ENSU - Raketten er snart klar!🚀
RIP Hvalross. Aldri glemt❤️
🔋🔋🔋🔋🔋🔋🔋🔋🔋🔋🔋🔋🔋🔋
"While we´re still not 100% complete, the scope of this work and the stage we have reached, give us confidence that we will be able to announce such a unique breakthrough in the very near future. Following that announcement, Ensurge’s commercialization strategy will be accelerated, with battery shipments for testing and approval by customers and technology partners. It is expected that production and shipment to the company’s first customer will commence shortly thereafter."
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/96775b54-e5b5-4764-aa20-0be8d1c7ae7b
Vi venter ikke på ENSU lenger, men på tilbakemelding fra ett av verdens ledende selskaper innen medisinsk utstyr (Leading Medical Device Company) som er på Fortune 500 listen.
Fra ENSU’s pressemelding 27. juni 2024:
«This is our first shipment to this Fortune 500 medical device manufacturer for initial feasibility testing of integrating Ensurge 10um battery technology into various future applications.»
https://www.ensurge.com/news-room/press-releases/ensurge-delivers-first-shipment-of-solid-state-lithium-microbatteries-to-leading-medical-device-company
The 42 healthcare companies on this year's Fortune 500:
https://www.advisory.com/daily-briefing/2023/06/07/fortune-500
ENSU ble satt på kartet da de vant denne konkurransen i november 2023:
Ensurge is Winner in Phase One of the U.S. Department of Energy (DOE) Microbattery Design Competition. (https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/18023474/ensurge-is-winner-in-phase-one-of-the-us-department-of-energy-doe-microbattery-design-competition?publisherId=4954260 )
Gitt at dette er banebrytende teknologi innen batteri som ENSU er alene om (faststoff mikrobatterier), så er det ikke utenkelig at det er svært store selskaper som snuser på batteriene til ENSU, både med tanke på kjøp av batteri og lisens til produksjon. Er det en ting som er sikkert, så er det at beslutningsprosessene i disse store selskapene tar tid. Mange som skal ha ett ord med i laget.
Jeg tror på Terje Rogne, og tenker at når første kunde signerer så vil det gi bekreftelse til andre selskaper og kontrakter vil komme på løpende bånd.
Nedsiden her er videre utsettelser. Men det vil være verdier i selskapet, patenter, teknologi, produksjonsutstyr, fabrikken i San Jose. Om de lykkes kan kursen gå 10-20x fra dagens nivå. Hvis de feiler totalt er det 38% refusjon på skatten. Grei risk/reward.
Jeg har troen og tror at vi er like ved gjennombruddet. Positivt.🤓
———————————🔋
Historien til ENSU er uten diskusjon brokete og full av emisjoner, mange har tapt penger. Det har vært nevnt at det er brukt brukt 4 milliarder NOK til nå. Men teknologiutvikling tar tid og koster penger. Kan ENSU være nært ett gjennombrudd? Styreleder Terje Rogne har formidlet dette i februar 2024, og bygde opp forventinger men nyheter lar vente på seg (https://tv.finansavisen.no/m/UZ7eogwZ/aksjen-tredoblet-p-fire-dager?zephr_sso_ott=6y9Wjs )
ENSU ble virkelig satt på kartet i mikrobatteriverden da de vant denne konkurransen i november 2023:
Ensurge is Winner in Phase One of the U.S. Department of Energy (DOE) Microbattery Design Competition. (https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/18023474/ensurge-is-winner-in-phase-one-of-the-us-department-of-energy-doe-microbattery-design-competition?publisherId=4954260 )
Ensurge multi-layered stacked battery demonstration:
https://www.youtube.com/watch?v=6Sc7SZFVRmc
Ensurge Microbattery Safety:
https://youtu.be/i26orZ9Taks?si=ayt5YicZOV5YbucJ
🔋🔋🔋🔋🔋🔋🔋🔋🔋🔋🔋🔋🔋🔋
"While we´re still not 100% complete, the scope of this work and the stage we have reached, give us confidence that we will be able to announce such a unique breakthrough in the very near future. Following that announcement, Ensurge’s commercialization strategy will be accelerated, with battery shipments for testing and approval by customers and technology partners. It is expected that production and shipment to the company’s first customer will commence shortly thereafter."
