NAS er alt for billig nå, Mener ABG analytiker

NASLover
NAS 21.06.2024 kl 21:24 153652

Endelig en fornuftig kar som sier at aksjen er alt for billig

STREIKEFARE OG FRYKT FOR KOSTNADSGALOPP HAR SENDT NORWEGIAN KRAFTIG NED PÅ BØRS. ABG SUNDAL COLLIER-ANALYTIKER PETTER NYSTRØM MENER AKSJEN ER FOR BILLIG.

«Forventningene har kommet kraftig ned i det siste i likhet med resten av sektoren. På våre oppdaterte estimater handler Norwegian på 6,3 ganger inntjeningen på 2024-estimatene, som er for lavt,» skriver Petter Nystrøm i analysen i forkant av tallene for andre kvartal.

https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/06/21/8145423/petter-nystrom-mener-flyaksje-er-for-billig
Redigert 26.06.2024 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
Strategi
02.08.2024 kl 23:27 2559

Brent Spot
Aktiver sanntidskurser
Siste
77,38 USD
Noen som lurer på om dette gjør en forskjell på inntjening?
På kvartal 2 uttalte Karlsen at Widerøe var bedre hegdet en Norwegian, akkurat nå er det Norwegian som drar litt ekstra fordeler i Norwegian Group.
Siste måned har USD styrket seg mot krona med 2.55 %.
Siste måned er olja ned 10.63 %.
Konklusjon stor fordel for gruppen.
Oljeprisen er kraftig ned først og fremst pga. lavere industri produksjon i Kina, som kan bli langvarig.
USA produserer nå store volumer til lav kost.
Redigert 02.08.2024 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Ransen
03.08.2024 kl 00:24 2473

Ikke ille på kostnadssiden nå, men om olja holder seg lav og krona styrker seg mot dollar og euro så har vi en perfekt kombo i mot gode trafikktall. Trondyman sin TA viser vei mot Kr 22. For dem som følger han så viser det seg å stemme med de fleste analysene.
O’leary får bare hyle så mye han vil om betalingsvillighet, men selskapet hans er basert på laveste grad service og et helt annet marked enn NAS.


rischioso
03.08.2024 kl 11:12 2179

Vel, fasiten vil jo aldri være statisk siden caset ikke er det - mao, fasiten for Q1 er jo ingen fasit for Q2, men legger føringer for forventninger om Q2 med tilhørende diskusjoner rundt akkurat det. Nå har jo jeg mfl fortalt deg over tid at aksjekurser på 15-20 ikke ville bli tilfellet på en god stund fordi den skulle ned på 10 tallet og videre ned på 1-sifret. Nå er kursen godt etablert midt på 10 tallet og i godt driv mot 1 sifret så hadde du hørt på det tidligere og ikke vært fastlåst i håpet om 15-20 så hadde du også sluppet å sitte med rød posisjon - men for all del, fasiten fikk du servert men du valgte altså å etablere din egen alternative fasit basert på håpet som feilet noe ene og alene var ditt valg og du må derfor ta konsekvensen av det - ikke mer komplisert enn som så, men litt ydmykhet burde være å forvente sett i lys av at du sikkert har fått lurt inn flere på feil grunnlag ...;)

Fortsatt god helg!
rischioso
03.08.2024 kl 11:16 2173

Noe forskjell vil det utgjøre med forbehold om at den vil bli liggende på 70 tallet over tid, men ikke all verden for hedgingen er relativt høy for 2024 - hele 60%. Det er først i 2025 at lavere oljepris vil utgjøre en forskjell for da er hedgingen satt til knappe 20%, MEN da med risk for at det vil bli extra utfordrende om oljeprisen mot formodning blir sterk.
Redigert 03.08.2024 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
Ransen
03.08.2024 kl 11:33 2152

Tror du misforstår dette med hedging av fuel. Hedget fuel er allerede kjøpt og betalt til en avtalt pris. Om NAS ønsker å benytte en lavere periodisk markedspris så sparer de på hedgingen til senere i tilfelle prissjokk.
Nas har hedget fuel for å kunne ha fortusigbare kostnader. Kommer fuelprisen ytterligere ned så vil det sannsynligvis fortsatt hedges for både 2025 og 2026.
Husk at selskaper som hedger fuel som er en stor kostnad må være økonomisk robuste. Norse Atlantic får ikke denne muligheten. Lufthansa fikk hedget litt i fjor.

