Qec- Ny energilov innen 8 Juni ✊

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
19.06.2024 kl 15:04
Denne tråden har sporte helt av og er derfor stengt. Det samme vil skje med nye tråder hvis de begynner å handle om helt andre ting enn aksjer/selskaper. Og de som aktivt bidrar til å ødelegge tråder vil bli utestengt. Alle som en. mvh Admin.
Mr Capsol
QEC 02.06.2024 kl 11:40 155066

Jeg er forsiktig optimist når det gjelder QEC. Selv om uttrykket "ulv, ulv" ofte kan beskrive situasjonen, virker det som om det denne gangen kan bli annerledes. Innen 8. juni skal en ny energilov muligens åpne opp for at QEC kan utvinne mer av sine områder.

«Energi- og ressursminister Pierre Fitzgibbon skal innen 8. juni legge frem et omfattende lovforslag om provinsens energirammeverk. Han har vurdert over 150 industrielle prosjekter, og noen av disse er allerede valgt. Regjeringen vil kunngjøre de utvalgte prosjektene om noen uker.» https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets

Jeg mener at risikoen på nåværende nivåer er begrenset. Dersom utvinningen ikke blir godkjent, vil en eventuell erstatning trolig føre til at aksjen stiger når avgjørelsen offentliggjøres. Jeg tror det er sannsynlig med pilot vil bli tillatt i samarbeid med regjeringen på noen steder hvor det er sosial aksept.
Redigert 19.06.2024 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
17.06.2024 kl 12:30 1940

Er jo derfor vi fikk ny energilov og der Bill69 erstatter Bill21 og QEC da sendte søknad om karbonfangst og lagring i Québec (en søknad myndighetene trolig har fått tilgang til for lenge siden). Går den ikke igjennom så venter et gigantisk erstatningskrav fra alle aktører (21) som ble rammet av forbudet som plutselig kom i 2018 etter at Québec
selv hadde invitert 21 aktører inn for å utvinne gass.
…..
07.06.2024 09:07:49
QEC: Fremmer søknad om karbonfangst og -lagring i Quebec

Oslo (Infront TDN Direkt): Questerre Energy Corporation fremmer en søknad for karbonfangst og -lagring i Quebec for å motvirke utslippene fra naturgassforbruk.


Det fremgår av en melding fra selskapet fredag etter at Quebec Ministry of Economy, Innovation and Energy la frem lovforslaget Bill 69 torsdag.


"Bill 69 foreslår brede endringer i det regulatoriske rammeverket for bedre å håndtere ubalansen mellom energiforsyning og etterspørsel i Quebec. Forslagene om å effektivisere godkjenningsprosesser er svært velkomne. Det har blitt klart at for tidlig aggressiv elektrifisering øker energikostnadene for innbyggerne i Quebec, og innsats for å rebalansere elektrisitets- og naturgassmarkedene er nødvendig. Questerre fremmer en søknad om karbonfangst og -lagring som vil minske utslippene fra naturgassforbruk, sier administrerende direktør Michael Binnion i Questerre.
Omo
17.06.2024 kl 12:30 1923

For et sirkus. For krangling. For juging. Bedre å finne seg en annen aksje.
rischioso
17.06.2024 kl 12:28 1919

Hvorfor skulle jeg det? Svaret gir jo seg selv for de kan jo ikke gi ut kurs sensitiv informasjon i hytt og pine, de må følge børsens regler og melde gjennom fastsatte kanaler (newsweb) slik at alle (markedet) får infoen på samme tid - slik er det med den saken...;)
rischioso
17.06.2024 kl 12:26 1921

Igjen så kjenner du ikke historien så jeg har forståelse for uvitenheten slik sett. Om du hadde satt deg inn i historien så hadde du også vist hva som skjedde tidligere og ikke minst hvorfor ting er som de er i dag. Ikke ulikt caset QEC, kjenner man ikke til historien og ikke tar seg tid til å lese det som faktisk blir meldt, men velger ukritisk å følge de som mener de kan lage gull av gråstein ved å fortrenge fakta til fordel for håpet - vel, så får man også ta konsekvensen av det....
Mdg1
17.06.2024 kl 12:26 1917

Solgte meg ut på 2,35 en dag før Bill 69. Tenkte som før at det alltid blir det samme i Qec. Utsettelser og lite håndfast. Før eller siden løsner det nok med enten erstatning eller utbygging, men når?
mofi1
17.06.2024 kl 12:24 1916

