IDEX har mottatt en produksjonsordre fra BCC

heiltfint
IDEX 17.06.2024 kl 11:25 14506

Oslo, Norge og Taipei, Taiwan 17. juni 2024 – IDEX Biometrics har mottatt en produksjonsordre fra Beautiful Card Corporation (BCC), til støtte for banklanseringer i Asia.

BCC har fått Letter of Approval (LoA) fra Mastercard for sitt biometriske betalingskort bygget på IDEX Pay-plattformen, som tillater utstedelse og distribusjon av biometriske kort globalt.

https://www.globenewswire.com/news-release/2024/06/17/2899434/0/en/IDEX-Biometrics-receives-production-order-for-IDEX-Pay-as-Beautiful-Card-Corporation-is-granted-Mastercard-Letter-of-Approval.html
Redigert 17.06.2024 kl 11:29 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
02.07.2024 kl 13:17 2514

Vi må jo først til kr 10 :-) Og jeg blir heller ikke redd om kursen står i kr 20 :-)
ibyx
02.07.2024 kl 12:57 2548

Fort gjort å gå i "spleisfella" hvis det går "fort i svingene".
Over tid "glemmer" man hvor lav kursen faktisk var...

Kursen er sånn sett 30 øre nå... Greit å huske. I tillegg er den utvannet siden sist den var så lav. I praksis vaker vi vel faktisk i ATL nå?
Redigert 02.07.2024 kl 12:59 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
02.07.2024 kl 12:39 2489

HVA ER NESTE FOR DIGITAL ID?
Digital ID er allerede et skritt fremover for forbrukere over hele verden som trenger det
universell tilgang til sikre transaksjoner. Biometri representerer et skritt videre i dette
utvikling. Ifølge en rapport fra Transparency Market Research, etterspørsel etter
biometrisk teknologi vokser på tvers av ulike bransjer og sektorer. Globalt er
biometrimarkedet ble verdsatt til 39,62 milliarder dollar i 2021. Det er nå anslått å nå
136,18 milliarder dollar innen 2031.
Bekvemmeligheten, sikkerheten og inklusiviteten til denne modusen for digital ID er mer enn bare
den siste spikeren i PIN-ens kiste. Dets brede sett med brukstilfeller spenner over tilgangskontroll,
betalinger, krypto og digitale lommebøker. Alt med kunnskapen som en persons inntreden til
disse domenene er diktert av deres egen identitet, og ingenting annet. Ikke huske, ingen
passord, ingen spillerom for den personens legitimasjon til å falle i feil hender.
Samfunnet er på vei mot en tryggere og mer praktisk måte å bevise vår identitet på
bidrar også til å utrydde svindel og gir makten til identitet tilbake i hendene på
forbruker.
YNWA250505
02.07.2024 kl 12:36 2399

DIGITALE SKILLET FOR EN INKLUDERENDE DIGITAL ØKONOMI
PIN-koden har vært kjernen i beste praksis for datasikkerhet i flere tiår.,
det er derimot ikke lenger den sikreste løsningen. Mange påloggingsdetaljer, passord,
og PIN-numre som kreves for finansielle tjenesteplattformer kan representere en
betydelig barriere for engasjement for mange av disse marginaliserte gruppene. Også en
manglende kjennskap til mobilbankapplikasjoner gjør at eldre kan
trenger større sikkerhet for deres sikkerhet i et nettbasert miljø.
Digital ID har potensial til å snu mange av disse systemiske utfordringene,
fjerne barrierer for de med begrenset tilgang til den digitale økonomien.
Eksempler som allerede er sett rundt om i verden inkluderer Nigeria Digital
Identifikasjon for utviklingsprosjekt [3]. Dette lovet nylig å styrke
Nigerias digitale økonomi ved å gjøre det mulig for mennesker som lever med funksjonshemminger i landet
for å få biometrien deres fanget. Som et resultat er inkluderingsgapet i ferd med å lukkes, og
tilgang til identifikasjon er i ferd med å bli demokratisert.
Tilsvarende, i Europa, et konsortium av seks land – Danmark, Tyskland, Island,
Italia, Latvia og Norge – ledet av det nordisk-baltiske eID-prosjektet (NOBID), er satt til å
ta fatt på en ny pan-europeisk pilot for digital lommebok [4]. Den digitale lommeboken vil tillate
innbyggere over hele kontinentet for å verifisere deres ID, få tilgang til offentlige og private tjenester
og lagre sensitive digitale dokumenter på ett sikkert sted.
kroif
02.07.2024 kl 09:21 2433

