NAS er alt for billig nå, Mener ABG analytiker
Endelig en fornuftig kar som sier at aksjen er alt for billig
STREIKEFARE OG FRYKT FOR KOSTNADSGALOPP HAR SENDT NORWEGIAN KRAFTIG NED PÅ BØRS. ABG SUNDAL COLLIER-ANALYTIKER PETTER NYSTRØM MENER AKSJEN ER FOR BILLIG.
«Forventningene har kommet kraftig ned i det siste i likhet med resten av sektoren. På våre oppdaterte estimater handler Norwegian på 6,3 ganger inntjeningen på 2024-estimatene, som er for lavt,» skriver Petter Nystrøm i analysen i forkant av tallene for andre kvartal.
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/06/21/8145423/petter-nystrom-mener-flyaksje-er-for-billig
STREIKEFARE OG FRYKT FOR KOSTNADSGALOPP HAR SENDT NORWEGIAN KRAFTIG NED PÅ BØRS. ABG SUNDAL COLLIER-ANALYTIKER PETTER NYSTRØM MENER AKSJEN ER FOR BILLIG.
«Forventningene har kommet kraftig ned i det siste i likhet med resten av sektoren. På våre oppdaterte estimater handler Norwegian på 6,3 ganger inntjeningen på 2024-estimatene, som er for lavt,» skriver Petter Nystrøm i analysen i forkant av tallene for andre kvartal.
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/06/21/8145423/petter-nystrom-mener-flyaksje-er-for-billig
Redigert 26.06.2024 kl 22:52
Du må logge inn for å svare
NASLover
14.07.2024 kl 13:20
5246
Dem har solgt 400k flere billetter så langt i Q3 enn ifjor.
Samt dem påpekte at markedet i Sverige utviklet enormt for Norwegian, flere privat og offentlige avtaler blir og derfor dem satser enda mer i Sverige å få full kontroll
Samt dem påpekte at markedet i Sverige utviklet enormt for Norwegian, flere privat og offentlige avtaler blir og derfor dem satser enda mer i Sverige å få full kontroll
HerbM
14.07.2024 kl 15:05
5097
"Dette gjelder i hovedsak Q1 og Q2"
Det vet du ingenting om. Realiteten er at norwegian akkurat nå flyr med halvtomme fly til syden. I fjor var alle fly til alicante utsolgt flere måneder frem i tid, gå inn og sjekk hvordan det står til nå.
Det vet du ingenting om. Realiteten er at norwegian akkurat nå flyr med halvtomme fly til syden. I fjor var alle fly til alicante utsolgt flere måneder frem i tid, gå inn og sjekk hvordan det står til nå.
Bolster
14.07.2024 kl 15:12
5096
Disse realitetene dine stemmer ikke overens med mine briller. Har selv reist osl-Alicante siste uken. Stappet ned, noen få ledige seter hjem.
Norwegian guider samme fyllingsgrad, og samme yield i Q3 som Q3 23. Da må vi ikke glemme at kapasiteten er økt 19%. Det lukter rekord kvartal.
Norwegian guider samme fyllingsgrad, og samme yield i Q3 som Q3 23. Da må vi ikke glemme at kapasiteten er økt 19%. Det lukter rekord kvartal.
HerbM
14.07.2024 kl 15:33
5133
Nå kan man få en uke i alicante for 1500 kr tur retur, midt i høysesongen. Trenger jeg å si mer?
Arve P
14.07.2024 kl 15:48
5117
Tull. Det finnes ikke tur/retur med Norwegian til Alicante for den prisen.
Strategi
14.07.2024 kl 15:57
5121
Drar jeg i morgen alle flygninger og kommer hjem på søndag.
Ca 11000.-
Ca 11000.-
upsidedown
14.07.2024 kl 16:01
5131
20. juli til 28. juli
Billigste med liten bag fra Oslo kr 7881. Retur via Stavanger. Det er jo helt vilt!
København - Alicante t/r samme dager kr 8115 fortsatt null bagasje..
Stockholm - Alicante kr 5545. Stopp i Helsinki 5 timer fra 02.00 til 07.00
Billigste med liten bag fra Oslo kr 7881. Retur via Stavanger. Det er jo helt vilt!
København - Alicante t/r samme dager kr 8115 fortsatt null bagasje..
