NAS er alt for billig nå, Mener ABG analytiker

NASLover
NAS 21.06.2024 kl 21:24 168133

Endelig en fornuftig kar som sier at aksjen er alt for billig

STREIKEFARE OG FRYKT FOR KOSTNADSGALOPP HAR SENDT NORWEGIAN KRAFTIG NED PÅ BØRS. ABG SUNDAL COLLIER-ANALYTIKER PETTER NYSTRØM MENER AKSJEN ER FOR BILLIG.

«Forventningene har kommet kraftig ned i det siste i likhet med resten av sektoren. På våre oppdaterte estimater handler Norwegian på 6,3 ganger inntjeningen på 2024-estimatene, som er for lavt,» skriver Petter Nystrøm i analysen i forkant av tallene for andre kvartal.

https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/06/21/8145423/petter-nystrom-mener-flyaksje-er-for-billig
Redigert 26.06.2024 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
upsidedown
I går kl 10:08 1598

Har aldri forstått hvorfor de engasjerte Målnes. Hans analytiske evne er svak og han drar ofte bisarre konklusjoner.

Men bra at Karlsen får tid i studio der han har lov å tenke litt høyt…
Stepping
I går kl 10:11 1600

Tenker redaksjonen kommer til å sette ledelsen kraftig på plass. Hvem styrer NAS ?Pilotene? Tror ikke det er noe lur avgjørelse å stille på dette.
Zaih
I går kl 10:17 1589

Kan du utdype dette
Ransen
I går kl 10:19 1588

Mitt inntrykk er at han har gjort hjemmeleksa grundig før sending samt at der er en god kunnskap i bunnen…
Vi får se om han får rett ang. Nvidia…
Ransen
I går kl 10:23 1586

Økningen i pilotlønna tilsvarer en halv kaffekopp per passasjer i året. Ikke glem bakgrunnen til Øygaard og Karlsen.
Men følg sendingen neste torsdag og ikke kom med irrelevant oppgulp på grunn av at du ikke har abonnement på FA.
Stepping
I går kl 10:26 1577

Tror ikke det blir noen kosestund i sofa kroken med taco . Håper det blir boret kraftig i kontroll eller mangel på kontroll på utgifter. Håper piloter blir ett ord som blir mye brukt, skal vi ha ett Oslo børs selskap som dikteres av ansatte som skal lage krøll akkurat i de 4 ukene folk sitter med pølsefingrene på tastaturet og søker på paraplydrinker og grisefester i syden?
upsidedown
I går kl 10:28 1576

Mye luft i Nvidia, så den tåler ikke en korreksjon på børsene. Og de som ikke tror det vil hende har ikke levd lenge nok…
Stepping
I går kl 10:30 1574

Betal ut staten i morgen før lunch, si opp 20% av pilotene, lag en "camp Norwegian i Albania/Bulgaria etc og fly pilotene og andre ansatte inn og ut fra campen.
Zaih
I går kl 10:36 1563

Hvor mange piloter er ansatt i Norge da dette var en oppjustering for å ligge i samme lønnsnivå som de ansatte på utenlandske baser.
Tenker mange har misforstått kostnadene her slik de tror om priser på billetter som de ser på lavpris kalenderen.
Mange tullinger her inne
upsidedown
I går kl 10:36 1561

Bisarr personlighet denne Stepping. Han mente Hammer måtte skifte nick fordi han hadde bommet i VOW. Hammer har tjent masse penger i VOW, men at folk ikke kan lese er ikke Hammers feil. Litt synd at typer av hans kaliber får mennesker med kunnskap til å sky HO.
Ransen
I går kl 10:45 1535

Synes at Q2 ga en pekepinn på kostnadskontrollen. Vi må bare venne oss til at folk venter lenger med bestillingene enn tidligere. Om det kommer av en god forsommer i skandinavia eller usikkerhet vites ikke, men dette bildet endret seg kraftig i slutten av juni. Nå meldes det om gode bookingtall utover høsten.
Fjellbris
I går kl 10:48 1559

Takk for info, gleder meg til den presentasjonen👍
Gidder snart ikke lese her inne og se alt tull disse shorterne skriver. Sitter helt stille og akkumulerer i et selskap som er dønn solid inkl. ledelse m Karlsen i spissen, og alt du nevner + 11 miliarder i cash, 800 mill satt av til utbytter, og forventet overskudd 2,1-2,6 miliarder i år. Helt utrolig kurs pt, husk høsten handler de proffe flyaksjer, se eks kursutvikling i fjor frem mot november. Skal sitte på alle mine frem til utbyttene kommer fom 2026, en sikker og god investering med gode utbytter i vente.
Santa01
I går kl 11:14 1483

