ENSU - Gjennombrudd nært forestående?🚀

Ravntid
ENSU 16.06.2024 kl 17:32 30704

RIP Hvalross. Aldri glemt❤️

Vi venter ikke på ENSU lenger, men på tilbakemelding fra ett av verdens ledende selskaper innen medisinsk utstyr (Leading Medical Device Company) som er på Fortune 500 listen.

Fra ENSU’s pressemelding 27. juni 2024:

«This is our first shipment to this Fortune 500 medical device manufacturer for initial feasibility testing of integrating Ensurge 10um battery technology into various future applications.»

https://www.ensurge.com/news-room/press-releases/ensurge-delivers-first-shipment-of-solid-state-lithium-microbatteries-to-leading-medical-device-company


The 42 healthcare companies on this year's Fortune 500:
https://www.advisory.com/daily-briefing/2023/06/07/fortune-500


ENSU ble satt på kartet da de vant denne konkurransen i november 2023:
Ensurge is Winner in Phase One of the U.S. Department of Energy (DOE) Microbattery Design Competition. (https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/18023474/ensurge-is-winner-in-phase-one-of-the-us-department-of-energy-doe-microbattery-design-competition?publisherId=4954260 )

Gitt at dette er banebrytende teknologi innen batteri som ENSU er alene om (faststoff mikrobatterier), så er det ikke utenkelig at det er svært store selskaper som snuser på batteriene til ENSU, både med tanke på kjøp av batteri og lisens til produksjon. Er det en ting som er sikkert, så er det at beslutningsprosessene i disse store selskapene tar tid. Mange som skal ha ett ord med i laget.

Jeg tror på Terje Rogne, og tenker at når første kunde signerer så vil det gi bekreftelse til andre selskaper og kontrakter vil komme på løpende bånd.

Nedsiden her er videre utsettelser. Men det vil være verdier i selskapet, patenter, teknologi, produksjonsutstyr, fabrikken i San Jose. Om de lykkes kan kursen gå 10-20x fra dagens nivå. Hvis de feiler totalt er det 38% refusjon på skatten. Grei risk/reward.

Jeg har troen og tror at vi er like ved gjennombruddet. Positivt.🤓

———————————🔋
Historien til ENSU er uten diskusjon brokete og full av emisjoner, mange har tapt penger. Det har vært nevnt at det er brukt brukt 4 milliarder NOK til nå. Men teknologiutvikling tar tid og koster penger. Kan ENSU være nært ett gjennombrudd? Styreleder Terje Rogne har formidlet dette i februar 2024, og bygde opp forventinger men nyheter lar vente på seg (https://tv.finansavisen.no/m/UZ7eogwZ/aksjen-tredoblet-p-fire-dager?zephr_sso_ott=6y9Wjs )

ENSU ble virkelig satt på kartet i mikrobatteriverden da de vant denne konkurransen i november 2023:
Ensurge is Winner in Phase One of the U.S. Department of Energy (DOE) Microbattery Design Competition. (https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/18023474/ensurge-is-winner-in-phase-one-of-the-us-department-of-energy-doe-microbattery-design-competition?publisherId=4954260 )

Ensurge multi-layered stacked battery demonstration:
https://www.youtube.com/watch?v=6Sc7SZFVRmc

Ensurge Microbattery Safety:
https://youtu.be/i26orZ9Taks?si=ayt5YicZOV5YbucJ
Redigert i dag kl 08:33 Du må logge inn for å svare
rosgun
25.07.2024 kl 09:43 2480

Bunnen er vi ferdig med- kommer hvert øyeblikk…. Litt tålmodighet så forstår folk at meldingen idag var bull…. Om ikke super bull så bull….. fordel å laste opp her vel….

Kan jo fort komme melding ila juli, som annonsert «sommer»….. Dukat og Tigerstaden kjøpte for en grunn…

Svaret får vi snart….
Redigert 25.07.2024 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
rosgun
25.07.2024 kl 09:15 2559

Glad jeg sitter i zwipe funhaus….. er du inne i ensu?