I alle transportselskaper så er drivstoff den største enkeltkostnaden. Svært få han betale denne før oppgjøret er kommet på bordet. NAS kan da de har penger til dette
Redigert 03.08.2024 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
Strategi
03.08.2024 kl 11:50 2129

Nå er det vel slik at billett priser og estimerte inntekter er satt i forhold til høy oljepris.
Det er klart at selskapet har store fordeler av dagens pris på kort sikt og mulig bedre på lang sikt uten at jeg skal spå dette.
For Widerøe sin del er fordelen også svært stor selv om de er litt sterkere hegdet enn Norwegian.
Jeg husker ikke hegdingen i 2023 for Norwegian , men det er svært mange elementer i nye Norwegian Group som tilsier at fallet sammenlignet i fjor ikke blir sammenlignbart.
Kursen burde snudd opp på vesentlig høyere aksjekurs enn vi ser nå.
Basert på dette tror jeg Fredriksen og co samt andre større investorer vurderer solid inngang dag for dag.
Jeg mener du bruker "en svært dårlig historikk" fra fjoråret som eksempel og glemmer at Norwegian Group samt markedet er i en er i en helt annen situasjon i år.

Ta deg sammen og prøv å være litt edruelig.
MisterLupus
03.08.2024 kl 15:51 1929

Nå ble jeg optimist med tanke på mandagen fordi hver eneste gang uten unntak, du har dukket opp her og spådd énsifret, så spretter aksjen opp på 11-tallet igjen og blir der en stund. Altså om man kaster sekstusen stein og én av dem til slutt treffer, er det egentlig noe å være stolt av?

Jeg skjønner det er mye haussing på gang her, kursmålet på 22 fra Trondyman eksempelvis, som jeg linket, vel premisset for det kursmålet er allerede brutt den grensen fallt vi gjennom allerede når guidingen skiftet og nå er vi i den sonen han anså som farlig med tanke på videre kollaps så å lene seg på den nå, da hausses det sterkt. Faktisk er ikke den TAen særlig relevant lengre, nettopp fordi guidingen endret seg, dette er en ny situasjon jeg synes det er ganske umulig å spå verken ene eller andre veien.

Men for ordens skyld, etter Q2-rapporten har bunnlinjene pekt oppover, to ganger ned på øvre del av titallet men ellers solid over elleve, med unntak av akkurat nå de siste to dagene har det pekt ned. Men så kollapset jo hele børsen i går så det blir tynn suppe å påstå trend utfra dette ihvertfall på nåværende tidspunkt. Alle meglerhusene med to unntak, ser større oppside enn nedside for NAS akkurat nå. Jeg er enig med DNB personlig, og synes 14 er et realistisk mål. Alt over for bonus å regne det er nok der jeg hopper av på øvre del av 13-tallet og da med stor nok profitt så jeg smiler.

Jeg er ikke så begeistret for haussingen her inne jeg heller, det er mye av den, masse hakk i plata også når det gjelder eksempelvis oppkjøp men de som hausser, de har ihvertfall interessante oppdateringer også, og nyttig, relevant informasjon. Du derimot, du er en opplagt baisser, full av feilaktige påstander, overdrivelser og en som taler over evne om ting du ikke forstår.

Selv om aksjen faller til énsifret, om du endelig får rett etter bare åttetusensekshundreogfemtifire forsøk (rundt regnet), så bør man ikke selge seg ut på titallet og da ihvertfall ikke på ditt råd. Man er ikke avhengige av å treffe bunnen perfekt, for å tjene gode penger, det holder i massevis å være "nære nok" hvilket titallet nok definitivt er (11-tallet også for den saks skyld) og da bør man heller bare etterfylle om den går desto lavere.

Lytter man til folk som deg, selger i bunnsjiktet fordi man håper at kursen skal desto lavere, da tar man større risk enn gevinst og selv om man kan være heldige nå og da så vil man over tid gi bort pengene sine til andre mer tålmodige eller mindre skvetne folk. Det finnes situasjoner der det å trade er enkle, kjappe penger, men NAS er ikke der per nå NAS står ved et vendepunkt.