10kr er kun 2kr gammel kurs, ved break even, er jeg redd kursen heller står i 20kr.
Hadde vært digg med Visa godkjenning og nye ordre inn i ferien, så reprisingen starte. Litt lei av denne bunntrålingen.
YNWA250505
02.07.2024 kl 09:02 2298

Da er Tigerstaden inne igjen og har kjøpt over 1mill aksjer.
iTRADER09
02.07.2024 kl 02:56 2449

Jeg går ut fra at oto1 snakker om NOK/år og da er 4-500 mill innenfor DERSOM Idex når målene sine på en Opex på 4MUSD og en gross margin rundt 50%.
Med tallene fra forrige kvartal, så må de over 700 mill NOK i året for break even.

Men selvfølgelig kan Idex si opp enda flere i den spennende vekstfasen nå at inflection point. Med bare C level execs og styre kan de sikkert nå break-even på 200 MNOK. Og produktet er jo "ferdig utviklet" som vi stadig leser her, så de trenger neppe annet enn noen C level execs (i alle fall ikke om business modellen er emisjoner).
tobo581
01.07.2024 kl 23:05 2515

Biometri begrenser seg ikke kun til betaling. Det er bekrefte en persons påståtte identitet.
YNWA250505
01.07.2024 kl 22:16 2568

Du skriver jo rett og slett løgn. 4-500 mill i inntekt før break even. Totalt uvitende. Men du betaler med klokka di så gratulerer med det.
oto1
01.07.2024 kl 21:04 2601

Joda, jeg taper penger på dine og andres tulleinvesteringer.

Dere får nær 38% igjen på skatten, og den er det jeg og andre som må betale.

Ville vært mye bedre om alle tjente penger og kunne bidra, men dessverre så er det ingen som stopper dere og tar fra dere pengene.
Mulla3
01.07.2024 kl 21:00 2606

Hvorfor maser du inne på tråden til Idex når du ikke vil ta i aksjen med ildrake en gang. I tillegg så tillater du deg å skryte over hvor godt du gjør det på Børs. Nå er du patetisk oto 1
Lær deg å respekter andres valg. Du taper ikke penger på mine eller andres feilinvesteringer så hva maser du etter.
oto1
01.07.2024 kl 20:24 2638

Hvorfor skal jeg lese meg opp når du har fasiten og forteller den til alle?

Jeg kan jo bare gjøre som du sier og tape 50-60% i året.

Eller jeg kan la være.
YNWA250505
01.07.2024 kl 18:42 2733

Ydmyk smalt det fra Oto1 den var god. En som sitter på forumet og skryter av å ha tjent mange millioner og betaler med klokka si. Gratulerer. Du er jo helt ute om fu mener Idex må ha 4-500mill i omsetning for å gå i break even. Les deg litt opp først og kom tilbake når du finner ut litt mer. Din fjott
oto1
01.07.2024 kl 17:44 2777

Neida, er ikke 80, men om Idex skal holde på i 20 år til med sine "gjennombrudd", "ordrer", "volum", og annet fjas de nå har lirt av seg i de siste 20, så er du blakk lenge før det skjer noe som helst.

En ting du kunne ha lært deg var litt ydmykhet og realisme i dine investeringer.
Som iTrader er inne på er det noen av oss som har hørt på dette gnålet i åresvis, og de forsvinner etter hvert.
Og nye kommer til med stjerneskudd i øynene og taper sine sparepenger de og.

Mens du sitter og harselerer over sånne som meg, så kan jeg informere deg om at jeg klarer meg aldeles utmerket uten en eneste Idex aksje i porteføljen.
Realisert og urealisert gevinst Hittil i år er ca 3,7 mill, og jeg forventer utbytter i år på ca 1,6 mill.

Så det går an å tjene penger på andre aksjer og, og min portefølje er kjemisk fri for selskap som ikke går med overskudd.