Du må følge med i timen nå!!!

Kanskje kjøpe ensu nå på kistebunnen?

Sommer og snart melding vettu, kan fort dobles nå.

Lånet er borte nå, så det er jo bra nyheter det.

Er det ikke?
Redigert 25.07.2024 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
OPC1000
25.07.2024 kl 09:02 2600

Hvordan går det med «bunnen» din ?
FunHouseComp
25.07.2024 kl 02:14 2762

Dette er et horehus. Ingen tvil om det. Normaltilstand inntreffer som vanlig i Ensu etter kort tid, med nye bunner, og nye emisjoner.
rosgun
25.07.2024 kl 01:24 2762

At Dukat og Tigerstaden har solgt er løgn, eller har du bevis?
Ravntid
25.07.2024 kl 00:45 2759

Oslo, 25 July 2024

Ensurge Micropower ASA - Approval of share capital increase by conversion of convertible loan

Reference is made to the Extraordinary General Meeting in the Company on 10 November 2023, which resolved to extend the maturity date and amend the conversion terms of certain existing convertible loans, whereby the convertible loans, plus accrued interest, would be convertible into shares prior to the maturity date on 10 November 2024 at a conversion price of NOK 0.5250 per share.

The lender of a total principal amount of NOK 1,000,000 of such convertible loans has provided his notification of conversion to the Company and requested that his convertible loan, plus accrued interest, is converted into shares in the Company.

The Board therefore resolved on 24 July 2024 to approve the conversion of a convertible loan in the principal amount of NOK 1,000,000, plus accrued interest, and the resulting issuance of a total of 2,091,063 new shares in the Company to such lender.

Upon registration of the share capital increase associated with the conversion of the convertible loan in the Norwegian Register of Business Enterprises, the Company's share capital will be NOK 309,997,136 divided into 619,994,272 shares, each having a par value of NOK 0.50.

For more information, please contact:

Lars Eikeland, Chief Executive Officer

E- mail: lars.eikeland@ensurge.com (mailto:lars.eikeland@ensurge.com)

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

https://www.nordnet.no/market/news/a5a8d485-7cc5-4559-817b-7bff732fa64d

Redigert 25.07.2024 kl 00:46 Du må logge inn for å svare
OPC1000
24.07.2024 kl 19:28 2976

Jeg har ingen agenda annet enn at jeg reagerer på dine innlegg som virker veldig farget av din egen posisjon.
Dessuten anklager du meg for å være en «løgner»
Redigert 24.07.2024 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
rosgun
24.07.2024 kl 19:18 2993

Det var den dagen Thinfilm bestemte å begynne med batterier, det var nok lurt? Lurer hva din agends egentlig er?

Du viser til ingen referanser eller linker- kun oppgulp… jaja noe for enhver smak på et forum da altså
OPC1000
24.07.2024 kl 17:48 3091

rosgun
28.01.2021 kl 08:06
6623
Flere som vil bygge batterifabrikk i tillegg til Freyr:

https://www.tu.no/artikler/enorm-interesse-for-a-huse-den-nye-batterigiganten/506083

At Thinfilm allerede har en som er ferdig og klar til bruk er helt spinnvilt bra timing.....

Tydelig at Thinfilm nå skal reprises noe grusomt på kort tid......

Dette er et ran!!!!
Redigert 28.01.2021 kl 08:15
rosgun
24.07.2024 kl 17:41 3083

Hør med Funhaus camping - han har bena på jorda, men aner ikke hva han driver med her, men veldig kritisk til meg iallefall, det er sikkert….. nå gikk både eam, zwipe, skgpower, softox og Hpur opp til sammen nesten 100%….. det er markedet som bestemmer, jeg prøver bare å hjelpe folk om å velge riktige aksjer…. alle disse sitter jeg med fortsatt og nå også Ensu, hva er problemet…

