
2368
Slettet brukerskrev Det er de samme som lar seg rive med.
Og den samme som kun skriver om QEC og det negativt når QEC faller. De som har fulgt dine skriverier sitter igjen på perrongen og kjøpte heller ikke når QEC lå eks.1,5-1,7.
Det er bare så patetisk å snakke om 30 kroner straks noen tradere herjer litt i aksjen..
googleearth11
05.06.2024 kl 10:58
2310
Spørs jo hvilken kontekst en ser det. I konteksten ny energilov, med eventuell tillatelse til pilot er det ikke patetisk.
googleearth11
05.06.2024 kl 10:59
2308
Da er posten på 2,30 borte, så får vi se om det går høyere nå.
tuja
05.06.2024 kl 10:59
2320
Spørsmålet er hvor QEC åpner mandag over helga. Da har energiministeren sluppet den nye energiloven (mest sannsynlig lørdag), og er LNG med er det bare å tenke på ett tall. For da åpner QEC laangt over dagens kurs. Uten tvil.
googleearth11 skrev Da er posten på 2,30 borte, så får vi se om det går høyere nå.
Akkurat nå ser det ut til å være et godt tips, g11.