Lovende nyheter på gang….

BioBull
BGBIO 14.06.2024 kl 15:33 107381

Det ser ut som noe er på gang igjen i BGBIO.

Ryktene svirrer - ser ut som noen vil ha mange aksjer plutselig

Gleder meg til evt offentliggjøring / nyheter
Redigert 25.06.2024 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Pilkastmetoden
17.10.2024 kl 15:28 4894

Vær forberedt på worstcase: En partner kommer inn via en rettet emisjon til dagens børskurs og ender etter emisjonen opp med 45 % av aksjene for usle 180 millioner kroner. Det har skjedd før og kan skje igjen. Da hjelper det ikke å tro og håpe og vise til hva ledelsen sa mange år tilbake, for deretter er det nemlig nye folk som styrer skuta.. Dersom Bergenbio ikke får til en grei deal er dette nemlig et av alternativene. Og det vil være et trumfkort enhver partner vil kunne trekke frem om betingelsen for å kjøpe hele greien er for høye.. ( I tillegg til nevnte emisjon kan en partner også gi selskapet et konvertibelt lån som gjør at dem egentlig har langt over 50 % av stemmene i businessen.. Bare nevner det ettersom dere her på forumet ser ut til å ha liten erfaring med livets realiteter i børsselskaper som trenger kroner for å videreutvikle seg...)
Pilkastmetoden
17.10.2024 kl 15:33 4885

Rart Olin ikke fikk solgt selskapet, eller fikk inn en partner om dine drømmer var en realitet.. Men han oppnådde ikke en gang å få et skambud: Og rart at ingen nå byr på selskapet over børs med rekorbudpremie på 200 % - som tilsvarer 30 kroner - ettersom alle indikatorer nå tilsier en positiv Bemcentinibutvikling.. Altså nå når selskapets verdi er i kjelleren..
Bissevovven
17.10.2024 kl 15:41 4856

Ja ja, tiden vil vise hvor det ender :) Eg velger å stole på mine teorier :)
Pilkastmetoden
17.10.2024 kl 19:20 4616

Før eller siden sier alle nok er nok, også Trond Mohn.. I motsat tilfelle kan vi også komme til å se frem til en 4 kroners emisjon. Det tilsvarer omtrent den forholdsmessige prisen som han satt ved siste emisjonskorsvei.. Tygg litt på den..
JanH
17.10.2024 kl 19:33 4590

Da er det rart at du vil kjøpe på 9 kroner, når du tror at kursen blir 4 kroner
Pilkastmetoden
17.10.2024 kl 19:52 4542

Algeta vs Bergenbio:
Kursen på kreftselskapet Algeta gikk fra 6 kroner til 360 kroner (60-gangeren) på fem år. Altså ble den formidable verdiutviklingen skapt over lang lang tid, og ikke når selskapet ble oppkjøpt!
For Bayer kjøpte selskapet for vel 16 milliarder i 2014.
Altså da kursen var 6 kroner var det verdsatt til rundt 340 millioner, og før budet til Bayer var selskapet verdsatt til hele 12 milliarder.
Budpremien i forhold til børsverdien i 2014 var ‹‹bare›› på ca 37 %. Alt dette forteller på en måte at Bergenbio har en jobb å gjøre med å få opp selve aksjekursen så lenge det er børsnotert!
For etter mitt syn er det her det hele har sviktet. Driften, inkludert den medisinske utviklingen har vært helt ok de seneste par år, men kursen som gjenspeiler markedets tro på selskapet har gått helt gale.. På toppen sitter daglig leder med ansvaret, men også styreformannen har nå en sterk ripe i lakken: Han har tildelt Olin ansvaret for hele selskapet, inkludert å få børskursen oppover..
Beklageligvis ser det ut til at styret har slått seg til ro med Olin sine formaninger om alskens kommende partneravtaler, og glemt å be han pushe selve aksjekursen.. Det måtte før eller senere gå slik det har gått..
JanH
17.10.2024 kl 22:55 4352

Det er helt utrolig at ingen aksjonærer har konfrontert ledelsen om denne elendige kursutviklingen?
GulbranGråstein
17.10.2024 kl 23:13 4324

Det også et dårlig tegn at de ikke svarer på henvendelser.

