Cavendish , tiden fremover.
Ja vi må vel ha en tråd med rett ticker. Kan det bli større interesse for Cavendish og Nel her til lands, sånn som det er i resten av Europa?
https://e24.no/boers-og-finans/i/alWdo2/gaar-paa-boers-med-godt-over-450000-aksjonaerer
"En hærskare av hydrogeninteresserte tyske investorer blir med på lasset når Nels fyllestasjoner børsnoteres."
https://tv.finansavisen.no/m/1YUS1w5M/nels-spin-off-er-klar-for-brs-det-blir-noen-spennende-frste-minutter?r=e9khv1kq&zephr_sso_ott=H7SPE9
https://e24.no/boers-og-finans/i/alWdo2/gaar-paa-boers-med-godt-over-450000-aksjonaerer
"En hærskare av hydrogeninteresserte tyske investorer blir med på lasset når Nels fyllestasjoner børsnoteres."
https://tv.finansavisen.no/m/1YUS1w5M/nels-spin-off-er-klar-for-brs-det-blir-noen-spennende-frste-minutter?r=e9khv1kq&zephr_sso_ott=H7SPE9
Redigert 12.06.2024 kl 09:23
Du må logge inn for å svare
Føre var
12.06.2024 kl 12:33
6446
Fikk man noen gratisaksjer så blir det jo ett hyggelig snitt da om man kjøper fler:)
https://www.hydrogeninsight.com/transport/indian-giant-to-retrofit-thousands-of-trucks-with-hydrogen-internal-combustion-engines-before-july-report/2-1-1594011
Gjett hvem:)
https://www.hydrogeninsight.com/transport/hydrogen-engines-cummins-and-tata-to-spend-425m-on-indian-h2-ice-factory/2-1-1493518
----------------
"Commercial sales of hydrogen-engine trucks will begin this year, followed by exponential growth: analyst"
https://www.hydrogeninsight.com/transport/indian-giant-to-retrofit-thousands-of-trucks-with-hydrogen-internal-combustion-engines-before-july-report/2-1-1594011
Gjett hvem:)
https://www.hydrogeninsight.com/transport/hydrogen-engines-cummins-and-tata-to-spend-425m-on-indian-h2-ice-factory/2-1-1493518
----------------
"Commercial sales of hydrogen-engine trucks will begin this year, followed by exponential growth: analyst"
Redigert 12.06.2024 kl 13:18
Du må logge inn for å svare
Føre var
12.06.2024 kl 13:30
6385
Nei den har steget, så vidt jeg vet ble dette kjent rundt 24 februar i år, etter det har aksjekursen steget. Om du regner i fra i går til i dag( siden Cavendish ble børsnotert i dag), så er vel Nel kursen helt flat. Ikke så veldig viktig egentlig, det er fremtiden de fleste handler for her vel. Stigningen har vel vært fordi fler og fler får trua på hydrogen. Å det ser man jo ved att de største fabrikantene er på vei dit.
"About 40 new heavy-duty vehicles with hydrogen engines will be registered in 2024"
"About 40 new heavy-duty vehicles with hydrogen engines will be registered in 2024"
Redigert 12.06.2024 kl 14:04
Du må logge inn for å svare
Føre var
13.06.2024 kl 07:59
6209
https://tv.finansavisen.no/m/1YUS1w5M/nels-spin-off-er-klar-for-brs-det-blir-noen-spennende-frste-minutter?r=e9khv1kq&zephr_sso_ott=H7SPE9
Som han også nevner på slutten av intervjuet.
«EU nations agree to install hydrogen fuelling stations in all major cities and every 200km along core routes»
«New regulation for the deployment of alternative fuels infrastructure (AFIR) agreed by Council of ministers and European Parliament late last night«
« an EU term for 424 major cities in the bloc with ports, airports and rail terminals — and every 200km along the TEN-T core network, which links these urban nodes.«
https://www.hydrogeninsight.com/policy/eu-nations-agree-to-install-hydrogen-fuelling-stations-in-all-major-cities-and-every-200km-along-core-routes/2-1-1426859?zephr_sso_ott=eAcndy
Og så kommer jo alle stasjonene utenom.
Som han også nevner på slutten av intervjuet.