Kan fort bli en dag med + 10% uten noen nyheter. Har tro på at denne henter seg gradvis inn igjen og mot kursmål.....14-16 før Q3 pres.
upsidedown
I går kl 11:14 1482

Fjellbris skrev Helt enig👍
Ser fra oppdateringen i går kveld at det ble lånt drøyt en halv million aksjer til short fredag. Det betyr at de ikke har mange frie aksjer til disposisjon for tiden.

Det gikk også litt over en halv million aksjer for å ta ned kursen til 10,04 mandag morgen. De av oss som var heldig å få påfyll må kanskje takke dem for innsatsen…
Redigert i går kl 11:15 Du må logge inn for å svare
TZFlyingHigh
I går kl 11:20 1482

God juli, solid august og høst, mindre og mindre usikkerhet, klart inntjeningsmål...
Ingen andre alternativer enn å laste opp er igjen for investorene som alle misliker usikkerhet. Hvis vi ikke finner én mulig årsak til at kursen kan gå ned igjen, så er det bare én retning igjen, oppover. Ikke gå deg vill i overgangen.
Fjellbris
I går kl 11:35 1483

Takk for info mtp short oppdatering. Og helt enig, som deg akkumulerte jeg også (på 10,20), så bare å takke og bukke ja for shorter innsatsen slik at vi fikk så billig påfyll😀🙏
upsidedown
I går kl 13:28 1270

Blitt lillebror i Skandinavia og det har alltid vært i det norske markedet SAS har hentet ut mest penger. Tror det var en genistrek å avskjære SAS fra Widerøes kunder i fremtiden. Det nye bookingsystemet som skal virke sømløst mellom Norwegian og Widerøe skal være klart ut på vinteren 2025 etter det jeg forstår. Kjos nevnte det i poden han deltok i for ei stund siden.


11:06
Oslo (Infront TDN Direkt): SAS' totale passasjertrafikk (RPK) var opp 6,0 prosent i juli 2024, sammenlignet med samme måned året før, ifølge en melding fra SAS onsdag.

Kapasiteten til SAS' totale trafikk, målt i ASK (tilgjengelig setekilometer), var opp 4,0 prosent for måneden, sammenlignet med samme måned året før.

Kabinfaktoren på selskapets totale trafikk var 87,4 prosent, opp 1,7 prosentpoeng fra samme periode året før.

Totalt antall passasjerer fraktet i perioden var 2,535 millioner, opp 5,0 prosent på årsbasis.
Redigert i går kl 13:28 Du må logge inn for å svare
upsidedown
I går kl 13:54 1222

I ettermiddag vil SAS elendighet være diskontert inn. Da er det bare Ryanairs fall etter utbetalingen av utbytte jeg kan se som potensiell dump i det korte bildet.
HT2
I går kl 14:33 1157

Er NAS i ferd med å bli aksjen folk dumper når børsene går ned og ikke ønsker kjøpe når børsene snur?
upsidedown
I går kl 14:55 1101

Nei, det er bare noen forskrudde teorier her på HO. Forhåpentligvis vil det være færre lykkejegere i NAS fremover og mer av typen som sitter langsiktig. Helst pensjonsfond som verdsette høyt utbytte foran trading.


Etterhvert som NAS blir «kjedelig» vil nok interessen dabbe av på HO. I alle aksjer jeg har vært litt langsiktig i starter ofte klatringen når den går under radaren på HO. Kan nevne i fleng. AKSO der interessen på HO forsvant rundt 15. SUBC der det alltid har vært laber interesse inntil den sto i nær 200. NOD som nylig har hatt en oppgang på over 80 prosent, men som skal ned å finne ny bunn..osv.osv.osv. Veldig sjeldent det er interesse på HO for seriøse selskaper, men masse drømmer om å bli superrike i morgen…..
Redigert i går kl 14:57 Du må logge inn for å svare
TZFlyingHigh
I går kl 15:20 1041

Voleon vil gi opp 10,6 hvis den andre siden av dammen er positiv. så går vi for 11,4.
MisterLupus
I går kl 15:24 1027

Nei den er en tulleaksje akkurat nå, en mer lettmanipulert ergo absurd aksje har jeg faktisk aldri opplevd, men enn så lenge fundamentet forblir solid, så vil den nok stabilisere seg og oppføre seg mer normalt over tid, etterhvert som de ansvarlige for dette mister interessen.

