Lovende nyheter på gang….

BioBull
BGBIO 14.06.2024 kl 15:33 44101

Det ser ut som noe er på gang igjen i BGBIO.

Ryktene svirrer - ser ut som noen vil ha mange aksjer plutselig

Gleder meg til evt offentliggjøring / nyheter
Redigert 25.06.2024 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
JanH
23.08.2024 kl 20:59 1880

Nja…ledelsen kan ikke si at verdiene ligger i innside opplysninger og trading. De må si at de skaper verdier for de langsiktige investorene
omans
24.08.2024 kl 08:50 1699

Det ser ut som anbefalingen din om rask oppgang til 20 og videre til 100 kroner ikke virker. Naturens lover gjelder. Det brenner på dass...

I rapporten som kom nylig forsøker de seg med litt positiv guiding, at de etter deres oppfatning kan skape verdi for aksjonærene. Det ble pakket godt inn i et noe "kryptisk" resonnement. De mener å ha "fokusert strategi" og fått inn penger som skal holde i ett år fra nå. Dvs at den fokuserte strategien må gi resultater ila ett år mtp kommersialisering og store nok inntekter til å frembringe overskudd i regnskapene.
Redigert 24.08.2024 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Bissevovven
24.08.2024 kl 20:32 1457

Bergen bio har nok penger på bok til å gjennomføre fase 2, det er det som betyr noe. Eg har stor tru på at di leverer varene og alt går etter planen så langt.
Er fase 2 studiene posetiv så ligger det vel i kortene at Bergen Bio blir kjøpt opp. Mange store Bio selskap er desperat til å fylle opp sin portefølge for fremtida.
Eg trur det snart er mangen som angrer seg når Martin Olin leverer :)
JanH
24.08.2024 kl 21:51 1391

Hva tror du prisen kan være for et kortsiktig oppkjøp, Feks innen nyttår ? (Han har jo uttalt at det kan komme et oppkjøp i 2024.
Kan vi få 40 kr aksjen ?
omans
24.08.2024 kl 22:09 1369

Det er tro og håp, ja. De kan ta fase 2, men uten garanti for gjennombrudd. Verden blir et bedre sted om det tilkommer ny medisin som helbreder/lindrer. Men det har aldri blitt levert noe hefra før, og de er i siste ekstra omgang. Vil gjerne se de redder seg inn av gong gongen. Mange trodde på Ultimovacs, det blei med det. Lite tiltro igjen til disse selskapene. Forskning på helse/medisiner burde vært stats styrt :)
JanH
I går kl 12:25 1094

De fleste ønsker en rask exit nå; at noen kjøper opp BergenBio og fortsetter videre.
Geiren
I går kl 12:47 1066

Lite trolig. Jeg tenker å laste opp mer på 7 kr sent November/tidlig Desember.
Pilkastmetoden
I går kl 12:50 1061

Hvordan vet du at de fleste ønsker en rask exit nå? Vil det si at 200 % budpremie = kurs 35 kroner, så selger flertallet av aksjonærene, og er du selv fornøyd med en slik utgang? (200 % budpremie er enormt når det per i dag ikke er noen faktiske nyhetsfremdrift..)
Redigert i går kl 12:53 Du må logge inn for å svare
Pilkastmetoden
I går kl 12:52 1060

Jeg håper den står rundt 10 kroner om to uker = Da har jeg nesten en million ekstra å satse..
Pilkastmetoden
I går kl 12:53 1056

Tør du å vente helt til desember er du en drivandes spekulant: Det kan skje ting før du aner..
JanH
I går kl 13:00 1042

Det er vel lite trolig at det skjer noe nå. Er deg ikke slik at man venter på resultatene som skal være ferdig i begynnelsen av neste år?
Geiren
I går kl 13:36 1008

Tør kanskje å vente helt til Mars neste år også men vil se det an. Tror ikke det kommer noe nytt her i år
JanH
I går kl 18:22 832

Det har allerede kommet flere bud på selskapet. Ledelsen kalte dette for skambud. Jeg lurer på hva disse budene har vært.
Jeg trodde et slikt bud måtte børs meldes jeg
BioBull
I går kl 18:33 811

Verdien av et fremførbart underskudd på BerGenBio legger grunnlag for en heftig budrunde for alle som tror at selskapet leverer en medisin som blir FDA godkjent. De som ikke tror på en godkjenning vil nok aldri legge inn bud. Så får vi andre som ikke har annet en «tro håp og kjærlighet» til Bemcentinib vente i spenning. No Guts - No Glory….
Jeg tror det blir Glory Halleluja 👍
JanH
I går kl 20:58 650

Hva tror du disse hemmelige sksmbudene er på ? 15 kroner )
JanH
I går kl 21:03 641

Jeg regner meg fram til at skattefordelen av underskuddet er ca 4 kr.? Kan det stemme
ctrlaltdel
I går kl 21:27 600

Fint om du legger ut regnestykket så kan vi se hva du har regnet på og om det stemmer.
Redigert i går kl 21:28 Du må logge inn for å svare
Pilkastmetoden
I går kl 22:50 472

Det har aldri kommet noen offisielle bud på Bergenbio. Når det eventuelt kommer må ledelsen børsmelde dette og styret omgående ta stilling til dette og gi sin anbefaling til aksjonærene. Det du skriver om at det er kommet bud på selskapet - som er avvist - er begge deler rent oppspinn: Vi meg hvor du konkret har dette fra. Foreslår at du heretter holder deg til fakta og ikke skjemmer deg ut med flere udokumenterte påstander. Det eneste som er sagt i denne sammenheng er at Olin har fått følere fra interessenter som kan bli potensielle fremtidige partnere. Resultatet av Olin sitt partnerprat har som kjent dradd ut i det uendelige..
Redigert i går kl 22:51 Du må logge inn for å svare
Pilkastmetoden
I går kl 23:03 454

Bergenbio hadde per 31.12.22 omtrent 1,8 milliarder kroner i opparbeidet underskudd. (Olin er på overtid med levering av 2023 regnskapet - så der er dem nå på dagbøter). 1,8 milliarder gir et teoretisk skattefradrag for en som fusjonerer selskapet på (1,8 x 0,22) = Ca 400 millioner kroner. Det tilsvarer omtrent dagens kurs. Men ha i mente at ingen kjøper et underskudd til ‹‹pålydende. Av slike tilfeller handles beløpet til maksimalt 40 % fordi det skal neddiskonteres til det året i fremtiden det skal benyttes osv, samt det faktum at en som kjøper ikke kan betale samme pris som skattefradraget, for da er det jo ingen mening i å handle noe slikt selskap. Og dessuten risikoen for underskuddet ikke kommer til anvendelse osv.. Altså 400 x 0,35 (%) = 140 millioner kroner. Det skulle tilsvare omtrent 30 % av siste børskurs, eller vel 3,5 kroner per aksje.
Redigert i går kl 23:05 Du må logge inn for å svare
Geiren
I dag kl 08:46 215

2023 regnskap er levert Brønnøysund 24/7 iår