Gg
tobo581
18.10.2024 kl 00:18 4247

Har ikke kursutvikling mest med markedet å gjøre? Nå er det basert på forventninger, eller mangel på samme. Virkelige resultater kommer nærmere årsskiftet tror jeg. Likevel hyggelig om kursen går over 12 kr snart. Tydelig at mange selger på minste oppgang. Kjipt
Redigert 18.10.2024 kl 00:19 Du må logge inn for å svare
Bissevovven
18.10.2024 kl 07:32 4077

Er enig at kursutviklingen ikke er bra. Tiltross for gode nyheter fra selskapet. Tror selskapet må legge en plan for støttekjøp.
Ser på E24 at det er småsparere som selger seg ut. Topp 50 er stabil.
Pilkastmetoden
18.10.2024 kl 09:44 3911

Jeg sier ikke hva jeg tror, men hva som kan skje om Mohn må inn med penger enda en gang..
kongkveite
20.10.2024 kl 21:00 3411

Nå er det faen meg på tide at topp 50 løsner fortøyningen og begynner å handle! Makan til tafatt gjeng🤷🏻‍♂️ Fredagens omsetning hadde ikke holdt til topp 50… Så hva venter vi på ?
Kan ikke overlate videre bongeutvikling til småsparere og shortpakk! På med buksene 🤡
JanH
20.10.2024 kl 22:11 3308

Topp 50 har stort sett vært med i veldig mange år, og med sannsynlig snitt på godt over 100 (kanskje mange hundre kroner, da en stor emisjon var på kr. 3.700,-. De burde fått ned snittet ja. Ellers har de vel troen på at de kommer godt ut av denne investeringen.
Falketind
20.10.2024 kl 23:02 3234

Så sant så sant kongkveite. Helt enig, hvor er feks.Trond Mohn kommer ikke en lyd derifra. ELLER har han så mye penger at han bare driver med veldedighet og ikke bryr seg🤔
BioBull
22.10.2024 kl 08:22 2869

Carnegie hadde tidligere et kursmål på 25kr…. Etter Carnegie oppkjøpet fra DnB på 12 Mrd NOK er kanskje analytikeren sagt opp eller underlagt Holum’s kursmål på 5 kr. Jeg tipper begge tar feil.
BioBull
22.10.2024 kl 16:04 2638

La oss fokusere på det nye styremedlemmet.

David Colpman

David Colpman begynte i Shire i 1999 og var medvirkende til å levere M&A- og lisensieringsstrateginøkkelen til Shires suksess og en eventuell verdsettelse på 45 milliarder dollar. David rapporterte til administrerende direktør som leder for forretningsutvikling og ledet et team på 25, mellom 2012 og 2014 kjøpte David og teamet hans seks selskaper og fullførte rundt 30 andre avtaler. Viktige transaksjoner inkluderte oppkjøpet av ViroPharma på 4,2 milliarder dollar, sammen med oppkjøp av Sarcode (Xiidra for tørre øyne), Lumena og Fibrotech.

Tidligere i sin karriere i Shire identifiserte han muligheten for Shire til å utvide seg til sjeldne sykdommer og identifiserte og ledet oppkjøpet av TKT som fortsatte med å bli hjørnesteinen i Shires vellykkede virksomhet med sjeldne sykdommer. Han lisensierte også Lialda, som ble sektorleder innen behandling av ulcerøs kolitt.

Siden 2014 har David tilbudt strategisk BD-råd til bioteknologi- og farmaselskaper ved å fullføre en rekke landemerkeavtaler med en samlet potensiell verdi på rundt 5,5 milliarder dollar. Viktige transaksjoner inkluderer:

