Qec- Ny energilov innen 8 Juni ✊

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
19.06.2024 kl 15:04
Denne tråden har sporte helt av og er derfor stengt. Det samme vil skje med nye tråder hvis de begynner å handle om helt andre ting enn aksjer/selskaper. Og de som aktivt bidrar til å ødelegge tråder vil bli utestengt. Alle som en. mvh Admin.
Mr Capsol
QEC 02.06.2024 kl 11:40 145825

Jeg er forsiktig optimist når det gjelder QEC. Selv om uttrykket "ulv, ulv" ofte kan beskrive situasjonen, virker det som om det denne gangen kan bli annerledes. Innen 8. juni skal en ny energilov muligens åpne opp for at QEC kan utvinne mer av sine områder.

«Energi- og ressursminister Pierre Fitzgibbon skal innen 8. juni legge frem et omfattende lovforslag om provinsens energirammeverk. Han har vurdert over 150 industrielle prosjekter, og noen av disse er allerede valgt. Regjeringen vil kunngjøre de utvalgte prosjektene om noen uker.» https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets

Jeg mener at risikoen på nåværende nivåer er begrenset. Dersom utvinningen ikke blir godkjent, vil en eventuell erstatning trolig føre til at aksjen stiger når avgjørelsen offentliggjøres. Jeg tror det er sannsynlig med pilot vil bli tillatt i samarbeid med regjeringen på noen steder hvor det er sosial aksept.
Redigert 19.06.2024 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
minsin
17.06.2024 kl 10:43 2064

Ett side spor- Man kan saktens lure på hva regjeringen i Quebec driver på med
Vedr BIll-21 : er vel mer eller mindre karakterisert som søppel,iallefall deler av den - da flere punkter i lovforslaget ikke holdt mål juridisk
Nå får Bill-96 gjennomgå, der US vurderer sanksjoner
Kanskje folket i Quebec, må tilbake til Engelsk
https://thedeepdive.ca/canada-might-get-sanctioned-by-the-us-over-quebecs-controversial-bill-96/

Tilbake til QEC - ting kan tyde på at gassprisene over there vil stige, i såfall vil qec dra nytte av dette
https://thedeepdive.ca/eia-revises-us-natural-gas-outlook-production-to-drop-demand-to-reach-record-highs/

larsendk
17.06.2024 kl 10:45 2073

Hvad gør du så nu? Køber du så aktien, eller fortsætter du bare med at skrive "hvad sagde jeg"? og hvad får du egentlig ud af at skrive sådan?
Det er lidt spændende at høre, hvad som driver dig dag efter dag og år efter år i alle QEC-tråde?
Redigert 17.06.2024 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
rischioso
17.06.2024 kl 10:51 2038

Er du fornøyd med kursutviklingen? Har det gått som du trodde? Kan det være noe du har misforstått eller er det markedet som ikke skjønner noen verdens ting?
SPXL
17.06.2024 kl 10:56 1995

Jeg kjøper når den står i 1kr, det mener jeg er en kurs som kan forsvares når det gjelder inntjening og fremtidig håp om høyere produksjon. Quebec priser jeg til null.
larsendk
17.06.2024 kl 10:58 2007

Ja, det er jeg og intet har forandret sig omkring min investering i QEC, så jeg er helt rolig og hopper ikke ud og ind af aktien som andre forvirrede høns.
Jeg har hele tiden været langsigtet og afventer som de fleste andre enten pilot/udvinding i Quebec eller erstaning, så det er win/win for investoren med tålmodighed.
rischioso
17.06.2024 kl 10:58 2013

Vel, man burde heller stille spørsmål om hvorfor US blander seg inn i språkvalget til en provins i Canada som har hatt fransk som språk siden 1700 tallet...;)

https://en.wikipedia.org/wiki/Quebec_French
larsendk
17.06.2024 kl 10:59 2001

1 kr kommer aldrig mere til at ske og foregår kun i din fantasiverden. At prise Quebec som null er bare naivt.
Redigert 17.06.2024 kl 11:00 Du må logge inn for å svare
rischioso
17.06.2024 kl 11:01 2013

Jeg spør igjen:

(1) Er du fornøyd med kursutviklingen?
(2) Har det gått som du trodde?
(3) Kan det være noe du har misforstått eller er det markedet som ikke skjønner noen verdens ting?
larsendk
17.06.2024 kl 11:01 1998