Stockholm - Alicante kr 5545. Stopp i Helsinki 5 timer fra 02.00 til 07.00
Redigert 14.07.2024 kl 16:20
Du må logge inn for å svare
Ransen
14.07.2024 kl 16:11
5113
Jeg var ikke like heldig. Har ikke hørt noen andre heller som fikk den prisen. Men skitt samme NAS fikk 0,8% lavere pris for billettene i juni, men det tok de inn på besparelser andre steder.
Media er veldig opphengt i at etterspørsene er så svak, men hotellene og soldestimasjonene sprekker snart av folk.
Dessverre for alle som traff bunnen med salget, så stiger aksjen nå både fundamentalt og teknisk. Vent bare til algoritmene bytter side, da går det kjapt til kr 22 i oktober etter Q3 og NAS har satt inn 10-15 fly for andre selskap.
Media er veldig opphengt i at etterspørsene er så svak, men hotellene og soldestimasjonene sprekker snart av folk.
Dessverre for alle som traff bunnen med salget, så stiger aksjen nå både fundamentalt og teknisk. Vent bare til algoritmene bytter side, da går det kjapt til kr 22 i oktober etter Q3 og NAS har satt inn 10-15 fly for andre selskap.
nordnes
14.07.2024 kl 16:29
5066
Pilotene bør ikke få lov å lage Norwegian til et nytt SAS.
Jeg er enig med Foldal med hans kritiske spørsmål på presentasjonen:
«Nils Foldal, som tidligere har ledet selskapets valgkomité, stilte Norwegian-ledelsen flere kritiske spørsmål på dagens kvartalspresentasjon.
Foldal begrunnet bekymringen ved å hevde at fagforeningene ikke skjønner at de ansatte vil rammes hvis virksomheten er ulønnsom. Han mener det virker som om pilotforeningene kan kreve hva de vil.
– Hvordan tror du pilotforeningene vil påvirke de andre ansatte i Norwegian fremover?, spurte Foldal.»
Jeg er enig med Foldal med hans kritiske spørsmål på presentasjonen:
«Nils Foldal, som tidligere har ledet selskapets valgkomité, stilte Norwegian-ledelsen flere kritiske spørsmål på dagens kvartalspresentasjon.
Foldal begrunnet bekymringen ved å hevde at fagforeningene ikke skjønner at de ansatte vil rammes hvis virksomheten er ulønnsom. Han mener det virker som om pilotforeningene kan kreve hva de vil.
– Hvordan tror du pilotforeningene vil påvirke de andre ansatte i Norwegian fremover?, spurte Foldal.»
Ransen
14.07.2024 kl 16:57
5021
Dette ordner seg selv. Karlsen ser på mulighetene til å flytte kapasitet (ref. svar til Foldal) De norske pilotene/foreningene ødelegger for seg selv slik de holder på.
Med dette så tolker jeg at mesteparten av kapasiteten ønskes flyttet til utlandet da vi ser ser flere avdelinger i norden, men også i Spania,Storbritannia og Irland.
Legger man to og to sammen så kan dette ende under paraplyen til en storgruppe (IAG)
Mine tanker bare.
Med dette så tolker jeg at mesteparten av kapasiteten ønskes flyttet til utlandet da vi ser ser flere avdelinger i norden, men også i Spania,Storbritannia og Irland.
Legger man to og to sammen så kan dette ende under paraplyen til en storgruppe (IAG)
Mine tanker bare.
upsidedown
14.07.2024 kl 17:06
5005
Har prøvd å sjekke dette opp mot Ryanair og Easyjet og det ser ikke ut som Norwegian betaler mye mer for pilotene. Når det kommer til øvrig service vil trolig norske lønninger slå hardere inn.
Norwegian har en annen struktur med baser over hele Europa og kan i praksis regulere dette bedre enn SAS kunne da det gikk i vranglås. Karlsen nevnte det som et alternativ hvis lønnsspiralen tar av. Og et restrukturert SAS vil neppe presse opp lønnsnivået med det første, så ved neste korsvei kan det gode oppgjøret i år slå tilbake i 2026.
Verden er like ustatisk som en flyvinge…
Norwegian har en annen struktur med baser over hele Europa og kan i praksis regulere dette bedre enn SAS kunne da det gikk i vranglås. Karlsen nevnte det som et alternativ hvis lønnsspiralen tar av. Og et restrukturert SAS vil neppe presse opp lønnsnivået med det første, så ved neste korsvei kan det gode oppgjøret i år slå tilbake i 2026.
