NAS er alt for billig nå, Mener ABG analytiker
Endelig en fornuftig kar som sier at aksjen er alt for billig
STREIKEFARE OG FRYKT FOR KOSTNADSGALOPP HAR SENDT NORWEGIAN KRAFTIG NED PÅ BØRS. ABG SUNDAL COLLIER-ANALYTIKER PETTER NYSTRØM MENER AKSJEN ER FOR BILLIG.
«Forventningene har kommet kraftig ned i det siste i likhet med resten av sektoren. På våre oppdaterte estimater handler Norwegian på 6,3 ganger inntjeningen på 2024-estimatene, som er for lavt,» skriver Petter Nystrøm i analysen i forkant av tallene for andre kvartal.
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/06/21/8145423/petter-nystrom-mener-flyaksje-er-for-billig
STREIKEFARE OG FRYKT FOR KOSTNADSGALOPP HAR SENDT NORWEGIAN KRAFTIG NED PÅ BØRS. ABG SUNDAL COLLIER-ANALYTIKER PETTER NYSTRØM MENER AKSJEN ER FOR BILLIG.
«Forventningene har kommet kraftig ned i det siste i likhet med resten av sektoren. På våre oppdaterte estimater handler Norwegian på 6,3 ganger inntjeningen på 2024-estimatene, som er for lavt,» skriver Petter Nystrøm i analysen i forkant av tallene for andre kvartal.
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/06/21/8145423/petter-nystrom-mener-flyaksje-er-for-billig
Redigert 26.06.2024 kl 22:52
Du må logge inn for å svare
upsidedown
16.07.2024 kl 08:17
2018
Nei Geveran har ikke folk i styret nå. Hva de ønsker på sikt vet jeg ikke. De hadde over 15 prosent tidligere så de har vært største aksjonær etter refinansieringen.
Ransen
16.07.2024 kl 08:15
2020
Fredriksen ser muligheter. Mye tyder på at småsparerne velger å overse alle fundamentale og tekniske analyser og selger i bøtter og spann til de store aksjonærene. Attpåtil for 60-80% under de beste nedjusterte kursmålene.
Fredriksen plukker penger på gata , rett og slett.
Fredriksen plukker penger på gata , rett og slett.
upsidedown
16.07.2024 kl 08:12
2022
Er vel litt komplisert med Stordalen som er inne i et flyselskap som sliter med å holde seg i lufta og tilsynelatende trenger påfyll av penger. Med den flyparken de har er de heller ikke aktuell for NAS slik jeg ser det.
HT2
16.07.2024 kl 08:10
2021
upsidedown skrev Var ikke vi to i Aker Solutions samtidig for noen år siden?
Har Fredriksen allerede folk i Norwegian styret eller er han misfornøyd med styringen og ønsker å få folk i styreposisjon? Er det intensjonen bak de siste dagenes aksjekjøp?
NASLover
16.07.2024 kl 08:09
2010
Det kommer jo offisiell melding i DNB hvertfall hver gang han handler under BØRS: OVERSIKT OVER AKSJONÆRENDRINGER BLANT UTVALGTE INVESTORER
Har samlet alt i et innlegg, her er oversikten hva JF har handlet så lang siden kursen gikk ned
1. 4.1 millioner allerede børsmeldt
2. 70k. allerede børsmeldt
3. 692k allerede børsmeldt
4. 652k børsmeldt
5. 1.25 millioner, melding kom i dag
Totalt . Over 6.75 millioner aksjer og sannsynligvis COUNTING
Har samlet alt i et innlegg, her er oversikten hva JF har handlet så lang siden kursen gikk ned
1. 4.1 millioner allerede børsmeldt
2. 70k. allerede børsmeldt
3. 692k allerede børsmeldt
4. 652k børsmeldt
5. 1.25 millioner, melding kom i dag
Totalt . Over 6.75 millioner aksjer og sannsynligvis COUNTING
Redigert 16.07.2024 kl 08:12
Du må logge inn for å svare
Ransen
16.07.2024 kl 08:01
2032
Dette er ikke nødvendigvis dårlig nytt for aksjonærene. Slik jeg ser det så ser Sundt potensiale i Norwegian og ønsker å sitte i selskapet til en utbytteposisjon. Alternativt kunne dem ha solgt seg helt ut og høstet en grei gevinst.