Jeg må jo kunne forsvare mine investeringer når enkelte påstår at jeg hausser opp… helt utrolig at undervirderte aksjer ikke skal stige… merkelig gjeng
Herman*
24.07.2024 kl 16:52 3149

Jeg støtter dette. Blind haussing av en aksje kan kanskje ha en kortsiktig effekt i en FOMO situasjon, men i lengden er det definitivt ikke gumstig for kursen at aksjonærer er ukritiske og selskaper konsekvent lover mer enn de kan holde.
True
24.07.2024 kl 16:40 3100

Vel, hvis den ikke kommer, skal jeg love deg du vil ikke se snurten av verken Star eller rosgun iallfall, notoriske haussere som først dukker opp når kursen stiger, men er ellers HELT fraværende... Hvor var disse to når vi var nede 1,22 kr og tidligere egentlig og hvor lenge har rosgun holdt på uten at noen som helst påstander og ønsketanker har gått i oppfyllelse?

Svar: I alle år.

Det er stor forskjell på å stille seg positivt til et selskap og ha troen i motsetning til å komme med bastante påstander om hva som kommer til å skje. Da befinner vi oss på et barnehage nivå rett og slett og dette skal være et profesjonelt forum.

Ingen vet hva som kommer til å skje som vanlig, vi kan kun forholde oss til den informasjonen som kommer fortløpende og forsøke å ta best mulig beslutninger ut ifra det, uavhengig av hvor mye det stemmer eller ikke. Det er lov å tippe og komme med konstruktive meninger, men ikke noe mer enn det.

Jeg tror kanskje vi kan nå 2 kr igjen på kort sikt som jeg nevnte i går, men jeg VET ikke det for sikkert. rosgun og Star derimot vet alt og har en tendens til å fortelle oss nøyaktig hva som kommer til å skje. Og jeg og mange andre her har sett oss møkklei på det fordi det undergraver kun seriøsiteten av dette forumet. Det er spesielt ille dersom ENSU nok en gang ikke lykkes i det lange løp, da det er bare å strø salt i såret og gir hele caset mye mindre kredibilitet.

"rosgun: I går var kursen nesten i 1,7… idag skal den garantert prøve å bryte opp igjen."

Nei! Vi endte opp på ca. 1,55 kr i dag hvor den har holdt seg i gjennomsnitt HELE dagen.

Helt utrolig at dere fortsatt får holde på slik, men virker ikke som Admin her kunne brydd seg mindre.
Blygen
24.07.2024 kl 15:23 3147

Da er det vel bare å grave ned aksjene og vente på oppgangen....når den måtte komme:)
rosgun
24.07.2024 kl 15:00 3177

Dukat og Tigerstaden eier tilsammen over 6 millioner aksjer…. idag er omsetningen 2,4 mill aksjer. Det sier seg selv de ikke har solgt aksjer ila dagen som enkeltet har fantasert om…..

Vi er i bunnen av skåla nå, og er det en motstand vi skal gjennom er 1,80…Etter det er det fritt frem

At Dukat og Tigerstaden er på kjøpern om dagen bør det ikke herske noen tvil om…..
Redigert 24.07.2024 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Herman*
24.07.2024 kl 14:48 3141

Mulig jeg har jeg har sett denne før, men takk uansett. Det er vel kanskje TDK som har kommet nærmest Ensu hva gjelder teknologiutvikling. De hevder at de kan levere sine første samples neste år, og da blir det jo fort 2026 da alt har en tendens til å bli forsinket innen teknologiutvikling.
Redigert 24.07.2024 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
Ravntid
24.07.2024 kl 14:35 3082

Ensurge multi-layered stacked battery demonstration:

https://www.youtube.com/watch?v=6Sc7SZFVRmc
iTRADER09
24.07.2024 kl 14:27 3057

Batteriene Iten har på markedet har veldig lav kapasitet. De som er på markedet er bare opp til 0.5mAh. Og med så lav kapasitet blir også VED dårlig selv om selve bateriet kan være like energi-effektivt som det Ensu lager.
Herman*
24.07.2024 kl 14:15 2986

De har batterier med fire ulike spesifikasjoner til salgs. Kan kjøpes via nettsiden faktisk.