Verden er like ustatisk som en flyvinge…
Bolster
14.07.2024 kl 17:23
4952
Sjekker man lavpriskalender i juli fra Oslo til Alicante kan man reise Oslo-Alicante for 699kr. Problemt er at de fleste skal hjem igjen også. Da er prisene langt mindre hyggelig.
Jeg står på mitt - Q3 24 blir ny rekord.
Jeg står på mitt - Q3 24 blir ny rekord.
Redigert 14.07.2024 kl 17:24
Du må logge inn for å svare
upsidedown
14.07.2024 kl 17:56
4858
Sjekket tur/retur Oslo - Alicante siste uka i september inn i oktober.
Over 4000
Billigste fant jeg starten av september rett under 3000
Alt med en liten ryggsekk.
Da jeg satte opp noen tall for meg selv la jeg inn 1250 i snitt per billett, så tror fortsatt Q3 2024 blir ny rekord i NAS under forutsetning at Karlsen ikke løy under presentasjon av Q2.
Over 4000
Billigste fant jeg starten av september rett under 3000
Alt med en liten ryggsekk.
Da jeg satte opp noen tall for meg selv la jeg inn 1250 i snitt per billett, så tror fortsatt Q3 2024 blir ny rekord i NAS under forutsetning at Karlsen ikke løy under presentasjon av Q2.
Gordon Ekko
14.07.2024 kl 19:10
4711
Sett litt på resultatet sammenlignet med konsensus for estimatet fra analytikerne som har hatt kursmål fra ca. 12- 18 kroner før Q2.
Estimert resultat før skatt 235 mill. Levert ble 477 mill. Drøye 100% bedre enn konsensus forventninger. Gratulerer til dere som er aksjonærer.
Hittil i år er resultatet ca. 25 mill bedre enn i fjor og de estimerer fortsatt et betydelig bedre resultat for hele året enn i fjor, som inkluderer økte pilotlønninger. Gratulerer også med det.
For de som lyver om lave billettpriser om dagen, så er det kanskje fordi dere aldri har reist og kun har sett på utreise og ikke tatt prisen for tur/retur.
Eller fordi dere kun vil spre løgner. Tror prisene ligger i samme område som i fjor for kvartalet vi er inne i og fremover. Kanskje kan det komme over, kanskje under og dette er ikke påvirket av en enkeltdistanse, men sammensetningen av ruter i hele nettet.
Estimert resultat før skatt 235 mill. Levert ble 477 mill. Drøye 100% bedre enn konsensus forventninger. Gratulerer til dere som er aksjonærer.
Hittil i år er resultatet ca. 25 mill bedre enn i fjor og de estimerer fortsatt et betydelig bedre resultat for hele året enn i fjor, som inkluderer økte pilotlønninger. Gratulerer også med det.
For de som lyver om lave billettpriser om dagen, så er det kanskje fordi dere aldri har reist og kun har sett på utreise og ikke tatt prisen for tur/retur.
Eller fordi dere kun vil spre løgner. Tror prisene ligger i samme område som i fjor for kvartalet vi er inne i og fremover. Kanskje kan det komme over, kanskje under og dette er ikke påvirket av en enkeltdistanse, men sammensetningen av ruter i hele nettet.
Redigert 14.07.2024 kl 19:23
Du må logge inn for å svare
upsidedown
14.07.2024 kl 19:45
4620
Det som overrasket meg mest var at Widerøe var en netto bidragsyter, og Karlsen hevder at de virkelige synergiene først vil vises i tall fra 2025 når det nye bookingsystemet er innarbeidet.
NASLover
14.07.2024 kl 21:16
4466
Dette punkt er veldig viktig fra Q2 presentasjon
Load on par with last year for third quarter
• Q3 capacity increase 10% – down from 19% in Q2
• more than 400,000 additional tickets sold vs. last year at
corresponding date
Q3 tickets sold at yield flat vs. last year
Load on par with last year for third quarter
• Q3 capacity increase 10% – down from 19% in Q2
• more than 400,000 additional tickets sold vs. last year at
corresponding date
Q3 tickets sold at yield flat vs. last year
clanz
14.07.2024 kl 22:54
4293
På lederplass skriver Hegnar i mandags avisen:
"Norwegian, som sto opp fra de døde, økte omsetningen med nesten 50 prosent i 2. kvartal, men endte opp med et tap på 79 millioner kroner"
Kan ikke se at dette er i nærheten av å være korrekt ref at Norwegian tjente 477 millioner etter skatt
"Norwegian, som sto opp fra de døde, økte omsetningen med nesten 50 prosent i 2. kvartal, men endte opp med et tap på 79 millioner kroner"
Kan ikke se at dette er i nærheten av å være korrekt ref at Norwegian tjente 477 millioner etter skatt
upsidedown
14.07.2024 kl 23:35
4160
Det er gapet mellom Q2 2023 og Q2 2024. Bare en annen måte å si at de har vokst gjennom Q2, men tjener mindre penger.
