Sea1 Offshore; utbytteaksje som spruter cash.

Uljanov
SEA1 20.06.2024 kl 16:09 25882

Kursmål fra meglerhus

DnB: 42 kroner
Arctic: 44 kroner
Pareto: 37 kroner
Clarkson: 43 kroner
Fearnley: 44 kroner

Redigert 28.11.2024 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
desirata
05.10.2024 kl 16:10 7570

Samt Siem er veldig gode på operasjon og drift, jeg veg det fordi jeg har vært på båtene.

De er også gode å skaffe lengre gode kontrakter med gode motparter. Tror vi ser 40kr neste året, særleg dersom de opprettholder 5kr i utbytte.

Do d math, du får ikke 12-15% i banken din !
Uljanov
15.10.2024 kl 16:32 7247

Da ble det mer her i dag igjen. Fatter ikke denne skal få det mer enn andre osv-selskap. Ikke mye kursoppgang her i år. Får trøste oss med utbyttene....forventer et nytt et ved q3 rapporten
Gull i pungen
31.10.2024 kl 08:46 6887

Oslo (Infront TDN Direkt): Sea1 Offshore fikk et driftsresultat på 30 millioner dollar i tredje kvartal 2024, mot 24 millioner dollar i samme periode året før, ifølge selskapets kvartalsrapport torsdag.

Resultat før skatt var på 28 millioner dollar (12), mens driftsinntektene var 82 millioner dollar (86).

Sea1 Offshore hadde ved utgangen av tredje kvartal 2024 en ordrebok inkludert opsjoner på 1.352 millioner dollar. 63 millioner dollar er for gjennomføring i 2024, 210 millioner dollar for 2025 og 1.080 millioner dollar for 2026 og fremover.
Uljanov
31.10.2024 kl 08:48 6879

Ingen utbytte dette kvartalet, men spruter cash. Inntektene vil jo bare øke her neste årene. Må legge bånd på meg selv for å ikke å bli for bull :-)

https://mfn.se/ob/a/sea1-offshore/sea1-results-for-the-third-quarter-2024-42dd9061
Uljanov
31.10.2024 kl 09:39 6795

Pareto kommer til å øke estimatene:

Sea1 Offshore - Q3’24 first take: Strong beat, estimates to come up
Strong Q3 from SEA1 with EBITDA adj. of USD 43m, some 30% ahead of PAS and consensus on the back of stronger than expected performance in the AHTS and CSV segment – showcasing the value of having vessels on charters outside the volatile North Sea spot market. This trickles through to an EPS beat with EPS adj. of NOK 6.1 per share (excl. 2.7m gain on seller credit), corresponding to run rate P/E 4.5x. Awaiting more color on the call, we are likely to revise earnings estimates higher on higher profitability than expected in current charters. Market comments remain upbeat, as expected, with continued strength seen outside the North Sea and Subsea remaining ‘sold out’. BUY, TP NOK 37.
Redigert 31.10.2024 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
artumas
31.10.2024 kl 15:07 6621

Og aksjen er snart i minus i dag. Bare tull og tøys.
Uljanov
31.10.2024 kl 15:38 6587

Skikkelig rød dag på børsene rundt om i dag, er vel noe av grunnen. Vi får vente til analytikerne øker kursmålet. Estimatene skal kraftig opp.
Uljanov
31.10.2024 kl 15:45 6576

Folk burde jo kjøpe nå før de nye kursmålene kommer, men de vil heller vente til det kommer i avisen og løpe etter. Sånn, nok haussing fra meg. Snakkes ved Q4 i februar neste år.
sveipen
01.11.2024 kl 10:36 6377

For meg har denne aksjen vært et eventyr.
Med 4 kroner i utbytte, og en kostpris på 4 kroner er dette bare fantastisk.
Gull i pungen
04.11.2024 kl 09:39 6086

Oslo (Infront TDN Direkt): Sea1 Offshore har inngått skipsbyggingskontrakter med Cosco Shipping (Qidong) Offshore Co. for to avanserte energistøtteskip. Planlagt levering er i første og andre kvartal 2027.

Det fremgår av en melding mandag.

