plt

oryx
PLT 04.06.2024 kl 13:02 8438

Aksjekursen i Polight har snudd rett oppover. Selskapet la nylig frem en sterk kvartalsrapport, og er fullfinansiert med ca 200 millioner kroner på bok.

Denne høsten kan vi vente oss sterke og kursdrivende nyheter fra Polight. Fokuset rettes nå mot flere oppdateringer om samarbeidet med Sharp med TLens som nøkkelkomponent i AR-glass med kameramoduler for AR klar til masseproduksjon, TLens I add-in-oppsett for smartphones med kameramodul for selfiecamera, samt AR-briller/VR-briller og MR-briller. Man kan bare tenke seg til hva som skjer med aksjekursen når nyheter kommer.

ATH for PLT er fra 2021 hvor kursen gikk over 46 kroner. Selskapet har i dag kommet mye lengre enn da kursen lå på det nivået, og går nå inn i kommersialiseringsfasen. Nærmere informasjon om utvikling, oppkjøp eller annet samarbeid med store partnere kan sende kursen rett opp mot tidligere høyder. Jeg anser det derfor som sannsynlig at aksjekursen i PLT etterhvert kan gå over 20 kroner. I første omgang skal aksjen opp i tosifret terreng over 10 - 12 kroner. Ved en kraftig reprising kan vi se en to - tredobling allerede før årsskiftet.

https://www.polight.com
Redigert i dag kl 10:55 Du må logge inn for å svare
oryx
10.06.2024 kl 22:50 4840

Kan noen hjelpe meg med hvor på Discord man kan finne diskusjonsforumet om PLT? -Jeg har lastet ned Discord-appen, men klarer ikke å finne hvor på appen dette diskusjonsforumet og andre aksjediskusjonsforum er? Tror jeg trenger hjelp steg for steg. På forhånd takk!
Redigert 10.06.2024 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
IDGAF
10.06.2024 kl 16:12 5023

Måtte bare ta en mindre post her idag.... Om jeg er fullastet annet sted 🙈

Vet jo denne nå vil smelle kraftig oppover med større kontrakt/melding om kunde(r)....

Parkeres i skuffen 5 år og kurs 500 ✔
Londonmannen
10.06.2024 kl 14:18 5120

Ja, dersom man følger «graverne» på Discord så tyder det neste på at PoLight endelig er i ferd med å runde hjørnet og starte på en helt ny og langt hyggeligere epoke. Var selv inne i PoLight høsten 2019, men solgte meg helt ut i feb 2020. Den gang hadde vi stor tro på at det skulle løsne i 2020. Det gjorde det ikke. Men når man nå leser seg opp på PoLight så får man et innblikk i et selskap som har kommet langt på de siste 4-5 årene og står nå på brinken til et realt gjennombrudd. 25 og 26 kan bli noen særdeles hyggelige år som PoLight aksjonær. For mens man i 2019 sloss om å få en plass i smarttelefon-segmentet, befinner PoLight seg på innsiden ved begynnelsen av AR-segmentet. I henhold til ledelsen så er det PoLight som sitter på The Solution hva angår AF til AR segmentet. Og såvidt jeg skjønnner er TLens allerede i flere patenterte løsninger hos de store internasjonale aktørene, men navn er ikke offentliggjort enda.

Men er du interessert så les deg opp på CMD og Q1 24 presentasjonen. Det ligger mengder av stoff på Discord.
Eqnrqec
10.06.2024 kl 07:55 5278

Hvordan klarte du egentlig å få en markedsverdi på 3,5 mrd ved 10kr i kurs🧐😅
Sweetspot
10.06.2024 kl 06:21 5339

Mye god lesing på Discord i helgen, ja.
Virker som det skjer store ting nå om dagen.
Myrabakk
09.06.2024 kl 11:48 5537

Hva de neste dagene bringer vet jeg ikke, men etter CMD og.de bull uttalelsene som kom angaaende AR tenker jeg fremtiden blir meget nice.

'...er det Autofokus er det oss bekjent ikke andre enn poLight som er aktuelle' (CEO)

Se forresten en tur innom Discord, for i helga er det funnet nye patenter fra blant annet Microsoft og Samsung som viser wobulerende pixel-shift for 4X bedre opplosning til display. Det er det samme som TWedge som poLight snakket om at over 10 store selskaper tester for tiden. Ved CMD sier CEO poLight at det per i dag ikke er andre konkurrerende teknologier innen dette. Det betyr i praksis at det er meget sannsynlig at to av de potensielle kundene er Microsoft og Samsung.

TWedge er ikke i salg, saa dette er ikke noe som kommer 'de kommende borsdagene', men ser man litt lenger frem i tid er dette i alle fall ikke negativt!