Har svaret dig ovenfor.
Manon1
17.06.2024 kl 11:07 1967

Skal si dere har lykkes i å hause kursen ned. Mange som har solgt sine aksjer i dag på denne hausingen med negativt fortegn. Tipper mange av de som snakker ned aksjen har kjøpt i dag. Qec er en aksje som kan eksplodere når som helst, vi får vite at selskapet står på listen over 150 selskaper som tildeles prosjekter. At dere ikke forstår at grunnen til at Qec ikke presenterer søksmål og beløp, er at de allerede har fått lovnader fra myndighetene om pilot...for ett sirkus dere lager og stakkars dere som blir lurt til å selge nå. hold på aksjene , alllerede ila dager elller uker kan kursen mangedobble seg..
minsin
17.06.2024 kl 11:16 1906

Vel Risotto
...kanskje du skal lese deg litt opp , før du kommenterer

Til opplysning så er ikke bill -96 fra 1700 - tallet


Redigert 17.06.2024 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
rischioso
17.06.2024 kl 11:16 1910

Er det noen som har hausset kursen ned så er det nettopp hausserne på den lukkede haussetråden....

Her er vi kritiske til alle de spinnville spekulasjonene som ikke har hold i virkeligheten og har delt ikke annet enn kalde fakta som en motvekt til galskapen. Når alt kommer til alt så håper nok alle på det samme, forskjellen er at her lar vi ikke håpet styre, men fakta og fakta slik det fremstår i dag er ikke i nærheten av det vi tidligere håpte på derav kurspress - naturlig nok...
rischioso
17.06.2024 kl 11:21 1893

Jeg spurte ikke - jeg fortalte...;)

Jeg har heller aldri påstått at Bill96 er i fra 1700 tallet - det jeg fortalte var at fransk som språk i Quebec har vært dominerende siden 1700 tallet og stiller spørsmålstegn ved at US skal blande seg inn i hvilket språk som skal snakkes i et annet land. De burde heller ha tilbakeført indianerspråket i sitt eget land som var det opprinnelige språket før de tok seg til rette...
Redigert 17.06.2024 kl 11:22 Du må logge inn for å svare
Manon1
17.06.2024 kl 11:29 1850

rischioso snakker kursen ned når han skal kjøpe og opp når han skal selge. slik har han holdt på i åresvis. ignorer det han skriver på FA og les heller fakta informasjon som endel andre skribenter her inne er flinke med å presentere. ila av helgen har nevnte forfatter skrevet og trollet så mye at mange aksjonærer velger å selge aksjene sine rett før ett mulig gjennombrudd.
rischioso
17.06.2024 kl 11:34 1826

Jeg snakker aldri en kurs opp eller ned for slik makt har jeg ikke. Ja, jeg er kritisk til viktige ting som ennå ikke er avklart og deler fakta rundt det som er kommet frem i motsetning til visse andre som gjør håp om til fakta og dermed lukker øynene for det som virkelig blir meldt. Det du kaller flinke skribenter må jo da være de som skriver det du ønsker å høre og velger du blindt og ukritisk å lytte til disse så blir du gjennom det din egen største fiende og risikerer dermed å bli med ned igjen - det er i så fall ditt valg noe du ikke kan gi meg skylda for som har prøvd å advare om denne kursutviklingen siden meldingene kom...
Redigert 17.06.2024 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
minsin
17.06.2024 kl 11:43 1775

hmmm USA bestemmer vel selv hvem de vil handle med ...
Satt på spissen , dersom US opplever språkbarrierene for store, "gidder" de ikke handle med Quebec - noe som kan kalles "sanksjoner".

Du gidder vel ikke handle på "rema etttusen" - dersom alt skal stå på finsk , samisk eller ett anna språk
Sånn fungerer verden... Igjen - kanskje en ide å lese litt om Bill-96

Det er altså Bill-96 , US reagerer mot
Det er altså verken 1700 tallet eller hvilket språk som er dominerende i Quebec

Ang Indianerspråket - du bør kanskje ta en tlf til Biden og fortelle dine synspunkter

Redigert 17.06.2024 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
rischioso
17.06.2024 kl 11:50 1736

Jo, jeg gidder for er det noe jeg trenger så kjøper jeg det uavhengig av språk, men greit å vite at det faktisk finnes noen som hadde sultet i hjel fordi sine egne manipulerende ønsker kommer foran sine egne primære behov.