I forhold til Strawberryavtalen så har Norwegian ikke valg å bokføre de 800 mill som opprinnelig, og tar derfor ned risikoen betraktelig. Avtalen innebærer at Stordalen driver med sitt og Norwegian med sitt, men det er et felles loyalitetprogram i mellom dem som gir kundefordeler. Det er også planlagt en bank -og kredittavtale i programmet som innebærer at folk får kortsiktig bedre råd og kan kjøpe dyrere reiser og hotell. Det er bare slik vi er skrudd sammen på godt og vondt.
I forhold til Strawberryavtalen så har Norwegian ikke valg å bokføre de 800 mill som opprinnelig, og tar derfor ned risikoen betraktelig. Avtalen innebærer at Stordalen driver med sitt og Norwegian med sitt, men det er et felles loyalitetprogram i mellom dem som gir kundefordeler. Det er også planlagt en bank -og kredittavtale i programmet som innebærer at folk får kortsiktig bedre råd og kan kjøpe dyrere reiser og hotell. Det er bare slik vi er skrudd sammen på godt og vondt.
upsidedown
16.07.2024 kl 08:01
1993
Det går an å vri på alt!
Sundt fikk ikke avtalen noe som innebærer at styret og ledelsen har sett reint forretningsmessig på tilbudene.
Kanskje Petter er misfornøyd med dealen på egne vegne, men styret står ansvarlig ovenfor aksjonærene i NAS også Sundt.
Sundt fikk ikke avtalen noe som innebærer at styret og ledelsen har sett reint forretningsmessig på tilbudene.
Kanskje Petter er misfornøyd med dealen på egne vegne, men styret står ansvarlig ovenfor aksjonærene i NAS også Sundt.
R1234
16.07.2024 kl 07:29
2073
Veldig ening her Upsidedown. Om en idag velger å se long på NAS, i hovedsak frem til 2026, da utbyttene blir betalt ut, skal dette være ett veldig ok bett på en aksje med pr idag god inntjening. ja, mye risiko, men det er det og i mange small cap på børsen.
Jeg har valgt det samme, jeg sitter nå på u kant 200 000 aksjer i NAS, slik jeg ser det vil utbytte i 2026 være en plass på 2,5kr+ evt verdijustert gevinst der de står låst.
2,5kr aksjen på en kursinngang på 11kr? Kurs er i alle fall ikke 11kr i 2026 når obligasjons lånet betales tilbake.
Har gjort en del penger på børs, 90% av det har vært tjent på selskaper over tid, det er viktig å ha med seg:)
Jeg har valgt det samme, jeg sitter nå på u kant 200 000 aksjer i NAS, slik jeg ser det vil utbytte i 2026 være en plass på 2,5kr+ evt verdijustert gevinst der de står låst.
2,5kr aksjen på en kursinngang på 11kr? Kurs er i alle fall ikke 11kr i 2026 når obligasjons lånet betales tilbake.
Har gjort en del penger på børs, 90% av det har vært tjent på selskaper over tid, det er viktig å ha med seg:)
Realisten2
16.07.2024 kl 07:24
2093
Fra DN "Petter Stordalen anklager Norwegian-eier for å motarbeide avtale: – Store habilitetskonflikter".
Tenk hva Norwegian kunne fått til om de bare konsentrerte seg om å drive et godt flyselskap...
Tenk hva Norwegian kunne fått til om de bare konsentrerte seg om å drive et godt flyselskap...
upsidedown
16.07.2024 kl 01:02
2315
Slettet bruker skrev Hvor henter du denne informasjonen fra?