Her har du mailadressa til Jason, så kan du spørre ham sjøl:

jdsilva@questerre.com
minsin
17.06.2024 kl 12:03 1986

Du har virkelig ikke satt deg inn i dette .... selvstendig stat??
Bla innen energi- kan ikke Quebec bli særlig "selvstendig stat"
Quebec mottar ca 60-70 pst av energien de forbruker fra andre provinser... samtidig som de skal forsyne og dekke New Yorks behov med 20 pst.
Realitetene er at de har ikke råd til å løsrive seg fra Canada..


rischioso
17.06.2024 kl 12:03 1980

Ja - ser du ikke har gått tom for t-skjeer, jeg har gått tilbake til spiseskje og vurderer øse - ikke fordi at jeg tror at hausserne har begynt å absorbere raskere, men fordi de fortsatt er store i kjeften...

Noterer meg at de nå har begynt å slippe løgnene løs på den lukkede haussetråden - de påstår at de har direkte kontakt med selskapet og får input om ting før markedet - ja, i desperasjonens navn så er visst alt mulig...;)
Stock Walker
17.06.2024 kl 11:54 2017

"Questerre og 21 andre selskaper vant saken om og få utvinne gassen i lowland i høyesterett i 2023-januar 2024"

Riktig nok fikk Qec og de andre søkerne medhold i mange saker som ble satt på vent til avgjørende høring har funnet sted engang i løpet av dette året. Men på det viktigste punktet er du veldig kategorisk. Ifølge rettsuttalelse 114 er Qec og de andre søkerne fortsatt underlagt forbudet mot søking og utnyttelse av hydrokarboner iht. artikkel 6 LMF. Dette gjelder til neste høring hvor endelig avgjørelse også på dette punktet skal tas.

Sitat fra rettsuttalelse 114: «…,siden de vil forbli underlagt forbudet mot søking og utnyttelse av hydrokarboner iht. artikkel 6 LMF."

Hele 114 googleoversatt til norsk:
"[114] Til slutt, selv om søkerne fikk tilbake sine lisenser tilbakekalt ved suspensjon av anvendelsen av artikkel 7 LMF, ville de ikke være i stand til å utøve rettighetene som følger av det, siden de vil forbli underlagt forbudet mot søking og utnyttelse av hydrokarboner iht. artikkel 6 LMF."

Googleoversatt til engelsk
“[114] Finally, even if the Applicants regained their licenses revoked by the suspension of application jelder til neste høringof article 7 LMF, they would not be able to exercise the rights resulting from it since they would remain subject to the ban on searching and exploit hydrocarbons under article 6 LMF.”

114 på originalspråket
[114] Enfin, même si les Demanderesses recouvraient leurs licences révoquées par le sursis d’application de l’article 7 LMF, elles ne pourraient pas exercer les droits qui en découlent puisqu’elles demeureraient assujetties à l’interdiction de rechercher et d’exploiter des hydrocarbures en vertu de l’article 6 LMF

https://www.questerre.com/wp-content/uploads/2024/01/2024-01-25-Decision-Francais.pdf
rischioso
17.06.2024 kl 11:50 2016

Jo, jeg gidder for er det noe jeg trenger så kjøper jeg det uavhengig av språk, men greit å vite at det faktisk finnes noen som hadde sultet i hjel fordi sine egne manipulerende ønsker kommer foran sine egne primære behov.

Og Bill69 om du ennå ikke har forstått det så er det en av mange ting på veien i prosessen mot fullstendig uavhengighet - en videreføring fra selvstendig provins til selvstendig stat - nå vet du det...;)
Redigert 17.06.2024 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
minsin
17.06.2024 kl 11:43 2055

hmmm USA bestemmer vel selv hvem de vil handle med ...
Satt på spissen , dersom US opplever språkbarrierene for store, "gidder" de ikke handle med Quebec - noe som kan kalles "sanksjoner".

Du gidder vel ikke handle på "rema etttusen" - dersom alt skal stå på finsk , samisk eller ett anna språk
Sånn fungerer verden... Igjen - kanskje en ide å lese litt om Bill-96

Det er altså Bill-96 , US reagerer mot
Det er altså verken 1700 tallet eller hvilket språk som er dominerende i Quebec

Ang Indianerspråket - du bør kanskje ta en tlf til Biden og fortelle dine synspunkter

Redigert 17.06.2024 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
rischioso
17.06.2024 kl 11:34 2106