Og om det går som jeg tror med Idex så kommer jeg til å tjene 20-40 mill før de i beste fall går break even, og du har trolig tapt 70-80% til av pengene dine.

Når det gjelder kortbruk har jeg knapt brukt et kort de siste 2-3 årene.
Jeg betaler med klokken, og har gjort ferdig betalingen i kassa før du har rukket å fiske kortet opp av lomma.
Så jeg kommer ikke til å skaffe meg noe nytt kort med leser, jeg trenger det ikke.
Så hva som er fremtidsrettet er det trolig delte meninger om.

Men uansett så må idex opp i 4-500 mill i omsetting før de går break even, og det er det mange år til.
Og et par emisjoner til i året, om de da fortsatt klarer å finne noen som vil bidra.

ghjem
01.07.2024 kl 17:15 2803

Her ser du egentlig hovedgrunnen til at Idex er der de er.

Hodeløse aksjonærer som har satt sparepengene sine på en lottokupong. Alle er full investert og ingen kan fylle på. I tillegg henger alle på FA forum!



Redigert 01.07.2024 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
ibyx
01.07.2024 kl 15:13 2863

Nå er det åpenbart kun en håndfull opplyste individer som innser hvor billig aksjen er...
VOLUME: 238.96K
65 DAY AVG: 2.47M
10% VS AVG

Og de benytter heller ikke sjansen til å fylle opp sine beholdninger...
Det må videre være mange med store posisjoner som rett og slett ikke skjønner hvilke kuppriser vi har her nå...
YNWA250505
01.07.2024 kl 14:50 2894

Å selge i tide? Når gjennombruddet kommer så er det ikke noe som heter å selge i tide på flere år. De vil få enorme inntekter som vil øke for hvert eneste år fremover. Du kan velge om du vil ta gevinst på kr 2, 3, 4, 10, 15. Det er ikke veldig mange her inne som sitter på millioner av aksjer til under kr 3. NÅR inntektene kommer så vil vi få vekst i mange år fremover. Idex vil bli en solid aksje hvor du vil slippe emisjoner og berg og dalbane med kurser som raser og stiger 50-90%. De vil stabilisere seg og 5-10% opp og ned vil sikkert forekomme, men på stadig høyere kurser. Idex er ikke bare inne i markedet for betalings- og adgangskort, men deres teknologi kan brukes i mange andre segmenter også. Jeg er ganske så fullastet i Idex og skal sitte i mange år fremover. Blir en gigantisk fin pensjon dette for meg.
tuja
01.07.2024 kl 14:45 1079

Idex gikk fra 1,36kr (13 mars i år) til over 2,7kr 25 mars. Det er en dobling på kun 14 dager. Så Idex kan lett ta store sprang når den tid kommer.
ibyx
01.07.2024 kl 14:41 1087

Det vanskeligste med Idex er å time oppgangene og å selge i tide...
Dersom det *store* gjennombruddet skulle komme er det lang vei til 10 kroner. Det blir god tid til å ta plass for å si det slik.
Problemet er at meldingene er så økonomisk innholdsfattige at det ikke er mulig basere noe gjennombruddsprising på dem...
Den dagen idex skulle være i stand til å melde noe med fx inntekter på 30MNOK osv da er det håp som å avansere over 3 kroner. Men det vil jo ikke skje på en dag...
Det er bøtter og spann av gevinstsikring som skal utføres på vei opp...
YNWA250505
01.07.2024 kl 13:07 1163

nei det er helt sikkert oto1. Null sjans for deg. Ikke for iTrader heller. Begge to må jo være 80+ og bruker fortsatt fax og sjekkhefter og klarer ikke å ta inn over seg at fremtiden er her og folk vil ha biometriske betalingskort. Sikreste som finnes. Kan ikke hackes og i løpet av få år vil dette bli en helt ny standard og et krav fra feks EU og andre. Få opp øynene og bli med inn i fremtiden. Ikke kom med dette tullet om apple pay o.l. ALLE vil ha kort i tillegg til feks Apple pay. Du kommer ikke utenom kort de neste 20 årene. Og Idex sitter mitt i honningkrukken på alle markeder for BC. Det ene markedet etter det andre åpner seg opp og det er bare å sette seg rolig tilbake å være med på ferden. Joda det har tatt sykt med tid og til tider frustrerende, men å ikke skjønne at det er nå det vil skje da har du nisselua tredd godt ned.
oto1
01.07.2024 kl 12:44 1188

Joda.