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/96775b54-e5b5-4764-aa20-0be8d1c7ae7b
Vi venter ikke på ENSU lenger, men på tilbakemelding fra ett av verdens ledende selskaper innen medisinsk utstyr (Leading Medical Device Company) som er på Fortune 500 listen.
Fra ENSU’s pressemelding 27. juni 2024:
«This is our first shipment to this Fortune 500 medical device manufacturer for initial feasibility testing of integrating Ensurge 10um battery technology into various future applications.»
https://www.ensurge.com/news-room/press-releases/ensurge-delivers-first-shipment-of-solid-state-lithium-microbatteries-to-leading-medical-device-company
The 42 healthcare companies on this year's Fortune 500:
https://www.advisory.com/daily-briefing/2023/06/07/fortune-500
Gitt at dette er banebrytende teknologi innen batteri som ENSU er alene om (faststoff mikrobatterier), så er det ikke utenkelig at det er svært store selskaper som snuser på batteriene til ENSU, både med tanke på kjøp av batteri og lisens til produksjon. Er det en ting som er sikkert, så er det at beslutningsprosessene i disse store selskapene tar tid. Mange som skal ha ett ord med i laget.
Jeg tror på Terje Rogne, og tenker at når første kunde signerer så vil det gi bekreftelse til andre selskaper og kontrakter vil komme på løpende bånd.
Nedsiden her er videre utsettelser. Men det vil være verdier i selskapet, patenter, teknologi, produksjonsutstyr, fabrikken i San Jose. Om de lykkes kan kursen gå 10-20x fra dagens nivå. Hvis de feiler totalt er det 38% refusjon på skatten. Grei risk/reward.
Jeg har troen og tror at vi er like ved gjennombruddet. Positivt.🤓
———————————🔋
Historien til ENSU er uten diskusjon brokete og full av emisjoner, mange har tapt penger. Det har vært nevnt at det er brukt brukt 4 milliarder NOK til nå. Men teknologiutvikling tar tid og koster penger. Kan ENSU være nært ett gjennombrudd? Styreleder Terje Rogne har formidlet dette i februar 2024, og bygde opp forventinger men nyheter lar vente på seg (https://tv.finansavisen.no/m/UZ7eogwZ/aksjen-tredoblet-p-fire-dager?zephr_sso_ott=6y9Wjs )
ENSU ble virkelig satt på kartet i mikrobatteriverden da de vant denne konkurransen i november 2023:
Ensurge multi-layered stacked battery demonstration:
https://www.youtube.com/watch?v=6Sc7SZFVRmc
Ensurge Microbattery Safety:
https://youtu.be/i26orZ9Taks?si=ayt5YicZOV5YbucJ
Redigert 04.10.2024 kl 00:05
Du må logge inn for å svare
Herman*
03.09.2024 kl 16:16
3944
Jeg holder TR personlig ansvarlig for dette, og forventer at han leverer:
«While we´re still not 100% complete, the scope
of this work and the stage we have reached, give
us confidence that we will be able to announce
such a unique breakthrough in the very near
future. Following that announcement, Ensurge’s
commercialization strategy will be accelerated,
with battery shipments for testing and approval by
customers and technology partners. It is expected
that production and shipment to the company’s first
customer will commence shortly thereafter.»
«While we´re still not 100% complete, the scope
of this work and the stage we have reached, give
us confidence that we will be able to announce
such a unique breakthrough in the very near
future. Following that announcement, Ensurge’s
commercialization strategy will be accelerated,
with battery shipments for testing and approval by
customers and technology partners. It is expected
that production and shipment to the company’s first
customer will commence shortly thereafter.»
barken
03.09.2024 kl 16:45
3907
Fuselmannen skrev 🔋 Håper 2025 blir et vendepunkt
Det er lov å håpe 😲
macland
03.09.2024 kl 16:45
3902
Nå tuller du fælt Kvike.
Det finnes INGEN ohs der. Kommer den seg ikke over den linja igjen veldig fort så ser det ikke bra ut. Hold og kjøp aksjer her er å ta livsfarlig sjanse.Kan gå galt overalt,men i denne har alt gått galt i ca 30 år,så tenk gjerne på et tall, men ikke prøv å lur andre inn på så usikkert grunnlag.
