ABTEC mer en dobler omsettingen med 350 mill Kjøper Jettcarrier

Buddy
ABTEC 12.06.2024 kl 09:15 14050

https://newsweb.oslobors.no/message/621236
Aqua Bio Technology ASA: Agreement in principle to acquire Jetcarrier AS, a major international warehouse and logistic group
12.6.2024 08:49:47 CEST | Aqua Bio Technology ASA | Inside information

Aqua Bio Technology ("ABT" or the "Company" and together with its wholly owned
subsidiaries, the "ABT Group") entered into an agreement in principle on 11 June
2024 with the shareholders of Jetcarrier AS to acquire all outstanding shares in
Jetcarrier AS (together with its wholly owned subsidiaries, the "Jetcarrier
Group") (the "Acquisition").

The Jetcarrier Group is a logistic and customs clearance expert with advanced
technological capabilities. Jetcarrier Group handles millions of parcels for the
B2B and B2C market every year and has had steady growth since its inception in
2000. The revenues in 2023 were close to 350 MNOK with an EBITDA of 13 MNOK.
Jetcarrier Group's unaudited numbers for the first quarter of 2024 showed an
average growth of 6% in revenues compared to 2023 and 30% in EBITDA. The Q1
numbers are preliminary and should be regarded as estimates. For 2024,
Jetcarrier Group expects to generate revenues of approximately 365 MNOK.

Today, the Jetcarrier Group is working with renowned brands across various
sectors, including Nike, Asendia, Victoria's Secret, HP, YunExpress and several
others. These partnerships underscore Jetcarrier Group's position in global
logistics and its ability to meet diverse industry requirements.
Redigert 12.06.2024 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Muffe
27.08.2024 kl 13:20 586

Når den meldingen kommer så rykker vi igjen
my2cent
27.08.2024 kl 14:37 544

Neste melding fra dette selskapet er varsel om emisjon
Buddy
27.08.2024 kl 15:26 520

Du som har så god peilig på ABT burde da vite om Hofset og lommeboken hans???
Gullhaugen
27.08.2024 kl 15:28 516

Ja milliarder. Dette er det beste kjøpet på OSE nå
Buddy
I dag kl 07:42 351

Aqua Bio Technology ASA: Acquisition of the 3D Innovation Nordic AS group completed

28.8.2024 22:45:28 CEST | Aqua Bio Technology ASA | Inside information

Reference is made to the stock exchange announcement made by Aqua Bio Technology
("ABT" or the "Company", and together with its wholly owned subsidiaries, the "
ABT Group") on 25 April 2024 regarding the Company's entry to an agreement in
principle to acquire all of the outstanding shares in 3D Innovation Nordic AS ("
3D Innovation") (the "Transaction"). 3D Innovation with its subsidiaries
represent a major wholesale group in the Nordics (the "Target Group").

The Transaction has today been completed making ABT the 100 % direct and
indirect owner of the Target Group.

For the first half of 2024, the Target Group had an unaudited turnover of NOK 40
million with an EBITDA of NOK 3 million.

The purchase price for the Transaction shall be settled in a combination of
shares and cash, subject to certain conditions. The share component comprises of
ABT issuing 5,000,000 new shares at subscription price of NOK 3,66 per share,
equal to today's opening trading price of the Company's shares, with a 3-year
lock up (the "Consideration Shares"). The cash component will in total be NOK 15
million, divided into two installments, depending on the Target Group's
financial results. The first NOK 5 million is triggered by an EBT of NOK 6
million in the Target Group, the next NOK 10 million when the Target Group
achieves an EBT of NOK 10 million.
uritse
I dag kl 08:48 302

Har du lest den???
Hvorfor tror du transaksjon prisen har gått ned fra 6kr per aksjer til 3,66kr per aksjer? 40% rabatt!!!
Hva blir rabatten til Jet Carrier?
Buddy
I dag kl 08:57 296

Er jo samme antall aksjer (3mill) som blir til oppgjøret. Kunne skrevet 1kr eller 1million kroner pr. Aksje,så er det hva aksjene omsettes for i markedet som er avgjørende.
uritse
I dag kl 09:10 276

Så du mener dette er samme?
Fra 25.04: Under the Agreement, the purchase price for the Acquisitions shall be settled in a combination of shares and cash, subject to certain conditions. NOK 5 million shares in ABT will be issued at a price of NOK 6 per share, with a 3-year lockup.

