Cavendish - Tidenes shortskvis på Oslo børs!


Cavendish Hydrogen kan kan være i ferd med å bli tidenes shortskvis på Oslo børs!

Hva er status pr 18. juni:

Short > 0,5% i Cavendish = ca. 2,4 mill aksjer

Short > 0,5% i NEL, utgjør i Cavendish = ca. 2,4 mill aksjer (drøye 7% short i NEL ved overgang og shorterne må levere tilbake 1 Cavendish aksje pr 50 NEL aksjer de har shortet)

Totalt 4,8 mill aksjer er shortet av aktører med posisjoner > 0,5%

Fra tidligere oversikter som viser totale short posisjoner i selskaper, både (mer/mindre enn 0,5%) så ser man at posisjoner mindre enn 0,5% utgjør omtrent det samme antall aksjer som de som har posisjoner mer enn 0,5%.

I sum er shortposisjonen i Cavendish da potensielt 10 millioner aksjer eller 30%!!

Problemet med å være short 10 millioner aksjer / 30% av alle utestående aksjer i Cavendish er at eierstrukturen i selskapet er meget spesiell. Clearstream Banking S. A. / tyske småsparere har 63,14% av alle utestående aksjer i Cavendish og de har vist seg å være en svært stabil aksjonær i NEL med stort sett uforandret posisjon gjennom mange år. Ingen grunn til å tro at de plutselig vil begynne å selge i stort monn i Cavendish heller.

Med andre ord så vil det ikke være mulig å kjøpe tilbake volumet som er short uten at aksjen går flere hundre prosent…

Det er og verdt å merke seg at Goldman Sachs i dag passerte en eksponering på mer enn 5% i Cavendish. Trolig er det bakenforliggende et ønske om å bygge seg en solid eksponering i møte med desperate shortere. Samtidig tar de ned fri flyt i aksjen ytterligere. Shorterne kan alltids fortsette å shorte de siste aksjene det er mulig å låne for short, men da vil trolig Goldman Sachs eller tilsvarende opportunistiske aktører stå klar til å kjøpe. Verdsettingen er pt så lav at det koster ikke stort å ta i mot aksjene som shortes…

Dette blir et uungåelig kaos av en skvis!🚀🚀🚀
Collo
30.09.2024 kl 08:32 161

A hydrogen-powered Chevrolet Silverado?

Hyundai and GM sign clean energy agreement paving the way for collaboration on EVs and hydrogen vehicles

Just weeks after Toyota and BMW signed a strategic partnership for the development of hydrogen vehicles, GM and Hyundai have joined the party, announcing a memorandum of understanding that paves the way for future collaboration on clean energy vehicles.
According to a press release issued by both companies, Hyundai and GM will use the partnership “to leverage their complementary scale and strengths to reduce costs and bring a wider range of vehicles and technologies to customers faster.”

https://www.carsguide.com.au/car-news/a-hydrogen-powered-chevrolet-silverado-hyundai-and-gm-sign-clean-energy-agreement-paving
Collo
28.09.2024 kl 09:02 393

This recent patent from Nel Hydrogen A/S introduces a novel design for a hydrogen refueling station, specifically focused on an advanced heat exchanger system to regulate the temperature of gaseous hydrogen. This technology is critical as effective and efficient hydrogen cooling is essential for maintaining the integrity and performance of hydrogen fuel cells.

Features and Improvements

The patented heat exchanger features a hydrogen pipe coiled around a center filler. The coolant enters the heat exchanger perpendicularly to the longitudinal axis of the center filler. This perpendicular entry point, combined with the function of a coolant pump, creates a radial swirling motion of the coolant around the center filler. Such a design ensures a more uniform and efficient heat exchange between the pipe’s swirling coolant and the hydrogen. This configuration addresses common issues in traditional linear heat exchangers where temperature gradients can lead to inefficient cooling and potential hotspots.

Potential Applications

1. Hydrogen Fueling Stations: The primary application is in hydrogen refueling stations. These stations can achieve quicker and safer refueling processes with improved heat management.
2. Industrial Applications: Industries relying heavily on hydrogen as a raw material or energy source could benefit from more efficient cooling processes.
3. Transportation: Enhanced cooling mechanisms could be critical for hydrogen-powered vehicles, ensuring better fuel management and longer operational lifespans.

Market Impact

Implementing this heat exchanger design could significantly impact the hydrogen market by addressing one of the critical barriers to efficient and safe hydrogen refueling. Improved cooling efficiency means reduced refueling times and enhanced safety, which is pivotal for hydrogen’s broad-scale adoption as a clean energy alternative. Moreover, such technological advancements can make hydrogen more competitive against other clean energy sources, accelerating market expansion.