Skipene er basert på ST-245-design og vil ha kapasitet til å betjene både olje-, gass- og fornybarmarkeder. De vil være 120 meter lange, ha lastedekk på 1.400 kvadratmeter, overnattingskapasitet for 120 personer, ROV-hangar, moonpool og vil være utstyrt med en 250t kran. Skipene er metanolklare og generatorene kan kjøre på 100 prosent biodrivstoff.

Sea1 Offshore og Cosco Shipping er i diskusjon rundt fremtidig potensial for ytterligere nybygg, opplyses det.
Uljanov
04.11.2024 kl 10:10 6042

Fearnley:

What’s New: 3q24 Results Review – TP hiked to NOK 44/sh (NOK 40)
• FCF supports maintained DPS, but at risk due to possible fleet growth
• Share trades attractively at 0.65x YE-24 P/NAV, 2.6x ’26e EBITDA
• We hike our TP to NOK 44/sh (NOK 40/sh)
sveipen
11.11.2024 kl 19:22 5723

Kursen faller mens selskapet vokser. Kursen er minst 10 kroner for lav.
Her må kursen opp fremover.
artumas
11.11.2024 kl 21:34 5659

Enig. Kursen er helt borti natta. Det skal sies at kursen har falt gradvis tilbake på lavt volum. Skal nok lite til at det snur.
artumas
14.11.2024 kl 17:45 5464

De starter med tilbakekjøp nå for 15 mill. Dette er godt nytt. De begynner også på et tidspunkt med lav kurs. Fornuftig.
Uljanov
18.11.2024 kl 08:07 5252

Arctic tar opp dekning med TP 44 kroner.
sveipen
18.11.2024 kl 19:51 5088

Utrolig at denne fremdeles kan kjøpes under 30 kroner. Mange som sover i timen her.
sveipen
20.11.2024 kl 21:11 4849

Snart 30,- igjen.
Fremdeles langt igjen opp til 44,-
Her er det bare og sitte og vente på nytt utbytte, og stigende aksjekurs.
sis
17.12.2024 kl 16:32 4231

Ser Sea1 har blitt med i klubben for gullgruver med aksjekurs som raser...
desirata
17.12.2024 kl 16:47 4206

Sea1 gav 5kr i utbytte iår. De har ikke antydet noe for neste år. De bestillte 2 nybygg til over 1 milliarder per stk. Dette vil kreve $70m i cash, men over flere år. Fare for at det vil redusere utbytte kapasiteten noe. Men får vi 3kr er det bra på en aksjekurs på 23kr. Ser ut som all shipping, olje og oil service er på vei ned samtidig. Negativt sentiment
Uljanov
08.01.2025 kl 19:49 3831

Ja sell-off før jul og negativt sentiment i nov og des. Kommer seg ut over våren tenker jeg. Solgte på 29-30 kroner når de kjøpte tilbake 400K aksjer. Tok alt tilbake på 24 kroner. Kan vi komme oss over 30 kroner igjen snart takk? Vil ha jevn stigning. ikke 5 kroner opp og 3 kroner ned osv. Veldig volatil denne høsten som var. Altfor billig til å overse denne nå.
Redigert 08.01.2025 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
desirata
09.01.2025 kl 02:07 3726

Enig i det du beskriver. Har du noen formening om eller lest noe vedr utbytte dette år og neste. Noen analytikere spådde 5kr, men det var før kontraheringene skjedde.
Uljanov
09.01.2025 kl 08:17 3656

Nei, har ikke sett noe angående størrelsen på utbyttene som kommer. Med en så svak kurs burde de kjøpe tilbake aksjer istedenfor, men da blir vel aksjen for illikvid til slutt tenker jeg. Allikevel et flott signal å kjøpe tilbake aksjer til 29kr til ledelsen. Støtter aksjen og signal om billig pris.
Uljanov
09.01.2025 kl 23:13 3514

Der ja, 7 kroner utbytte.

On the back of solid results, a strong balance sheet and significant backlog,
the Board of Directors on 9 January 2025 authorized a dividend payment of NOK 7
per share.

Sea1 Offshore Inc. ("SEA1") provides the following key information relating to
its cash dividend.