Jeg gav ham den informasjonen basert på offentlig oppdatert liste over nye kjøp sist torsdag. Det kommer ingen offisiell melding før Geveran passerer 15 prosent om de ønsker å kjøpe videre…
upsidedown
16.07.2024 kl 00:43
2355
Kreativt nick😎
Det finnes en enkel metode å vurdere kvalitet på nick. Sjekk historikk og se hvordan aksjer har utviklet seg etter at de har kjøpt eller oppfordret til salg. Det er mye rart på HO, men det er også flinke folk her. Blant annet var tre nick på denne tråden nærmere resultatet på Q2 enn samtlige proffe analytikere. En hadde nesten innertier!
Det finnes en enkel metode å vurdere kvalitet på nick. Sjekk historikk og se hvordan aksjer har utviklet seg etter at de har kjøpt eller oppfordret til salg. Det er mye rart på HO, men det er også flinke folk her. Blant annet var tre nick på denne tråden nærmere resultatet på Q2 enn samtlige proffe analytikere. En hadde nesten innertier!
Redigert 16.07.2024 kl 00:50
Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2024 kl 00:38
2354
https://www.finansavisen.no/finans/2024/07/15/8151662/finnes-ingen-badevakter-i-aksjemarkedet
– Om du skal investere i mindre selskaper, ikke kast bort tiden på børsforum. Altfor mange prøver å hausse opp egne aksjer for å drive opp kursen. Alle som er på forumet er i samme båt, der de prøver å lure hverandre. Det har mer til felles med kortspill hvor du ikke skal sitte igjen med svarteper. Det er som internett generelt, du ser ikke forskjell på fakta og fantasi. Man bør holde seg langt unna slike steder, det er helt verdiløst. Det finnes ingen badevakter i aksjemarkedet som passer på deg.
- --
Kunne tilføyd baisse.
---
Mye idiothaussing og -baissing. Her og på Shareville.
– Om du skal investere i mindre selskaper, ikke kast bort tiden på børsforum. Altfor mange prøver å hausse opp egne aksjer for å drive opp kursen. Alle som er på forumet er i samme båt, der de prøver å lure hverandre. Det har mer til felles med kortspill hvor du ikke skal sitte igjen med svarteper. Det er som internett generelt, du ser ikke forskjell på fakta og fantasi. Man bør holde seg langt unna slike steder, det er helt verdiløst. Det finnes ingen badevakter i aksjemarkedet som passer på deg.
- --
Kunne tilføyd baisse.
---
Mye idiothaussing og -baissing. Her og på Shareville.
Redigert 16.07.2024 kl 00:39
Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2024 kl 00:35
2322
Veldig raust av deg å overlate til hver enkelt når de vil selge. Da bør du være like raus når det gjelder når de bør kjøpe.
upsidedown
16.07.2024 kl 00:30
2317
For det første er jeg ikke euforisk. Jeg diskuterer en mulig god inngang per dags dato med folk som skriver de er langsiktig i all hovedsak. Og akkurat nå mener jeg NAS er et bra bett, bedre enn det var i mai da jeg begynte å følge med.
At du vil stå utenfor er helt greit, men hvorfor repetere flere ganger per dag og med linker som ligger så langt ut på siden at det får komiske Ali til å fremstå seriøs. Det er trolig av mer interesse for de som leser disse trådene.
God kveld
At du vil stå utenfor er helt greit, men hvorfor repetere flere ganger per dag og med linker som ligger så langt ut på siden at det får komiske Ali til å fremstå seriøs. Det er trolig av mer interesse for de som leser disse trådene.
God kveld
Fjellbris
16.07.2024 kl 00:26
2304
Har du link, på forhånd takk👍 Om dette stemmer og Fredriksen fortsetter å laste såpass tungt så sier det alt om hva han forventer av Q3, for ikke å snakke om utbyttene fom 2026.
Det er meg
16.07.2024 kl 00:18
2316
Fredriksen kjøpte 1 250 000 nye aksjer i dag i NAS
Han handler med begge hendene for tiden.
Han handler med begge hendene for tiden.
upsidedown
16.07.2024 kl 00:17
2315
Sorry!