Og Bill69 om du ennå ikke har forstått det så er det en av mange ting på veien i prosessen mot fullstendig uavhengighet - en videreføring fra selvstendig provins til selvstendig stat - nå vet du det...;)
Redigert 17.06.2024 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
Stock Walker
17.06.2024 kl 11:54 1737

"Questerre og 21 andre selskaper vant saken om og få utvinne gassen i lowland i høyesterett i 2023-januar 2024"

Riktig nok fikk Qec og de andre søkerne medhold i mange saker som ble satt på vent til avgjørende høring har funnet sted engang i løpet av dette året. Men på det viktigste punktet er du veldig kategorisk. Ifølge rettsuttalelse 114 er Qec og de andre søkerne fortsatt underlagt forbudet mot søking og utnyttelse av hydrokarboner iht. artikkel 6 LMF. Dette gjelder til neste høring hvor endelig avgjørelse også på dette punktet skal tas.

Sitat fra rettsuttalelse 114: «…,siden de vil forbli underlagt forbudet mot søking og utnyttelse av hydrokarboner iht. artikkel 6 LMF."

Hele 114 googleoversatt til norsk:
"[114] Til slutt, selv om søkerne fikk tilbake sine lisenser tilbakekalt ved suspensjon av anvendelsen av artikkel 7 LMF, ville de ikke være i stand til å utøve rettighetene som følger av det, siden de vil forbli underlagt forbudet mot søking og utnyttelse av hydrokarboner iht. artikkel 6 LMF."

Googleoversatt til engelsk
“[114] Finally, even if the Applicants regained their licenses revoked by the suspension of application jelder til neste høringof article 7 LMF, they would not be able to exercise the rights resulting from it since they would remain subject to the ban on searching and exploit hydrocarbons under article 6 LMF.”

114 på originalspråket
[114] Enfin, même si les Demanderesses recouvraient leurs licences révoquées par le sursis d’application de l’article 7 LMF, elles ne pourraient pas exercer les droits qui en découlent puisqu’elles demeureraient assujetties à l’interdiction de rechercher et d’exploiter des hydrocarbures en vertu de l’article 6 LMF

https://www.questerre.com/wp-content/uploads/2024/01/2024-01-25-Decision-Francais.pdf
rischioso
17.06.2024 kl 12:03 1700

Ja - ser du ikke har gått tom for t-skjeer, jeg har gått tilbake til spiseskje og vurderer øse - ikke fordi at jeg tror at hausserne har begynt å absorbere raskere, men fordi de fortsatt er store i kjeften...

Noterer meg at de nå har begynt å slippe løgnene løs på den lukkede haussetråden - de påstår at de har direkte kontakt med selskapet og får input om ting før markedet - ja, i desperasjonens navn så er visst alt mulig...;)
minsin
17.06.2024 kl 12:03 1706

Du har virkelig ikke satt deg inn i dette .... selvstendig stat??
Bla innen energi- kan ikke Quebec bli særlig "selvstendig stat"
Quebec mottar ca 60-70 pst av energien de forbruker fra andre provinser... samtidig som de skal forsyne og dekke New Yorks behov med 20 pst.
Realitetene er at de har ikke råd til å løsrive seg fra Canada..


mofi1
17.06.2024 kl 12:24 1636

Her har du mailadressa til Jason, så kan du spørre ham sjøl:

jdsilva@questerre.com
Mdg1
17.06.2024 kl 12:26 1637

Solgte meg ut på 2,35 en dag før Bill 69. Tenkte som før at det alltid blir det samme i Qec. Utsettelser og lite håndfast. Før eller siden løsner det nok med enten erstatning eller utbygging, men når?
rischioso
17.06.2024 kl 12:26 1641

Igjen så kjenner du ikke historien så jeg har forståelse for uvitenheten slik sett. Om du hadde satt deg inn i historien så hadde du også vist hva som skjedde tidligere og ikke minst hvorfor ting er som de er i dag. Ikke ulikt caset QEC, kjenner man ikke til historien og ikke tar seg tid til å lese det som faktisk blir meldt, men velger ukritisk å følge de som mener de kan lage gull av gråstein ved å fortrenge fakta til fordel for håpet - vel, så får man også ta konsekvensen av det....
rischioso
17.06.2024 kl 12:28 1639