Det finnes INGEN ohs der. Kommer den seg ikke over den linja igjen veldig fort så ser det ikke bra ut. Hold og kjøp aksjer her er å ta livsfarlig sjanse.Kan gå galt overalt,men i denne har alt gått galt i ca 30 år,så tenk gjerne på et tall, men ikke prøv å lur andre inn på så usikkert grunnlag.
Redigert 03.09.2024 kl 16:54
Herman*
03.09.2024 kl 17:28
3849
Kortsiktig er det ikke enkelt å spå kursen, men vi kan vel være enig i at kursen skal høyt om de lykkes. Har benyttet anledningen til å hamstre i dag, minner meg litt om tiden vi hamstret på 10-12 øre før 15.2.
FinnMcCool
03.09.2024 kl 17:39
3893
I hope you do understand that the amount it can go down is a piss in the ocean compared to good news !! The only reason the share goes down a bit is because of day traders who tend to panic sell when it goes against them. Investors like me are in for the long haul and we don't care where the SP is because we are looking at the bigger picture ;)
FinnMcCool
03.09.2024 kl 18:20
3899
Yep, I remember, I got 800k shares for peanuts at that time :) I must admit I felt like I was stealing at the time :(
FinnMcCool
03.09.2024 kl 18:33
3992
It reminded me of the time back in 2009 when I was considering buying a few k shares of Bitcoin at $0.07c and decided not to because at the time I could not see any value in it :( You could say I was green at the time when it came to stocks & shares! I promised myself not to make the same mistake twice and that's why I'm in ENSU and will be on this journey until the very end, whichever direction that takes me !!
FinnMcCool
03.09.2024 kl 18:51
4014
OPC1000 skrev It’ not only-only.
You are 100% correct.....I should have written, The main reason. ;))
OPC1000
04.09.2024 kl 09:15
3720
Ut fra kursutviklingen å dømme bør du gjøre deg visse tanker om din forståelse av børsmeldingene.
Ravntid
04.09.2024 kl 09:34
3672
Blir ristet i treet nå, men volum er svært lavt, så jeg er ikke bekymret. Vi er en dag nærmere en nyhet som skulle komme i the very near future. Så hold ut tenker jeg.
OPC1000
04.09.2024 kl 09:40
3698
Nå tøyser du igjen.
Volumet er ikke «svært lavt»
1.6 mill etter 40 min.
Volumet er ikke «svært lavt»
1.6 mill etter 40 min.
Ravntid
04.09.2024 kl 09:46
3721
Var svært lavt i går. I dag er det ikke lavt. Bra OPC1000. Du er våken ;-) Det var ikke jeg.
Herman*
04.09.2024 kl 14:12
3771
Kan jo minne folk om hvordan de neste årene i ENSU antas å utarte seg ut fra min helhetsforståelse. Rundt årsskifte antas det at de inngå en lisensavtale med 3-400 mill NOK up front. Dette vil være nok til å finansiere CAPEX (produksjonsutstyr) og OPEX frem til royalties, inntekter fra egen produksjon og neste lisensavtale sikrer et positivt driftsresultat. Det kan komme ytterligere to lisensavtaler i 2025. Den ene er en ny partner som de antagelig kan signere opp helt mot slutten av året, og den andre vil eventuelt være første lisenskunde ønsker å lisensiere 2. generasjons teknologi som forventes lansert i løpet av året. Videre fremover vil det nok signeres enda flere lisens og utviklingsavtaler, og selskapet når maks kapasitet på intern produksjon som vil være ca. 300 mill NOK med en høy bruttomargin. Det vil investeres i utviklingen egen og muligens andre batteriteknologier. Selskapet vil etterhvert få svært store overskudd, og uten at jeg har hørt hvilke planer de har for disse midlene, antar jeg at de vil enten betale ut utbytte og/eller kjøpe opp teknologier og selskaper. De tror selv de vil kunne videreutvikle egen batteriteknologi i minst 10 år fremover.
Det vi venter på nå er et produksjonsklart batteri, og selv om det var en tabbe å bruke "very near future", er det all grunn til nå tro at dette skjer i september. Deretter begynner snøballen å rulle for fullt. De gjør nok en hederlig innsats for å sette emisjonen etter at denne viktige milepælen er nådd. En god lisensavtale bør ta oss til 5-6 kroner, og på noen års sikt er 15-30 kroner innen rekkevidde hvis de klarer å bevare sitt konkurransefortrinn og levere i henhold til gjeldende forretningsplan.