(Beklager at jeg mangler de tre siste bokstavene i alfabetet i innlegget, men jeg driver og tester TLens-telefonen Meizu 20 Infinity, og har ikke lastet ned norsk tastatur enda)
Redigert 09.06.2024 kl 11:51 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
06.06.2024 kl 18:52 5756

Ser det litt svart ut for de kommende børsdagene? Oppgang som forvitrer?
Stock_ings
05.06.2024 kl 00:46 6267

Det er 130mill aksjer i polight. 10 kroner per aksje blir 1,3 milliarder, ikke 3,5 milliarder. 10 kroner er ikke langt opp til i år. Få avslørt Varjo som kunden med X4 ut i media og kanskje Samsung som den som kommer i sommer så blir det fort eksplosjon i kurs.
oryx
04.06.2024 kl 21:51 6408

Anbefaler å bli medlem av Facebook-gruppen PoLight Investors. 3000 medlemmer i gruppen. Gode diskusjoner og utveksling av syn på PoLight.

Ser frem til Kaptalmarkedsdagen i morgen. PoLight steg kraftig på børsen i dag. Dersom selskapet gir solid guiding og et positivt bilde av tiden fremover for PoLight, ser jeg solid oppside fra dagens nivå. Salgsviljen bør være veldig lav på dagens lave nivå. Tvert i mot er det nok mange som vil inn for å tjene inn tidligere tap eller snitte seg ned.

PLT har hentet kapital, og det er ingen nedsiderisiko for emisjon, ihvertfall ikke på en god stund. Skulle det komme signaler om utsikter til inntekter slik at man trolig ikke vil måtte hente ny kapital, eller kun i begrenset grad, kan lokket for alvor gå av aksjekursen.

Etter tidligere kurstopper på opp mot 50 kroner, kan PoLight fort bli en av vinnerne på børsen i år med en solid rekyl og reprising.
Redigert 04.06.2024 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
04.06.2024 kl 16:08 6621

Ser vel en liten FOMO effekt i forkant av hva som kan komme i morgen. Sluttkurs på nærmere 3.40 er vel ikkke umulig i dag. I så tilfelle vil videre oppgang være avhengig av hva ledelsen presenterer i morgen.
matador
04.06.2024 kl 14:06 6747

Takk for perspektivene dine. Enig i at veien fremover er viktigere enn tiden som er gått, og jeg tror også at det ligger et gjennombrudd et sted der fremme.

Jeg har vært gjennom 3 emisjoner siden jeg gikk inn i PLT. Har alltid deltatt for å minimere utvasking. Positiv til utsiktene som ble gitt i kvartalsrapporten, så får vi håpe de begynner å få inn penger snart.

Londonmannen
04.06.2024 kl 14:04 6758

Selskapet vil nok ikke pr i dag forsvare en slik kurs. Men hva selskapet kan forsvare og hva markedet er villig til å prise selskapet til, er to forskjellige ting. Se bar hva markedet i sin tid priset Opticom til. Markedet er uforutsigbart.

Men gir vi PoLight et par tre år så vil det ganske sikkert forsvare kr 10,- IG mere til.
oryx
04.06.2024 kl 14:00 6697

Hei. PLT har kommet langt i utviklingen av sine linser, og har en markedsposisjon som ingen andre konkurrenter er i nærheten av. Jeg har en sterk tro på at PoLight nå kan stå foran endelige gjennombrudd og landing av større samarbeid / kontrakter. Da er det om å gjøre å ikke kun se i bakspeilet, men se hva et selskap melder at de har foran seg. Ser frem til både Kapitalmarkedsdagen i morgen samt nyheter og meldinger som jeg regner med at selskapet kommer med i tiden fremover.

Når sentimentet omkring en aksje snur i positiv retning, kan det bli stor kraft i oppgangen. Om PLT kan forsvare en aksjekurs på 10 kroner over tid, gjenstår å se. Men at investorer og tradere nå kan ta tak i aksjen og sende den høyt opp på rimelig kort tid, ser jeg absolutt ikke bort i fra. Sist jeg var inne i aksjen var kursen rundt 8 kroner. Her er nok mange investorer som sitter med et høyt snitt i denne på kurser rundt 5 - 10 - 20 kroner, og som ikke er interesserte i å selge på dagens nivåer. Jeg tror PLT fort kan bli en av vinnerne på Oslo Børs i år.
Redigert 04.06.2024 kl 14:01 Du må logge inn for å svare
matador
04.06.2024 kl 13:29 6751

Hei Oryx, fint at du er positiv. Det er jeg også. Kan du begrunne hvorfor du ser for deg et rekyl mot 10 kroner? Det tilsvarer en mcap på omtrent 3,5 mrd, og det er vell all time high for Polight. Her må noen arrestere meg om jeg tar feil. Er det noen spesielle nyheter du venter på?