NAS er alt for billig nå, Mener ABG analytiker

NASLover
NAS 21.06.2024 kl 21:24 21268

Endelig en fornuftig kar som sier at aksjen er alt for billig

STREIKEFARE OG FRYKT FOR KOSTNADSGALOPP HAR SENDT NORWEGIAN KRAFTIG NED PÅ BØRS. ABG SUNDAL COLLIER-ANALYTIKER PETTER NYSTRØM MENER AKSJEN ER FOR BILLIG.

«Forventningene har kommet kraftig ned i det siste i likhet med resten av sektoren. På våre oppdaterte estimater handler Norwegian på 6,3 ganger inntjeningen på 2024-estimatene, som er for lavt,» skriver Petter Nystrøm i analysen i forkant av tallene for andre kvartal.

https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/06/21/8145423/petter-nystrom-mener-flyaksje-er-for-billig
Redigert 26.06.2024 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 07:24 1692

https://www.an.no/kjempetrobbel-og-stappfulle-fly-pasienter-ma-betale-av-egen-lomme/s/5-4-1984966

En måned etter at ordningen med lavere flypriser trådte i kraft meldte Widerøe om en historisk god måned for flyselskapet. Kabinfaktoren steg med sju prosentpoeng fra fjoråret og antall passasjerer økte med 10 prosent.
Redigert i dag kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Gordon Ekko
I dag kl 08:18 1567

Knalltall fra Widerøe, Ransen. Imponerende med sju prosentpoeng økning i kabinfaktoren, men veksten i passasjerer på 10% er ikke mer enn Ryanair leverte i går. Alt har sammenheng med forventningene i markedet når det gjelder NAS sine trafikktall/resultater torsdag/12. juli. De aller mest forventningsfulle vil bli skuffet, de mest pessimistiske vil bli positivt overrasket. Hva markedet samlet forventer vil gi retningen for kursen basert på tallene.
Redigert i dag kl 08:37 Du må logge inn for å svare
NASLover
I dag kl 09:05 1394

Det er vel sant. Aksjen har habit å være i minus og går i en løp rundt circle der ende punkt blir samme uavhengig hvor mye man løper
Hardly
I dag kl 09:18 1331

Kursen går hit, den går dit, den går runt en liten bit
Den startar på ett kick, det är en makalös manick
Det är en evighetsmaskin
klaesp
I dag kl 09:42 1239

Spørsmål er hvor lenge aktørene klarer å holde kursen i sjakk stilling.
upsidedown
I dag kl 10:05 1156

Det var kryptisk. De mest negative har vel spådd under 10, hva må tallene lande på da?
Gordon Ekko
I dag kl 10:09 1136

Ja det er det store spørsmålet, som jeg ikke tror noen har svaret på.
Ransen
I dag kl 10:09 1133

Kjos-familien har ikke gitt helt slipp på passasjertransport i luften ennå, og sitter med aksjer i Norwegian for rundt 15 millioner kroner og rundt 500.000 i Norse Atlantic. I sistnevnte er han også styremedlem.
Norse har hittil vært en katastrofe for aksjonærene. Finansavisen skrev tirsdag morgen om at Norse skal igangsette tiltak for å bedre likviditeten. Det ble dårlig mottatt av markedet som sendte aksjen ned 45 prosent ved åpning.

62%
– Et selskap som har gjort det eksepsjonelt bra i de siste årene er Ryanair. Er det noen erfaringer å hente derfra, for å øke lønnsomheten og bedre driften til Norse og Norwegian?
– Norge er så forskjellig, så du kunne aldri gjort sånn som Ryanair gjør det i Norge. Det ville aldri gått. På kort- og mellomdistanse har Norwegian funnet sin del av markedet. Så de konkurrer nok ikke om de samme kundene som Ryanair og WizzAir.
De seneste årene har Flyr og WizzAir forsøkt seg i det norske markedet, i tillegg til at Norwegian har plukket opp Widerøe.
– Jeg har ingen særlig tro på at det kommer nye aktører inn i markedet, sier flynestoren.
flyinvestor?
– Jeg tror at å investere generelt i flyselskaper er nokså uproblematisk, som å investere i oppegående flyselskaper som Norwegian. Oppstartselskaper er noe helt annet. Der skal du holde tunga rett i munnen.
upsidedown
I dag kl 10:16 1111

Tusen takk, Ransen👍
upsidedown
I dag kl 10:57 1010

Karlsen bør ha svar nå om de når minimum på 2,5 milliarder.
Geirarne
I dag kl 11:00 997

Redd ikke det kommer før 12. Juli.
Guide ned i trafikktall melding er uproft.
Sven-Erik
I dag kl 11:22 920

Nu retar väl jag upp alla Norrmän på tråden, ingen här vill kännas vid manipulation av aktien, alla dessa proffessorer med sina amatöranalyser, mäklarhusen med DNB i spetsen skrattar ihjäl sig. NAS är söndermanipulerad och vi är bankomater till mäklarhusen, dom gör vad dom vill med oss så länge som ingen går in överraskande och gör så att dom får blöda, några ord från en svensk som börjar att bli jävligt trött på NAS!!!
Ransen
I dag kl 11:47 856

Mye skal ha gått galt hvis de ikke opprettholder opprinnelig guiding. Dessuten er det alt for tidlig å si noe fra eller til nå i et kvartal som kun har få dager i ferien. Q3 derimot.