Det vi venter på nå er et produksjonsklart batteri, og selv om det var en tabbe å bruke "very near future", er det all grunn til nå tro at dette skjer i september. Deretter begynner snøballen å rulle for fullt. De gjør nok en hederlig innsats for å sette emisjonen etter at denne viktige milepælen er nådd. En god lisensavtale bør ta oss til 5-6 kroner, og på noen års sikt er 15-30 kroner innen rekkevidde hvis de klarer å bevare sitt konkurransefortrinn og levere i henhold til gjeldende forretningsplan.
Redigert 04.09.2024 kl 15:20
True
04.09.2024 kl 18:14
3337
All fornuft tilsier at en godmelding som får fart på kursen igjen burde komme denne måneden ja, men er det virkelig noen her som har forventet en rask melding basert på det utsagnet? Da har du ikke sittet lenge nok i ENSU dessverre. Uten konkrete datoer og estimater, vil alt være relativt. Er jo nettopp slik de har holdt på i alle år...
Ravntid
04.09.2024 kl 18:44
3297
Dette scenarioet som du beskriver er det jeg har tro på og satser på. Og hvis de faktisk får i gang produksjon og kundene kommer inn, så er ikke dette urealistisk. Også med tanke på tidsforløpet du skisserer, som mange vil mene er i den positive enden.
Så dette handler nå om en ting: snakker styreleder Terje Rogne sant? Det er jeg tror jeg han gjør. Alternativt så er han en svært god løgner, og det har han ikke rykte for å være. Men for optimistisk mhp tidsplan og fremgang? Sikkert nok. For oss som har fulgt ENSU i mange år så ble det ett tydelig taktskifte når Terje Rogne og ny CEO kom inn i selskapet.
Risiko til stede ennå med andre ord, men går det slik som vi er forespeilet sitter vi med vinnerloddet. Som forøvrig var på tilbud i dag (med medium omsetning).
Positiv🤓🙋🏻♂️
Så dette handler nå om en ting: snakker styreleder Terje Rogne sant? Det er jeg tror jeg han gjør. Alternativt så er han en svært god løgner, og det har han ikke rykte for å være. Men for optimistisk mhp tidsplan og fremgang? Sikkert nok. For oss som har fulgt ENSU i mange år så ble det ett tydelig taktskifte når Terje Rogne og ny CEO kom inn i selskapet.
Risiko til stede ennå med andre ord, men går det slik som vi er forespeilet sitter vi med vinnerloddet. Som forøvrig var på tilbud i dag (med medium omsetning).
Positiv🤓🙋🏻♂️
Redigert 04.09.2024 kl 18:45
macland
04.09.2024 kl 19:20
3284
Vet ikke hva dere mener er endret,annet enn at T.R er kommet inn. Søk Ensu på topicen ,så var det akkurat de samme for flere år siden. Finnes mye,men tar med et. Vet ikke hvor mange ganger de har sagt de snart skulle i snarlig produksjon,men er noen.
RobRoy
05.08.2021 kl 09:26
4077
"Ensurge is Energizing Innovation™ with ultrathin, flexible, and safe energy storage solutions for wearable devices, connected sensors, and beyond. Ensurge’s innovative solid-state lithium battery (SSLB) technology is uniquely positioned to enable the production of powerful, lightweight, and cost-effective rechargeable batteries for diverse applications. The company’s state-of-the-art flexible electronics manufacturing facility, located in the heart of Silicon Valley, combines patented process technology and materials innovation with the scale of roll-to-roll production methods to bring the advantages of SSLB technology to established and expanding markets."
https://ensurge.com/about/
Svar
RobRoy
05.08.2021 kl 09:29
4069
Passer vel bra og få fart på batteriproduksjon snart, virker som markedet er på plass og vel så det.