Det er kombinasjonen amatører, altså folk som verken vet hvordan man trader eller investerer fornuftig, samt profesjonelle som er altfor ivrige etter å utnytte disse ved å psyke dem både opp og ned etter ønske, som har drevet den ned. Uten den dynamikken så ville aksjen snudd allerede rundt 12-13-tallet og stabilisert seg på 14-15.

På dette nivået føles det trygt å anbefale den, men med mindre den viser normale tendenser fremover så stopper den anbefalningen, for mitt vedkommende ihvertfall, på 11,5. Alt over er gambling fordi aksjen fremstår umulig å forutsi sånn som det handles akkurat nå, det er for mye risk rett og slett alt av integritet er totalt fraværende på grunn av mengden lettlurte amatører, så lever man helt og holdent på storaksjonærenes nåde og de har vist seg temmelig hensynsløse.
Redigert i går kl 15:25 Du må logge inn for å svare
Granly
I går kl 15:48 970

Nas var en av de mest kjøpte aksjene i juli hos DNB hos små-aksjonerene,
NAS var også populær hos Nordnet sine kunder.

Men desverre har noen store investorer dumpet aksjene sine, om vi små fortsatter å ha troen vil dette nokk snu rimelig fort når de store kommer tilbake og ønsker å ta en bit av kaken :D

NAS kunne visse til de beste tallene siden 2019 så eg tenker den nye guidingen er godt innenfor hva selskapet vil levere i år.

selskapet kunne også vise til godt salg i August/høsten noe som vil gi fine tall framover. Selv om økonomien er i en spennende tid med svak kronekurs, resisjonsfrykt så tror eg ikke dette vil hindre nordmenn til å reise ut i verden og det vil heller ikke hindre turister til å besøke Norge snarere vil den lave kronekursen lokke flere reisende til Norge og som vi leser vil også den høye varmen i østlige strøk lokke folk til nordligere strøk som vil gi gode inntekter til NAS.

Så selv om eg har et stort underskudd i NAS (kjøpte meg inn til rund 14 kroner) Har eg fortsatt troen på at selskapet vil levere framover og sitter rolig.

Ferierende Granly
HT2
I går kl 16:01 943

Jeg tror jeg kaster kortene her. Korreksjonen er nok dessverre ikke over på børsene. Og NAS tryner på dårlige dager men greier ikke ta seg inn igjen på dårlige dager. En ny runde med fall på børsene og NAS er tilbake på 9 tallet. Ingen vits å sitte her å trøkke når man får aksjen billigere om ei uke…
HT2
I går kl 16:03 940

Trafikktallene ble også mottatt med et skuldertrekk for det bar nedover igjen så jeg kan ikke skjønne hva som skal trigge denne aksjen i det korte bilde?
golf`ern
I går kl 16:16 909

Menigheta her inne har helt sikkert svar på det.....
Ransen
I går kl 16:25 887

Hvis du anser selskapet i krise så selger du nå.
Vi andre har det ikke travelt og kan gjerne se at kontantbeholdningen blir både 15. 20 og 30 milliarder, og utbytte i kommende år. Dessverre blir nok dette gode flyselskapet oppkjøpt innen den tid til en pris aksjonærene ikke kan si nei til..
Norden er attraktivt, men operasjonelt vanskelig. Der er NAS ekstremt flinke med bla. best oppetid på flyene gjennom døgnet
MisterLupus
I går kl 17:42 718

Det finnes andre forhold som påvirker en aksje, enn bare resultater, drift og makroøkonomiske forhold, og bedre bevis for dette enn NAS, har jeg aldri opplevd. Dere har sitert de tre fornevnte faktorene og repetert dem til det parodiske nå i flere måneder, hele tiden med visshet at "nå skal det snu", og vi har hatt gode nyheter i det siste som også burde gitt denne aksjen en boost, men likevel den faller kjapt og sliter oppover.