Store problemer i Lufthansa er ikke relevant for NAS per nå. De har ingen samarbeidsavtaler, så dårlig nytt for Lufthansa er godt nytt for NAS. Og det verste er at Lufthansa ikke er en quickfix. Blir litt som Deutche Bank…
Store problemer i Lufthansa er ikke relevant for NAS per nå. De har ingen samarbeidsavtaler, så dårlig nytt for Lufthansa er godt nytt for NAS. Og det verste er at Lufthansa ikke er en quickfix. Blir litt som Deutche Bank…
rischioso
16.07.2024 kl 00:10
2308
Du glemmer jo noe helt vesentlig her og igjen så virker det å være helt misforstått. Det handler ikke om kursnivå, men om hendelser for caset er ikke statisk så om de dårlige nyhetene fortsetter så vil naturligvis også skepsisen fortsette, men om det skjer triggende ting på veien så vil naturligvis skepsisen avta tilsvarende ikke ulikt analytikere som følger caset og justerer kursmål forløpende alt etter hva som faktisk skjer - altså det er helt misforstått å tro at feks jeg er negativ fordi jeg er ute - jeg er ute fordi jeg er skeptisk til nedjustert guiding, nedjusterte kursmål, lavere etterspørsel, mindre marginer gjennom rimeligere billetter, høy oljepris vs lav hedging og ikke minst at selskapet må fortsette å bruke gamle drivstoffslukende fly i påvente av nye og mer drivstoffgjerrige fly grunnet en betydelig forsinkelse fra Boeing - en forsinkelse som er meldt å vare i hele 11-13mdr, kanskje lengre og da snakker vi om en betydelig risk i 4-5 kvartaler fremover når det kommer til drivstoffet som er den desidert største utgiftsposten og topper vi det med en tilhørende valutarisk hvor det ikke finnes hedging overhodet og at markedet allerede nå begynner å prise inn lavsesong - ja, da kan dessverre ikke dele euforien din - slik er det bare og det er helt innafor enten du liker det eller ei....;)
Redigert 16.07.2024 kl 00:15
Du må logge inn for å svare
upsidedown
16.07.2024 kl 00:06
2304
Nei jeg gleder meg ikke over andres elendighet. Du har full mulighet til å sjekke historikk på nick og du vil finne ut hvilken selskap jeg har vært negativ til og hvor jeg har kjøpt. Jeg er åpen om når jeg kjøper og så overlater jeg til hver enkelt å beslutte når de vil selge.
God kveld!
God kveld!
rischioso
15.07.2024 kl 23:57
2289
Skjønner ikke helt hvorfor du skal bli så personlig. De fleste klarer å diskutere caset og kun det, men i mangel av argumenter så har slik oppførsel en lei tendens til å dukke opp i form av et litt misforstått forsvar - jeg velger å tro at du kan bedre om du vil, men det er du og kun du som kan gjøre noe med det...;)
YNWA250505
15.07.2024 kl 23:47
2303
Sannheten er at du gleder deg over andres elendighet som feks Quantafuel. Dette trekker du frem hele tiden. En gang til blir det admin på deg også. Ren sjikane er ikke lov. Eller gjelder ikke forumregler for en som ser verden oppned?
upsidedown
15.07.2024 kl 23:36
2317
Ja, men det er sannheten.
Det er ikke spekulasjon..kan vi enes om det?
Så også at du drev narr med nick som også er brudd på reglene.
Det er ikke spekulasjon..kan vi enes om det?
Så også at du drev narr med nick som også er brudd på reglene.
YNWA250505
15.07.2024 kl 23:29
2306
OK, sorry for den. Så den på E24 i dag og tenkte den var ny. Brudd på retningslinjene? Se deg selv i speilet du. Kommer drassende med Quantafuel som er et 2-3 år gammelt og du gjentar dette i daglige innlegg her inne.
upsidedown
15.07.2024 kl 23:28
2294
Det triste er at ti småinvestorer som når opp på lista fikk skjelven og tok mulig tap, når alt tyder på at bunnen er nær.