Ensu skrev i børsmeldingen den 15.2: "After years of development and unique engineering Ensurge launches world's first commercial-scale solid-state lithium microbattery"

Det virker som de er først ute med en fungerende prototype for lithium solid state batterier, mens Iten stabler "elementary cells", uten at jeg har anelse om hva det betyr. Kanskje noen med litt kunnskap kan gi oss en redegjørelse om hvorfor Ensu har en overlegen teknologi sammenlignet med disse faststoff mikrobatteriene som allerede er på markedet.

Ravntid
24.07.2024 kl 13:37 2843

Du har rett i det Herman. Men begge selskapene utvikler faststoff batterier som skal ut til markedet. Det må være lov å si "samme teknologi, men ulik størrelse på batteri og forskjellig kundegruppe." Helt klart ikke direkte sammenlignbare, men de to selskapene virker innenfor samme teknologi og segment.

Og så kan vi også slå fast at de potensielle kundene til både Quantum Scape og Ensurge Micropower er blant de mest innbringende selskapene i verden.
Redigert 24.07.2024 kl 13:41 Du må logge inn for å svare
Herman*
24.07.2024 kl 13:30 2784

De bygger elbilbatterier, ikke mikrobatterier. Selskapene kan ikke sammenlignes dessverre.
Redigert 24.07.2024 kl 13:34 Du må logge inn for å svare
Ravntid
24.07.2024 kl 13:11 2732

Har lest en del om Quantum Scape (https://www.quantumscape.com/company/), deres batterier og status for å nå markedet. De sendte batterier for testing hos kunde 27. februar 2024 (https://ir.quantumscape.com/resources/press-releases/news-details/2024/QuantumScape-Begins-Customer-Shipments-of-Alpha-2-Prototypes-a-Key-Goal-for-2024/default.aspx).

Status er relativ lik Ensurge Micropower: De har teknologien på plass, produksjonsvolum er ikke på plass og de har sendt sine første batterier til utprøving hos kunde. Både Quantum Scape og Ensurge Micropower er lokalisert i San Jose med sine fabrikker.

Børsverdi Quantum Scape: 4 021 millioner USD
Børsverdi Ensurge Micropower: 0,85 millioner USD (940 millioner NOK)

Er ENSU på billigsalg eller? Norske investorer er ikke på ballen for å investere i teknologiutvikling?

Ved positiv tilbakemelding fra Fortune 500 selskap som har ENSU sine batteri på utprøving, hvilken kursutvikling kan vi forvente?

Hm...🤓
Redigert 24.07.2024 kl 13:32 Du må logge inn for å svare
Ravntid
24.07.2024 kl 12:51 2759

Mens en venter, kan en se på denne videoen. Solid State Batterier blir det neste store.

https://youtu.be/gG2_5GMWf1E?si=j6ICo1_TvT4GdQ0y
Redigert 24.07.2024 kl 12:51 Du må logge inn for å svare
Ravntid
24.07.2024 kl 10:28 1081

På tide å begynne dagen🙋🏻‍♂️💵💵💵
True
23.07.2024 kl 19:47 1462

Jeg tror absolutt folk fyller på her før en god nyhet kommer ja, enten den kommer på kortere eller lang sikt. Jeg tror de fleste har fått med seg at ting begynner virkelig å skje her nå og at en godmelding kan komme når som helst som er helt avgjørene for selskapets fremtid.

Jeg stiller meg som sagt fortsatt positivt til caset og har inntrykk av at Terje er virkelig en solid Styreleder som vet godt hva han driver med. Ikke minst fordi han allerede har en lang imponerende CV og et relativt godt omdømme, spesielt når det gjelder å få ting gjort (akkurat som meg selv). Jeg får bare mer og mer tillit desto mer jeg ser på intervjuet.

