NAS er alt for billig nå, Mener ABG analytiker
Endelig en fornuftig kar som sier at aksjen er alt for billig
STREIKEFARE OG FRYKT FOR KOSTNADSGALOPP HAR SENDT NORWEGIAN KRAFTIG NED PÅ BØRS. ABG SUNDAL COLLIER-ANALYTIKER PETTER NYSTRØM MENER AKSJEN ER FOR BILLIG.
«Forventningene har kommet kraftig ned i det siste i likhet med resten av sektoren. På våre oppdaterte estimater handler Norwegian på 6,3 ganger inntjeningen på 2024-estimatene, som er for lavt,» skriver Petter Nystrøm i analysen i forkant av tallene for andre kvartal.
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/06/21/8145423/petter-nystrom-mener-flyaksje-er-for-billig
STREIKEFARE OG FRYKT FOR KOSTNADSGALOPP HAR SENDT NORWEGIAN KRAFTIG NED PÅ BØRS. ABG SUNDAL COLLIER-ANALYTIKER PETTER NYSTRØM MENER AKSJEN ER FOR BILLIG.
«Forventningene har kommet kraftig ned i det siste i likhet med resten av sektoren. På våre oppdaterte estimater handler Norwegian på 6,3 ganger inntjeningen på 2024-estimatene, som er for lavt,» skriver Petter Nystrøm i analysen i forkant av tallene for andre kvartal.
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/06/21/8145423/petter-nystrom-mener-flyaksje-er-for-billig
Redigert 26.06.2024 kl 22:52
Du må logge inn for å svare
TZFlyingHigh
02.07.2024 kl 20:01
3411
NASLover skrev Det skal være en mirakel om det skjer...
Voleon startpris 12,45.......
upsidedown
02.07.2024 kl 19:50
3347
Aldri!
Norse er i mye tøffere konkurranse enn Nowegian. Flere store aktører skrur ned service og kvalitet for å fange opp dette markedet. Code-sharing er en ny trend der de innbyrdes selger passajerer i mellom seg for å fylle opp flyene. Du kan oppleve at du er puttet på et annet fly bare timer før avreise.
Norse er i mye tøffere konkurranse enn Nowegian. Flere store aktører skrur ned service og kvalitet for å fange opp dette markedet. Code-sharing er en ny trend der de innbyrdes selger passajerer i mellom seg for å fylle opp flyene. Du kan oppleve at du er puttet på et annet fly bare timer før avreise.
Zaih
02.07.2024 kl 19:49
3336
Unnskyld hva mente du med dette.
Det jeg mente var at her er et lån til staten som er regnskapsført uansett hvordan man ser det så er det allerede innbakt i dages regnskapet om det omgjøres til aksjer så reduseres og gjeldsgraden tilsvarende noe som ikke er negativt.
En annen ting er at jeg har vært med her i lang tid men gikk ut på 17,98,- og er inne igjen nå da prisen er lav i mine øyne.
Om dette var negativt i dine øyne så tar ikke jeg det tungt men du om det.
Det jeg mente var at her er et lån til staten som er regnskapsført uansett hvordan man ser det så er det allerede innbakt i dages regnskapet om det omgjøres til aksjer så reduseres og gjeldsgraden tilsvarende noe som ikke er negativt.
En annen ting er at jeg har vært med her i lang tid men gikk ut på 17,98,- og er inne igjen nå da prisen er lav i mine øyne.
Om dette var negativt i dine øyne så tar ikke jeg det tungt men du om det.
Strategi
02.07.2024 kl 19:29
3375
Kåre Grønn skrev NAS kjøper Norse sine fly innen 3 mnd...
Det er slett ikke umulig Kåre.
Strategi
02.07.2024 kl 19:28
3229
Det vi ser Ransen er at det stadig kommer inn nye skribenter med kun et formål.
Re:Zaih
I dag kl 09:30
1129
clanz skrev
Jeg sitter også langsiktig i Nas, og leser meg opp på hybridlånet for å ha dette under huden før jeg..
Om der kommer 160 mill nye aksjer i spill så økes og EK tilsvarende da lånet forsvinner og egenkapitalen forhøyes så hva er forskjellen i forhold til i dag ?
Re:Zaih
I dag kl 09:30
1129
clanz skrev
Jeg sitter også langsiktig i Nas, og leser meg opp på hybridlånet for å ha dette under huden før jeg..