Kanskje går den lavere først, flipp en mynt liksom se hva som skjer, men den skal definitivt høyere.
Ransen
03.08.2024 kl 16:57 1858

Husk nå på at en aksje med mye følelser som Norwegian, så kan man ikke forutse noen ting, slik som for 4 årsiden da aksjonærene priset selskapet til 50 milliarder, med 572 millioner i minus året før. Da sa analytikerne at resultatet måtte være minst 3-5 milliarder for å forsvare den kursen.
Nå er selskapet knallsterkt og har milliardresultat og snart 13 milliarder på bok og prises til 10.

Dette er mitt siste innlegg inntil 2026 når utbyttet blir utbetalt. Da skal jeg fortsette å gni det inn for alle som taper penger på aksjen.
Fjellbris
03.08.2024 kl 16:58 1856

Meget godt skrevet og helt enig (selv om jeg tror på sikt, dvs. frem mot 2026 og når det nærmer seg utbytter, så vil vi igjen se kurs langt over kr 14)👍👌
Redigert 03.08.2024 kl 17:09 Du må logge inn for å svare
Strategi
03.08.2024 kl 19:14 1736

Denne må du være så vennlig å utdype nærmere, hvilke meglerhus har kursmål med nedside "akkurat nå" som du sier.
Re;Alle meglerhusene med to unntak, ser større oppside enn nedside for NAS akkurat nå.
MisterLupus
03.08.2024 kl 19:29 1713

Jeg burde solgt når den var over atten, men trodde på haussinga (min egen meglers inkludert) at den skulle videre derfra ergo tapte jeg en del profitt der når jeg omsider erkjente hvor det trendet og solgte meg ut tett under sytten (men med inngang på 14,2 så ble det nok penger uansett. Mange som kjøpte seg inn senere på det nivået, 14,5-17,5 og stolte på videre oppgang, de står nå i minus og det finnes ingen garanti for at de tallene blir grønne igjen med det første så jeg skjønner at folk blir frustrerte på dem som var så skråsikre selv når trenden pekte nedover for fjerde-femte uka på rad, at den uansett "helt garantert" skulle opp mot 22.

Men altså det er litt mer tilgivelig at folk tok feil og hausset dengang, når tross alt "alle" de mest seriøse meglerhusene så til de grader bommet de òg samt når ledelsen selv (helt utilgivelig) valgte å stå ved guidingen sin, enn at folk sitter og baisser nå. De som selger seg ut på dette nivået, det er ganske opplagt at oppsiden er stor og at det i såfall gjøres med større risk enn gevinst, så å anbefale folk dit eller å skremme dem vekk nå, da risikerer man å svindle dem.

Personlig, jeg tror den skal opp på samme nivå som forrige topp, og at den neste gang er bedre rustet for videre ferd over 20, ihvertfall hvis driften fortsetter like fornuftig og profittorientert som hittil samt at ledelsen blir (langt!) flinkere å kommunisere med markedet. Men, denne aksjen er en folkeaksje, og det jeg bare er nødt å innrømme nå, er at i likhet med en majoritet av småaksjonærer så oppfører den seg irrasjonelt. Den er altfor følelsesstyrt og det gir storinvestorene altfor mye makt de kan i bunn og grunn diktere kursen dit de til enhver tid vil selv med mindre bevegelser fordi absolutt alle er så enkle å bevege, så derfor velger jeg å hoppe av på et trygt nivå og aldri se meg tilbake fordi dette er temmelig fårete det som foregår her.

Aksjen er rett og slett uattraktiv for en fyr som meg. Jeg kan godt være den lille sugefisken som henger ved haikjeften og renser gjellene dens for matrester nå og da, det er en disiplin jeg mestrer godt, men jeg foretrekker forutsigbarhet altså å være min egen lykkes (eventuelt ulykkes) smed.

Men ja, baissing er bajs og haussing er ikke bra det heller. Heldigvis stolte jeg på megleren min forut nedguidingen i Juli og solgte meg ut med litt tap dagen før trafikktallene, når de fleste hausset som bare fy og kursen toppet seg. Jeg står godt posisjonert nå fordi jeg fattet det valget, men mandag derimot, denne gangen blir jeg sittende.