«EU nations agree to install hydrogen fuelling stations in all major cities and every 200km along core routes»
«New regulation for the deployment of alternative fuels infrastructure (AFIR) agreed by Council of ministers and European Parliament late last night«
« an EU term for 424 major cities in the bloc with ports, airports and rail terminals — and every 200km along the TEN-T core network, which links these urban nodes.«
https://www.hydrogeninsight.com/policy/eu-nations-agree-to-install-hydrogen-fuelling-stations-in-all-major-cities-and-every-200km-along-core-routes/2-1-1426859?zephr_sso_ott=eAcndy
Og så kommer jo alle stasjonene utenom.
Redigert 13.06.2024 kl 08:15
Du må logge inn for å svare
Kratos
13.06.2024 kl 08:47
6126
Nå kjenner jeg ikke til Cavendish eller om de tjener penger men man skulle tro at hovedselskapet (NEL) blir mindre verdt når en del av det blir skilt ut. Men så kan jo selve transaksjonen ha blitt gjort på en slik måte at man som aksjonær ikke taper på det.
elnomi
13.06.2024 kl 08:51
6118
Dette selskapet bør dere holde dere langt unna. Falt kraftig i går og i dag har alle fått aksjene på konto og nedsalget er forventet å bli forsterket i dag.
Ingen grunn til å løpe etter dette tapssluket. Vil ikke overraske om en ser kr 10 eller lavere innen kort tid?
Uansett, ikke kjøp nå. Timingen er rett og slett helt feil.
Ingen grunn til å løpe etter dette tapssluket. Vil ikke overraske om en ser kr 10 eller lavere innen kort tid?
Uansett, ikke kjøp nå. Timingen er rett og slett helt feil.
Føre var
13.06.2024 kl 10:49
6029
"All of Nel’s assets, rights and liabilities related to refuelling have been transferred to Cavendish. "
+
"Selskapet fikk med seg 50 millioner euro (575 millioner kroner) i arbeidskapital fra Nel. "
Med en aksjekurs på nok 20,- er de vel nå priset til ca. nok 660 millioner på børs.
Men jeg gir hverken råd om att man skal kjøpe eller selge aksjer i Cavendish!!!!
+
"Selskapet fikk med seg 50 millioner euro (575 millioner kroner) i arbeidskapital fra Nel. "
Med en aksjekurs på nok 20,- er de vel nå priset til ca. nok 660 millioner på børs.
Men jeg gir hverken råd om att man skal kjøpe eller selge aksjer i Cavendish!!!!
Redigert 13.06.2024 kl 11:30
Du må logge inn for å svare
Føre var
14.06.2024 kl 09:03
5776
Men, det ville ha vært god timing om det kom inn ett bud på Cavendish eller Nel nå!!
Før alle har gitt bort aksjene sine til Shorten.
Før alle har gitt bort aksjene sine til Shorten.
Redigert 14.06.2024 kl 09:29
Du må logge inn for å svare
Bullen
14.06.2024 kl 10:07
5708
Litt fristende å ta et lodd her kortsiktig. Svinger kanskje opp etter 3 dager med nedtur. I følge sjefen blir det i hvert fall 2 emisjoner før de eventuelt tjener penger.
Ikke akkurat så positivt det
Ikke akkurat så positivt det
Føre var
14.06.2024 kl 10:24
5675
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0013219535
Tja, her er det sterke krefter i sving. Å over her er det vel ett par millioner grunner til att de vil dytte den i dass. Liker ikke å gi bort mine aksjer til disse!
Eller er det bare småaksjonærer som selger, hvem vet.
Kommer det noen litt større aktører inn så kan den vel kjøres raskt oppover igjen.
Kommer det ett bud nå, så får de den vel mer enn gratis.
Nå er den vel verdt mindre enn de har i cash.
Tja, her er det sterke krefter i sving. Å over her er det vel ett par millioner grunner til att de vil dytte den i dass. Liker ikke å gi bort mine aksjer til disse!
Eller er det bare småaksjonærer som selger, hvem vet.
Kommer det noen litt større aktører inn så kan den vel kjøres raskt oppover igjen.
Kommer det ett bud nå, så får de den vel mer enn gratis.
Nå er den vel verdt mindre enn de har i cash.
Redigert 14.06.2024 kl 10:39
Du må logge inn for å svare
Bullen
14.06.2024 kl 10:46
5623
Fremtiden er der for store biler eller kan man utstyre slike biler med batteri etter hvert?