Om der kommer 160 mill nye aksjer i spill så økes og EK tilsvarende da lånet forsvinner og egenkapitalen forhøyes så hva er forskjellen i forhold til i dag ?
upsidedown
02.07.2024 kl 19:13
3244
NASLover skrev Det skal være en mirakel om det skjer...
Ryanair og Wizz Air leverte trafikktall i dag for juni.
Ryanair + 9,85 prosent - yield 95 (95)
Wizz Air + 14,7 prosent - yield 91,7 (92,2)
Begge har vekst, men for Wizz Air har yielden gått ned fra samme periode i fjor. Og straffen er ubarmhjertig. Ned 3,91 prosent!
Ryanair har gjenvunnet terreng fra start i USA og handles nå i minus 0,11. Mulig den snur i grønt før børsen stenger og det kan slå positivt ut i Europa for Ryanair i morgen.
Ryanair + 9,85 prosent - yield 95 (95)
Wizz Air + 14,7 prosent - yield 91,7 (92,2)
Begge har vekst, men for Wizz Air har yielden gått ned fra samme periode i fjor. Og straffen er ubarmhjertig. Ned 3,91 prosent!
Ryanair har gjenvunnet terreng fra start i USA og handles nå i minus 0,11. Mulig den snur i grønt før børsen stenger og det kan slå positivt ut i Europa for Ryanair i morgen.
Redigert 02.07.2024 kl 19:37
Du må logge inn for å svare
upsidedown
02.07.2024 kl 17:01
3418
Som jeg skrev i forrige uke.
Infronts service er problematisk og mange har det som eneste kanal. De burde kutte bruk av topp 50 og bare melde daglige kjøp og salg på kjendislista si.
Det kan også ha slått positivt ut de gangene de har meldt at Kise har kjøpt, men i sum er det forkastelig da det er snakk om en betydelig post i forhold til det som normalt meldes gjennom Infront.
Infronts service er problematisk og mange har det som eneste kanal. De burde kutte bruk av topp 50 og bare melde daglige kjøp og salg på kjendislista si.
Det kan også ha slått positivt ut de gangene de har meldt at Kise har kjøpt, men i sum er det forkastelig da det er snakk om en betydelig post i forhold til det som normalt meldes gjennom Infront.
Redigert 02.07.2024 kl 17:11
Du må logge inn for å svare
upsidedown
02.07.2024 kl 16:46
3452
NASLover skrev Det skal være en mirakel om det skjer...
Oslo (Infront TDN Direkt): Ryanair Group fraktet 19,3 millioner passasjerer i juni 2024, mot 17,4 millioner samme periode året før, melder selskapet tirsdag.
Kabinfaktoren var 95 prosent i juni (95).
Kursen per nå minus 0,71 i USA, så tallene i NAS bør overraske meget positivt hvis det i seg selv skal gi et kursløft.
NAS har potensielt økt yielden fra lavt på 80-tallet. Det samme bør Widerøe ha gjort ut fra det som meldes rundt om.
Kabinfaktoren var 95 prosent i juni (95).
Kursen per nå minus 0,71 i USA, så tallene i NAS bør overraske meget positivt hvis det i seg selv skal gi et kursløft.
NAS har potensielt økt yielden fra lavt på 80-tallet. Det samme bør Widerøe ha gjort ut fra det som meldes rundt om.
Ransen
02.07.2024 kl 15:31
3619
Var det lurt å selge nå da? Den går ikke lavere. 22 kroner for en aksje må du ut med etter Q3. Shorterne kommer til å blø.
Aktievärdet går på repeat dag efter dag, samma svängningar, nejdå, ingen manipulation, 😂😂😂
TZFlyingHigh
02.07.2024 kl 14:42
3794
Sluttauksjonen kan resultere i et grønt nummer i dag også. Det er ikke lett for Voleons å kontrollere sluttauksjonen, selv om de ønsker å ha under 12,5.
Både Wizz Air og Ryanair lå over 90% kabinfaktor (91,7% og 95%), relativ stillstand for Wizz Air men Ryanair med *10,9 prosent økning i passasjertall. Bare en indikasjon så klart, men det lover godt for ryktene om Norwegian som i henhold til det jeg har hørt, også peker ditomkring, at de har fulle fly og stor økning i passasjerer. Nå tør til og med jeg å være litt optimist.
