NAS er alt for billig nå, Mener ABG analytiker

NASLover
NAS 21.06.2024 kl 21:24 130659

Endelig en fornuftig kar som sier at aksjen er alt for billig

STREIKEFARE OG FRYKT FOR KOSTNADSGALOPP HAR SENDT NORWEGIAN KRAFTIG NED PÅ BØRS. ABG SUNDAL COLLIER-ANALYTIKER PETTER NYSTRØM MENER AKSJEN ER FOR BILLIG.

«Forventningene har kommet kraftig ned i det siste i likhet med resten av sektoren. På våre oppdaterte estimater handler Norwegian på 6,3 ganger inntjeningen på 2024-estimatene, som er for lavt,» skriver Petter Nystrøm i analysen i forkant av tallene for andre kvartal.

https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/06/21/8145423/petter-nystrom-mener-flyaksje-er-for-billig
Redigert 26.06.2024 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 21:08 706

Best i europa. Jerngrep i norden. 11,5 milliarder på bok. Resultat på 3 milliarder Sikkert ingen som er interessert. Bare SAS med 70 milliarder i gjeld som er interessant…
upsidedown
I går kl 21:47 642

Du tok feil, god kostnadskontroll førte til et bedre resultat og det inklusiv etterbetaling av pilotenes krav fra 1. januar 2024.

Så den delen av din advarsel er direkte feil. Du kan jo oppdatere hvis du bruker klipp og lim så du slipper å gjenta det som er kontrollerbart.

Ryanair hadde 10 prosent økning i sine utgifter og kom mye verre ut enn NAS. Sjefen i Ryanair pekte ikke finger mot noen spesielle for å forklare kostnadsøkningen, men mulig de også har hatt lønnsøkninger.
Redigert i går kl 21:48 Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 22:43 570

Noen som kaster stein i glasshus her når karlsen og øygaard kritiseres for kostnadskontroll.
Ikke gjør det. Disse to herrer har i all tid snudd selskaper fra milliardunderskudd til milliard overskudd
Fjellbris
I går kl 23:02 547

Enig i alt du / dere skriver til stepping.
Dette han skrev henger heller ikke på greip:
«Skrev at selskapet ikke har kultur for å tjene penger for eierne , den gikk rett inn (ref piloter og resterende ansatte)».
Ref. 11,5 miliarder nå i overskudd, forventet overskudd i år godt over 2 miliarder, samt pt satt av 800 mill (som vil bli mer) som skal utbetales i utbytte fom senest 2026. Og hvem får utbytte om ikke det er eierne/aksjonærene.
upsidedown
I går kl 23:06 545

Håpløs handelsplattform. Spør alle som ble med tidligere WRL over da de strøk aksjen på OB. Har ikke sjekket i senere tid, men det ble ingen umiddelbar suksess.
upsidedown
I går kl 23:58 462

Stepping har ingenting med Frodon å gjøre. Dette er en avsporing!
Strategi
I dag kl 11:17 165

En skikkelige Joker fremover vil bli Widerøe og Widerøe Ground Handling.
Det er skikkelig trøkk og veldig mye "Utsolgt" på rutene som igjen gir svært høye priser.
https://www.wideroe.no/

Ellers:
Iberia og Widerøe kunngjør nytt partnerskap for å utvide flyruter mellom Spania og Norge
frequentflyer.no
by
FREQUENTFLYER.NO
@frequentflyer.no
7. juli 2024
Dette partnerskapet tilfører 14 norske destinasjoner til deres nettverk. Iberia vil øke antall flyvninger til Oslo, operere sommerflyvninger til Bergen og introdusere en ny rute til Tromsø om vinteren.

Den spanske flyselskapet tilbyr 14 ekstra destinasjoner i Norge fra og med i dag, takket være denne avtalen. I tillegg flyr Iberia direkte til Oslo hele året, til Bergen i sommersesongen, og til Tromsø fra neste vintersesong.
https://frequentflyer.no/2024/07/07/iberia-og-wideroe-kunngjor-nytt-partnerskap-for-a-utvide-flyruter-mellom-spania-og-norge/
Her vil det tilfalle fordeler både for Norwegian og Widerøe samt for Widerøe Ground Handling.

Vi kan forvente store bidrag fremover fra Widerøe og Norwegian gjorde nok en strålene vurdering da de kjøpte Widerøe og dannet Norwegian Group.
Dette kommer aksjonærene i Norwegian Group til gode og er en solid bidragsyter på resultat siden sett i forhold til 2023.

Redigert i dag kl 11:20 Du må logge inn for å svare
Ransen
I dag kl 11:53 106

Dette er bare en annen måte å fremstille at NAS havner under IAG, men opereres som i dag med de fordeler og tilskudd som finnes i EU.
Sist så prøvde IAG å kjøpe seg inn i NAS, men fikk bare 5%.
Nå er det direkte rutesamarbeid.
Norge er i en spesiell posisjon da også vinter/ nordlys turistmen er økende slik at det må opprettholdes kapasitet gjennom det som tidligere var lavsesong. Bare sist vinter hadde Norwegian 10 flere fly i drift enn året før. NAS sitter på sloter på de fleste flyplassene slik at det er vanskelig for andre selskap å ta plass.
Hotellene i nord melder om tilnærmet fullbooket i vinter og i Tromsø er det per nå flere AirBNB senger enn hotellsenger i markedet. Derfor et gråmarket som ikke fanges opp da stappfulle fly lander i Tromsø hver dag.
Ransen
I dag kl 13:11 6

Dette er før Q2:
Nordea-analytiker Hans-Erik Jacobsen er på sin side mer optimistisk til Norwegian-aksjen. Han mener ifølge en oppdatering at Norwegian er et attraktivt veddemål på konsolideringen av europeisk luftfart, gitt det siste kursfallet i aksjen.
Både Pareto Securities og Nordea har en kjøpsanbefaling på Norwegian-aksjen, men begge har kuttet kursmålet til 16 kroner fra henholdsvis 22 og 19 kroner per aksje.