Føre var
14.06.2024 kl 11:14
5627
https://newatlas.com/marine/yamahas-hydrogen-outboard-boat-prototype/
https://sunreef-yachts.com/en/eco-insights/hydrogen-yachts/
https://www.est-floattech.com/projects/elektra-first-hydrogen-canal-tug/
https://www.hydrogeninsight.com/transport/worlds-first-hydrogen-powered-superyacht-commissioned-by-bill-gates-hits-the-water-and-goes-on-sale-for-600m/2-1-1639333
https://electrek.co/2023/04/04/hydrogen-electric-yacht-solar-sea-water-power-itself-unlimited-range/
https://www.daf.co.uk/en-gb/trucks/alternative-fuels-and-drivelines/hydrogen
https://ecv.hyundai.com/global/en/products/xcient-fuel-cell-truck-fcev
https://www.volvotrucks.com/en-en/news-stories/press-releases/2024/may/Volvo-to-launch-hydrogen-powered-trucks.html
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-views/news/2023/may/honda-yamaha-suzuki-kawasaki-hydrogen-motorcycle-engines
"Japan’s ‘big four’ join forces on hydrogen engines for bikes"
Kommer mye morsomt på hydrogen, om man vil google litt. Å om du leser hvor mange hydrogen fyllestasjoner man skal ha i Europa etter eu sine krav, så vel, ser bra ut i mine øyne!
Ikke for å glemme asia, skjønner godt att de vil lette litt på smogen sin I New Deli også.
Med vesentligere kortere fylletid enn et hele... stort batteri som skal lades.
For ikke å nevne hvordan elbussene hadde det i vinterkulda i Oslo vinteren 23/24
https://sunreef-yachts.com/en/eco-insights/hydrogen-yachts/
https://www.est-floattech.com/projects/elektra-first-hydrogen-canal-tug/
https://www.hydrogeninsight.com/transport/worlds-first-hydrogen-powered-superyacht-commissioned-by-bill-gates-hits-the-water-and-goes-on-sale-for-600m/2-1-1639333
https://electrek.co/2023/04/04/hydrogen-electric-yacht-solar-sea-water-power-itself-unlimited-range/
https://www.daf.co.uk/en-gb/trucks/alternative-fuels-and-drivelines/hydrogen
https://ecv.hyundai.com/global/en/products/xcient-fuel-cell-truck-fcev
https://www.volvotrucks.com/en-en/news-stories/press-releases/2024/may/Volvo-to-launch-hydrogen-powered-trucks.html
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-views/news/2023/may/honda-yamaha-suzuki-kawasaki-hydrogen-motorcycle-engines
"Japan’s ‘big four’ join forces on hydrogen engines for bikes"
Kommer mye morsomt på hydrogen, om man vil google litt. Å om du leser hvor mange hydrogen fyllestasjoner man skal ha i Europa etter eu sine krav, så vel, ser bra ut i mine øyne!
Ikke for å glemme asia, skjønner godt att de vil lette litt på smogen sin I New Deli også.
Med vesentligere kortere fylletid enn et hele... stort batteri som skal lades.
For ikke å nevne hvordan elbussene hadde det i vinterkulda i Oslo vinteren 23/24
Redigert 14.06.2024 kl 11:56
Du må logge inn for å svare
Føre var
14.06.2024 kl 13:21
5544
https://www.finansavisen.no/industri/2024/06/14/8142615/nel-sjef-hakon-volldal-ifolge-dem-bor-jeg-dra-hjem-og-legge-ned-sjappa
"Nel-sjef Håkon Volldal slår tilbake mot skeptikerne"
Tja, bokførte verdier 1 milliard, cashbeholdning 600 millioner. Verdi på børs 510 millioner ved kurs 15,20,-
Vi må vel takke de utenlandske "korthusene" for att man kan få det til! Godt hjulpet av noen hjemlige skribenter.
"Nel-sjef Håkon Volldal slår tilbake mot skeptikerne"
Tja, bokførte verdier 1 milliard, cashbeholdning 600 millioner. Verdi på børs 510 millioner ved kurs 15,20,-
Vi må vel takke de utenlandske "korthusene" for att man kan få det til! Godt hjulpet av noen hjemlige skribenter.
Redigert 14.06.2024 kl 14:50
Du må logge inn for å svare
Føre var
17.06.2024 kl 08:23
5234
oryx
18.06.2024 kl 17:05
4692
Sterk avslutning i Caven i dag. Bærer bud om solid interesse og videre kursstigning. Aksjen åpnet på 29 kroner da den debuterte på børs for en uke siden. Skal vel raskt opp og tette det gapet. Selskapet ukjent blant de fleste norske investorer. Leste at aksjen handles aktivt på tyske Tradegate. Blir interessant å se aksjonærlistene, samt hvor høyt denne kan gå i tiden fremover.