* ledet utlisensieringen av Alligator ABs immunonkologiske agent, ADC 103, til Johnson og Johnson, og sikret et samarbeid på $700 millioner (den gang den største slike avtalen i svensk bioteknologi)
* fungerte som eneste rådgiver ved salget av Cormorant AB til BMS i en potensiell avtale på 520 millioner dollar inkludert 95 millioner dollar i forhåndsbetalinger og kortsiktige betalinger for en IL8-antagonist i fase I.
* nøkkelen til salget av Agalimmune Ltd til Bioline Rx
* etablert en forsknings- og opsjonsavtale med J&J, for Diaprosts prostatakreftbehandling.
* ledet salget av Ziylo, med sine glukosebindende molekyler i veldig tidlig stadium, til Novo Nordisk i en avtale som kan overstige 800 millioner dollar i verdi.
* ut lisensierte en andre aktiva for diaprost prostatakreft i tidlig stadium til RadioPharm Theranostics i en avtale verdt opptil $125 millioner
* som styremedlem deltok aktivt i salget av Forendo Oy til Organon Inc for en potensiell total vederlag på 954 millioner dollar
* som styremedlem støttet salget av HRA Pharma til Perrigo for 2,1 milliarder dollar
* Utnevnt til uavhengig styremedlem i det NASDAQ-noterte HighCape SPAC som juni 2021 fullførte en fusjon med Quantum SI
* som Non Exec Director støttet License of Oak Hill Bios neonatologiprosjekt til Chiesi i 2023

David har gitt råd til en rekke amerikanske og europeiske bioteknologi- og spesialitetsbedrifter i deres BD-strategier og har og fortsetter å sitte i en rekke styrer innen biovitenskap.

David er farmasøyt ved utdannelse og før han begynte i Shire i 1999 ledet han Licensing and Alliances hos Novo Nordisk i Danmark og tilbrakte to år i BD hos Glaxo Wellcome UK.
RoRo50
23.10.2024 kl 11:45 2368

Advarer spesielt mot BerGenBio https://www.finansavisen.no/finans/2024/10/18/8193812/investtech-advarer-mot-ni-aksjer

"BerGenBio har falt markant den siste uken, godt hjulpet av meldingen om at Martin Olin går av som adm. direktør.

– Selv om aksjen er kraftig ned på kort sikt, og har falt 72 prosent siden den kom inn i Investtechs hold-deg-unna-porteføljen i januar i år, vil vi advare spesielt mot den, sier Linløkken.

BerGenBio har ligget i en fallende trendkanal i flere måneder. Den tidligere støtten ved 10 kroner er brutt, og analytikeren understreker at det ikke er noen støtte i kursgrafen.

– Aksjen er teknisk negativ, et videre kursfall indikeres og uten støtte er fallhøyden stor, sier Linløkken."
RoRo50
23.10.2024 kl 11:49 2360

CTLA4 Inhibition Reverses KEAP1/STK11-Associated Resistance to Anti-PD-(L)1 https://doi.org/10.1158/2159-8290.CD-RW2024-125

"October 21, 2024

Major Finding: CTLA4 inhibition overcomes STK11/KEAP1 mutation-driven resistance to anti PD-(L)1 immunotherapy.

Concept: Dual CTLA4/PD-(L)1 blockade engages CD4+ T cells and antitumor myeloid cells to hinder tumor growth.

Impact: Patients with STK11/KEAP1-mutant lung cancer, in particular, may benefit from dual immunotherapy."

Se også: https://oncologynews.com.au/latest-news/dual-immunotherapy-plus-chemotherapy-benefits-specific-subset-of-patients-with-lung-cancer/
Bissevovven
23.10.2024 kl 12:11 2323

Det er her Bemencentinib sin axl hemmer kommer inn i bilde
RoRo50
23.10.2024 kl 12:13 2311

Eh, nei. Det er her bemcentinib kan bli utkonkurrert ved at CTLA4-hemming viser bedre resultat.
Bissevovven
23.10.2024 kl 12:30 2279

Har du aksjer selv i Bergen Bio ? Eller prøver du berre å være snill med dine konstat negativ vinkling på dine bidrag her på forumet?
RoRo50
23.10.2024 kl 12:45 2255

Konstant? Jeg har da ikke postet på flere måneder. Jeg legger merke til at dere hausser over en lav sko, uten å underbygge haussingen med noe fundamentalt. Derfor poster jeg noe fundamentalt en sjelden gang når jeg får lyst. Slik kan de av dere som er oppegående unngå å kun lese ensidig haussing.
Redigert 23.10.2024 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
GulbranGråstein
23.10.2024 kl 12:46 2251

Roro, bra innlegg dette egentlig, det er jo en realitet det meste som blir nevnt, ingen støtte teknisk, er nok også realiteten, men her er det harde fakta som gjelder når resultater ligger på bordet. I det korte bilde kan kursen like godt ligge på 1 som 100kr, spiller ingen rolle i grunn.
Ellers er det veldig spennende med David og hans orakel lignende Cv. Blir Bergenbio oppkjøpt av feks Novo Nordisk, hvem vet.