Når det gjelder manipulasjon, så klart vil store aktører gjøre det de kan for å tjene mest. Det er et selvfølge, ingen konspirasjon eller noe kriminelt, de har bare andre virkemidler tilgjengelige for å maksimere profitt så selvfølgelig benytter de seg av disse. Sånt må man bare forholde seg til, det nytter ikke å svømme motstrøms eller å bjeffe på tidevannet.
Når det gjelder manipulasjon, så klart vil store aktører gjøre det de kan for å tjene mest. Det er et selvfølge, ingen konspirasjon eller noe kriminelt, de har bare andre virkemidler tilgjengelige for å maksimere profitt så selvfølgelig benytter de seg av disse. Sånt må man bare forholde seg til, det nytter ikke å svømme motstrøms eller å bjeffe på tidevannet.
Redigert 02.07.2024 kl 13:54
Du må logge inn for å svare
Geirarne
02.07.2024 kl 13:45
3917
Ser det blir skrevet på en investor-chat følgende:
De tror muligens partneren som har trukket seg i Norse dealen er NAS.
"Terms of the investment were in principle agreed with the potential investor's management. To
Norse's understanding, the investor's board made the strategic decision not to
enter the long-haul market and consequently did not approve the transaction."
Så virker som Styre, med styrelederen i spissen har sagt NEI til å begynne med langdistanse. Fornuftig, de har prøvd før, det gikk dårlig.
Gjør det man er god på, NAS er best på kortdistanse.
De tror muligens partneren som har trukket seg i Norse dealen er NAS.
"Terms of the investment were in principle agreed with the potential investor's management. To
Norse's understanding, the investor's board made the strategic decision not to
enter the long-haul market and consequently did not approve the transaction."
Så virker som Styre, med styrelederen i spissen har sagt NEI til å begynne med langdistanse. Fornuftig, de har prøvd før, det gikk dårlig.
Gjør det man er god på, NAS er best på kortdistanse.
Geirarne
02.07.2024 kl 13:34
3960
Stoler du ikke på meg, så sjekker du www.aksjeeierregisteret.no
der kanskje du sjekke aksjeiere 02.07.2024.
der kanskje du sjekke aksjeiere 02.07.2024.
Geirarne
02.07.2024 kl 13:29
3950
De har ikke solgt seg ut..
Listene som blir publisert er bare ut og inn av topp 20? Ene dagen er de ute, neste dagen er de inne.
Så det blir feil det du sier nå.
Listene som blir publisert er bare ut og inn av topp 20? Ene dagen er de ute, neste dagen er de inne.
Så det blir feil det du sier nå.
HerbM
02.07.2024 kl 13:27
3944
Ser også nå at Bjørn Kise har solgt seg helt ut… Jeg er ikke den eneste som venter på at støtten brytes og fritt fall. Fordi det kommer
Arve P
02.07.2024 kl 13:16
3975
Jeg hadde en plan om å selge litt i år, men det ser ut som om det må endres til 2025 eller 2026... Nedgangen vi har opplevd nå i det siste er frustrerende! Samtidig er det fristende å sette litt penger i Norse også, etter krakket i dag. Her tenker jeg at likviditeskrisen de opplever nå er midlertidig, at de kommer til å finne en løsning uten kriseemisjon, og gull og grønne skoger kan vente på den andre siden. Men der er det høy risiko for at noe kommer til å gå galt. Er det andre her som vurderer å kjøpe i Norse nå?
Redigert 02.07.2024 kl 13:22
Du må logge inn for å svare
Geirarne
02.07.2024 kl 13:15
3971
Slettet brukerskrev Har inte Norge någon Finanstillsyn???? Det här har gått för långt!!!!!
rolig nå.. ingen dramatikk her.
Folk selger aksjen, så går den ned. Mange utledninger har solgt aksjen..
Men de laster nok etter å ha sett tallene neste uke.
Folk selger aksjen, så går den ned. Mange utledninger har solgt aksjen..
Men de laster nok etter å ha sett tallene neste uke.
HerbM
02.07.2024 kl 13:15
3935
Her er det ingen kursmanipulasjon som styrer, men heller en helt riktig korreksjon. For hvem har vel lyst til å sitte i en overpriset flyaksje når det snart går mot lavsesong? ;)
Har inte Norge någon Finanstillsyn????
Det här har gått för långt!!!!!
Det här har gått för långt!!!!!