Comparison with Existing Solutions

Compared to traditional heat exchangers used in hydrogen refueling stations, which often rely on linear flow paths and less optimized cooling, this patented design offers several enhancements:
– Efficient Cooling: The radial swirling coolant flow ensures heat is more evenly dissipated.
– Reduced Refueling Time: By optimizing heat exchange, the design may enable quicker refueling, a significant advantage over current slower, less efficient systems.
– Enhanced Safety: More uniform cooling reduces the risk of hotspots and associated dangers, such as pressure build-up or hydrogen leaks.

Technical Specifications

– Coolant Flow Path: Radial swirling around the center filler.
– Coolant Entry: Perpendicular to the longitudinal direction of the center filler.
– Hydrogen Pipe Coil: It is wrapped around the center filler, with entry and exit through the top and bottom flanges.
– Coolant Pump: Configured to introduce coolant at the perpendicular entrance to establish a swirling flow.

Key Takeaways

This patent represents a significant advancement in hydrogen refueling stations by addressing critical issues in heat exchange performance. The design’s innovative approach to coolant flow ensures more efficient and safer cooling of hydrogen gas. With its potential applications spanning various hydrogen-dependent sectors, this technology could play a pivotal role in hydrogen’s continued adoption and expansion as a clean energy source.

By making hydrogen refueling more efficient and safe, Nel Hydrogen A/S’s patented heat exchanger design may contribute to the renewable energy landscape, supporting a shift towards more sustainable and eco-friendly energy solutions.

Potential Applications

This innovation is primarily targeted at hydrogen refueling stations, pivotal for supporting hydrogen fuel cell vehicles. As the world pivots towards greener energy, the ability to quickly and efficiently refuel hydrogen vehicles is crucial. This technology could also extend to industrial applications where hydrogen is used as a fuel or a chemical feedstock.

Traditional hydrogen refueling stations often suffer from extended refueling times and inefficiencies due to single-action input/output systems in their heaters and gas conduits. In contrast, NEL Hydrogen’s dual-action ejector system significantly outperforms by enabling continuous operations on multiple heaters. This not only quickens refueling but also optimizes the use of stored liquid hydrogen, making the entire system more reliable and capable of handling higher throughput.

https://energynews.biz/nel-hydrogen-patents-novel-design-for-a-hydrogen-refueling-station/
https://energynews.biz/hydrogen-refueling-station-tech-in-depth-look-at-nel-hydrogen-patent/
Collo
28.09.2024 kl 08:51 415

The UK Government has published a new tender titled “Development of Hydrogen Refueling Stations” on September 18, 2024.

Interested parties must submit their applications by October 31, 2024. This tender is a crucial step in the UK’s ongoing efforts to foster the hydrogen economy, which is key to achieving carbon neutrality and reducing reliance on fossil fuels.

Main Objectives and Requirements

The primary objective of the tender is to develop a comprehensive network of hydrogen refueling stations across the United Kingdom. This project aims to support the growth of hydrogen-powered vehicles, which are an essential component in reducing carbon emissions in the transportation sector. The tender requires the construction of at least 20 hydrogen refueling stations within the next two years.

Eligible applicants need to demonstrate experience in large-scale infrastructure projects and a thorough understanding of hydrogen technology. They must also provide a detailed project plan, including timelines, estimated costs, and risk management strategies.

Developing an extensive network of hydrogen refueling stations is pivotal for the broader adoption of hydrogen vehicles. It addresses one of the main barriers to hydrogen vehicle uptake: the lack of refueling infrastructure. By expanding the availability of hydrogen refueling stations, the UK Government aims to make hydrogen vehicles a more viable option for consumers and businesses alike.

https://energynews.biz/new-hydrogen-infrastructure-tender-released-by-uk-government/
Andersiverden
15.07.2024 kl 09:49 1125

Sakset fra selskapet: "Fra 2025 vil vi tilby våre nye høykapasitets hydrogentankstasjoner til markedet. Det er en spennende tid for vårt nye selskap og nullutslipps transport som sektor". Så får vi se om markedet etterspør produktet.  
Redigert 15.07.2024 kl 09:50 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
15.07.2024 kl 09:32 1158

Føre var skrev Arctic, er de short?
Ja denne var skikkelig stygg :
CAVEN: ARCTIC TAR OPP DEKNING MED SALG, KURSMÅL 10
I dag kl. 08:56 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Arctic Securities tar opp dekning på Cavendish med en salgsanbefaling og kursmål 10 kroner, ifølge en oppdatering mandag.