Ingen optimisme er priset inn i dagens kurs, tvert om. Så en potensiell oppside er massiv!

Jeg sitter fortsatt, egentlig støkk om jeg ikke vil ta tap, regner daglig på muligheten for å evt akkumulere, men avventer utviklingen noe fotsatt. Skulle kursen sige ned mot 5 kr så kjører ihvert fall jeg en større akkumulering og får snittet mitt halvert, sett ingen store urolige elementer. Vi får se, skulle gjerne ha sett noe mer info snart vedr. Nedtrappingen av Olin og ny Ceo, samt status for veien videre for selskapet. Vi må bare anse tidligere kommunisert fremdriftsplan for å fortsatt være gjeldene. Altså rett før nyttår/over nyttår.
Minner om at dette ikke er lenge til, snakk om få måneder.

Vi får se og krysse fingrene for gode resultater.

Gg
Redigert 23.10.2024 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
MoJoMolv
23.10.2024 kl 13:02 2217

Siden du refererer denne artikkelen, kan du forklare hva som gjør CTLA-4 og PD-1-hemmere for NSCLC vil utkonkurrere Bemcentinib som er en AXL-hemmer?
RoRo50
23.10.2024 kl 13:27 2168

Lær deg å lese. Jeg skrev "kan bli utkonkurrert", jeg skrev ikke "vil bli utkonkurrert". Forresten, det jeg pekte på er ikke så bredt som NSCLC som du skriver, legg merke til at sitatene sier "STK11/KEAP1", og det er den biten som er interessant i denne sammenhengen, det er jo hovedsatsingen til BerGenBio. Får de dårligere resultater enn andre studier i denne indikasjon, er det kroken på døren for selskapet.

Søket jeg gjorde var forøvrig begrenset til siste uken, og jeg har ikke gjort tilsvarende søk på noen måneder. Jeg antar det er masse andre nyheter innen denne indikasjonen som jeg dermed ikke har sett og heller ikke postet. Jeg bruker ikke tid på dette utover av og til når jeg får lyst.
Redigert 23.10.2024 kl 13:32 Du må logge inn for å svare
kongkveite
25.10.2024 kl 18:10 1744

Atter en uke der vi blir heftig rævkjørt.. Lav omsetning er ingen hindring for nedgang her i gården. Gutta fra topp 10 til 100 er paralysert og venter på hva? Det må dessverre minst 20 gode nyheter til for å dra denne opp av gjørmen .. er redd det ikke er mulig, så vi får nok å skrive av på skatten i år oxå💰
GulbranGråstein
26.10.2024 kl 10:57 1560

Trenger en korreksjon eller nyhet som kan dra den opp 200% nå som kan redde en del aksjonærer, optimisme er totalt fraværende både fra markedet og innad i selskapet.
Får krysse fingrene for at vi i det minste ligger på dette nivået frem til resultatfremleggelse, slik at vi i det minste ser over 10 kr om resultatet er låvende.
Om vi er i et Luftslott eller pengebinge vil tiden vise.

Hvilke andre muligheter har bergenbio nå om dette går skeis, begynner vel å minske noe på alternative produkter i porteføljen?

Gg
Bissevovven
26.10.2024 kl 12:26 1494

Det er berre og holde fast på sin strategi og vente på oppdatert info fra interimanalyse fra studien 24/25. Det går etter planen så langt.
Med en gang det kommer en posetiv melding om studien så vil kursen gå vesentlig opp. Så her i huset holder vi på aksjene og tviler ikke på at Bemencentinib vil være en "value driver" :)
GulbranGråstein
26.10.2024 kl 13:16 1443

Ja er vel ikke mye annet å gjøre, annet en å selge seg ut, og med tap i mitt tilfelle. Det er egentlig ikke noe alternativ det heller, vi får fremdeles tolke det slik at det som til nå er kommunisert fortsatt står. Litt merkverdig at det ikke er innsidekjøp, men de vet kanskje like lite som oss om forventede resultater innsiden også, innsidekjøp kommer vel ganske i forkant av oppdatering i tilfellet, eller rett etter. Bemcentinib aner vi strengtalt ingenting om virkningsgrad pr nå, men vi vet at den er trygg, og det er noe. Men det virkning som teller nå, og det er make or break kursmessig.