Hvorfor skulle jeg det? Svaret gir jo seg selv for de kan jo ikke gi ut kurs sensitiv informasjon i hytt og pine, de må følge børsens regler og melde gjennom fastsatte kanaler (newsweb) slik at alle (markedet) får infoen på samme tid - slik er det med den saken...;)
Omo
17.06.2024 kl 12:30 1643

For et sirkus. For krangling. For juging. Bedre å finne seg en annen aksje.
Fjellbris
17.06.2024 kl 12:30 1660

Er jo derfor vi fikk ny energilov og der Bill69 erstatter Bill21 og QEC da sendte søknad om karbonfangst og lagring i Québec (en søknad myndighetene trolig har fått tilgang til for lenge siden). Går den ikke igjennom så venter et gigantisk erstatningskrav fra alle aktører (21) som ble rammet av forbudet som plutselig kom i 2018 etter at Québec
selv hadde invitert 21 aktører inn for å utvinne gass.
…..
07.06.2024 09:07:49
QEC: Fremmer søknad om karbonfangst og -lagring i Quebec

Oslo (Infront TDN Direkt): Questerre Energy Corporation fremmer en søknad for karbonfangst og -lagring i Quebec for å motvirke utslippene fra naturgassforbruk.


Det fremgår av en melding fra selskapet fredag etter at Quebec Ministry of Economy, Innovation and Energy la frem lovforslaget Bill 69 torsdag.


"Bill 69 foreslår brede endringer i det regulatoriske rammeverket for bedre å håndtere ubalansen mellom energiforsyning og etterspørsel i Quebec. Forslagene om å effektivisere godkjenningsprosesser er svært velkomne. Det har blitt klart at for tidlig aggressiv elektrifisering øker energikostnadene for innbyggerne i Quebec, og innsats for å rebalansere elektrisitets- og naturgassmarkedene er nødvendig. Questerre fremmer en søknad om karbonfangst og -lagring som vil minske utslippene fra naturgassforbruk, sier administrerende direktør Michael Binnion i Questerre.
minsin
17.06.2024 kl 13:07 1561

Som sagt USA vurderer sanksjoner mot Bill- 96 , uansett hva du påstår...
USA bryr seg svært lite om den "historien" du gauler om...
Så kan du tyte om historikk tilbake fra 1700 tallet mm

Jeg har stor tro på at Quebec taper i lengden, på mye av det politikerne der borte "koker ihop".

Gull av gråstein? tenker du på QEC ?? vel dersom du tror qec er gråstein- så må jeg innrømme at jeg har laget "gull"- aksjen er opp 50 pst hittil i år.


Redigert 17.06.2024 kl 13:09 Du må logge inn for å svare
rischioso
17.06.2024 kl 13:09 1577

Nå er det jo slik at Bill69 åpner for bredere endringer i det regulatoriske rammeverket noe alle kan være enige om fordi det skrives jo svart på hvit, MEN uten å nevne olje eller gass med et eneste ord. Det har du jo selv reagert på og etterlyste på den lukkede tråden (til protester og beskyldninger) fordi du ønsket å ha noe håndfast å forholde deg til. Det mest håndfaste vi kjenner til er uttalelsene fra myndighetene som snakker om hydro el/vannkraft, vind og sol hvor heller ikke der er olje og gass nevnt med et eneste ord.

Så med disse fakta i minnet så er det ikke urimelig å påstå at det er håpet og ikke fakta som driver den lukkede tråden.
Redigert 17.06.2024 kl 13:09 Du må logge inn for å svare
larsendk
17.06.2024 kl 13:12 1584

Fornemmer man en vis bitterhed for at stå udenfor den "rigtige QEC-tråd"? :-)
rischioso
17.06.2024 kl 13:18 1563

Av prinsipp så har jeg aldri vært for lukkede tråder hvor man skal sile ut meninger man helst ikke vil høre noe jeg har sagt mang en gang og noe ingen i utgangspunktet er tjent med så nei, MEN i dette tilfellet synes jeg faktisk at det er bra at det er opprettet en lukket tråd når motsetningene er så prekære som de er så man får et mer oversiktlig skille så den enkelte som er ute etter info lettere kan skille klinten fra hveten...;)
Fjellbris
17.06.2024 kl 13:23 1552

