NAS er alt for billig nå, Mener ABG analytiker

NASLover
NAS 21.06.2024 kl 21:24 75339

Endelig en fornuftig kar som sier at aksjen er alt for billig

STREIKEFARE OG FRYKT FOR KOSTNADSGALOPP HAR SENDT NORWEGIAN KRAFTIG NED PÅ BØRS. ABG SUNDAL COLLIER-ANALYTIKER PETTER NYSTRØM MENER AKSJEN ER FOR BILLIG.

«Forventningene har kommet kraftig ned i det siste i likhet med resten av sektoren. På våre oppdaterte estimater handler Norwegian på 6,3 ganger inntjeningen på 2024-estimatene, som er for lavt,» skriver Petter Nystrøm i analysen i forkant av tallene for andre kvartal.

https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/06/21/8145423/petter-nystrom-mener-flyaksje-er-for-billig
Redigert 26.06.2024 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
Klabbeføre
I går kl 20:20 837

Det er direkte pinlig å se hvordan de fleste meglerhusene opptrer i Norwegian og utelukkende prøver å manipulere kursen i hytt å pine

De skal liksom være tett på selskapet og flybransjen, men er ikke i nærheten av å treffe med estimatene sine, kan like godt ringe en spåkone og få bedre treffsikkerhet på inntjening og kursmål
NASLover
I går kl 20:27 813

Tror vi kan bare le av analytiker sine kursmåler som de setter for Norwegian. Altså ingen er nærheten av aktuelt tall. Skjønner ikke hvorfor plutselig igjen nedjusterer DNB kursmålet etter bedre enn ventet Q2 tall?
NASLover
I går kl 20:46 763

DNB revised target price basis,
Tror det blir overraskende Q3 tall også

Estimate revisions. We have cut our 2024e adj. EBIT by 13% and 2025e by 12% on our updated forecasts for the reduced guidance from the June traffic figures, reflecting the weaker market outlook and revised aircraft delivery schedule due to the Boeing delivery challenges. Our 2024e EBIT reflects a flat yield YOY, CASK excluding fuel of NOK0.49, up 2% YOY, fuel price of USD830/mt, and USDNOK of 10.7
YNWA250505
I går kl 20:48 758

Perrongen? Tenker du på flystyrten fra kr 18? Gammelt nytt kan du si, men meget relevant og ikke bare advarsler. Dette har slått til og medfører enorme kostnader også for Norwegian. 82% av aksjene i fri flyt er enormt. Sitter stort sett bare småløker i NAS.
Sven-Erik
I går kl 20:49 756

Äntligen börjar ni norrmän förstå vad som pågår på er börs (casino) Anmäl dom skojarnatill finanstillsynet och Oslo börs, deras analyser är rent kriminella, häng ut dom i tidningarna, helt obegripligt det som får fortgå på Oslo börsen utan att finanstillsynet griper in, självklart kan dessa skojare tycka vad dom vill men dom ekonomiska vinningarna för dessa skojare är skamdalös!
YNWA250505
I går kl 20:49 752

Er ikke kursmålene fra de fleste mellom 10-13 da. Hva er kursen nå?
oivindl
I går kl 20:53 729

"endte kun knappe 40øre over 10kroningen”

Tja, hvor mye er egentlig en tikroning?
Rischioso prøver igjen å villede med sine kommentarer.
Pilteri
I går kl 21:06 676

Om du ikke greier å finne kursen på aksjen så tror jeg du bare skal slutte med disse "aksjegreiene". Hold deg heller med livepoolfansen og søk sosialt fellesskap😁
clanz
I går kl 21:11 659

DnB nedjusterer iht. ny guiding som også ble gjentatt i Q3 presentasjonen.
Egentlig helt ok om kursen er i 14 kr om et år.. det er opp 23% fra idag, men tenker den kan gå høyere enn det derfra.
Slettet bruker
I går kl 22:24 461

Aksjen endte 139 øre over 10 kroner.
Hva er det du vil med dette sprøytet?

NAS har mer enn 82-tusen Nordnet-kunder som aksjonærer. Antallet har vært stabilt over lengre tid.
Å forsøke å snakke ned denne folkeaksjen er komplett latterlig og fåfengt.
Redigert i går kl 22:24 Du må logge inn for å svare
rischioso
I går kl 22:46 397

NOPE - jeg sa 10-kroningen - altså 40øre over 10,99....;)

Og, jeg snakker ikke ned caset - om du føler at realiteter snakker ned caset så burde du nok revurdere posisjonen.

