Lovende nyheter på gang….

BioBull
BGBIO 14.06.2024 kl 15:33 120886

Det ser ut som noe er på gang igjen i BGBIO.

Ryktene svirrer - ser ut som noen vil ha mange aksjer plutselig

Gleder meg til evt offentliggjøring / nyheter
Redigert 25.06.2024 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
moneymachine
I dag kl 19:12 64

Var nok ganske mange som byttet fra THOR til BGBIO på tampen i dag.
moneymachine
I dag kl 19:11 66

Tja…du annonserte vel at du vurderte å bytte mens den enda var mye i pluss. Tipper du gjorde motsatt 😉
Yzf R1
I dag kl 18:34 157

Du skriver jo ikke akkurat som om du skulle vært blandt topp aksjonærer, du ser heller ingen fra de minste til de største her inne som legger ut vetdiøkning eller anntall i den for stand .
Så skal d sies etter den lille oppgang som utgjør din totalverdi er det jo ikke en brøkdel av va den lyser i rødt hos deg ennda,betyr ikke noe om en har 1mio stigning om man ligger under forsatt med 5.
Husk NOK en gang hold deg til virkeligheten det er mange nybegynnere som får færten av slike oppgangen å ønsker å være med da trenger de ikke alt av den falske forhåpningene her inne .
Men tvi tvi vi får se vor langt den går i førsteomgang før en pullback
Yzf R1
I dag kl 18:26 186

Mulig derfor den fikk en slik boost i dag også, så godt mulig den forsetter
BioBull
I dag kl 17:30 376

Er jo Long så det rekker for min del i BerGenBingo
God dag på jobben i dag….

Verdiendring i dag BGBIO :
Over + 350.000 norske kroner

Mye vil ha mer …
JanH
I dag kl 17:21 412

Så du velger å selge på 12,70? Jeg tror denne skal videre opp, og det allerede i morgen. Ny sjef vil benytte anledningen til å fortelle sin versjon og vurdering av selskapet og «caset»..
BioBull
I dag kl 17:12 452

Vel - bytta og bytta fru Blom … fikk shortet Thor Medical på over 4 og kjøpt mer BGIO på ca 10 kr… festlig slutt auksjon der jeg la inn en salgsordre på 12,50 og ble løfta ut på 12,70kr…

Nå gjelder det å få dekket short’en i Thor Medical med oppgjør innenfor t+2…
Ravntid
I dag kl 10:10 679

Thor Medical har gjort det bra. Jeg er ikke i tvil om at BGBIO er neste ut fra biotec rampen på OSEBX. Så jeg sitter helt i ro.
BioBull
I dag kl 09:40 753

Thor Medical har 35 ganger større omsetning enn BGBIO på 30 minutter… hvorfor ?
BioBull
I dag kl 09:16 820

Ja - ikke akkurat samme tempo og kursøkning som i Thor Medical - her har BerGenBio ledelsen mye å lære….

Samme type selskap - litt annerledes produkt - men du verden for en definert strategi og potensiale… mulig jeg bytter
Restplassno
20.11.2024 kl 12:58 1465

Virker som at noen akkumulerer sakte nå for å ikke få opp kursen for mye.
ctrlaltdel
20.11.2024 kl 11:37 1592

En veldig merkelig kåring fra DNB. Dette sammtidig som de hadde og kanskje har kursmål på 5 NOK. Dersom en skulle ha glede av denne nyttårsraketten så skulle den fyres av og ikke eies. G.. forby at det blir samme kåring i år.
https://www.finansavisen.no/nyheter/finans/2022/12/15/7969501/her-er-dnbs-nyttarsraketter-dette-er-aksjene-helt-avhengige-av

Av disse ti er det to som pr. d.d har økt markedsverdi.
Redigert 20.11.2024 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
GulbranGråstein
20.11.2024 kl 11:28 1620

En dobling før vi ser 2025 er vel heller ikke usannsynlig fra dagens nivå, og kan forsåvidt også forsvares.

Gg
GulbranGråstein
20.11.2024 kl 11:09 1665

Kan se ut til at vi har fått en ny trend her nå, positivt, uten tvil. Selv om jeg skulle snitte meg ned på 5 kr.
Uansett, vi får se, mulig en skikkelig reprising nå står for tur.
Mulig ekstrem nyttårsrakett dette her, speielt om vi får positive resultater. Om ting går veien blir nok denne en av vinnerne i 2025 kursmessig.
Pensjon
20.11.2024 kl 09:55 1796

Hei.
Hva er potensial/sammenhengen her mellom mennesker og planter. Undrende. Tidligere
investor i denne aksjen.
Mvh gammel pensjonist
BioBull
20.11.2024 kl 09:39 1828

Spennede innlegg fra profil «369» i Forum Shareville

I denne ferske artikkelen fra 14. november, fremheves bemcentinib som potensielt ledende i å hemme vekst av Xoo. Xoo er en bakteriell patovar som forårsaker alvorlig skade på ris, annet gress og planter (https://en.wikipedia.org/wiki/Xanthomonas_oryzae_pv._oryzae). Med andre ord kan bemcentinib potensielt bidra til mer mat i verden. I artikkelen så kaller de bemcentinib for DB12411: https://www.mdpi.com/1422-0067/25/22/12236

Fra abstrakt: "Virtual screening based on the target identified DB12411 as a lead compound with the potential for new antibacterial agents."