Samtidig så ser man at svært mange reiser også før ferietiden. Det være seg langhelger eller helgeturer til en annen destinasjon. Det er den nye trenden. Det så man på økningen i billettsalget i Q1.

Tror på svært gode tall.
kokkohill
I dag kl 11:51 843

Vår venn Oblix gikk inn i den Romerske hæren og fikk en tallerken tynn suppe . Ikke viste jeg at den Romerske hæren var så mektig som serverer så dårlig mat kom spontant.
Nettavisen har testet Norwegian maten og konkluderer som Oblix 😂👍
Dere må skjerpe dere å få kursen ned ett par kroner på dette, eller hva ? 😂😂
nima
I dag kl 11:57 826

I morgen kommer trafikktallene for juni , jeg venter god utvikling. Når det er sagt så er det vel bare å selge i dag, som vi er vant til så faller kursen hvis de har gode tall. Øretrillerne klare nok å presse kursen ned
Ransen
I dag kl 12:05 809

Stjal denne fra et annet forum. Dette er meget gode poeng:

DY er en god case, det er mange grunner til det. Operativt har de gjort stratetisk viktige grep. De er ikke IATA medlem, så IATA stikk ikke av med en del av pengene dems, men de får inn egne fordringer på frakt kjapt istedet for å vente i 60dager på pengene sine fra Iata etter at spanjolene har tatt sin fee av DY sine penger. Dernest har de svært få flytyper: 737-800. Kun et sett reservedeler, en utsjekk på crew, en simulator trening. I motsatt ende av skalaen befinner SAS seg, Airbus 319, 320, 321, neo, A330. De må ha deler inne til alle flytyper / firedoblet opp med lager kostnader. De må ha utsjekk på crew og piloter på alle flytyper. De må ha simulator på alle flytyper. Hva tror du det koster? SAS er helt ute å sykler ifht DY. At DY i tilllegg har masse likviditet og tjener penger: vel, jeg mener aksjen er billig. Ikke bare kort, men spesielt på lang sikt.
klaesp
I dag kl 12:25 752

Kursen er grusa pga mulig streik og andre uforutsette hendelser. Ok tall i morgen vil kursen få et betydelig løft.
Ransen
I dag kl 12:54 641

Jeg klarer bare ikke å forstå hva de vet de som sloss om å selge aksjen til lavest mulig pris.

Av dagsomsetning på mellom 3 og 12 millioner aksjer så dundrer de til med salg etter en hver øresoppgang. De store sitter, analysene er gode, markedet er friskmeldt etter covid, det tekniske ser bra ut..

Aksjen vil nok ende ende over 13 kroner i dag, men fortsatt 5 kroner under det den burde.
Redigert i dag kl 12:57 Du må logge inn for å svare
MisterLupus
I dag kl 13:44 523

De vet det er sånn man tjener penger, og posisjonerer seg sikrest enten den går opp eller ned. Rapporten i morgen, Q2, det ser bra ut men ingen garantier, den kan fortsatt falle, teknisk står den ustødig. Da er det sikrerer å øke volum, utnytte trenden og satse sidelengs, enn å gamble for opptur og gå for vinst. Dere ser dere helt blinde på drift, og erkjenner ikke at kursen ihvertfall dag-til-dag, dikteres av trading.

Den har ligget mellom 12,3-12,7 ganske lenge nå, jeg har sagt i to uker at man bør kjøpe ved høyeste punkt 12,45 og selge ved laveste punkt 12,65 og de som har gjort det, de har tjent godt. De siste tre-fire dagene derimot har det vært en svak oppadgående trend (hvis man følger bunnlinjen), men den oppgangen er liten og langtfra stabil, og gode trafikktall som i morgen, påvirker ikke nødvendigvis kursen så mye som man tror hvorvidt den justeres opp eller ned etter kvartalsrapporten, det avgjøres først da og utfra guidingen helhetlig, hvordan selskapet ligger an i forhold til den, der eksempelvis Widerøe ikke er tatt med.

Så sånn sett kan det faktisk være litt trygt at kursel ligger lavt, da risikerer man ikke det helt store fallet om rapporten slår inn negativt.
Geirarne
I dag kl 14:00 463

Med selgerviljen i denne, så ender den vel i minus. haha.

MEN, jeg er optimist.
- Tipper på 86-92% i kabinfaktor.
- Geir Karlsen har kontroll på kotnadene.
- Nye ruter har begynt å gi fra seg gode inntekter.
- Widerøe har visst sprengt kapasiteten sies det.
- Kursmål 22 fra PAS.
Redigert i dag kl 16:12 Du må logge inn for å svare
NASLover
I dag kl 16:26 182

Endelig en grønn dag for Norwegian på rød børs etter flere uker der aksjen sluttet op nær 2%. Kan man anta at det er et start punkt?
upsidedown
I dag kl 16:33 167

EasyJet + 3,85
Ryanair + 3,65 (USA)
NASLover
I dag kl 16:40 135

Satse på at 14 tallet blir synlig i morgen