Jeg tror tallene for Juli er gode, jeg bor midt i sola og selv her har sommeren vært elendig, nabohusene stått tomme, men går den mot all formodning ned, vel med mindre de tallene er urovekkende dårlige da må jeg bare være tålmodig for veldig langt unna bunnen er vi uansett ikke og straks den bunnen eventuelt nåes, da skal den opp igjen frem mot Q3 og ja jeg tror 13-14 i såfall er et minimum.

En generell tommelfingerregel til folk som er usikre: Kjøp lavt, selg høyt, i midtsonen da må man se hvilken vei det trender og da er det tryggeste å følge bunnlinjen, ikke toppene. Nedside kontra oppside, de som råder deg til å kjøpe når sistenevnte er mindre enn førstenevnte, da bør man være skeptiske, likeså ovenfor dem som prøver å få deg til å selge når førstenevnte er mindre enn sistenevnte. Akkurat nå i NAS, så er oppsiden med trygg margin større enn nedsiden, så da enten kjøper man eller holder, eventuelt begge deler.

Og dette er vel omtrent det første man lærer om aksjer så skjønner man ikke såpass engang, da anbefaler jeg høyrentekonto.
MisterLupus
03.08.2024 kl 19:37 1698

Nei den må jeg ikke utdype, så mye tekst, det ble rett og slett feil jeg skulle slette det så den påstanden den dementerer jeg tvert.

Grunnen til at jeg skrev det er ganske enkelt fordi jeg personlig ser laveste nedside på 8-8,5 og i såfall "i verst tenkelig scenario" er nedsiden større enn det de mest negative kursmålene indikerer, men det tallet er så spekulativt at jeg følte det var feil å benytte det. Så jeg beklager, det var bare dårlig korrektur.

Snittlig kurs per nå er 14,5 (sist jeg sjekket) så det føles veldig trygt å hevde at oppsiden er langt større enn nedsiden.
Strategi
03.08.2024 kl 20:27 1638

Synd du gir deg på bunnen Ransen, men sannsynligvis har du flere Nick som du nå velger å bruke.
Men du er hjertelig velkommen tilbake som Ransen.
Å skrive på fora krever en ærlig tilnærming for de som ønsker kursen opp og det må underbygges på en god måte over tid.
Et stikkord er «tillit til det man skriver» som igjen baserer seg på tilgjengelig informasjon om hvordan man ser et selskap står sett i forhold til «økonomi-underliggende verdier - marked og sannsynlige fremtidsutsikter.
Har lagt merke til at du ikke har noe i mot et videre fall, det er såvidt ikke noe galt i det, men det kolliderer med en god del av dine tidligere innlegg og dette svekker tillit.
Det er jo slik at alle ønsker å kjøpe en aksje billigst mulig men det vi ser her på fora er ikke særlig tillitsvekkende og de som leser her på trådene bør være klar over at mange av de som skriver her også har roller i diverse megler hus samt andre spesifike roller basert på andres og egne interesser.
Det bør alltid være en mening bak innleggene som underbygger synspunktet til den som skriver.

Uttalelser som: hva var det jeg sa, «nå kommer snart ensifferet» kurs er ikke noe verd og det er ikke noe substans eller logisk bakgrunn for uttalelsen bortsett fra en skare med tilhengere som følger som hodeløse struts.
upsidedown
03.08.2024 kl 20:57 1598

Hvis brorparten har fulgt mine råd fra mai er de i posisjon for kjøp nå, men det er trolig for komplisert for deg å forstå. Jeg påpekte fra mai at det var tunge aktører som solgte ned kursen i NAS godt hjulpet av short. Få trodde det var short av betydning før aksjen kom ned på 10-tallet og netto short økte jevnt.