Lenger ned i artikkelen: "As a comparison, the commercial agent bismerthiazol has been reported in multiple studies to have an MIC range of 0.14 mM to 0.65 mM against Xoo [50,51]. In contrast, DB12411 exhibits a significantly lower MIC than bismerthiazol, indicating stronger antibacterial potential. DB12411, also known as bemcentinib, has been used for treating non-small cell lung cancer, breast cancer, and COVID-19. To date, no report on its antibacterial effect is available. The above experimental results demonstrated that DB12411 could inhibit the growth of Xoo, thus making it a potential lead compound for anti-Xoo agents."

Konklusjon lengst ned i artikkelen :

4. Conclusions

BB caused by Xoo is one of the most serious rice diseases worldwide. In this study, to explore the possible anti-Xoo mechanism of bismerthiazol and identify the new antibacterial target against Xoo, the transcriptomic data from before and after bismerthiazol treatment were integrated into the GSMM to reconstruct a context-specific GSMM of Xoo and simulate the metabolic processes, identifying reactions with significant flux differences. The mechanisms related to the reactions with the large metabolic flux change were in agreement with previous reports, which confirmed the effectiveness of our integration method. Combining literature reports, the study identified the potential target Xoo-GSR, which exhibited metabolic flux change, and its effectiveness was further verified through antibacterial experiments. Virtual screenings were performed based on the Xoo-GSR target through molecular docking, and compound DB12411 (with a MIC of 0.032 mM against Xoo) was screened and verified as an anti-Xoo lead compound. Our results will provide a reference for revealing the antibacterial mechanism of other drugs and identifying more novel drug targets.
Genomic and transcriptomic data are widely used to identify new targets in pathogenic bacteria. However, relying solely on genomic and transcriptomic data has limitations in characterizing Xoo’s metabolic and pharmacological mechanisms, as these data are further removed from actual metabolic activities and may miss critical regulatory details. Although metabolomics methods can directly reflect changes at the metabolite level, the technology remains immature, costly, and limited in precision [55]. The integration of transcriptomic data with a GSMM used in this study is a widely applied and validated analytical approach, serving as an effective alternative to metabolomics to some extent. Integrating metabolic networks with transcriptomic data not only compensates for the limitations of transcriptomics but also provides a feasible and effective alternative for studying metabolic changes [56]. Additionally, to more accurately detect the metabolic changes in Xoo under bismerthiazol treatment, proteomics and metabolomics could also be employed; however, these methods typically require new experimental data, which involves considerable time and resources. Given the current data, combining transcriptomic data with GSMM would be the optimal approach to detect metabolic changes in Xoo.
Although this study primarily focused on GSR as the main research target, our analysis also revealed significant changes in the metabolic flux of several other reactions. Notably, the cytochrome oxidases CYTBD and CYTBO3_4pp exhibited the greatest changes in flux, indicating their crucial roles in the respiratory chain function and oxidative stress management of Xoo. The activity changes in these enzymes directly affect the bacterial energy metabolism and viability, making them potential targets against Xoo. Future research should explore whether CYTBD and CYTBO3_4pp could serve as new strategies against Xanthomonas oryzae pv. oryzae (Xoo) infection. This exploration should include systematic functional validation of these targets through gene knockout and overexpression experiments, as well as extensive in vivo tests to verify the efficacy and safety of potential drug candidates. By thoroughly understanding the roles of these targets in Xoo infections, we can lay a solid scientific foundation for developing new antibiotic strategies.

Redigert 20.11.2024 kl 09:47 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
19.11.2024 kl 14:18 2096

Hva mener du med problemstillingen?. Det er vel ingen problemstilling at aksjen går opp og ned på mandag eller andre dager. Noen taper og noen tjener, er det og en problemstilling.
Slettet bruker
19.11.2024 kl 14:11 2112

Problemstillingen med 10 % nedgang per nå i dag er at i går fikk nok ikke alle med seg mandagens kraftige stigningen før børsen stengte. I dag derimot er det nok en rekke aksjonærer som selger for å å lette sin Begenbio-balanse. Det kan også være eiere som i forrige uke kjøpte for 6 kroner. I morges ble det omsatt for over en million kroner der alt gikk for over 8 kroner. Hvilket er bra fortjeneste over en helg - for ovennevnte..
JanH
19.11.2024 kl 13:54 1192