Jeg snakker aldri en kurs opp eller ned for slik makt har jeg ikke. Ja, jeg er kritisk til viktige ting som ennå ikke er avklart og deler fakta rundt det som er kommet frem i motsetning til visse andre som gjør håp om til fakta og dermed lukker øynene for det som virkelig blir meldt. Det du kaller flinke skribenter må jo da være de som skriver det du ønsker å høre og velger du blindt og ukritisk å lytte til disse så blir du gjennom det din egen største fiende og risikerer dermed å bli med ned igjen - det er i så fall ditt valg noe du ikke kan gi meg skylda for som har prøvd å advare om denne kursutviklingen siden meldingene kom...
Redigert 17.06.2024 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
Manon1
17.06.2024 kl 11:29 2130

rischioso snakker kursen ned når han skal kjøpe og opp når han skal selge. slik har han holdt på i åresvis. ignorer det han skriver på FA og les heller fakta informasjon som endel andre skribenter her inne er flinke med å presentere. ila av helgen har nevnte forfatter skrevet og trollet så mye at mange aksjonærer velger å selge aksjene sine rett før ett mulig gjennombrudd.
rischioso
17.06.2024 kl 11:21 2173

Jeg spurte ikke - jeg fortalte...;)

Jeg har heller aldri påstått at Bill96 er i fra 1700 tallet - det jeg fortalte var at fransk som språk i Quebec har vært dominerende siden 1700 tallet og stiller spørsmålstegn ved at US skal blande seg inn i hvilket språk som skal snakkes i et annet land. De burde heller ha tilbakeført indianerspråket i sitt eget land som var det opprinnelige språket før de tok seg til rette...
Redigert 17.06.2024 kl 11:22 Du må logge inn for å svare
rischioso
17.06.2024 kl 11:16 2190

Er det noen som har hausset kursen ned så er det nettopp hausserne på den lukkede haussetråden....

Her er vi kritiske til alle de spinnville spekulasjonene som ikke har hold i virkeligheten og har delt ikke annet enn kalde fakta som en motvekt til galskapen. Når alt kommer til alt så håper nok alle på det samme, forskjellen er at her lar vi ikke håpet styre, men fakta og fakta slik det fremstår i dag er ikke i nærheten av det vi tidligere håpte på derav kurspress - naturlig nok...
minsin
17.06.2024 kl 11:16 2186

Vel Risotto
...kanskje du skal lese deg litt opp , før du kommenterer

Til opplysning så er ikke bill -96 fra 1700 - tallet


Redigert 17.06.2024 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
Manon1
17.06.2024 kl 11:07 2247

Skal si dere har lykkes i å hause kursen ned. Mange som har solgt sine aksjer i dag på denne hausingen med negativt fortegn. Tipper mange av de som snakker ned aksjen har kjøpt i dag. Qec er en aksje som kan eksplodere når som helst, vi får vite at selskapet står på listen over 150 selskaper som tildeles prosjekter. At dere ikke forstår at grunnen til at Qec ikke presenterer søksmål og beløp, er at de allerede har fått lovnader fra myndighetene om pilot...for ett sirkus dere lager og stakkars dere som blir lurt til å selge nå. hold på aksjene , alllerede ila dager elller uker kan kursen mangedobble seg..
rischioso
17.06.2024 kl 11:01 2293

Jeg spør igjen:

(1) Er du fornøyd med kursutviklingen?
(2) Har det gått som du trodde?
(3) Kan det være noe du har misforstått eller er det markedet som ikke skjønner noen verdens ting?
larsendk
17.06.2024 kl 10:59 2281

1 kr kommer aldrig mere til at ske og foregår kun i din fantasiverden. At prise Quebec som null er bare naivt.
Redigert 17.06.2024 kl 11:00 Du må logge inn for å svare
rischioso
17.06.2024 kl 10:58 2293

Vel, man burde heller stille spørsmål om hvorfor US blander seg inn i språkvalget til en provins i Canada som har hatt fransk som språk siden 1700 tallet...;)

https://en.wikipedia.org/wiki/Quebec_French
larsendk
17.06.2024 kl 10:58 2287

Ja, det er jeg og intet har forandret sig omkring min investering i QEC, så jeg er helt rolig og hopper ikke ud og ind af aktien som andre forvirrede høns.
Jeg har hele tiden været langsigtet og afventer som de fleste andre enten pilot/udvinding i Quebec eller erstaning, så det er win/win for investoren med tålmodighed.
SPXL
17.06.2024 kl 10:56 2275

Jeg kjøper når den står i 1kr, det mener jeg er en kurs som kan forsvares når det gjelder inntjening og fremtidig håp om høyere produksjon. Quebec priser jeg til null.
rischioso
17.06.2024 kl 10:51 2318