Redigert 14.07.2024 kl 23:41
Du må logge inn for å svare
Ransen
14.07.2024 kl 23:39
4153
Det menes nok at det er 79 millioner mindre enn i fjor.
Tar nok igjen dette i Q3.
Tar nok igjen dette i Q3.
Redigert 14.07.2024 kl 23:40
Du må logge inn for å svare
clanz
15.07.2024 kl 00:08
4087
Takk for oppklaring, det framstod litt misvisende i en artikkel som peker på at alle flyselskap taper penger....
Pilteri
15.07.2024 kl 07:27
3840
De vet at det sitter veldig mange småaksjonærer i folkeaksjen Norwegian så derfor lager de saker. Det man kaller "klikkhoreri".
JohnK
15.07.2024 kl 07:45
3786
Mange som prøver å kjøre kursen ned igjen, men dette viser at selskapet ligger an til et mye bedre Q3 enn Q2, med load og yield on par med Q3 2023, samtidig som det er mange flere billetter som er solgt i år enn i fjor. I juli i fjor hadde NAS 1,02 i yield og 92% load. For juni i år så er tallene 0,92 og 84,4%. Det betyr at det har vært en drastisk økning i solgte billetter i juli (400 000+) og at NAS så langt ligger an til å knuse fjorårsresultatet for Q3, som var tidenes beste.
Ransen
15.07.2024 kl 08:06
3710
Det er sant. Se bare på hvordan overskriftene formes for hhv NAS og MOWI. Begge hadde resultat under forventningene, men NAS ble slaktet til tross for bedre resultat enn consencus.
Santa01
15.07.2024 kl 08:36
3595
15.07.2024 07:23:00
NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS : BARCLAYS RAISES TARGET PRICE TO NOK 15.25 FROM NOK 15
NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS : BARCLAYS RAISES TARGET PRICE TO NOK 15.25 FROM NOK 15
NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS : BARCLAYS RAISES TARGET PRICE TO NOK 15.25 FROM NOK 15
NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS : BARCLAYS RAISES TARGET PRICE TO NOK 15.25 FROM NOK 15
NASLover
15.07.2024 kl 08:41
3570
Ikke så mye opp men plus er plus
15.07.2024 07:23:00
NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS : BARCLAYS RAISES TARGET PRICE TO NOK 15.25 FROM NOK 15
15.07.2024 07:23:00
NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS : BARCLAYS RAISES TARGET PRICE TO NOK 15.25 FROM NOK 15
Redigert 15.07.2024 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Santa01
15.07.2024 kl 08:54
3487
15.07.2024 08:52:21
NAS: NORDEA OG CARNEGIE NEDJUSTERER KURSMÅL
Oslo (Infront TDN Direkt): Nordea nedjusterer sitt kursmål på Norwegian Air Shuttle til 15 kroner, fra tidligere 16 kroner, og gjentar kjøpsanbefaling, ifølge en oppdatering mandag.
"Mens vi fortsatt tror Norwegian og Widerøe vil fortsette å blomstre gitt deres effektive drift og sterke markedsandeler, vil den samlede lønnsomheten trolig ikke nå nivåene vi tidligere forventet. Som en konsekvens reduserer vi vårt multippelbaserte kursmål", skriver Nordea.
ABG Sundal Collier gjentar kjøpsanbefaling og kursmål på 19 kroner.
NAS: NORDEA OG CARNEGIE NEDJUSTERER KURSMÅL
Oslo (Infront TDN Direkt): Nordea nedjusterer sitt kursmål på Norwegian Air Shuttle til 15 kroner, fra tidligere 16 kroner, og gjentar kjøpsanbefaling, ifølge en oppdatering mandag.
"Mens vi fortsatt tror Norwegian og Widerøe vil fortsette å blomstre gitt deres effektive drift og sterke markedsandeler, vil den samlede lønnsomheten trolig ikke nå nivåene vi tidligere forventet. Som en konsekvens reduserer vi vårt multippelbaserte kursmål", skriver Nordea.