På grunn av aksjonærene selv, og hvordan de prioriterer, fordi til syvende og sist så er det hvordan en aksje handles som bestemmer prisen, og ja jeg har allerede forklart hva som foregår her og før det slutter, så forblir kursen hemmet uansett hvilke andre forhold man fokuserer på og hvor lite mening det gir utfra fornevnte. Tirsdag det var siste rest av bekreftelse dithen for min del, da fikk vi et løft og de spente ben for dette med én gang og ødela momentet helt i startfasen.

Kursutviklingen de siste seks månedene har ikke vært driftsrelatert, men manipulert og utviklingen siden Q2 og spesielt nå etter trafikktallene som jo indikerer at Q3 også blir over forventning, viser at det er den i aller høyeste grad fortsatt. Så da spiller andre forhold liten rolle denne kursen flyter ikke naturlig den domineres, reflekterer ikke verdien til selskapet men aksjonærenes intensjoner, og på sikt vil det gjøre aksjen giftig altså det vil drive folk vekk og hindre nye både tradere og investorer fra å kjøpe seg inn, og da kan man se langt etter de høydene mange her inne lengter til med mindre storaksjonærene selv plutselig blir rause eventuelt ønsker å hausse den bare så de kan trekke den ned igjen, og drar oss dit.

Det blir ingen oppgang før enten a) Folk slutter å la seg drive dit storaksjonærene vil eller b) Storaksjonærene slutter å drive dem dit, eventuelt c) storaksjonærene bestemmer seg for å drive oppover.

Så sånn er det, og jeg skjønner godt at dette fremstår uattraktivt for folk. Det er rovdrift å holde på sånn, og på sikt er det ikke bærekraftig.
kokkohill
I går kl 18:40 604

Slik er det ,bare luringer 😜
Singa
I går kl 19:08 538

Han spiller av plata m hakk i gang på gang, må vere noe alvorlig feil her. Finns ikke en dritt som sier kursen skal opp, heller ned.
upsidedown
I går kl 19:12 527

Short er kommet for å bli. Og kan man ikke turnere det bør man ta exit før pengene smuldrer bort.
Alternativet er prøvd og det førte til et begrep som ble kalt «Holland-syken» skapt rundt prisen på tulipaner.

Du viser til nedgang i flere måneder. Det er helt normalt at flyaksjer faller fra sein vår til høsten. Det er ikke unikt for NAS. NAS har falt noe mer enn de andre grunnet klumsete håndtering av markedet av Karlsen. En PW ved tallene for mai, ville ha gitt raskt fall og shorterne hadde blitt for sein til å inngå nye kontrakter. I første dagene i juli hadde Folketrygdfondet fått tilbake alle sine utlånte aksjer og det viser at et brått fall på 20 til 25 prosent ville ha tatt ut «oppsiden» for dem.

PS!
I kveld får vi et innblikk i hvem som kjøpte mandag.
Redigert i dag kl 00:35 Du må logge inn for å svare
MisterLupus
I går kl 19:32 487

Jeg lurer av og til på om du enten lar være å lese, eventuelt å forstå, dem du svarer. Nå argumenterer du for noe jeg aldri har argumentert mot, jeg har ingenting mot shorting heller ikke at storaksjonærer utnytter sin posisjon, jeg forklarer bare hva som foregår her og hvilken påvirkning det har, samt hvorfor det er uheldig for aksjens nåværende og videre fremgang.

Jeg moraliserer ikke, tvert om jeg beundrer litt, og om noe så er jeg lettere misunnelig.

Og de forklaringene man får servert her, de kjøper jeg ikke. Som sagt, skulle man fulgt drift, resultater, makroøkonomiske forhold, da hadde fallet aldri vært større enn tolvtallet og da ville den allerede nå vært tilbake på fjorten-femten. Folk her inne har jo på bakgrunn av Norwegian som selskap, varslet rekyl omtrent annenhver dag, og fått feil hver eneste gang fordi de glemmer at Norwegian som selskap og NAS som aksje er to vidt forskjellige konsepter.

Idéelt sett bør verdien av den ene reflekteres i den andre, men som NAS beviser, det er ingen automatikk der.

At Karlsen var sent ute og endret guidingen, det er normalt, det er faktisk sjeldent man korrigerer seg selv før man er midtveis gjennom året, og det er heller ikke unormalt at konsernsjefer holder kortene tett til kroppen enten man snakker motgang eller medgang. Det som derimot er unormalt, er at en aksje som selv meklerhusene, når de nedjusterer, kun nedjusterer med tjue prosent, faller over førti, eller at den stuper åtte til ti prosent der andre faller to til fire eventuelt som nå, at den mottar to gode nyheter og fantastiske indikasjoner for fremtiden på under en måned og uansett forblir godt ankret til bunnsjiktet fordi momentet som endelig kom, ble sablet ned så brått og brutalt som man så på tirsdag.