Jeg har lagret alle innleggene til et par tre nick her inne og hvis de dukker opp som haussere uten at kursen går ned på nitallet, vil samtlige bli oversendt Admin med krav om at de slettes av forumet da de bryter reglene. Det er helt greit at man ikke har tro på en aksje og skriver det. Gjør det selv ved jevne mellomrom. Men for meg holder det å skrive det en gang, hvis ikke noe nytt kommer opp.
Jeg har lagret alle innleggene til et par tre nick her inne og hvis de dukker opp som haussere uten at kursen går ned på nitallet, vil samtlige bli oversendt Admin med krav om at de slettes av forumet da de bryter reglene. Det er helt greit at man ikke har tro på en aksje og skriver det. Gjør det selv ved jevne mellomrom. Men for meg holder det å skrive det en gang, hvis ikke noe nytt kommer opp.
Redigert 15.07.2024 kl 23:29
Du må logge inn for å svare
YNWA250505
15.07.2024 kl 23:23
1551
Sa ikke du var idiotisk, men spørsmålet. Men du er sikkert ny på børsen og vet ikke hvordan dette med utbytter fungerer så sorry for den. Tror ikke jeg skulle hatt problemer med å snakke til deg face to face. Du er jo bare en snill stor blå figur. Barndomshelt. Takker for lykkeønsker
NASLover
15.07.2024 kl 23:13
1541
Så med den siste kjøp ser JF kjøp så langt slik ut, er et bud på vei????
1. 4.1 millioner allerede børsmeldt
2. 70k. allerede børsmeldt
3. 692k allerede børsmeldt
4. 652k børsmeldt
5. 1.25 millioner, melding kommer i morgen
Totalt . Over 6.75 millioner aksjer og sannsynligvis COUNTING
1. 4.1 millioner allerede børsmeldt
2. 70k. allerede børsmeldt
3. 692k allerede børsmeldt
4. 652k børsmeldt
5. 1.25 millioner, melding kommer i morgen
Totalt . Over 6.75 millioner aksjer og sannsynligvis COUNTING
Redigert 15.07.2024 kl 23:19
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
15.07.2024 kl 22:59
1557
Hvorfor denne skulle ned i 10-11, er svært forunderlig og gjenspeiler ikke fakta
Strategi
15.07.2024 kl 22:50
1561
Det er ikke så mange selskaper på OSE med så sterk forutsigbarhet som Norwegian Group.
De fleste som følger denne nøye, vet dette.
Det gjelder også analytikerne som kommer til å flytte kursmålene sterkt opp gjennom høst sesongen innen den tid vil kursen stige opp mot gjennomsnittlige kursmål rundt 15-16, fot nye kursmål tar den videre mot kurser over 20.
Det er min spådom basert på min realisme.
Alt kan selvfølgelig gå betydelig raskere ved et bud.
De fleste som følger denne nøye, vet dette.
Det gjelder også analytikerne som kommer til å flytte kursmålene sterkt opp gjennom høst sesongen innen den tid vil kursen stige opp mot gjennomsnittlige kursmål rundt 15-16, fot nye kursmål tar den videre mot kurser over 20.
Det er min spådom basert på min realisme.
Alt kan selvfølgelig gå betydelig raskere ved et bud.
Redigert 15.07.2024 kl 22:52
Du må logge inn for å svare
upsidedown
15.07.2024 kl 22:34
1613
Så frem til kveldens eneste innlegg basert på 100 prosent facts
3. GEVERAN TRADING COMPANY LTD
+1 250 000
↑ 0,1297%
135 813 236
14,09%
Det er en aktør fra USA jeg følger tett når jeg jobber med inngang i en aksje og det er The Bank of New York Mellon. Så langt har det vært lønnsomt å følge dem i stedet for tilfeldige nick på HO...
De har gått fra store nettoselgere til å bli betydelige nettokjøpere i det siste og sist torsdag kjøpte de mest av alle på flere kontoer. Skal regne sammen pluss og minus og komme tilbake senere med tallet. Gjennom alle kjøp og salg ble det 1,46 netto i banken for dem
Her er de to som toppet lista på nedgraderingen til 10,20
1. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV
+2 177 760
↑ 0,2259%
2 222 460
0,23%
2. J.P. MORGAN SE
+2 098 417
↑ 0,2177%
2 098 417
0,22%
3. GEVERAN TRADING COMPANY LTD
+1 250 000
↑ 0,1297%
135 813 236
14,09%
Det er en aktør fra USA jeg følger tett når jeg jobber med inngang i en aksje og det er The Bank of New York Mellon. Så langt har det vært lønnsomt å følge dem i stedet for tilfeldige nick på HO...