Men da hadde vel ikke kursen gått ned 10 prosent i dag?
Stepping
19.11.2024 kl 11:39 1379

Skal mann gjette at noen har plukket opp uspesifisert kjempe nyhet på norsk legemiddel selskap? Men ikke klarer zoome in på hvilket?
Restplassno
19.11.2024 kl 08:46 1620

Altså ikke insider-handel. Men ulovlig INNSIDEhandel.
Redigert 19.11.2024 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
19.11.2024 kl 08:44 1631

Nesten uten unntak har det vært slik at ved de Aller fleste rally har nedturen blitt større enn den foregående. Short settes og aksjen presses lenger og lenger ned. Håper selvfølgelig at det denne gang er liv laga, men erfaringen sier noe annet. Ps! Har vært med , inn og ut, nesten siden børsintroduktion.
Slettet bruker
19.11.2024 kl 08:16 1721

Innsidehandel? -Med et så stort volum det var i går må enkeltinvestorer ha handlet stort - og det vil igjen si at de få som måtte være innsideaktører - i et slikt tilfelle vil bli avslørt for sin aktivitet om få dager - jevnfør aksjonærutskrifter..
BioBull
19.11.2024 kl 06:50 1885

MAY DAY FDA -…-…-..

Utelukker ikke at en form for ✅godkjenning er nært forestående

Stort volum Stor oppgang - jeg har sett det før - innside handel i BGBIO er ikke uvanlig, mens Finanstilsynet sover videre 💤💤💤
Slettet bruker
19.11.2024 kl 05:50 1961

Et annet tankekors er at selskapet selv er den institusjon som mest trofast har publisert de samme fakta - uten at aksjemarkedet har villet akseptere dette som kursdrivende informasjon..
Slettet bruker
19.11.2024 kl 05:42 1973

Et tankekors!
Dersom selskapsanalysen til Joseph Pantginis er årsaken til siste dags superoppgang i Bergenbiokursen er det et tankekors til alle her på forumet! Dette fordi det som fremkommer i analysen i realiteten har vært publisert utallige ganger - av flere her på forumet - over lengre tid, undertegnede inkludert! Det dreier seg i hovedsak om at den medisinske fremgang for bemcentinib går sin gang, at selskapet har full finansiell kontroll, og at aksjekursen minst burde ligge der den var sist vinter!
Men alle slike forumpubliseringer har ikke hjulpet det grann. Tvert i mot har kursen i år stupt jo mer vi har skrytt selskapet opp i skyene! Konklusjonen er da meget enkel: Forumprat - forøvrig uansett på hvilket forum det måtte dreie seg om - påvirker ikke kursutviklingen i børsnoterte selskaper. Få det nå inn med teskje en gang for alltid! Forumprat er og blir kun forumprat. Ikke noe galt i det, men bakmennene til de forskjellige nick her på dette forum, bør ha i mente dette når dem/vi i en iver etter å få kursen på rett vei - trykker på tastaturene våre i et håp om at hele verdens investorer blir forelsket i Bergenbio..
BioBull
18.11.2024 kl 23:10 2109

Javel - der kom den første av mange bølger +40 % daglig frem mot Jul og NyttÅr - blir penger av det.

Nå kommer nyhetene på løpende bånd … jeg har sett i glasskulen…

Gled Dere Alle Optimister …

BerGenBio vil skinne mer enn dere aner var mulig….
Redigert 18.11.2024 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
13.11.2024 kl 09:35 2497

Ja vi er nå på 6øre....før spleis :) :) kan det bli verre...ja kan nok det.
BioBull
13.11.2024 kl 09:16 2546

Julekvelden kom tidlig i år - tenk å få gleden av å kjøpe BGBIO under 6 kr… ✨✨✨
BioBull
13.11.2024 kl 00:37 2739

Tvi Tvi alle optimister ,- dette blir bra 👍
kongkveite
12.11.2024 kl 21:43 2909

Blir en god handledag imorgen .. om den går opp eller ned er det i morgen det skal handles🕺
Slettet bruker
12.11.2024 kl 11:29 3086

Utdyp gjerne din tro på dette..
GulbranGråstein
12.11.2024 kl 11:19 3104

Ingen tro nei, frykter spå(dommen) om 5 kroner går i oppfyllelse, da skal jeg snitte meg ned i tilfellet. Akkurat nå er jeg i en dødsone hvor jeg må inn med for mye cash uten å oppnå ønsket snitt. Har egentlig allerede satset i topp skiktet av hva jeg ønsker i denne høy risiko aksjen. Jeg har liten forventning til i morgen, kun til resultatet blir fremlagt. I morgen tror jeg egentlig kursen faller ytterligere da selskapet har brukt mye penger, røde tall, og i verste fall utsettelse av resultat. Ja jeg er pessimist, da blir jeg heller ikke skuffet, men desto mer overasket og happy med evt gode nyheter.

Gg