Det som skjer i Norwegian, det er jo så klart mange forhold som spiller inn men størst av dem alle og det står jeg ved, er kursmanipulasjon. Og når de som sitter med musklene manipulerer så hardt som her, med såpass konsekvenser for dem som rammes, som går på smell etter smell fordi de hadde tillit til aksjen og kjøpte seg inn høyt og så sikkert gang på gang ble rammet på nytt når de prøvde å kompensere ved å lasse på ekstra, eventuelt forsøke litt trading for å styrke posisjonen, da svekker det tilliten til aksjen de folka de ser seg neppe tilbake.

Selv om de til slutt profitterer så er de nok sjeleglade for å komme seg vekk herfra, og de kommer ihvertfall ikke til å være pådrivere for å få kursen opp de vil nok være svært defensive og kun velge seg inn på laveste nivå, dersom de helt ukloke av skade velger å kaste pengene sine hit på nytt.

Utfra det vi har sett det siste halvåret, hvor uforutsigbar denne aksjen er, hvilket nivå ville du anbefalt vennene dine å kjøpe på? Jeg ville aldri gått over 11,5 personlig, og da kun hvis den var trygt etablert på 11-tallet ellers slik det er nå, 10,8. Og hvis så er tilfellet, at folk tenker sånn, da er ikke aksjen mer verdt enn som så heller, uansett hvor godt selskapet leverer.

Aksjer er en investering, og et produkt. Når folk mister tilliten til investeringen, ikke lengre har tro på produktet, vel...
Redigert i går kl 19:44 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I går kl 19:34 485

Spennende, på forhånd takk for at du oppdaterer oss mtp. kjøp mandag :-)
rischioso
I går kl 19:34 483

Du klarer ikke å dy deg - repeterer oppkjøp daglig som at det foreligger bud noe det ikke gjør - ikke en gang samtaler som kunne ført til det - mao, tatt ut av eget hode...

Det som er viktig å forstå nå er at sommer/høst allerede er priset inn hvor det er lavsesongen som nå så smått er begynt å prises inn for markedet ligger alltid foran så med disse realiteter i minnet så er det ikke annet å forvente enn fortsatt kurspress og 1-sifret kurs - altså, det vil bli verre før det kan bli bedre - egentlig ikke mer komplisert enn som så - så får den enkelte selv bestemme om man er villig til å bli med ned i påvente av at neste vår-sommer skal prises inn eller man avventer på utsiden, får langt mer aksjer til en rimeligere penge litt frem i tid og blir med opp med langt flere aksjer når den tiden kommer - valget burde være enkelt om man da ikke sitter fastlåst med en rosa til knallrød posisjon og må snakke om oppkjøp og andre fantasifulle ting i håp om at nedgangen blir noe mindre...;)
Redigert i går kl 19:37 Du må logge inn for å svare
upsidedown
I går kl 19:46 456

Jeg mener du overdriver betydningen av hva frustrerte folk river av seg i øyeblikket. Der noen mister synet er det alltid noen som ser muligheter så lenge det tjenes penger.

Glem ikke at mange av de som er mye på forumet sitter stucked i aksjer uten inntekter. Der er det bare håp som gjelder.
Noen av dem er også inne og kommenterer på NAS-trådene ved jevne mellomrom…

O’Leary var ute med en PW lenge før Q2. Den førte også til et stort fall i NAS…

Jeg har forøvrig skrevet fra tidlig mai at NAS var under press av short…masse ganger!
Redigert i går kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Ransen
I går kl 19:50 450

Så godt som alt på OB er under lupen til utlendingene grunnet lav pris/ gratis selskaper. Sånn er det bare. Haugevis med dumme truseskvettere er årsaken.
MisterLupus
I går kl 20:45 341

Jeg skjønner dynamikken her, men har aldri opplevd at en aksje med såpass stødig, godt fundament som NAS, uansett svinger så kraftig rett mot bånn for dernest å bli der. Jeg tror dessverre ikke jeg overdriver her, vi snakker over førti prosent fall, i store byks, og her sitter den ihvertfall enn så lenge fast, nesten tredve prosent under snittlig kursmål selv på ryggen av en helt fantastisk måned.