"In order to enable manufacturing scale-up later this year, the Company has ordered critical equipment, expected to arrive early in the third quarter, to increase throughput, maximize consistency, and maintain superior volumetric energy densities in stacked microbattery products."
https://newsweb.oslobors.no/message/530584
RobRoy
05.08.2021 kl 09:26
4077
"Ensurge is Energizing Innovation™ with ultrathin, flexible, and safe energy storage solutions for wearable devices, connected sensors, and beyond. Ensurge’s innovative solid-state lithium battery (SSLB) technology is uniquely positioned to enable the production of powerful, lightweight, and cost-effective rechargeable batteries for diverse applications. The company’s state-of-the-art flexible electronics manufacturing facility, located in the heart of Silicon Valley, combines patented process technology and materials innovation with the scale of roll-to-roll production methods to bring the advantages of SSLB technology to established and expanding markets."
https://ensurge.com/about/
Svar
RobRoy
05.08.2021 kl 09:29
4069
Passer vel bra og få fart på batteriproduksjon snart, virker som markedet er på plass og vel så det.
"In order to enable manufacturing scale-up later this year, the Company has ordered critical equipment, expected to arrive early in the third quarter, to increase throughput, maximize consistency, and maintain superior volumetric energy densities in stacked microbattery products."
https://newsweb.oslobors.no/message/530584
Redigert 04.09.2024 kl 20:25
Herman*
04.09.2024 kl 19:44
3389
Dette er korrekt. Ensu/Thin/Optiicom har vel norgesrekord i brutte løfter, og det er nesten rart at ingen har blitt tiltalt opp gjennom årene. Personlig kom jeg inn etter at Rogne kom inn i bilde, og jeg velger å sette en strek over det som har skjedd tidligere. Om Rogne kan vi vel si at hans største feil er at han har vært overoptimistisk/naiv i forhold til tiden det har tatt å ferdigstille prototype, produksjonsklart batteri, starte opp produksjon, samt signering av lisensavtale. Samtidig vet vi at han er hands on og oppholder seg for det meste på fabrikken i California, han har tatt runden med alle som betyr noe i elektronikkbransjen, og har fått viktig feedback som danner grunnlaget for hans bunnsolide optimisme. Nå er vi dager eller uker unna et produksjonsklart batteri, og de neste 4-5 månedene vil definere selskapets suksess for all fremtid.
Redigert 04.09.2024 kl 19:45
macland
04.09.2024 kl 20:36
3332
Ja. Men er såpass konspiratorisk at jeg tror de bruker T.R for hva han er verdt. Han vet jo ikke mer enn han blir fortalt han heller ang når de kommer i produksjon med noe. Det han vet er om det er mulige kontrakter og eventuelle interresenter. Synes ikke han var overbevisende på intervjuet,som jeg har nevnt før. min agenda med å frekventere her er pga å finne ut om jeg kanskje kan ta feil da det må være en grunn til at så mange er på hugget her. Foreløpig så ser jeg ingenting som tilsier det.
True
04.09.2024 kl 20:45
3323
Han gjorde et overbevisende intervju etter min mening dersom du faktisk hører ordentlig etter alt han sier gjennom hele intervjuet. Men det er som du påpeker, at det er ikke Terje alene som evt. vil være problemet, men alle rundt ham som drar i snorene... Alle hadde jo super tillit til Kevin Barber også i forrige runde, men vi så jo hvordan det gikk... Er fortsatt 50/50 sjanse for at nettopp det skjer igjen nå også. Men så lenge jeg kommer meg ut av denne med minst mulig tap, kunne jeg ikke brydd meg mindre. Lykkes de for første gang i hele historien er det vel og bra, men jeg har ikke så mye å vinne her uansett, etter å ha blitt totalt rævkjørt i forrige runde.
Herman*
04.09.2024 kl 20:50
3331
Tja. Han er ikke så dum at han frivillig vil fremstå som en nyttig idiot, men han blir selvsagt også «lurt» av den tekniske staben som hele tiden ser ut til å bruke 3x lenger tid enn de i utgangspunktet antyder. Tror ikke TR hadde campet i California om han hadde mistet troen. Vi må ikke glemme at han var relativt sentral i Tandberg og Nordic Semiconductor, og vet litt om det å bygge store techselskaper.