Fra igår: The purchase price for the Transaction shall be settled in a combination of shares and cash, subject to certain conditions. The share component comprises of ABT issuing 5,000,000 new shares at subscription price of NOK 3,66 per share, equal to today's opening trading price of the Company's shares, with a 3-year
lock up (the "Consideration Shares").
Gullhaugen
I dag kl 09:47 259

De aksjene er låst i 3 år 💪🎉
Buddy
I dag kl 09:54 249

Ja! 5 millioner er 5 millioner. Kjøpesummen er den samme som ble avtalt i april.
Redigert i dag kl 09:55 Du må logge inn for å svare
IncognitoPamda
I dag kl 10:23 231

Hvordan er 5 = 3,66? Føler det er noe jeg ikke har skjønt her
Buddy
I dag kl 10:28 225

Ikke vær så følsom da🤣
Buddy
I dag kl 10:30 223

Det har ingenting å si hva pålydende er pr aksje. Antallet er 5 mill og det er det som blir relevant for oss.
herrgrå
I dag kl 10:43 214

Det er mye du later som om du ikke forstår, men selvforklarende ting som dette, forstår du selvfølgelig.
uritse
I dag kl 11:02 198

Eierne av 3D Innovation ble med på en transaksjon i apr. 24 for å tegne 5mil aksjer på 6kr men de fikk 5mil aksjer på 3,66kr i aug. 24. Og mennigheten kommer ut og sier at det er bare antallet 5mil aksjer som er viktig:)
Buddy
I dag kl 11:22 181

Vel slik det er med mine aksjer er det hva jeg selger de for som er avgjørende for hva de er verdt. Med en bindingstid på 3 år er tanken at de er mer verdt en både 3,66 og 6 kroner pr stk. når de en gang kan selges, men det er kanskje ikke så lett å forstå når en ikke er med i menigheten?
IncognitoPamda
I dag kl 11:26 170

Jeg mener ikke å være sarkastisk eller spydig. Ikke gjør jeg meg sum, heller.

Kan du hjelpe meg med hva jeg ikke forstår?
Duffs1
I dag kl 11:32 166

JEG er ikke med i menigheten :-) med en prising på 3,60 er kjøpesummen som gjøres opp i aksjer 18 mill -- med en prising på 6 kr er prisingen 30 mill
Selgerne får samme ANDEL av ABT uavhengig av prisen på den enkelte aksje så lenge ANTALLET aksjer er fast , og da betyr det ingenting hva prisen settes til på den enkelte aksje. Det er selgerne som har akseptert en lavere prising , og det har ingen betydning for oss aksjonærer.
Det som har betydning er om disse oppkjøpene og den samlede strategien bidrar til at ABT blir ledende og troverdig etter år med skuffelser, og at andre enn "menigheten" begynner å fatte interesse for selskapet etter hvert .. typ fond, større enkelt investorer osv..
herrgrå
I dag kl 12:24 138

Det stemmer – man kunne til og med si at verdien av oppkjøpet av Jet Carriers ble billigere – hvis du eier aksjer, er det veldig vanskelig å finne en ulempe i dette – men noen vil alltid klare det.
Duffs1
I dag kl 12:58 112

jeg skjønner ikke hvorfor noen skulle ha interesse i å diskreditere den jobben som jo faktisk gjøres ? jeg går ut fra at de selskapene som selger se INN har stor tro på prosjektet , og de må jo ha fått MYE innside informasjon vil jeg tro
bjay
I dag kl 13:15 99

Det som har vært status så langt er at de "store" kun kommer inn via emisjoner eller andre utvanninger. Svært få kommer inn via større kjøp i markedet.
Når det gjelder selskapet har de et "tungt" kortsiktig lån med høy rente. (dette er et nødlån), noe som bør fortelle oss at det kortsiktig er veldig dårlig likviditet i selskapet. De har i tillegg uttalt at dette lånet er blitt brukt til å betale oppkjøp. Synes det er en dårlig trend når man tar lån til 30% rente for å betale på ett oppkjøp. Det kan ikke være riktig fremgangsmåte for finansiering av kjøp. Hvordan tenker dere at de skal finansiere alle de resterende beløpene de må ut med i tillegg til aksjer? Jeg tenker at dette kan bli bra på lengre sikt, men er spent på hvordan de skal løse likviditeten det neste året. Synergier tar det tid å hente ut og de har kjøpt mye forskjellig.
Buddy
I dag kl 14:11 77

Var ikke det lånet nå forlenget med 10 % rente da?

«– Dette er et kortsiktig lån som ble tatt opp i forbindelse med et oppkjøp. Nominell rente er 10 prosent. Lånet er forlenget, sier ABT-sjefen.
https://www.finansavisen.no/helse/2024/08/26/8171341/skal-tjene-penger-i-ar-gar-dundrende-i-minus
bjay
I dag kl 14:58 54

Det stemmer nok at de har reforhandlet det, men 10% er fortsatt høyt. Men bare det at de ser det nødvendig å ta et lån med 30% rente for å betale på et oppkjøp, er et ganske stort rødt flagg for meg. Vertfall kortsiktig. Kan ikke se at det er en holdbar måte å drive oppkjøp på fremover. De håper selvfølgelig at cashflowen og likviditeten skal bedre seg på veien her, men bare det at de må løse det på den måten sier jo litt. Det er jo flere kjøp de har gjort hvor de må ut med cash. Mulig de klare å balansere det i mål med det de får inn, men jeg tviler sterkt.
herrgrå
I dag kl 15:22 41

Jeg lurer på om selskapet forbedrer likviditeten med 400 millioner i omsetning i stedet for 6 – kanskje det er en fordel med alle disse oppkjøpene?

men som du sier ... jeg tviler sterkt, veldig.
Redigert i dag kl 15:25 Du må logge inn for å svare