Gg
Redigert 26.10.2024 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
Falketind
26.10.2024 kl 20:26 1282

Jeg sier bare, hvorfor var det så viktig nå med ekstraordinær generalforsamling for å få David Colpman inn som styremedlem? Ikke vet jeg men det er vel grunn for det...🤔
Pilkastmetoden
26.10.2024 kl 23:48 1167

Alle aksjonærer må til enhver tid være forberedt på at når dem tror det ikke kan bli verre, ja da er det det går riktig utforbakke: Det kan i elendighetens svøpe skje at kursen går til fem kroner, melding kommer om bare delvis positive Bemcentinibsignaler som vil kreve mere kapital.., deretter kommer en partner på banen som skyter inn 300 millioner i en rettet emisjon til kurs, nettopp på fem kroner. Da er alle dagens aksjonærer slått i svime - uten å kunne gjøre noe som helst annet enn å konstatere at Bergenbio har fungert som et hull en putter penger i.. Dette er min worstcase. alt annet er ren spekulasjon. DET ER DRØSSEVIS AV BIOSELSKAPER I NORGE SOM HÅPER DEM HAR EN ELLER ANNEN KREFTMEDISIN PÅ BANEN. SAMME I DE FLESTE OPPEGÅENDE LAND. ALLE KAN IKKE NÅ MÅLET. 90 % GÅR SKEIS. OM BERGENBIO GÅR DEN ENE ELLER ANDRE VEIEN ER I FØRSTE OMGANG EN SPEKULATIV REALITET. Alt dette maset om kortsiktige meninger og tro på ditto himmelferder for kursen - vi vi alle en dag måtte - meg inkludert - bite i oss.. Halmstrået får være at noen få biloselskaper kommer i mål..
Redigert 26.10.2024 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Pilkastmetoden
26.10.2024 kl 23:54 1160

PS! Ikke klag på ledelsen om kursen har gått i bunn etter at du kjøpte. Ta istedet et speil og se på deg selv og konstater i ditt stille sinn at du egentlig ikke var 100% flink med timingen for når du kjøpte.. Hilsen 10,35 i snitt akkurat nå, men laster mere litt hver uke for muligens å måtte konstatere at det hele går til helvete på første klasse..
Pilkastmetoden
27.10.2024 kl 00:07 1142

Kursen på en aksje har aldri utviklet seg for å ‹‹redde en del aksjonærer››, slik du skriver. Tvert om, all historikk viser at det er et stort flertall av investorer med ‹‹papirtap›› som aldri oppnår annet enn - nettopp tap på sine investeringer..
Pilkastmetoden
27.10.2024 kl 00:12 1137

Og regn ikke med Trond Mohn/Meteva her. Jeg vet at han ikke bryr seg om det økonomiske utfallet av sin biosatsing. Jeg vet også at han sier ja - nærmest til en hvilke som helst pris - dersom en middels eller stor farmagruppe tar selskapets satsing videre.. Da har han vært med å føde en viktig medisinsk kreftløsning.. Dette siste i motsetning til enkelte på dette forum som i sine ytrede tekster prøver å innbille at dem har samme prioritering for sin satsing..
Bissevovven
I går kl 15:12 786

Pilkastmetoden: Hvorfor så ensidig negative innlegg ? Vil du ha billige aksjer ?
Pilkastmetoden
I dag kl 05:24 485

Det er intet negativt ment med mine innlegg, På den annen side journalfører jeg kun situasjonen slik den er i dag. Billige aksjer: Du går vel ikke rundt og tror at innleggene her på forumet i det hele tatt påvirker kursutviklingen? I så tilfelle skulle jo Bergenbio vært i 50 kroner for lengst.. Nei, det er andre forhold som styrer kursen enn hva noen knapt skriveføre, men selvutnevnte ‹‹analytikere››- får seg til å bable om på et forum..
ctrlaltdel
I dag kl 12:57 226

Kommer helt sikkert til å korrigere til over 10 kr innen Q3 13.11.24.
Pilkastmetoden
I dag kl 13:51 159

Det får vi bare håpe på, men hva er triggerne dine for et slikt kursmål?