NAS med estimater for 2018

Bulder
04.01.2018 kl 18:30 2665

At the Q3 2017 report, Norwegian stated the following:

"Norwegian guides for a production growth (ASK) of 35 % for 2018. The growth in Boeing 737 production comes from adding Boeing 737-MAX. The Boeing 787 production will grow in accordance with the phasing in of aircraft and the company will have thirty-two Boeing 787s by the end of 2018. Norwegian may decide to adjust capacity in order to optimize the route portfolio depending on the development in the overall economy and in the marketplace.

Assuming a fuel price of USD 525 per ton, USD/NOK 7.75 and EUR/NOK 9.00 for the year 2018 (excluding hedged volumes) and with the currently planned route portfolio, the company is targeting a unit cost in the range of NOK 0.38 - 0.39 (and a unit cost including depreciation in the range of NOK 0.40 - 0.41) for 2018."


Based on an updated route program, the production growth (ASK) for 2018 is estimated to 40 %. The increased production comes as a result of higher utilization of the narrow body fleet.


The increased production, in addition to an updated fuel price assumption, has also led to a new and narrowed CASK estimate for 2018. Unit cost ex fuel is reduced due to the improved utilization. The updated fuel price estimate for the full year 2018 is increased to USD 575 per metric ton (from USD 525), while the currency assumptions are unchanged. The new unit cost estimate is NOK 0.39 - 0.395 excluding depreciation (NOK 0.405 - 0.41 including depreciation).

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=441945

Flyselskapet melder at det vil få en større kapasitetsvekst enn tidligere meldt, i tillegg til at intervallet for enhetskostnaden er snevret inn.
Dette er endringene for 2018:

Kapasitetsvekst (ASK): 40 prosent, mot tidligere 35 prosent.
Enhetskostnad utenom avskrivning: 0,39–0,395 kroner, mot tidligere 0,38- 0,39 kroner.
Enhetskostnad medregnet avskrivning: 0,405-0,41 kroner, mot tidligere 0,40–0,41 kroner.

Norwegian skriver at den ventede kapasitetsveksten er basert på et oppdatert ruteprogram, der den økte produksjonen kommer som følge av høyere utnyttelse av flyene med en midtgang (narrow body).
Enhetskostnaden utenom drivstoff reduseres som følge av høyere utnyttelse, men selskapet øker samtidig drivstoffprisestimatet fra 525 til 575 dollar per tonn, ifølge meldingen.
05.01.2018 kl 02:13 2437

Om Norwegian klarer å være i nærheten av dette, og at sommeren-avviklingen går smooth, så vil det bli veldig interresant å følge denne aksjen i år. Forhåpentligvis kan aksjen ta igjen noe av fallet de siste årene for de som har vært uheldig med inngangen sin.
nr1hagen
05.01.2018 kl 08:18 2201

NAS:ANSLÅR GEVINST PÅ 358M FRA HEDGEAKT. I 4.KV
Oslo (TDN Finans): Norwegian Air Shuttle anslår en gevinst på 358 millioner kroner knyttet til kontrakter og opsjoner i fjerde kvartal 2017, hvor 208 millioner kroner er knyttet til urealiserte sikringsposisjoner.

Det opplyses i en melding fra selskapet fredag.