NAS er alt for billig nå, Mener ABG analytiker
Endelig en fornuftig kar som sier at aksjen er alt for billig
STREIKEFARE OG FRYKT FOR KOSTNADSGALOPP HAR SENDT NORWEGIAN KRAFTIG NED PÅ BØRS. ABG SUNDAL COLLIER-ANALYTIKER PETTER NYSTRØM MENER AKSJEN ER FOR BILLIG.
«Forventningene har kommet kraftig ned i det siste i likhet med resten av sektoren. På våre oppdaterte estimater handler Norwegian på 6,3 ganger inntjeningen på 2024-estimatene, som er for lavt,» skriver Petter Nystrøm i analysen i forkant av tallene for andre kvartal.
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/06/21/8145423/petter-nystrom-mener-flyaksje-er-for-billig
STREIKEFARE OG FRYKT FOR KOSTNADSGALOPP HAR SENDT NORWEGIAN KRAFTIG NED PÅ BØRS. ABG SUNDAL COLLIER-ANALYTIKER PETTER NYSTRØM MENER AKSJEN ER FOR BILLIG.
«Forventningene har kommet kraftig ned i det siste i likhet med resten av sektoren. På våre oppdaterte estimater handler Norwegian på 6,3 ganger inntjeningen på 2024-estimatene, som er for lavt,» skriver Petter Nystrøm i analysen i forkant av tallene for andre kvartal.
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/06/21/8145423/petter-nystrom-mener-flyaksje-er-for-billig
Redigert 26.06.2024 kl 22:52
Du må logge inn for å svare
laser
I går kl 16:32
988
Ja den synlige, nok en del aktivitet under streken - se dagens sluttauksjon.
upsidedown
I går kl 16:54
884
Forholder meg til hva Karlsen sa ved Q2 og her bruktes uttrykket EBIT.
«Konsernet venter at driftsresultatet (ebit) vil lande et sted mellom 2,1 og 2,6 milliarder kroner for 2024. Tallene er inkludert Widerøe, som Norwegian kjøpte tidligere i år.»
«Konsernet venter at driftsresultatet (ebit) vil lande et sted mellom 2,1 og 2,6 milliarder kroner for 2024. Tallene er inkludert Widerøe, som Norwegian kjøpte tidligere i år.»
Fjellbris
I går kl 17:33
777
Ikke rart noen selger dersom de tror at NAS/Karlsen guidet driftsresultat akk. 2024 2,1-2,6 milliarder og ikke EBITDA 2,1-2,6 milliarder……
Redigert i går kl 17:34
Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 17:44
749
Husk at 20% av aksjonærene sliter med å skrive sitt eget navn riktig. Hvordan skal de da forstå regnskapstekniske uttrykk.
Det er jo dette Buffet utnytter og har blitt verdens rikeste på, overføring av verdier fra utålmodige til tålmodige.
Q3 vil vise kontantbeholdning på rundt 13 milliarder hvis guidingen holder mål…
Mest sannsynlig er det en oppkjøpsprosess på gang før Q3, så det er forsåvidt ikke nøye.
Det er jo dette Buffet utnytter og har blitt verdens rikeste på, overføring av verdier fra utålmodige til tålmodige.
Q3 vil vise kontantbeholdning på rundt 13 milliarder hvis guidingen holder mål…
Mest sannsynlig er det en oppkjøpsprosess på gang før Q3, så det er forsåvidt ikke nøye.
Fjellbris
I går kl 17:56
724
Og i tillegg er 800 mill pt. satt av til utbytte fom (senest) 2026, blir sikkert mer det også etter Q3…..
Ransen
I går kl 18:06
708
Utbyttet tar IAG. Vi får en god pris for aksjene og er fornøyde.
Tenker både Fredrisken og Sundt er drittlei NAS på oslo børs, og Karlsen vil høste stordriftsfordeler fra utlandet
Tenker både Fredrisken og Sundt er drittlei NAS på oslo børs, og Karlsen vil høste stordriftsfordeler fra utlandet
Pilteri
I går kl 21:36
308
PE er jo aksjekursen delt på overskuddet. Det vil si resultat etter skatt. Der er jo dette resultatet som går til eierne enten det deles ut eller legges i sparebøssa (egenkapitalen i selskapet). 22 % skatt kan være er estimat på skattekostnaden men vanligvis er det ikke det da skatt og regnskap er adskilt. F.eks betaler ikke AS skatt på utbytte eller aksjegevinster etter fritaksmetoden. Se heller på årsresultat pr aksje del kursen på dette som gir PE.
Redigert i går kl 21:38
Du må logge inn for å svare
upsidedown
I går kl 22:34
200
Legger jeg inn 22 prosent skatt på 2,1 milliarder kommer jeg ut med P/E 6,44 i dag og det er vel det som opptar de fleste.
Pilteri får ta finjusteringer ved slutten av året😁
Forøvrig har Wizz Air en gjeldsbyrde som er skremmende lik NAS før selskapet ble reddet fra konkurs. Blir vel ikke lenge før O’Leary kommer på banen med sin fremtidsvisjon for konkurrenten, slik han gjorde med NAS i sin tid.
Pilteri får ta finjusteringer ved slutten av året😁
Forøvrig har Wizz Air en gjeldsbyrde som er skremmende lik NAS før selskapet ble reddet fra konkurs. Blir vel ikke lenge før O’Leary kommer på banen med sin fremtidsvisjon for konkurrenten, slik han gjorde med NAS i sin tid.
upsidedown
I går kl 22:48
158
Ingen hot news fra handelen sist tirsdag. Topp 50 har kjøpt litt til, men mye smått.
4. FOLKETRYGDFONDET
+621 969
↑ 0,0645%
58 540 625
6,07. Før utlånene startet hadde «trygda»; 67 828 742 aksjer på kontoen.
4. FOLKETRYGDFONDET
+621 969
↑ 0,0645%
58 540 625
6,07. Før utlånene startet hadde «trygda»; 67 828 742 aksjer på kontoen.
Redigert i går kl 22:56
Du må logge inn for å svare
HerbM
I dag kl 00:20
17
Man må trekke finanskostnadene fra driftsresultatet. Finanskostnader kan være gjeld, valuttatap osv.. Akkurat nå trenger ikke nas å betale skatt pga tidligere underskudd.
I 2023 hadde de et driftsresultat på 2,2 mrd, og et nettoresultat på 1,7 mrd, så 22% ble faktisk ganske riktig.
I 2023 hadde de et driftsresultat på 2,2 mrd, og et nettoresultat på 1,7 mrd, så 22% ble faktisk ganske riktig.
YNWA250505
I dag kl 00:23
15
At d r satt av betyr ikke at det vil bli utbetalt. Med fullskala krihi Midtøsten og oljepriser mellom $90-100 så skal også kursen kraftig ned utover høsten. Men fortvil ikke, Ransen har lovet kr 22 i oktober. DA ville jeg solgt raskt