Cash dividend:
Cash dividend amount: NOK 7 per share
Declared currency: NOK
Category: Special Dividend

Timeline:
Date of approval: 9 January 2025
Last day inclusive: 13 January 2025
Ex-date: 14 January 2025
Record date: 15 January 2025
Dividend payment date: On or about 22 January 2025.

https://mfn.se/ob/a/sea1-offshore/sea1-special-dividend-3a2b0cde

Redigert 09.01.2025 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
sveipen
09.01.2025 kl 23:20 3493

Utrolig bra.
Dette er en fantastisk aksje.
Uljanov
10.01.2025 kl 00:16 3383

Ja, et fantastisk flott selskap. På et halvt år har vi fått utbetalt 12 kroner i utbytte. For noen uker siden kunne man få kjøpe denne aksjen på lavt 23-tall. Forstå det den som kan. På tide at verdsettelsen av denne aksjen blir bedre og at vi kommer oss over 30 kroner for godt.
desirata
10.01.2025 kl 04:16 3279

Dette var som CEO Kalleklev i Avance gas advarte mot nyleg. Jeg fikk puste problemer da jeg leste om siste utbytte, først på forumet. Men da jeg så børs meldingen, demra det inn og måtte sitte meg ned !

Ingen ting tyder på at de IKKE vil fortsette med utbytter videre også, men ser ut for de foretrekker det som spesial dividend og ikke regulert / kvartalsvis.

Tenkte på de to store Helix skipene. Det ville sikkert kosta kr.3 Mia per stk å bygge slike nå. Dvs bare disse er verdt 15-20kr på aksjekursen. Tror dette blir en fortsatt bra ride, jeg sitter videre. De vil nok sikre gode oppdrag for nybyggene i tide.
Ling
10.01.2025 kl 09:41 3004

Jeg var inne på hjemmesiden til SEA1, men fant ikke noe om utbytte. Hvor finner jeg det på nettet?
Ling
10.01.2025 kl 09:48 2962

Takker dere begge.
gunnarius
10.01.2025 kl 09:53 2927

Sea1 fremstår absolutt som et interessant case, men det henger en utfordring i luften - og det er at selskapet kan bestille flere nye fartøyer, hvor en investor må ta stilling til om dette kan ha negativ impact fremtidig utbytte.

Imidlertid anser jeg det som utelukkende positivt at fartøyene også kan betjene fornybar-segmentet. Det ble et bet her, men ser utfordringen i å gape over for mye på en gang vedr. nye bestillinger hos Cosco Shipping.
sveipen
10.01.2025 kl 11:22 2772

Det er nesten ikke mulig å tenke seg at jeg kjøpte disse aksjene for under 4 kroner, og nå får 12 kroner i utbytte på et halvt år?
Snakk om å vinne i lotto.
Uljanov
10.01.2025 kl 11:29 2750

Kan fortsatt gjøre et kupp på 31 kroner. SEA1 er faktisk ned idag hvis man justerer for utbytte sammenlignet med DOFG og SOFF som er opp 2 og 4 prosent. Var billig på 25 fortsatt billig på 31.
Redigert 10.01.2025 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
sveipen
11.01.2025 kl 01:36 2504

Takker.😊
gunnarius
12.01.2025 kl 13:18 1975

Østensjø bestiller også OESV nybygg:

Østensjø Rederi (the Company) has entered into a shipbuilding contract with the Spanish shipyard, Astilleros Gondan (the Yard), for the construction of an Ocean Energy Support Vessel (OESV). The newbuild represents a major step in the Company’s efforts of continuous improvement and modernization of the fleet.

The vessel is equipped to perform a wide range of operations within offshore energy, including Inspection, Maintenance, and Repair (IMR), construction, walk-to-work/flotel services, and cable laying. Its versatile design ensures that the vessel can operate across multiple segments within the ocean space, ensuring efficiency and operational flexibility.

“We are excited to start on this shipbuilding journey with the ordering of a new vessel type. The ordering aligns with our ongoing efforts to modernize our fleet, our commitment to new technology, and our dedication to decarbonization, says CEO of Østensjø Rederi Kristian Helland Vea.