De har gått fra store nettoselgere til å bli betydelige nettokjøpere i det siste og sist torsdag kjøpte de mest av alle på flere kontoer. Skal regne sammen pluss og minus og komme tilbake senere med tallet. Gjennom alle kjøp og salg ble det 1,46 netto i banken for dem
Her er de to som toppet lista på nedgraderingen til 10,20
1. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV
+2 177 760
↑ 0,2259%
2 222 460
0,23%
2. J.P. MORGAN SE
+2 098 417
↑ 0,2177%
2 098 417
0,22%
Redigert 15.07.2024 kl 23:41
Du må logge inn for å svare
upsidedown
15.07.2024 kl 21:17
1807
At du har skaffet deg så mange uvenner på HO kan bare henge sammen med at noen har fulgt dine råd og tapt penger. Hadde de tjent penger hadde du fått en liten medalje…ikke sant?
De som forer deg med nyheter må ha sovet i timen sammen med deg..
https://www.bbc.com/news/world-europe-68526298
Og dessverre er det mer i pipelinen for Lufthansa. De har en stor flåte av Airbus som trenger renoveringer av motorer snart.
Norwegian har økt sin tilstedeværelse i Tyskland, sikkert bare et tilfeldig innfall av Karlsen…
De som forer deg med nyheter må ha sovet i timen sammen med deg..
https://www.bbc.com/news/world-europe-68526298
Og dessverre er det mer i pipelinen for Lufthansa. De har en stor flåte av Airbus som trenger renoveringer av motorer snart.
Norwegian har økt sin tilstedeværelse i Tyskland, sikkert bare et tilfeldig innfall av Karlsen…
Redigert 15.07.2024 kl 22:31
Du må logge inn for å svare
rischioso
15.07.2024 kl 20:54
1874
For de fleste så er ikke dagens nyheter gamle, men i fornektelses boblen så kan det nok være det...;)
upsidedown
15.07.2024 kl 20:30
1950
Det var andre gangen gamle nyheter dras opp og den andre kom fra kompisen din i Qfuel. Merkelige sammentreff, ikke sant?
Redigert 15.07.2024 kl 20:40
Du må logge inn for å svare
upsidedown
15.07.2024 kl 20:28
1941
Sorry mikset med Nordea!
De kontoene DNB har inne på topp 50 har solgt lite våren 2024. Men den største fondskontoen som gikk ut i 2023, startet å laste i slutten av mai og har hittil fortsatt gjennom nedgraderingene. Ser ut som DNB posisjonerer seg får å bli en større eier i NAS på sikt.
Unntaket er kontoen som økte raskt i juni og som lånte ut ca 7 millioner til short over to dager i forbindelse med nedgraderingen til 17.
DNB vil sannsynligvis bli en av de første som kommer med oppgradering igjen, hvis kjøpsiveren dabber av…
De kontoene DNB har inne på topp 50 har solgt lite våren 2024. Men den største fondskontoen som gikk ut i 2023, startet å laste i slutten av mai og har hittil fortsatt gjennom nedgraderingene. Ser ut som DNB posisjonerer seg får å bli en større eier i NAS på sikt.
Unntaket er kontoen som økte raskt i juni og som lånte ut ca 7 millioner til short over to dager i forbindelse med nedgraderingen til 17.