Du får ta deg tid til å lese hva jeg har skrevet i stedet for å gjette hva jeg har skrevet for å få det til å passe inn i ditt bilde og dra konklusjoner på sviktende grunnlag.
YNWA250505
03.08.2024 kl 21:26 1566

Siste innlegg? Du skal vel inn å skryte litt når kursen som du lover er på kr 22 i løpet av oktober?
Fjellbris
I går kl 00:03 1400

Takk igjen for at du deler din NAS reise på godt og vondt, skjønner du gjerne skulle solgt rundt kr 18 i vår, men er sikker på du får den muligheten igjen om du er litt tolmodig. Fom (senest) 2026 tror jeg, og da får du også utbytter som er verdt å vente på. :-)
KanonBra5
I går kl 09:53 1161

Trafikktallene fra Norwegian og Widerøe som kommer på tirsdag blir meget bra. Tror nok dette kommer til å bli All Time High!!!! Har vært en del på vingene med Norwegian i sommer. Jeg har aldri opplevd overbooking på innenlands flygninger tidligere. Det har jeg gjort i sommer. Dette ser meget lovende ut!!! Og i dag er aksjen nesten «gratis» på Oslo børs. Her er det bare å ha litt tålmodighet med de lange brillene på 😉

https://e24.no/naeringsliv/i/Mn7oJr/full-fart-hos-hotellnaeringen-i-nord-norge-det-er-hinsides
NASLover
I går kl 17:50 774

13 tallet er på vei.....👍✌️🚀
MisterLupus
I går kl 18:31 701

Mest positivt, jeg har gått mye i pluss på denne selv med to mindre heldige innhopp, og ender nok opp på over 30% dersom jeg følger linja nå. Men, dette er en aksje som faller 8-10% der andre faller 2-4%, ofte for ingenting dessuten, og med svingninger fra 18-10 altså i overkant av førti prosent der det særs sjeldent faller med femten engang i mine øvrige poster...

Det er jo galskap, altfor mange useriøse aktører involverte i dette samt storfisk med vett til å utnytte dem, og den rundturen slikt noe medfører den byr på altfor mye risk for mitt vedkommende og i tillegg frykter jeg at alle de som går på helt uforutsigbare tap fordi de selger, eventuelt sitter med hjertet i strupen fordi de kjøpte seg inn høyt og nå holder, det er min erfaring at såpass kaos det gjør aksjer uattraktive, man mister tilliten til dem, de er langt deiligere å kvitte seg med enn å erverve hvilket har en negativ effekt på volumet som jo igjen bidrar til å gjøre dem desto mer volatile og desto mer uattraktive.

Når selv anerkjente analytikere og meglerhus blir lurt trill rundt og tatt på senga med kursmålene sine, da blinker det rødt for min del her er det kun trygt med innhopp på de aller laveste nivåene ja selv 13 viste seg for høyt for mitt vedkommende sist gang (selv om jeg heldigvis klarte å berge meg inn igjen ved å lytte på skeptikerne), så ja sånt skremmer folk vekk på sikt så er det ikke bærekraftig.

Men akkurat nå, denne oppgangen har jeg ventet (altfor) lenge på, og nå tror jeg den endelig står for dør. Om det blir feil denne gangen også, vel som jeg indikerer her, ingenting forundrer meg lengre når det gjelder NAS. Selv til flyaksje å være så er dette temmelig hinsides og på sikt om det fortsetter da vil interessen også, ikke bare kursen, drives ned.

Da blir det desto vanskeligere å nå de høydene folk håper på, når potensielle aksjonærer ikke lengre stoler på noe som helst og styrer unna.
Redigert i går kl 22:51 Du må logge inn for å svare
Singa
I går kl 19:36 602

Det gjenstår å se når 13 tallet dukker opp, i verste fall ser vi 9 tallet i morgen. Litt avhengig av førskjellige ting som de fleste vet, teknisk ser det ikke så bra ut men det kan fort endre seg. Jeg krysser alt jeg kan krysse og håper at det vender skikkelig opp i morgen og på tirsdag.
rischioso
I går kl 20:08 558

Noterer meg at frekkheten fortsetter og at det er total mangel på ydmykhet etter å ha idioterklært alle som ikke var enige i dine spådommer på snarlige kurser på 15-22. Så er det noen man ikke skulle ha hørt på siden mai så er det jo nettopp deg noe aksjekursutviklingen er et bevis på...;)
rischioso
I går kl 20:20 538

Er det noen som misforstår hedging så er det vel deg når du sier følgende:

RE: Hedget fuel er allerede kjøpt og betalt til en avtalt pris. Om NAS ønsker å benytte en lavere periodisk markedspris så sparer de på hedgingen til senere i tilfelle prissjokk.