ABG Sundal Collier gjentar kjøpsanbefaling og kursmål på 19 kroner.
Redigert 15.07.2024 kl 08:56
Du må logge inn for å svare
rischioso
15.07.2024 kl 09:00
3470
Selskapet virker å ha NULL - 0 kostnadskontroll når de først guider 2,5 - 3,2 milliarder for så og redusere det til 2,1 - 2,6 milliarder - mao, hele 35% slingringsmonn mellom høyeste og laveste også lurer man på hvorfor aksjen fikk juling...;)
Så for å pynte litt på dette så ble det meldt om noen mindre støttekjøp toppet med uttalelsen fra Karlsen om at han hadde nylig sett "litt" oppsving i billettsalget, MEN det skal mer til enn noen mindre støttekjøp og litt oppsving i billettsalget for å få skuta på rett kjøl - ikke bare litt...;)
Teknisk så ser det heller ikke bra ut....
Så for å pynte litt på dette så ble det meldt om noen mindre støttekjøp toppet med uttalelsen fra Karlsen om at han hadde nylig sett "litt" oppsving i billettsalget, MEN det skal mer til enn noen mindre støttekjøp og litt oppsving i billettsalget for å få skuta på rett kjøl - ikke bare litt...;)
Teknisk så ser det heller ikke bra ut....
NASLover
15.07.2024 kl 09:02
3497
Carnegie nedjusterer sitt kursmål til 10,9 kroner, fra tidligere 10,2 kroner,, hvordan er denne en nedjustering? Klarer jeg ikke å forstå 🤔
ABG Sundal Collier gjentar kjøpsanbefaling og kursmål på 19 kroner.
ABG Sundal Collier gjentar kjøpsanbefaling og kursmål på 19 kroner.
Redigert 15.07.2024 kl 09:09
Du må logge inn for å svare
Ransen
15.07.2024 kl 09:23
3402
Stort sprik i kursmålene, men ikke uventet da dem ikke har peiling. Det fikk vi bekreftet i consencus før helgen. Selv om de bommet med 80% så justerer de ned kursmål, selvsagt for å kjøpe billig.
Både teknisk og fundamentalt peker opp nå... Slik er de bare.
NAS er i en helt annen posisjon enn sine europeiske venner, nemlig godt inne i det nordiske markedet som alle de andre ønsker en del av, men får det ikke til.
Dette ender opp i en budkrig...
Både teknisk og fundamentalt peker opp nå... Slik er de bare.
NAS er i en helt annen posisjon enn sine europeiske venner, nemlig godt inne i det nordiske markedet som alle de andre ønsker en del av, men får det ikke til.
Dette ender opp i en budkrig...
Gordon Ekko
15.07.2024 kl 09:49
3314
Imponert over at kostnadskontrollen til NAS.
Resultatet som var over 100% bedre enn konsensus estimatene fra meglerhusene.
Drevet av lavere kostnader bla.
De som ikke ser dette har neppe ledet et firma med over 3 ansatte.
Hittil i år er resultatet ca. 25 mill bedre enn i fjor og de estimerer fortsatt et betydelig bedre resultat for hele året enn i fjor, som inkluderer økte pilotlønninger. Gratulerer til aksjonærene med dette.
John Fredriksen fortsetter å kjøpe og har nått 14% .
NAS GEVERAN TRADING COMPANY LT 652.724 134.563.236 14,0
Resultatet som var over 100% bedre enn konsensus estimatene fra meglerhusene.
Drevet av lavere kostnader bla.
De som ikke ser dette har neppe ledet et firma med over 3 ansatte.
Hittil i år er resultatet ca. 25 mill bedre enn i fjor og de estimerer fortsatt et betydelig bedre resultat for hele året enn i fjor, som inkluderer økte pilotlønninger. Gratulerer til aksjonærene med dette.
John Fredriksen fortsetter å kjøpe og har nått 14% .
NAS GEVERAN TRADING COMPANY LT 652.724 134.563.236 14,0
Redigert 15.07.2024 kl 09:49
Du må logge inn for å svare
rischioso
15.07.2024 kl 09:49
3315
Ikke overraskende så er det tyngdekraften som dominerer og knappe 20øre unna 10-kroningen altså 10-tallet - ser vi det igjen allerede i dag eller må vi vente litt til...?...;)
bassebasse
15.07.2024 kl 11:23
3091
Lover godt... Mange kjenner penger på ballkansk analyser.... Dem treffer ikke..... Fly selskaper kjenner ikke penger som olje eller shipping....