«Til protester og beskyldninger»?? Utrolig mye suppe på spiker du klarer å koke.
Det som er fakta og som skrevet på den andre tråd er at vi alle venter på tildeling prosjekter etter den nye energiloven og på svar QEC sin søknad. Njn har nevnt 2 uker, Jason sier nå alt fra nå til senest september (han vet jo ikke mer enn oss og kan heller ikke si mer selvfølgelig), så da er det bare å vente. Om det tar dager, uker eller noen måneder betyr lite i den store sammenheng. Det som er 100% sikkert er at bllir det ikke pilot/QEC er ikke på listen over de som får prosjekter, så fremre QEC og de øvrige aktører et gigantisk erstatnings krav, verre er det ikke. MB nevnte i vinter at om QEC skulle legge seg på nivå med de som allerede har fremmet erstatningskrav, vil QEC sitt ligge på USD 30 miliarder, og reel utbetaling da kanskje ende på 3 miliarder USD, som utgjør kr 55 pr aksje.
Vinn/vinn slik jeg ser det med kurs +/- kr 2 om det blir pilot eller erstatning.
Redigert 17.06.2024 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
minsin
17.06.2024 kl 13:24 1572

Eller kanskje de vil bare utelate folk som skal fortelle om historien tilbake til 1700 tallet.....
Stock Walker
17.06.2024 kl 13:25 1607

Nå har allerede Quebec funnet en samarbeidspartner for karbonfangst og lagring.

Deep Sky Launches First Québec CO2 Mineralization Storage Project with Carbfix
MONTRÉAL and REYKJAVIK, ICELAND (April 25, 2024) — Deep Sky, a Montréal-based carbon removal project developer, and Carbfix, the world’s first CO2 mineral storage operator, have partnered to explore CO2 mineral storage in Canada. A pre-feasibility study of Quebec’s potential reservoirs for CO2 mineral storage will conclude in June.

Kanskje de derfor ikke har besvart søknaden. Men du kan da ikke i ramme alvor mene at Qec kan kreve gigant erstatning hvis ikke søknaden blir innvilget som det nå er få sjanser for at den blir etter som de har funnet seg en høyt kvalifisert samarbeidspartner?

Edited. Utlagt link fungerte ikke
Redigert 17.06.2024 kl 13:40 Du må logge inn for å svare
minsin
17.06.2024 kl 13:39 1559

Ang Bill 21 og Bill 69

Jeg tror dere skal skille litt mellom de forskjellige lovforslagene, selv om begge lovforslagene handler om energi.
I forhold til den fremtidige energi mangelen til Quebec er Bill 69 som ett "lappe teppe" og regne , og er vel en innrømmelse over at Hydro_Quebec ikke klarer å gjennomføre samfunnsoppgaven de er / var tildelt.
Ang Bill 21 sier MB :
"In the meantime, the Company is proceeding with the main hearing on the merits of the case in accordance with procedural rules in Québec, including its debate on the constitutional validity of Bill 21. The judicial process is at the discoveries stage, the next step being pre-trial examinations. The Justice recently ruled that the examinations will proceed as originally scheduled, despite the request of the Attorney General for postponement of these examinations. Following the completion of pre-trial examinations, a date will be set for the main hearing."

Bill 21 . Quebec har anket deler av dommen som er suspendert rettslig , samtidig vil hele vurderes Bill 21 grunnlovsstridig, og det forventes en eller flere nye rettsavgjørelse rundt Bill 21.
"Michael Binnion, President, and Chief Executive Officer of Questerre, commented, “This exceptional ruling in our favor preserves our legal rights as we continue to work for a political and business solution to the situation in Québec. We remain hopeful for a solution that will materially reduce Canadian greenhouse gas emissions while improving energy security.”"


Redigert 17.06.2024 kl 13:42 Du må logge inn for å svare
minsin
17.06.2024 kl 13:49 1509

Deep Sky og Quebec kom litt skjeft ut i starten...

https://www.newswire.ca/fr/news-releases/deep-sky-ressources-utica-denonce-l-investissement-du-gouvernement-et-en-appelle-au-respect-du-processus-judiciaire-et-des-droits-de-propriete-820536515.html

Endel ting kan tyde på at nye rettsaker kan være under utvikling , med Quebec/Deep Sky på den ene siden...
Resultatet blir uansett ting tar tid for Deep sky , deres møte med Utica Resourses - var uheldig i fremføringen

For øvrig så søker QEC erstatning for gassen de ikke får tatt opp , ikke CO2 lagrings delen...

Redigert 17.06.2024 kl 13:50 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
17.06.2024 kl 13:50 1652

LNG er et feiltrinn rent klimamessig, og det begynner å gå opp for folk.