"Vi sliter med å rettferdiggjøre en verdsettelse som er mye høyere enn selskapets netto kontantposisjon", skriver meglerhuset.
Føre var
15.07.2024 kl 09:30 1159

Arctic, er de short?
Gullhaugen
10.07.2024 kl 15:16 1366

2.5 millioner lånte aksjer som har lånekostnad er solgt short. Dette er tidenes atombombe akkurat nå. Dette ser jeg på NASDAQ hver eneste dag. Short squeeze 100-200%
La short gi deg gratis penger nå og vent på news.Det kan da ikke være lenge til.
Gullhaugen
10.07.2024 kl 12:07 1461

6 ULIKE SHORTERE BLI SHORT KANIBALISERING, DET ER INGEN EKTE SELGER :) Noen jas og raketten går av...nå lukter det rakettbensin
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0013219535
Redigert 10.07.2024 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
10.07.2024 kl 11:40 1497

NÅ ER DET RETT FØR EKSPLOSJON -LAST OPP
Kvisla
10.07.2024 kl 11:09 1539

Sammenhengende nedgang og vi vet at hydrogen ikke er kommet langt i utviklingen til å få forbruk av Hydrogen.
En STOR varsellampe som sier ligg unna.
Gullhaugen
10.07.2024 kl 11:00 1563

1 CLEARSTREAM BANKING S.A. 67.31% 463.53m 22.63m ++++++40 440
Nr1 øker.Husk at NAV er 31.60
Gullhaugen
10.07.2024 kl 09:45 1656

Fikk lurt algoene til å dryppe billige aksjer.🤣🤣🤣🤣 Last opp og Hold her kan det 💣💣 når som helst
Gullhaugen
10.07.2024 kl 09:17 1712

Oversikt for CAVEN (CAVENDISH HYDROGEN ASA ). Oppdatert VPS 10.07.2024 - OJOJ TOP 50 LASTER OPP! ER VI KLAR FOR EN NY SHORT SQUEEZE:)


1 CLEARSTREAM BANKING S.A. 67.31% 463.53m 22.63m ++++++40 440
02 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 2.53% 17.41m 849.9k +++++8 512
03 CACEIS BANK 1.76% 12.1m 590.7k
04 SIX SIS AG 1.34% 9 209k 449.5k -5 250
05 NORDNET BANK AB 1.28% 8 835.7k 431.3k +++2 915
06 STATE STREET BANK AND TRUST COMP 1.24% 8 535.4k 416.7k
07 UBS SWITZERLAND AG 1.22% 8 417.2k 410.9k -109
08 CITIBANK, N.A. 0.99% 6 843.8k 334.1k ++++282
09 THE BANK OF NEW YORK MELLON 0.87% 5 996k 292.7k
10 SAXO BANK A/S 0.69% 4 720.8k 230.5k +++429
11 AVANZA BANK AB MEGLERKONTO 0.68% 4 695k 229.2k +++96
12 CAVENDISH HYDROGEN ASA 0.60% 4 100.7k 200.2k
13 DANSKE BANK A/S 0.57% 3 907.8k 190.8k ++++508
14 STATE STREET BANK AND TRUST COMP 0.55% 3 789.3k 185k 3
15 EUROCLEAR BANK S.A./N.V. 0.48% 3 295.6k 160.9k 200
16 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.46% 3 198.8k 156.2k
17 CITIBANK EUROPE PLC 0.40% 2 728.2k 133.2k
18 KBC BANK NV 0.38% 2 601k 127k -35
19 JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON 0.37% 2 529k 123.5k -15 000
20 BNP PARIBAS 0.35% 2 379.1k 116.1k ++++1 580
21 U.S. BANK NATIONAL ASSOCIATION 0.32% 2 234k 109.1k
22 VERDIPAPIRFONDET NORDEA NORWEGIAN 0.32% 2 223.6k 108.5k
23 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 0.29% 1 977.4k 96 529 -60
24 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 0.26% 1 816.2k 88 662 -1
25 CACEIS BANK 0.24% 1 638.8k 79 999
26 THE NORTHERN TRUST COMP, LONDON BR 0.22% 1 508.8k 73 652
27 MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC. 0.21% 1 457.3k 71 142 -4 473
28 NORDEA BANK ABP 0.21% 1 449.6k 70 762 22
29 RAIFFEISEN BANK INTERNATIONAL AG 0.21% 1 419.2k 69 280
30 BANK JULIUS BÄR & CO. AG 0.20% 1 401.4k 68 412
31 GOLDMAN SACHS & CO. LLC 0.20% 1 398.4k 68 264
32 SVENSKA HANDELSBANKEN AB 0.20% 1 366.6k 66 714 ++++1 000
33 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 0.18% 1 242k 60 628
34 COMMERZBANK AKTIENGESELLSCHAFT 0.18% 1 236.1k 60 344 -21
35 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 0.18% 1 230.7k 60 079
36 BNP PARIBAS 0.18% 1 205.3k 58 840
37 RAIFFEISEN BANK INTERNATIONAL AG 0.17% 1 153.9k 56 329 -40
38 HONGKONG AND SHANGHAI BANKING CORP 0.17% 1 153.8k 56 322 -88
39 STATE STREET BANK AND TRUST COMP 0.17% 1 138.4k 55 571
40 BNP PARIBAS 0.16% 1 097k 53 553
41 CITIBANK EUROPE PLC 0.15% 1 040k 50 770 125
42 BARCLAYS CAPITAL SEC. LTD FIRM 0.15% 1 038.3k 50 687
43 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.15% 1 015.5k 49 571
44 VERDIPAPIRFONDET DNB NORGE INDEKS 0.15% 1 006.2k 49 119
45 UBS SWITZERLAND AG 0.14% 995.04k 48 574
46 INTERACTIVE BROKERS LLC 0.14% 949.5k 46 351
47 SOCIETE GENERALE 0.13% 924.47k 45 129
48 J.P. MORGAN SECURITIES PLC 0.13% 879.46k 42 932
49 NORDNET LIVSFORSIKRING AS 0.12% 824.13k 40 231 28
50 JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON 0.12% 822.27k 40 140
51 Other investors 10.31% 70.99m 3 465.98k -13 601
Dåsemannen
24.06.2024 kl 10:55 2204