* Det er 2 ting som er viktig å skjønne når det kommer til hedging og det er at det ikke er snakk om noen fortjeneste, men et bet på å minimere tapet.
Hedging er et bet på fremtidige drivstoffpriser under såkalte forwardskontrakter hvor man som du sier forhåndsbetaler, men der stopper riktigheten i det du skriver. Man forhåndsbetaler forwardskontrakter til en gitt pris i dag som løper ut på en forhåndsbestemt dato frem i tid - en fastsatt oppgjørsdato hvor differansen skal gjøres opp - altså om oljeprisen holder seg under prisen man veddet på så har NAS betalt en for høy pris i forhold til det man kunne ha kjøpt i markedet og motparten casher inn diffen og kommer oljeprisen over prisen NAS veddet på så får NAS en tilleggsregning på det som ikke er hedget. Mao, ingen mulighet til å flytte på hedgingen - altså datoen for oppgjør slik du påstår.

Når vi så kjenner til at hedgingen for 2024 er på hele 60% så vil selskapet tape mye om oljeprisen blir liggende lav fordi de har bundet opp 60% av drivstoffutgiftene på en langt høyere pris enn de kunne ha kjøpt fritt i markedet. Så hedging er et veddemål med høy risk hvor en for høy hedging kan slå like dårlig ut som en lav hedging avhengig av hvilken vei oljeprisen faktisk går.

Mao, aldri dumt å forholde seg til realitetene om man skal minimere risken for aksjekurs sjokk...;)
Redigert i går kl 20:31 Du må logge inn for å svare
upsidedown
I går kl 21:44 388

Som vanlig må jeg hjelpe deg med linker…
Dette er den eneste gangen jeg har nevnt noe om potensielle kurser i NAS. Og hvis du leser det som står der er det en forutsetning som ikke slo til. Altså et omvendt SHS med halslinje rundt 13.

Da er vi på avsnitt to som forklarer hvordan jeg selv forholder meg som investor i NAS for tiden.

«upsidedown
17.07.2024 kl 12:43
3123
For de få av oss som er inne i NAS!
Har vi litt flaks vegeterer shorterne på hverandre noen dager fremover og jobber kursen opp gratis. Kommer den opp rundt 13 ser jeg et nytt håp ut fra teknisk vurdering da det derfra kan utvikle seg et omvendt SHS med target mellom 15 og 16.

Personlig har jeg valgt å ha godt med cash hvis den snur ned igjen. De to siste nedgraderingene til 12 og 10,20 er useriøst fundert da 10 prosent svikt i et Q normalt ikke gir en nedgradering fra 20 til 12. Har skrevet det før. Aldri sett analytikere og shortere jobbe så tett sammen før. Der det lånes for shorting dagen før analysen foreligger. Lukter ille, men drittpakkene kom ut og det må man ta høyde for.»

Fryktelig komplisert rischioso, så du er tilgitt siden det ligger litt utenfor «boksen» for deg.
upsidedown
I går kl 22:22 308

Forrige gang var du bekymret over at NAS hadde for lite hedge i 2025 på grunn av stigende oljepriser, nå er du bekymret over at de har for mye i 2024 fordi oljeprisen er synkende. Blir liksom aldri rett fra ditt ståsted…

Realitetene er at de får kjøpt 40 prosent til lavere pris enn det som er hedget noe som er positivt og ikke sjokkerende. I 2025 har de hedget 35 prosent noe som ser fornuftig ut per nå om Trump skulle vinne i USA. Taper han bør trolig hedgen økes, da Demokratene ikke har frislipp av olja på programmet.

Hvor mange flyselskaper kjører løpet uten hedge? Du har åpenbart en klar oppfatning av det siden du gjør det til et NAS-problem.
rischioso
I går kl 22:49 247

RE - Som vanlig må jeg hjelpe deg med linker…
Dette er den eneste gangen jeg har nevnt noe om potensielle kurser i NAS.