Har sagt det förut och säger det igen, någon/några MANIPULERAR NAS. Tror att det är DNB, har inga bevis men något pågår som inte borde få fortgå på den Norska börsen.
Många hör kollrar bort sig med teorier och räkneexempels, svaret är enkelt, någon/några manipulerar NAS!!!!
Många hör kollrar bort sig med teorier och räkneexempels, svaret är enkelt, någon/några manipulerar NAS!!!!
Geirarne
02.07.2024 kl 12:25
4003
Qatar Airways melder om rekordresultat
Qatar Airways har levert sitt sterkeste resultat i løpet av konsernets 27 år lange historie. Det skriver de i en pressemelding tirsdag.
Konsernet omsatte for 22,2 milliarder dollar i det avvikende regnskapsåret 2023/2024, opp 1,3 milliarder fra året før. Selskapets nettoresultat endte på 1,7 milliarder dollar, noe som var en økning på 39 prosent fra året før.
Selskapet fløy over 40 millioner passasjerer i løpet av perioden. Det er 26 prosent flere enn året før.
Konsernets justerte driftsresultat (EBITDA) økte med 300 millioner dollar.
– Denne siste bemerkelsesverdige årlige prestasjonen demonstrerer Qatar Airways Groups fleksibilitet og motstandskraft når det gjelder å lykkes med å navigere i en global reisebransje i stadig utvikling, og indikerer en sterk og vedvarende tilbakegang fra utfordringene sektoren har møtt de siste årene, skriver styreleder Saad Bin Sharida Al-Kaabi i en pressemelding.
Qatar Airways har levert sitt sterkeste resultat i løpet av konsernets 27 år lange historie. Det skriver de i en pressemelding tirsdag.
Konsernet omsatte for 22,2 milliarder dollar i det avvikende regnskapsåret 2023/2024, opp 1,3 milliarder fra året før. Selskapets nettoresultat endte på 1,7 milliarder dollar, noe som var en økning på 39 prosent fra året før.
Selskapet fløy over 40 millioner passasjerer i løpet av perioden. Det er 26 prosent flere enn året før.
Konsernets justerte driftsresultat (EBITDA) økte med 300 millioner dollar.
– Denne siste bemerkelsesverdige årlige prestasjonen demonstrerer Qatar Airways Groups fleksibilitet og motstandskraft når det gjelder å lykkes med å navigere i en global reisebransje i stadig utvikling, og indikerer en sterk og vedvarende tilbakegang fra utfordringene sektoren har møtt de siste årene, skriver styreleder Saad Bin Sharida Al-Kaabi i en pressemelding.
NASLover
02.07.2024 kl 11:46
4092
Uten tvil men når den skjer er et tidsspørsmål i år eller neste år?
Kåre Grønn
02.07.2024 kl 11:31
4073
NASLover skrev Det er jo akkurat som jeg lurer på også
Ellers: Det er sommer! (ferie)
Redigert 02.07.2024 kl 11:31
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
02.07.2024 kl 11:19
3910
NAS kjøper Norse sine fly innen 3 mnd...
Redigert 02.07.2024 kl 11:20
Du må logge inn for å svare
KanonBra5
02.07.2024 kl 11:15
2831
Husk vi så 13 i går. Ting kommer til å gå veldig fort når dette snur på et tidspunkt!!👍
Ransen
02.07.2024 kl 11:04
2864
Tror ikke Norse og NAS kan sammenlignes. Ryan gikk vel ned 1% på gode trafikktall, men pleier å komme sterkt tilbake.
Jeg mener at det blir et løft fra Q2 som fortsetter i Q3. Enten man liker det eller ikke og tall får være tall så er aksjen ihht tekniske indikatorer vele veien. Nå sier teknisk at aksjen skal til 22 kroner i oktober…
Selg aldri en god aksje med tap: Buffet
Jeg mener at det blir et løft fra Q2 som fortsetter i Q3. Enten man liker det eller ikke og tall får være tall så er aksjen ihht tekniske indikatorer vele veien. Nå sier teknisk at aksjen skal til 22 kroner i oktober…
Selg aldri en god aksje med tap: Buffet
Geirarne
02.07.2024 kl 10:48
2925
Selskapet flommer over av penger.
Har vært stappfulle fly fra de jeg kjenner som har flydd med Norwegian.
Nordmenn er lei av regn og 20 grader på sommeren, folk skal på ferie.