The vessel is scheduled to be delivered second half of 2027.

https://ostensjo.no/ostensjo-rederi-orders-ocean-energy-support-vessel-at-astilleros-gondan/

Skipsteknisk sier selv om eget design ST-245:

SEA1:

“We are proud to announce that Skipsteknisk will be designing two new Offshore Energy Support Vessels for SEA1 Offshore.

This is a new version of the ST-245 design from Skipsteknisk, developed to the meet the specifications set by the market and by SEA1 Offshore.”

REM:

“We are proud to announce that ST has been selected to design the new Energy Subsea Construction Vessel (ESCV) for REM Offshore.

This is a completely new design from ST, designated ST-245 ESCV , developed in close cooperation with REM. The newbuilding is ground-breaking and uses a number of solutions where energy consumption is almost halved compared to comparable tonnage in today's market, as well as meeting future requirements for zero emissions.

The vessel will be equipped with dual-fuel methanol engines in combination with battery packs. All offshore lifting equipment, including the 250 T crane, is electric and regenerates power to the batteries. The working deck is over 1,400 m2, and it is also prepared for the installation of an offshore gangway for use in offshore wind.

The ST-245 will mainly be used for:

Commissioning and recycling work
Support for the energy industry
Crane operations
Subsea operations
The ST-245 will be built at Myklebust Verft and will be delivered in 2026 and REM has an option for building one additional vessel of the same design.”

Sea1 skal etter hva som er meldt få ferdigstilt sine 2 stk. OESV fartøy innen Q2 2027. Dette viltrolig gi milliardinntekter i årene deretter for Sea1.

Egentlig imponert over selskapets vyer og satsing på å fornye seg og diversifisere egen flåte. Var noe bekymret for at Sea1 ville bestille flere nybygg rimelig raskt, men tviler på det. Jeg tror mest på at selskapet ønsker få verifisert at byggingen hos Cosco går som ønsket etter plan og budsjett. Dvs. neppe flere OESV-er før de to første er delvis bygget eller innkjørt. Imidlertid vil lærekurven – teknisk og økonomisk – kunne gi positive synergier. Noe som kan rettferdiggjøre den preliminære uttalelsen om flere nybygg hos Cosco.

Helt klart vil disse to nybyggene hos Cosco få høy impact på alle plan for Sea1. Disse to moderne og miljøvennlige nybyggene vil rimeligvis ligge i bunn - som en garantist – for hvorfor nettopp satse på Sea1.

Nå gjelder at Sea1 fyller ordrebøkene max. Og jeg tror vi får høre mer om dette ifm. Q4, 14. februar. Markedet ville ha jublet om selskapet kunne guide noe mer entydig om for eksempel et nytt utbytte i slutten av året eller rent generelt om dividende policy.

La oss først ta med NOK 7 per aksje utbetalt ca. 22.januar. Aksjen går ex utbytte 14. januar.
Redigert 12.01.2025 kl 13:26 Du må logge inn for å svare
macland
14.01.2025 kl 18:47 1224

Hvor henter dere daglige aksjonærlister,riktignok forsinket med 2 dager. Jeg bruker e24,men finner ikke Sea1 der. Har skrevet til dem om ikke annet.
artumas
14.01.2025 kl 20:00 1137

Selskapet er vel registrert på Cayman-øyene. Er nok derfor du ikke finner de på listene.
macland
14.01.2025 kl 20:50 1066

ja,men de handles jo på euronext,så da har/burde jo e24 ha samme tilgang på listene som andre aksjer der. Men ringer i morrra om jeg ikke får svar.

Uljanov
17.01.2025 kl 11:17 476

Holder den seg her til neste uke, er jo det på et glimrende nivå til å reinvestere utbytte.
macland
17.01.2025 kl 11:35 436

Er i et støtteområde akkurat nå om man justerer for utbbytte.Investec har det på 23,1
kr,jeg har nettopp tatt noen hundre til for rundt tall,så får vi se hvor det bærer..
Redigert 17.01.2025 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
Uljanov
17.01.2025 kl 20:12 262

Tok selv noen tusen i sluttauksjonen.