* Vel, det stemmer jo ikke - ikke det heller...;)

upsidedown
13.05.2024 kl 12:05
1935
Ransen skrev
Folketrygdfondet er bombesikker på å tjene i begge ender her. Tenker at shorterne er dekket inn all..
Håper de ikke klarer å dekke seg inn for lett. Greit å ha litt ekstra drivstoff når taket på 18,40 nås.

Kan vi håpe på slutt rundt 15 når børsen stenger?
Redigert 13.05.2024 kl 12:39

---------------------------

* Kan jo ikke annet enn å smile, selv om det er trist at du ikke eier selvinnsikt over hodet....
At den enkelte av oss er skrudd sammen forskjellig er i alle fall sikkert for sannheten er at du har snakket om kurser mellom 15-22 siden mai godt hjulpet av Fredriksens inntog og toppet med mulig bud på selskapet og det ble dessverre total skivebom noe jeg med flere har prøvd å dele og det med t-skje over tid - dessverre til ingen nytte....;)
Redigert i går kl 22:50 Du må logge inn for å svare
HT2
I går kl 23:02 208

Hvorfor finner du deg ikke en aksje du har troen på risicho? Med din enorme kunnskap må du jo tape mye penger på å bruke så mye tid på en aksje du ikke eier😂
Fjellbris
I går kl 23:14 176

Joda, vet om en han er sjefshauser i og har ståltro på, CODE. Gå inn og les tråden der siden mars, da gikk han inn på topp 1,5 etter at den hadde gått flere 100%, og har siden KONSTANT hauset og i dag er kursen 0,31…..😉
Redigert i går kl 23:15 Du må logge inn for å svare
NASLover
I går kl 23:27 148

Om det skjer som du sier legger jeg aksjene i skuffa rett og slett frem til utbytte/oppkjøp kommer 😊
upsidedown
I går kl 23:55 105

Alltid fornuftig å sjekke påstander når de bringes frem av rischioso. Han er jevnt over litt ustødig….

Dette ble meldt av Reuters:

«NORWEGIAN AIR (NAS.OL)
, opens new tab
:
The Norwegian carrier said on Nov. 2 it had hedged about 35% of its fuel needs for 2024 "at levels considerably below current forward prices". As of November, it had hedged 138,700 tons of jet fuel at $102.4 per barrel for the first half of 2024 and 152,850 tons at $101.6 per barrel for the second half of 2024.»

Når ble det meldt at de hadde 60 prosent på hedge i 2024?

Her er easyJet som er nærmeste konkurrent:

EASYJET (EZJ.L), opens new tab:
The British discount airline said on Nov. 28 it had hedged 76% of its fuel needs for the first half of 2024 and 51% for the second, at an average cost of $109.75 and $104.18 per barrel, respectively. This was slightly higher than the $109.62 and $104.05 reported in October.
It has 76% of the dollars it expects to need in the first half of the year, bought at $1.22 per pound, and 53% for the second half at $1.24 per pound.

Redigert i dag kl 00:13 Du må logge inn for å svare
suspekt
I dag kl 00:24 60

Hvor skal børsen i morgen?
MisterLupus
I dag kl 00:49 26

Foran trafikktallene Juli var alle veldig hyppe og trakk kursen opp dagen før, men så gikk det jo helt i bunn dagen derpå, som vanlig langt mer så enn hva tallene burde antydet, så jeg blir overrasket om entusiasmen er like stor i morgen. Dette er en aksje som opptrer irrasjonelt, sterke understrømmer og full av hai det er rett og slett farlig å plaske uti her, men så føles det kanskje tryggere å være optimister på så lav kurs som dette enn det gjorde på tolvtallet, så flipp en mynt, er mitt råd.

Er folk entusiastiske, villige til å kjøpe den opp, ja da går den opp, er den entusiasmen borte fordi så mange har gått på ene store smellen etter den andre, ofte helt uforklarlig dessuten ganske enkelt fordi kursen er så uforutsigbar som den er, eventuelt at de allerede sitter der og holder for harde livet fordi de kjøpte seg inn stort på et høyere nivå og ikke har annet valg enn å vente på oppgang, vel da går det nok tregere med mindre fornevnte haier tar ansvar og glefser til seg det som glefses kan.

Flipp en mynt, det er ikke først og fremst drift og resultat som bestemmer her men hvilken vei rovdyra jager.