Null kostnadskontroll, garantert forsinket levering av nye og mer fuelvennlige fly fra Boeing langt frem i tid (11-13mdr - ender sikkert lengre enn estimert) noe som vil føre til svindyre innleie av fly og bruk av gamle drivstoffslukere og topper vi det med liten hedging av fuel så legger det føringer for nye skuffelser fremover mot et historisk svakt Q - timing er nøkkelen, dette er et veldig sesongbetont case hvor de som kan fly er ute eller har lettet seg en del den siste perioden og øker igjen på nyåret - slik er det bare enten man liker det eller ei, men for all del - det er jo lov å håpe på at denne ene gangen blir et historisk unntak...;)
Redigert i går kl 22:59 Du må logge inn for å svare
NASLover
I går kl 23:10 330

Hvor var kursen når analytikerne spådde 22-25?????
rischioso
I går kl 23:43 237

Istedenfor å snakke om snøen som falt i fjor så burde vi heller fokusere på det som skjer nå. Det burde ikke være noen uenighet om at dette skuffende Q gjorde at det ble nedgradering over hele linja med kursmål nede på 12 tallet og kursen befinner seg rundt det nivået nå.

Videre så er det meldt om svakere utvikling fremover noe som burde fortelle de fleste at det ikke trigger kurs, men heller vil virke som et anker - derav mitt kursmål på 1-siffret - om ikke alt for lenge da markedet vil veldig snart begynne å prise inn nok et svakere Q som historisk kommer i vintermånedene.

Ja, jeg skjønner at det er frustrerende og noe som går i mot ens egne håp, men jo raskere man kan legge håpet til side og heller fokusere på det selskapet selv melder jo mindre blir tapet og man slipper å bli med heisen ned igjen.
YNWA250505
I går kl 23:51 222

Å så tøff. Jeg vet kursen og den er ikke akkurat høy. At du ikke skjønte poenget er ikke noe nytt.
clanz
I dag kl 00:05 190

Du glemte å si at alle andre flyselskaper sliter med å få nye fly levert
.. i tillegg har mange motorproblemer. Det gjør at veksten framover reduseres... og alt annet likt høyere yield og fyllingsgrad.

Sesongvariasjoner som du påpeker er elementært og forventet....
rischioso
I dag kl 01:13 103

Hadde jeg sagt det du påstår jeg glemte så hadde jeg jo løyet og det gjør jeg ikke. Din påstand betyr jo at Boeing har leverings stopp og det er jo ikke meldt - det som er meldt er at de er forsinket og det er jo noe annet. At NAS ligger 11-13 mdr kanskje lengre bak i køen betyr jo nettopp at det er noen andre som får levert fly tidligere dermed faller resten av det du sier i denne sammenheng bort...;)

Når det kommer til sesongvariasjoner så viste jeg ikke kun til det - det kommer på toppen av at selskapet meldte om svakere etterspørsel fremover derav nedjustert guiding...
Redigert i dag kl 01:14 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
I dag kl 01:21 87

Sikkert mange som shortet Nas på 17-18kr.
Er vel de som gnåler høyest her inne.
Er du kanskje en av de?
At verdien av selskapet ligger under cashbeholdning er vel Litt drøyt, tenker jeg.
clanz
I dag kl 01:26 76

Kapasiteten til Boeing er redusert... dette forstår du også ikke kun gjelder Norwegian?

Og en rekke fly har motorproblemer... dette gjelder flyselskaper i hele bransjen, men IKKE Norwegian.

Dessuten guidet Norwegian at booking tallene var stabilisert seg siste to ukene.... og med det flotte norske sommerværet de neste ukene kan trenden snu videre....

Ellers forstår jeg ikke hvordan du får normale sesong variasjoner på toppen av nedjustert guiding... akkurat som vintersesongen kommer som en overraskelse på et flyselskap? dette er selvsagt innbakt i guidingen for 2024.

Og i 2025 ligger det an til rentenedsettelser og trolig økt forbruk på ferie... så fremtiden er ikke så svart...
rischioso
I dag kl 01:33 69

Vi kan i alle fall være enige om at markedet (meg selv inkludert) er uenige med deg noe kursutviklingen beviser, men uenighet er jo lov for noen må jo forbli aksjonærer og bli med videre ned så helt normalt at ikke alle er enige ...;)

Nå er det natt så jeg takker for meg for denne gang.

Fortsatt god helg!