Er du fornøyd med kursutviklingen? Har det gått som du trodde? Kan det være noe du har misforstått eller er det markedet som ikke skjønner noen verdens ting?
larsendk
17.06.2024 kl 10:45 2353

Hvad gør du så nu? Køber du så aktien, eller fortsætter du bare med at skrive "hvad sagde jeg"? og hvad får du egentlig ud af at skrive sådan?
Det er lidt spændende at høre, hvad som driver dig dag efter dag og år efter år i alle QEC-tråde?
Redigert 17.06.2024 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
minsin
17.06.2024 kl 10:43 2344

Ett side spor- Man kan saktens lure på hva regjeringen i Quebec driver på med
Vedr BIll-21 : er vel mer eller mindre karakterisert som søppel,iallefall deler av den - da flere punkter i lovforslaget ikke holdt mål juridisk
Nå får Bill-96 gjennomgå, der US vurderer sanksjoner
Kanskje folket i Quebec, må tilbake til Engelsk
https://thedeepdive.ca/canada-might-get-sanctioned-by-the-us-over-quebecs-controversial-bill-96/

Tilbake til QEC - ting kan tyde på at gassprisene over there vil stige, i såfall vil qec dra nytte av dette
https://thedeepdive.ca/eia-revises-us-natural-gas-outlook-production-to-drop-demand-to-reach-record-highs/

SPXL
17.06.2024 kl 10:38 1448

Da er vi under 2kr igjen, akkurat som jeg sa ville skje. Intet nytt som alltid i Qec og vi rykker tilbake til start.
larsendk
17.06.2024 kl 10:32 1485

Selvfølgelig har du en klokkeklar agenda, men tænk at bruge så meget tid på en aktie, som man ikke ejer (det er imponerende i sig selv)
fervex
17.06.2024 kl 10:25 1532

Noen som har fått inbydelse til den årlige generalforsamlingen som i henhold til planen skal holdes i morgen? Det står i Financial Calendar på selskapets egne hjemmeside. Finnes det noen protokoll med hva det skal stemmes over?

Jeg har alle mine aksjer på såkalte kapitalforsikringskontoer og må bare anta at det er grunnen til at jeg ikke har fått noen invitasjon.
BWMx5
17.06.2024 kl 10:24 1531

Største komikeren/klovnen på forumet er det vel ingen som helst tvil om hvem er. Bare tragisk RIS at ikke skjønner det selv😂
danmark1
17.06.2024 kl 10:16 1568

Hvorfor i al verden bruge nat og dag på at debattere en aktie, der aldrig kommer ud af stedet. Det er helt på månen.
Redigert 17.06.2024 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
rischioso
17.06.2024 kl 10:12 1584

Ingen agenda - deler kun det jeg ser og har sett en stund basert på det som faktisk ble meldt og ikke på det jeg hadde ønsket ble meldt - en liten men viktig forskjell som gjør at kursutviklingen for meg ikke har vært overraskende - og der kom ett tallet til syne..;)
larsendk
17.06.2024 kl 09:59 1657

Ikke overraskende kommenterer du kursen på QEC igen igen igen igen, men du vil jo tydeligvis gerne ind i aktien, så din agenda er ikke til at tage fejl af :-)
rischioso
17.06.2024 kl 09:56 1678

Ikke overraskende så er kursen fortsatt baktung og ett tallet kommer stadig nærmere....
larsendk
17.06.2024 kl 08:38 1863

Peter, der er flere aliaser herinde, som er on-line i QEC-tråde 24/7........og det er til trods for, at de fleste af dem ikke ejer aktien :-) #tragikomisk
Peter Sellers
17.06.2024 kl 07:17 2083

@ris, noen har problemer med nattesøvnen iom at kursen har holdt seg over 2kr en periode , nei det er ille rett og slett ille at vi holder oss over 2kr
Peter Sellers
17.06.2024 kl 06:24 2194

@rischioso, Jøss har ikke ho mamma bedt deg om å legge deg ennå kl er straks halv fire, jeg var sikker på at du hadde sengetid fra kl 22.
rischioso
17.06.2024 kl 03:24 2311

Enten er man inne eller ute når det kommer gode eller dårlige nyheter blir vel mest riktig - og mest sannsynlig skuffende nyheter legger vi til grunn det siste som er meldt i markedet som virker å legge føringer for nok en ørkenvandring med usikkerhet, kurspress og det som hører med...