Spørsmålet er mer om du lever lenge nok til å oppleve den?
Om du ikke har passert 20 så kanskje.
Jeg har ingen sjans.
Redigert 01.07.2024 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
tuja
01.07.2024 kl 12:35 1185

Roper man ulv,ulv lenge nok, så kommer det plutselig en dag alt løsner. Og den dagen kommer nærmere for hver dag som går.
oto1
01.07.2024 kl 12:31 1196

Ja, det har de gjort i 15-20 år nå.

Så akkurat det overrasker ikke noen.
ibyx
01.07.2024 kl 12:07 1236

Tigerstaden ut av liste. Aner ikke om det er et godt eller dårlig tegn...
kroif
01.07.2024 kl 09:49 1345

Vi venter vel på den/ de rette nyhetene som sier noe om reele endringer i inntektssiden, da kommer FOMO tilstanden vi alle venter på, er kanskje så enkelt som det.
Når det skjer vil det være svært lønnsomt å sitte ombord i IDEX, så får hver enkelt gjøre en vurdering om man skal prøve å time dette, eller ligge i forkant.
Prisingen av selskapet nå, kan ihvertfall virke latterlig lav, i forhold til potensialet.
kroif
01.07.2024 kl 09:49 1338

Vi venter vel på den/ de rette nyhetene som sier noe om reele endringer i inntektssiden, da kommer FOMO tilstanden vi alle venter på, er kanskje så enkelt som det.
Når det skjer vil det være svært lønnsomt å sitte ombord i IDEX, så får hver enkelt gjøre en vurdering om man skal prøve å time dette, eller ligge i forkant.
Prisingen av selskapet nå, kan ihvertfall virke latterlig lav, i forhold til potensialet.
iTRADER09
30.06.2024 kl 05:18 1661

Haha, vi får se hvem som forsvinner først av ynwa og itrader.
itrader har prøvd å skrive ned på jorda innlegg om på idex tråder siden kursen var både 40 og 50. Til stor ergrelse for menigheten som tror på gull og grønne skoger rett etter neste emisjon, bare et par kvartaler unna. Itrader har sett mange "ynwa" komme og gå. Kommer inn med positive innlegg, men etterhvert som tapene i gullgruven øker blir de mer og mer negative i forhold til realisme, og fokuserer mer og mer på personangrep på kjettere. Siste fase er stillhet og oppgitthet og nicket forsvinner. Ynwa er ikke der enda, men etter våremisjonen 2025 kanskje?
Redigert 30.06.2024 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
21.06.2024 kl 09:51 2181

Nei de forstår sikkert ikke markedet og BCC som har lagt inn en ordre fra Idex og authend som også har lagt inn enda en ordre skjønner faktisk ikke bæret. Nå bestiller de kort for å bruke de som bordbrikker til glass og kopper. Du ser kun på resultater og evner ikke å se litt lenger frem en baguetten din. Du jobbet sikkert i Nokia (vaskehjelp) og mente at smarttelefoner, nei det er det ingen som vil ha. Gratulerer og god bedring. Tipper du er ute av dette forumet i løpet av 2024.
iTRADER09
21.06.2024 kl 09:41 2199

Jeg ser kun på resultater, eller rettere sagt mangelen på slike.
Og det på tross av at Graziani og Swearingen før han har messet om ramp up, inflection point, high volume production, you name it i årevis. Tyder ikke på at de forstår markedet.
Redigert 21.06.2024 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
kroif
21.06.2024 kl 09:35 2217

Helt tydelig at ITRADER09 kan markedet bedre enn IDEX selv, de sitter selvsagt bare å prater piss, og hever lønn.
iTRADER09
21.06.2024 kl 09:13 2252