Redigert 04.09.2024 kl 21:03
FinnMcCool
04.09.2024 kl 21:56
3249
It sounds like there is a lot of speculation going on here! Just keep the faith and remember why you signed up in the first place because that has not changed. But unfortunately, it's taking a little longer than you thought! But hey, it's a tech company, so no surprises there. Just give it time and don't lose faith.
gandhi-21
04.09.2024 kl 22:10
3236
Hvilken melodi spilte orkesteret på Titanic ? Greit å få et soundtrack mens vi går ned 😬
Ravntid
04.09.2024 kl 22:42
3227
Vi kan spekulere og vurdere. Jeg tror vi snart får svaret. Jeg tror forøvrig at konkurransen de vant hos USA sitt energi departementet er større enn Ola Nordmann klarer å ta inn over seg og har åpnet dører inn til de virkelig store aktuelle bedriftene i USA. Her er kjennskap og vennskap viktig, men vinner du «verdensmesterskapet» så er det vanskelig å ikke legge merke til deg.
Vi får se, tiden får vise. Man kunne jo alltid gått for Equinor og DNB, men det blir å se maling tørke. Jeg tror vi sitter på en god hest.
🤓
🪫———-//———🔋
Vi får se, tiden får vise. Man kunne jo alltid gått for Equinor og DNB, men det blir å se maling tørke. Jeg tror vi sitter på en god hest.
🤓
🪫———-//———🔋
Redigert 04.09.2024 kl 22:45
macland
04.09.2024 kl 23:03
3195
hehe,nei Finn,jeg skal ikke inn før det eventuellt er litt kjøtt på beinet." Give it time"??De har lurt folk i ca 30 drikke skjedd en dritt :) ,men ville jo vært morro om de endelig fikk en ordre,så man vet at batteriet funker til sitt bruk. Kursen ville nok få et lot på det. Intill videre vil jeg vente på det. De kommer til å trenge penger lenge etter at de eventuelle får en ordre.
Herman*
04.09.2024 kl 23:13
3205
De har fått en ordre for lenge siden, det er det minste problemet. I løpet av noen uker begynner de å produsere for denne kunden, og når de første leveransene er i boks kan du jo vurdere inntreden.
Slåbrok
05.09.2024 kl 16:01
2659
Har tidligere kommentert selskapets manglende evne til å håndtere investor relations. Det blir dessverre utslagsgivende (kursen raser nedover) når meldinger og formuleringer fremstår som tomme løfter. Alle med erfaring i papiret skjønner at en ny emisjon er nært forestående, og mange er nok redde for at vi må et godt stykke ned i kurs for å hente flere kroner til sjappa slik ting er akkurat nå.
Ravntid
05.09.2024 kl 17:28
2570
Det blir nok ganske sikkert en emisjon til, men det er ikke noe dramatikk i dette. Alle vet at de må hente inn mer penger før utgangen av året. Det blir sikkert en rettet emisjon som sist, som ikke tar knekken på kursen. Sist emisjon tok det noen timer å få fulltegnet emisjonen, ser det som positivt. Investorer som går inn med titalls millioner får nok litt mer informasjon (muntlig) fra ledelsen.
Sitter i ro. The very near future kan være i morgen eller mandag🤓
Sitter i ro. The very near future kan være i morgen eller mandag🤓
Redigert 05.09.2024 kl 17:29
Jguiden
05.09.2024 kl 17:31
2584
Ikke sikkert vi får bli med på neste emi. Kan fort bli rettet kun mot partnere/ industrielle investorer som vil inn på eiersiden.
Herman*
05.09.2024 kl 17:34
2584
De har sagt at de skal gjennomføre en emisjon i månedsskiftet, men de har også sagt at de skal ha et produksjonsklart batteri ferdig i aller nærmeste fremtid. Jeg vet at de har en ambisjon om å få dette på plass før neste emisjon, ellers hadde de jo satt den for lenge siden. Jeg tipper de har investorer som er villig til å gå inn på en kurs milevis over dagens nivå om de når denne milepælen. Om de må hente penger før dette, er jeg enig i at de må ned på krona, men da henter de nok ikke mer enn det som trengs for å få dem over målstreken. Kort tid etter denne milepælen begynner de med kommersiell produksjon. De begynner nok forsiktig, men de har da blitt en produksjonsbedrift etter fem års utvikling. Så handler det om leveranser, oppskalering og lisensavtale. De må levere, men det blir eksplosivt når det skjer.