Zaih
15.07.2024 kl 12:20
2993
Tyngdekraften forsvant og vi er nærmere 12 kroneren enn den 10 kroningen din ;-)
Klabbeføre
15.07.2024 kl 12:40
2948
Riskokern står vel igjen på perrongen som vanlig, blir nok gnål om 10kroningen her frem til oktober
SomSa
15.07.2024 kl 12:50
2919
Geir Karlsen kostet totalt 9.339 mil og hele ledelsen 44.642 mil i 2023, mens i 2022 kostet Geir Karlsen. 6,469 mil og hele ledelsen 31,138 mil for aksjonærene. Når CEO (kostnadsøkning på ca. 44%) og ledelsen grafser i seg overskuddet kan man forvente at fotsoldatene i Norwegian vil kreve sin andel av overskuddet. Hvor mye skal Geir Karlsen koste for aksjonærene i 2024?
https://www.norwegian.no/globalassets/ip/documents/about-us/company/investor-relations/annual-general-meeting/2024/norwegian-annual-report-2023.pdf
https://www.norwegian.no/globalassets/ip/documents/about-us/company/investor-relations/reports-and-presentations/annual-reports/norwegian-annual-report-2022.pdf
Redigert 15.07.2024 kl 12:50
Du må logge inn for å svare
Ransen
15.07.2024 kl 12:59
2890
Lønna til sjefen er en styresak. Tenker at den er vel fortjent da Norwegian faktisk tjener penger- mye penger. Dette setter aksjonærene og styret pris på.
SAS sjefen har 17,7 millioner i lønn, men SAS har ikke tjent en eneste krone under hans ledelse. Her har aksjonærene tapt alt.
SAS sjefen har 17,7 millioner i lønn, men SAS har ikke tjent en eneste krone under hans ledelse. Her har aksjonærene tapt alt.
Gordon Ekko
15.07.2024 kl 13:43
2766
Hei Somsa,
Håper du oppnådde lønnsøkning i fjor og at noen unner deg det.
Geir Karlsen unner jeg virkelig en god bonus på toppen av lønn for resultatet i 2023 som var fantastisk og det desidert beste i NAS sin historie.
Om du ikke har hatt bonuslønn tidligere så går det gjerne en del til hele ledergruppen og økt utbetaling er som regel en del av en bonusordning som de fleste aksjonærer støtter.
Tror vi fleste ser på lønn til alle som belønning og ikke bare en kostnad, eller ville du helst bli satt ned i lønn......
Håper som sagt du ser denne sammenhengene og en gang i livet oppnår bonuslønn og mener du er fortjent til det.
Lykke til med å se sammenhenger i næringslivet og unna andre å lykkes!
Håper du oppnådde lønnsøkning i fjor og at noen unner deg det.
Geir Karlsen unner jeg virkelig en god bonus på toppen av lønn for resultatet i 2023 som var fantastisk og det desidert beste i NAS sin historie.
Om du ikke har hatt bonuslønn tidligere så går det gjerne en del til hele ledergruppen og økt utbetaling er som regel en del av en bonusordning som de fleste aksjonærer støtter.
Tror vi fleste ser på lønn til alle som belønning og ikke bare en kostnad, eller ville du helst bli satt ned i lønn......
Håper som sagt du ser denne sammenhengene og en gang i livet oppnår bonuslønn og mener du er fortjent til det.
Lykke til med å se sammenhenger i næringslivet og unna andre å lykkes!
Redigert 15.07.2024 kl 13:48
Du må logge inn for å svare
SomSa
15.07.2024 kl 14:01
2697
Styret velges av aksjonærene og når styret (eller aksjonærene/eierne) ikke bryr seg om kostnadsøkning kan man heller ikke forvente at ansatte vil bry seg om det. Ansatte i Norwegian snakker om deres lønnsøkning i forhold til ledelsen. Tror dere at det blir høy arbeidsmoral blant ansatte eller mye sykemelding?
Jeg handlet mye Pharma aksjer og CEO i Nykode og PHO koster over 10 mil hvert år takket være styret. Dette er bare galskap når Nykode selger ikke noe og PHO taper år etter år.
Jeg er spent på kostnadsøkningen til Geir når 2024 rapporten legges fram neste år.