Han kan virkelig være den personen som endelig redder firmaet fra det samme gamle onde mønsteret som gjør at folk fortsatt er enormt skeptiske og kyniske, inkludert meg selv til tider.
Herman*
23.07.2024 kl 17:24 1485

Det er korrekt. Deres ambisjoner hva gjelder produksjon inhouse er estimert til å ha en verdi på ca 300 millioner kroner når de i løpet av et par år får opp to produksjonslinjer som kjører på full kapasitet. Når det gjelder dagens store omsetning, tipper jeg fortsatt at det hverken er pump og dump eller at noen tror det kommer store nyheter i løpet av sommeren. Noen vil bare ha litt volum i forkant av en høst som kanskje blir "vinn eller forsvinn" for Ensu. Om de lykkes kan kursen gå 10-20x fra dagens nivå. Hvis de feiler totalt er det 38% refusjon på skatten. Grei risk/reward.
Redigert 23.07.2024 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
True
23.07.2024 kl 16:41 1565

Akkurat hvem som selger på kortere sikt har ingenting å si. Så lenge ENSU lykkes med masseproduksjon og kommersielle leveringer, vil kursen gå høyt på lang sikt og det er alt som teller.

Så nettopp intervjuet med Terje Rogne igjen og fikk med meg at de har egentlig ingen ambisjoner om å være en produksjonsbedrift, men hovedsakelig være en batteriteknologi inkubator som selger teknologien sin videre gjennom lisensavtaler. De vil kun ha egenproduksjon for å ha nær kontakt med markedet og sluttkunder. Jeg hadde litt tro og forventninger tidligere om at de hadde planer om å ekspandere sin egen produksjon, men det virker ikke å være tilfellet per dags dato. Da er det vel også en større mulighet for at de vil la seg bli kjøpt opp av en større aktør på lenger sikt, men det gjenstår å se.
OPC1000
23.07.2024 kl 16:30 1598

Denslags står det ikke noe om i meldingen.
Kun at de har solgt.
Det er etterslep på VPS så først kan det komme melding om at de har kjøpt.
Redigert 23.07.2024 kl 16:31 Du må logge inn for å svare
aklm
23.07.2024 kl 16:19 1596

Kundene fokuserer på produktet, ikke hvem som kjøper og selger. Det er øretrillernes jobb.
Blygen
23.07.2024 kl 16:17 1594

At de solgte for tidlig mener du vel...
OPC1000
23.07.2024 kl 16:09 1607

Neste nyhet er at Voldberg og Skorstad har solgt.
Star
23.07.2024 kl 15:50 1633

Bjellesauer kjøper meget positivt.

Kan komme nyheter fort.
True
23.07.2024 kl 15:31 1648

De utålmodige gir pengene sine til de tålmodige som vanlig ;-) Spennende reise dette.
Ravntid
23.07.2024 kl 15:18 1640

Ligner ikke på en Pump&Dump dette etter mitt syn: De store postene som blir kjøpt i ENSU i kjører kursen opp, små poster som blir solgt drar kursen ned. Jeg tror nok at det er større investorer som kjøper og at småsparerne selger seg ut nå som ENSU ligger rundt emikursen. Sikkert mange småsparere som har blitt skremt etter turen ned til kr 1,20.

Hvis jeg har rett, så venter nå større investorer på at kursen skal gå ned/ kjøle seg litt ned, og så får vi ett trykk med høyt volum/ større poster opp mot kr ~1,70 på slutten av dagen.

Jeg kan ta feil, har skjedd flere ganger før.
Redigert 23.07.2024 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
True
23.07.2024 kl 15:15 1646

Jepp, og det betyr som regel to ting. Enten sitter noen hvaler på mer informasjon enn resten av flokken eller så nærmer vi oss en ny emisjon og kan forvente nok en pump and dump. Sistnevnte er mest sannsynlig mht. tidligere mønster, men det er alltids lov å håpe. Det har vært overraskende store byks i det siste.