«Moreover, liquefied gas is seen as “extremely harmful” to the climate due to its energy-intensive supply chain and the methane leaks that occur during the extraction and transport of fossil gas, according to Urgewald. The German NGO underlines that methane has a more than 86 times stronger effect on global warming than CO2 over 20 years.»

https://www.offshore-energy.biz/support-for-us-lng-terminals-deemed-as-backdoor-for-more-gas-drilling/

Fjellbris
17.06.2024 kl 13:57 1657

1) Søknaden ble levert for litt over en uke siden, og svar forventes innen et par uker til noen måneder etter levert søknad.
2) QEC prøver å få til en løsning med myndighetene i Québec, men ja mener 100% at de selvfølgelig kommer til å kreve gigant erstatning dersom et ulovlig forbud i 2018 (ref dom 26. Jan 24) og nå ny energilov juni 24 resulterer i at selskapet står tilbake med null tildeling. Klart de da krever erstatning, en erstatning myndighetene allerede for mange år siden også har innrømmet, der de også tilbød «Mikke Mus penger» som kompensasjon til alle aktører samlet, ref 100 cad mill. Du tror vel ikke seriøst at QEC skulle la være da å kreve erstatning? Har du ikke sett MB sin presentasjon fra i vinter, postet her inne utallige ganger?
Redigert 17.06.2024 kl 14:01 Du må logge inn for å svare
rischioso
17.06.2024 kl 13:59 1701

Jeg referte til denne diskusjonen og all honnør til googlehearth som tør å stille kritiske spørmål på den tråden:

googleearth11
I går kl 20:10
1268
Men det står ikke spesifikt: Her åpnes for utvinning av naturgass i Quebec.
--------------------------
njn-
I går kl 21:18
1115
Må du ha det inn med teskje?
Planen kan angripe alle energikilder som konsumeres i Québec og må
Inneholder en rapport om energisituasjonen og energibehovene i Québec.
Den etablerer politiske retninger som skal overholdes og mål og mål for
oppnås angående energi- og energieffektivitet så vel som, spesielt
for markedet for elektrisk kraft og naturgass, retningslinjer, mål
og mål angående tilbud, utvikling og innovasjon av energiinfrastruktur.

Dette er politikker språk. Men vis du leser hva som står, står det at det er åpnet for alle former for energi, men spesielt elektrisk kraft og naturgass.
Lenger nede i loven er det definert hva naturgass er.
Synes du bør ta deg tid til å lese hele "Energi" ihvertfall.

Politikere skriver aldri konkret om en sak.
De skal ha full dekning for hva som skrives.
Redigert i går kl 21:23
---------------------------
googleearth11
I går kl 21:27
1084
Nei, jeg trenger ikke noen tesked. Jeg er ute etter en sunn diskusjon. Jeg er fullstendig klar over at dette er politikerspråk. Og du tolker det som står der. Jeg savner en myndighetsperson som i klarspråk sier at de går for utvinning av Naturgass. Kursen gjenspeiler at det ikke er sagt noe slikt. Derfor lurer jeg på om noen har sett noen tydelig uttalelse som går i retningen du TOLKER.
Jeg har lest loven fram og tilbake, akkurat som veldig mange andre. Det er INGEN TYDELIGE utsagn som sier at man åpner for utvinning av naturgass. Derfor er kursen fortsatt på rundt 2 kr - og ikke på 200. Altså lurer jeg på om noen har sett noen uttalelser fra politikere eller andre myndighetpersoner i ettertid som peker i positiv retning.
minsin
17.06.2024 kl 13:59 1828

Tja derav strides de lærde- hvilket alternativ er det ?
Quebec på sin side skulle hatt extra energi , allerede "i går"

Selv innad i Tyskland er det tydeligvis uenigheter-
https://www.reuters.com/business/energy/german-econ-minister-satisfied-with-15-year-lng-deal-with-qatar-2022-11-29/#:~:text=QatarEnergy%20and%20ConocoPhillips%20(COP.,a%20planned%20terminal%20in%20Brunsbuettel.

Shell på sin side virker soleklar :
https://www.shell.com/what-we-do/oil-and-natural-gas/liquefied-natural-gas-lng/lng-outlook-2024.html#:~:text=Global%20demand%20for%20liquefied%20natural,to%20support%20their%20economic%20growth.
Redigert 17.06.2024 kl 14:06 Du må logge inn for å svare