Huff og huff... Ser ikke sprekt ut nå.
Når "store" aktører setter en short, så må man vel nesten tro at de har en plan med det hele. Altså at det er et gjennomtenkt og nøye kalkulert trekk.
Se på Ultimovacs; Der virket aksjekursen lenge veldig potent, og man så 100 - 110 - 120 kroner... Og alle lo av det britiske meglerhuset som hadde satt en stor short på ca 74 kroner.
Så gikk ting etter hvert skikkelig ad undas, og aksjekursen raste til +/- 10 kroner.
Jeg vil tippe noen sitter borte i London og mesker seg med rekesmørbrød og sjampis nå, med et digert glis om munnen.

De som har shortet Cavendish har nok gjort hjemmeleksa si, de også.
Grønn
23.06.2024 kl 19:51 2436

Det som var interessant ved børsslutt på fredag var auksjonen. Ved påbegynnelse av auksjonen så spratt den fra 29kr til 52kr, begge sider hadde 250k i volum. Etterhvert auksjonen krøyp mot slutten så sank prisen gradvis mod 34kr. Når sluttauksjon var over 16:30, var det NULL handler fullført.
antler
22.06.2024 kl 18:58 2718

Tyskerne har økt på massivt siste uken. Senest med nettokjøp av 400k aksjer på onsdag. Shorten har problemer hvis dette fortsetter.
Slettet bruker
22.06.2024 kl 13:47 2840

Tvert imot. økt av motsatt grunn.På lik linke andre siden av handel snitter ned om de har kjøpt for høyt.
Short kan ikke Rikke kursen mer enn det de har lempet ut i markedet. Fortsetter oppgangen blir det massiv inndekning som akselerer oppgangen og forsterker den med russiske %.
Ser der er veldig lite aksjer og det meste er eid av de tyske småsparere utifra OP. Det lager ekstra brå bevegelser. Noen med oversikt over aksjonær bevegelser?
Redigert 22.06.2024 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
Grønn
22.06.2024 kl 12:05 2906

Vel, om folk for nok og kjøper aksjer selv om de shorter mer og mer så vil kursen gå opp og de som shorter må dekke på en høyere pris. Sjekk ut short squeeze og gamestop på youtube.
elnomi
21.06.2024 kl 19:10 3150

At short har økt er meget dårlig nytt for aksjonærene og dette er en stor short. Hvor langt ned før shorten dekkes inn? Kr 10-15?
Krelva
21.06.2024 kl 16:37 3238

Hva menes med at Shorten har økt? Positivt eller ikke ,tenkte på Kursen?
God helg og bedre lykke neste uke...
Slettet bruker
19.06.2024 kl 09:07 3615

Alle mann ombord? Her blir det slakt
Slettet bruker
18.06.2024 kl 22:16 3866

Liker innlegget! Liker det veldig godt!
oryx
18.06.2024 kl 22:12 3872

Ser ut som short har økt
Redigert 21.06.2024 kl 18:40 Du må logge inn for å svare