Aksjen prises til kun kontantbeholdning i dag. Med sterkere sentiment omkring europeiske hydrogenstasjoner burde vi kunne se 50 - 60 kroner om ikke lenge.
Aksjen prises til kun kontantbeholdning i dag. Med sterkere sentiment omkring europeiske hydrogenstasjoner burde vi kunne se 50 - 60 kroner om ikke lenge.
Redigert 18.06.2024 kl 17:07
Du må logge inn for å svare
Mr Big
19.06.2024 kl 07:25
4417
Kan man sammenligne CAVENDISH med EFUEL? CAVENDISH prises til 730 MNOK og EFUEL 915 MNOK. Nå vet ikke jeg om inntekter, gjeld...
oryx
19.06.2024 kl 08:04
4352
Der Aktionär og Michel Doepke følger Cavendish Hydrogen tett og har skrevet flere artikler om selskapet. Det har skapt stor interesse i Tyskland for selskapet:
https://www.deraktionaer.de/suchen?page=1&q=cavendish
Sluttkurs for Cavendish på Tradegate i går var 24 NOK. Rekylen er i gang. Ser aksjen opp mot 30 - 40 kroner på kort sikt. Er sentimentet sterkt kan aksjen gå videre mot 50 - 60 kroner. Tyske og norske investorer kjører denne aksjen nå.
Sjekk også ut hjemmesiden til Cavendish Hydrogen: https://cavendishh2.com/
https://www.deraktionaer.de/suchen?page=1&q=cavendish
Sluttkurs for Cavendish på Tradegate i går var 24 NOK. Rekylen er i gang. Ser aksjen opp mot 30 - 40 kroner på kort sikt. Er sentimentet sterkt kan aksjen gå videre mot 50 - 60 kroner. Tyske og norske investorer kjører denne aksjen nå.
Sjekk også ut hjemmesiden til Cavendish Hydrogen: https://cavendishh2.com/
Redigert 19.06.2024 kl 08:07
Du må logge inn for å svare
Føre var
19.06.2024 kl 09:46
4152
Noen snakket om Gamestoptendenser i Nel, Caven har vel kanskje ett større potensial. Det som er spennende her er om shorten tør å fylle på?
Å hva gøre alle småinvestorene, står de sammen så kan det vel bli GStendenser ja.
Men, det kommer vel til å bli volatilt.
Å hva gøre alle småinvestorene, står de sammen så kan det vel bli GStendenser ja.
Men, det kommer vel til å bli volatilt.
Redigert 19.06.2024 kl 11:20
Du må logge inn for å svare
oryx
19.06.2024 kl 09:53
4121
6% short i aksjen. Regner med at det kommer shorterangrep i denne. Blir interessant å se veien videre for Caven nå, om man klarer å stå i mot shorterne i aksjen.
Redigert 19.06.2024 kl 10:07
Du må logge inn for å svare
Føre var
19.06.2024 kl 09:55
4120
Retningen er opp fra nåværende kurs. Angrepene kommer nok. Og det blir inndekning. Hodet kalt så har man flere runder med store %
Føre var
19.06.2024 kl 11:41
4009
Drømmescenarioet må vel være om det kunne kommet noen andre med litt pondus å tatt tak i Nel samtidig:)
unikum
19.06.2024 kl 12:35
3902
Her ville nok jeg hatt noen fingre over tastaturet hele dagen. Solgte veldig tidlig de få aksjene jeg fikk men kunne fått 70 % mer for de. Vanskelig aksje der alt kan skje.
unikum
19.06.2024 kl 14:02
3618
LV-Invest skrev Eller tidenes gevinstsikringsrally ut dagen
At det er tradere som har dratt kursen er det ingen tvil om. De/vi er kortsiktige som regel.
Dåsemannen
19.06.2024 kl 14:14
3591
Jeg var heldig og kom meg inn på 15,80 kroner, og har fulgt ordrebildet tett siden da. Virker ikke som "tradere" som har styrt kurset, men derimot robothandel. På oppdrag fra noen, selvfølgelig - men fra hvem?
LV-Invest
19.06.2024 kl 14:30
3546
Kan den som trakk ut bunnproppen, venligstt sette den tilbake på plass? Slik at skuta ikke synker videre.
Redigert 19.06.2024 kl 14:30
Du må logge inn for å svare
relax6
19.06.2024 kl 14:47
3492
it is constantly halted, someone is trying to force it down, who controls the halts? hehe