DNB vil sannsynligvis bli en av de første som kommer med oppgradering igjen, hvis kjøpsiveren dabber av…
Redigert 15.07.2024 kl 21:08
Du må logge inn for å svare
rischioso
15.07.2024 kl 20:27
1944
Flybransjen får juling over hele linja etter nedjusteringer av guiding og etterfølgende nedjusteringer av kursmål hvor NAS ikke er noe unntak - mao, det vil bli verre før det kan bli bedre og forstår man det så klarer man også å tjene penger på slike sykliske case - mao, long is a no-no, i alle fall om man skal tjene penger...;)
https://www.finansavisen.no/transport/2024/07/15/8155079/knallhard-salgsanbefaling-til-lufthansa
https://www.finansavisen.no/transport/2024/07/15/8155079/knallhard-salgsanbefaling-til-lufthansa
Ransen
15.07.2024 kl 20:01
2002
Dette sa DNB i April rett etter trafikktallene for Q1-24:
Kursen er ned rundt 7 % de siste to dagene og endte i går på NOK 16.82 pr. aksje.
Selskapet har allerede offentliggjort trafikktallene for Q1 og neste oppdatering vil nå i utgangspunktet bli kvartalsrapporten som kommer 25. april. I januar ble transaksjonene knyttet til oppkjøpet av Widerøe gjennomført og etter å ha inkludert nyervervelsen i våre estimater venter vi en omsetning for kvartalet på NOK 6.1 mrd. med en EBITDA på NOK 561 mill. De tilsvarende konsensusforventningene ligger på henholdsvis 4.6 mrd. og NOK 283 mill. I tillegg til at konsensus ser ut til å ha lagt høyere drivstoffkostnader til grunn i kvartalet er utfordringen i denne forbindelse ikke minst også at Widerøe på nåværende tidspunkt i varierende grad ser ut til å ha blitt inkludert i konsensusforventningene. Basert på våre estimater for 2024 reflekterer imidlertid gårsdagens sluttkurs en P/E på 7.2x for 2024. Etter å ha inkludert Widerøe vil en historisk gjennomsnittlige 12-måneders P/E på 10x implisere enn verdsettelse på NOK 23 pr. aksje.
Vi har en kjøpsanbefaling på Norwegian med et kursmål på NOK 23 pr. aksje.
Kursen er ned rundt 7 % de siste to dagene og endte i går på NOK 16.82 pr. aksje.
Selskapet har allerede offentliggjort trafikktallene for Q1 og neste oppdatering vil nå i utgangspunktet bli kvartalsrapporten som kommer 25. april. I januar ble transaksjonene knyttet til oppkjøpet av Widerøe gjennomført og etter å ha inkludert nyervervelsen i våre estimater venter vi en omsetning for kvartalet på NOK 6.1 mrd. med en EBITDA på NOK 561 mill. De tilsvarende konsensusforventningene ligger på henholdsvis 4.6 mrd. og NOK 283 mill. I tillegg til at konsensus ser ut til å ha lagt høyere drivstoffkostnader til grunn i kvartalet er utfordringen i denne forbindelse ikke minst også at Widerøe på nåværende tidspunkt i varierende grad ser ut til å ha blitt inkludert i konsensusforventningene. Basert på våre estimater for 2024 reflekterer imidlertid gårsdagens sluttkurs en P/E på 7.2x for 2024. Etter å ha inkludert Widerøe vil en historisk gjennomsnittlige 12-måneders P/E på 10x implisere enn verdsettelse på NOK 23 pr. aksje.
Vi har en kjøpsanbefaling på Norwegian med et kursmål på NOK 23 pr. aksje.
upsidedown
15.07.2024 kl 19:27
2087
Det er helt normalt at de som først havner i trøbbel er de som tjener mest på andres problemer i etterkant. Så Norwegian var «heldig» de sto først i køen på grunn av overdrevet vekst inn mot 2020.
Fløy bare en gang langdistanse med Norwegian. Da betalte vi 5500 t/r per billett fra Alicante, via London til Boston. Og nå koster det over 4000 for å fly «melkeruta» Oslo - Alicante for en uke i slutten av september.
Fløy bare en gang langdistanse med Norwegian. Da betalte vi 5500 t/r per billett fra Alicante, via London til Boston. Og nå koster det over 4000 for å fly «melkeruta» Oslo - Alicante for en uke i slutten av september.
Redigert 15.07.2024 kl 19:50
Du må logge inn for å svare