Dagens marked er like tregt som det har vært de siste 3 årene.
Idex sier jo selv at den må "utdanne" bankene for at bankene skal forstå at de må ha dette.
Men, bankene har en mye vanskeligere oppgave, å "utdanne" sluttbrukerne til å forstå at de må ha dette og ta regninga for noe de ikke har bedt om.
De franske bankene tar seg betalt og har markedsført hardt, nesten uten resultater. FAB har gitt bort kortene gratis, og det har heller ikke gitt resultater.
Men, YNWA, vet sikkert hva som mangler. Litt flere sertifiseringer og endel innholdsløse meldinger til så blir alt bra. For de troende trenger ikke å se resultater, det er nok å TRO.
YNWA250505
21.06.2024 kl 08:57 2291

Men hva vet vel de som kan markedet om dette. Trollene her inne på forumet vet bedre en de som er i markedet og som bekrefter at dette er noe deres kunder ønsker. Altså hundrevis millioner av kort skal produseres og Idex sitter mitt I honingkrukka

Denne ordren vil betjene noen av våre store bedriftskunder i Asia og EMEA. Vi forbedrer kontinuerlig funksjonalitet og funksjoner for de neste iterasjonene ettersom nye markeder omfavner sikre tilgangsløsninger, sier Zake Huang, daglig leder i AuthenTrend.

Etter lanseringen av ATKey.Card biometriske kort, sier AuthenTrend at de har fått positive tilbakemeldinger fra både partnere og kunder.

Disse FIDO2-sertifiserte fingeravtrykksikkerhetskortene gir passordløs autentisering gjennom flere grensesnitt, som NFC og Bluetooth. De er designet for å være batterifrie og utnytte Idex Access.
Redigert 21.06.2024 kl 08:59 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
21.06.2024 kl 08:54 2289

Du viser her med å argumentere for hva som har vært solgt i et marked som ikke eksisterte for noen år siden at du er en gammel stokk som ikke skjønner bæret av hva som er i ferd med å skje i DAGENS marked. Det må være et marked for salg og d r på plass nå og vil ta over for dagens "vanlige" kort og bli den nye standarden i løpet av få år. Få d inn i ditt hodet en gang for alle. Idex vil ta store deler av både betalings- og adgangskort. Kos deg med sjekkhefte og faxmaskinen din. Ikke lett å bokstavelig talt bo inne i jungelen for en hvitt aldrende mann.
iTRADER09
21.06.2024 kl 02:42 2445

Men i de 3 årene Idemia, verdens nest største kortprodusent, har hatt både Visa og MC sertifisering på BPC med Idex sensor så har de bare solgt små smuler.

Det har ikke gått stort bedre med salget hos Thales, verdens største kortprodusent, som har hatt Visa og MC sertifisering på BPC med FPC sensor like lenge. De har solgt litt mer enn Idemia, men fortsatt under 1 million kort over flere år.

Så forhåpningen her er at når de små, tier 2 og 3 produsentene, får tilgang til Visa og MC sertifiserte BPC så skal salget eksplodere?
Spesielt når disse vil ha høyere kostnader for sine kort så virker de forventningene overdrevne.
Får heller skylde på at en venter på CUP sertifisering når det fortsatt selges smuler etter Visa sertifiseringen. Og deretter kanskje en trenger JCB, Amex og Diners også før salget kan ta av?
Redigert 21.06.2024 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
tuja
20.06.2024 kl 19:58 2620

Vi venter på Visa sertifisering av Idex sitt eget kort, Idex Pay. Da har Idex inntekter på hele løsningen, og ikke bare sensordelen.
Timmo
20.06.2024 kl 17:59 2715

VISA sertifiserer biometrisk betalingskort sikret av IDEX Biometrics TrustedBio Solution
Oslo, Norge – 3. november 2021 – IDEX Biometrics ASA kunngjorde i dag at VISA ® har fullt sertifisert IDEX Biometrics TrustedBio ® fingeravtrykkautentiseringsløsning, som en del av IDEMIAs F.CODE biometriske betalingskortplattform.
Timmo
20.06.2024 kl 17:58 2710

VISA sertifiserer biometrisk betalingskort sikret av IDEX Biometrics TrustedBio Solution
Oslo, Norge – 3. november 2021 – IDEX Biometrics ASA kunngjorde i dag at VISA ® har fullt sertifisert IDEX Biometrics TrustedBio ® fingeravtrykkautentiseringsløsning, som en del av IDEMIAs F.CODE biometriske betalingskortplattform.