Hva børsen priser Norwegian Air Shuttle til er jo merkelig, men folk er folk.. Mulig den også trades på dette tidspunktet.
Det vi vet er at Fond har lastet opp, og forvaltere anbefaler aksjen. Så hva annet kan man gjøre..? Utviklingen er merkelig i dag, mulig det smitter over fra Norse..
Har vært stappfulle fly fra de jeg kjenner som har flydd med Norwegian.
Nordmenn er lei av regn og 20 grader på sommeren, folk skal på ferie.
Hva børsen priser Norwegian Air Shuttle til er jo merkelig, men folk er folk.. Mulig den også trades på dette tidspunktet.
Det vi vet er at Fond har lastet opp, og forvaltere anbefaler aksjen. Så hva annet kan man gjøre..? Utviklingen er merkelig i dag, mulig det smitter over fra Norse..
Ransen
02.07.2024 kl 10:37
2960
Husk at hvis støttenivåene 11,90 og 11,40 brytes så kan vi glemme 22 kroner i grafen i oktober. Det er en shorters katatrofe om ikke nivåene treffes…
NASLover
02.07.2024 kl 10:36
2899
Er det tid at Norwegian begynner å snuse på Norse sine dreamliner lik som Flyr?
Redigert 02.07.2024 kl 10:37
Du må logge inn for å svare
Ransen
02.07.2024 kl 10:32
2912
Er kollaps i NAS også. Hva er årsaken her? For mye penger på bok kanskje…
Kurs 12,50 - kursmål 19,00. Enhver stigning slås tilbake voldsomt. Nekter å tro at det står så dårlig til med selskapet at aksjonærene SKAL ut for en hver pris… Q2 egenkapital = børsverdi. PE er skammelig lav.
Kurs 12,50 - kursmål 19,00. Enhver stigning slås tilbake voldsomt. Nekter å tro at det står så dårlig til med selskapet at aksjonærene SKAL ut for en hver pris… Q2 egenkapital = børsverdi. PE er skammelig lav.
NASLover
02.07.2024 kl 10:29
2900
Ser ikke lovende ut for Ryanair på børsen til tross for 11% vekst i passasjerer i juni enn i fjor. Samme kan skje i Norwegian og kan hende at vi ende på 11 tallet etter tallslip
Aksjen er kontrollert og manipulert av noen aktør som kaster dem ned og holde på det nivå hele dagen der småsparer blir lurt og spist opp
Har null tro at den stiger over 12.5 i dag
Aksjen er kontrollert og manipulert av noen aktør som kaster dem ned og holde på det nivå hele dagen der småsparer blir lurt og spist opp
Har null tro at den stiger over 12.5 i dag
Redigert 02.07.2024 kl 10:33
Du må logge inn for å svare
Arve P
02.07.2024 kl 10:06
2981
Det konvertible hybridlånet regnes som egenkapital. For detaljer, se årsrapporten s 101, siste del av note 20 til regnskapet ("Perpetual bonds").
https://www.norwegian.no/globalassets/ip/documents/about-us/company/investor-relations/annual-general-meeting/2024/norwegian-annual-report-2023.pdf
https://www.norwegian.no/globalassets/ip/documents/about-us/company/investor-relations/annual-general-meeting/2024/norwegian-annual-report-2023.pdf
Hardly
02.07.2024 kl 09:38
3088
Norse ligger for øyeblikket på 3,51 på salg. Børspause.
Redigert 02.07.2024 kl 09:39
Du må logge inn for å svare
Zaih
02.07.2024 kl 09:30
3094
Om der kommer 160 mill nye aksjer i spill så økes og EK tilsvarende da lånet forsvinner og egenkapitalen forhøyes så hva er forskjellen i forhold til i dag ?
Ransen
02.07.2024 kl 09:29
3096
Dette er ikke marked, men manipulasjon.Norse sitter med kniven på strupen, men stiger over 7% i dag..
SAS skal av børs og alle aksjer nulles. Stiger per nå 17%.
Øvrige sammenlignbare selskap melder om trafikkvekst, og med rette da det er mindre seter og flere passasjerer..
SAS skal av børs og alle aksjer nulles. Stiger per nå 17%.
Øvrige sammenlignbare selskap melder om trafikkvekst, og med rette da det er mindre seter og flere passasjerer..
nima
02.07.2024 kl 09:27
3100
Ransen : det viser at kursen styres av korrupte megler , vi kan lure på hvor er finanstilsynet ?