Det kan faktisk hende richosten får rett selv om nesten alt han skriver er feil og dessuten vitner om en manglende (i beste fall selektiv) forståelse av det meste, og at vi risikerer å ende der han så manisk ønsker oss, på énsifret. Det er ikke stødig grunn selv ikke her nede, så nei da overdriver jeg ikke dette er nonsense og der det er nonsense enten det går oppover eller nedover, der er det alltid massiv manipulasjon.

Det var forøvrig fifty-fifty for meg om jeg ble værende eller ikke. Kjøpte meg inn på 13,5 og tok et valg når den lå på tolvtallet og trafikktallene for Juli sto for dør, etter å tradet meg både opp i volum og ned i posisjon, at "jeg selger meg ut med noen prosents tap nå og om trafikktallene er gode da blir jeg ute fordi dette er uansett bare fusk, her er det noen som ønsker å trekke den ned, men om de er dårlige, da kjøper jeg meg inn på bunn fordi den skal nok opp igjen etterhvert ihvertfall på 13-14-tallet igjen i løpet av høsten og vinteren".

Inngang nå er 10,8 og jeg økte volumet med tjue prosent på den avgjørelsen, og kommer til å tjene sikkert 20-30% her litt avhengig av hvor lenge jeg gidder å bli. Tapet på 6% dekkes ihvertfall der har vi allerede vært så sånn sett er jeg sikret, men jeg kan uansett ikke med god samvittighet anbefale inngang i denne aksjen på høyere nivåer enn nedre halvdel av 11-tallet, og jeg synes oppriktig synd på alle som står fast høyere enn 13-14-tallet fordi grunnet hvor markedsstyrt og overmanipulert denne aksjen har blitt, uforutsigbar rett og slett, helt urelatert til drift, resultater og analyser, så er ferden dit usikker.

Men altså man må uansett være ærlige om hva som faktisk foregår, selv om det kan skremme eller avmote enkelte. Hos NAS så lever vi på storaksjonærenes nåde, fordi småaksjonærene er så enkle å dytte rundt på, også får storaksjonærene selv avgjøre om de ønsker å tiltrekke seg nye aksjonærer, gjøre aksjen attraktiv, eller å fortsette rovdrifta på småfolket og manipulere kursen såpass ekstremt som de hittil har gjort og drive folk vekk herfra. Sistenevnte vil over tid, hemme folks tillit til aksjen ergo også kursutviklingen, og det er ikke bra for dem heller sånt øker risken.

Personlig, jeg gleder meg til å være ute herfra, tar profitten og stikker, og skal nok neppe inn igjen før neste gang den er på dette nivået eventuelt halvannen måned før ex-dato 2026. Morsomt med møljeswing så klart og jeg takker for erfaringen, som sagt det er med en viss beundring jeg har observert dette og det er helt utrolig at sånt noe går an, å gjete folk opp og ned og rundt i ring uten at de skjønner det selv engang, hvorfor de står igjen svimle og pengelense, men jeg er glad i pengene mine og foretrekker tryggere, mer stabile og (ikke minst) forutsigbare investeringer der jeg slipper å bli stående et halvår med hjertet i halsen før det endelig sier kaching.

Så "folkeaksjer", nei takk såpass har jeg nå lært. Svømmer heller for meg selv dit strømmen fører, enn å rives hit og dit av en panisk stim blant glupske haier.
Redigert i går kl 20:52 Du må logge inn for å svare
Sven-Erik
I går kl 21:16 292

Mycket bra analyserat, jag hade inte kunnat skriva det bättre själv, att finanstillsynet och Oslobörsen tillåter detta ”bondfångeri” av seriösa aktiehandlare är för mig som svensk helt ofattbart, visst det är lagligt men vitsen med börsen och finanstillsynen måste väl ändå vara att aktiehandel inte skall gå att manipulera ett företag som BEVISLIGEN skall värderas efter FAKTA , OBSERVERA att jag är helt införstådd med vad ett aktieinnehav innebär med risker men NAS aktien handlas av en KRIMINELL verksamhet styrd väldigt mycket av mäklarhusen i Norge, jag tror att ingen snart vill ta i denna folkaktie med tång, vad gör då dessa skojare/analytiker????
Jag tycker även att Geir Karlsen är för tyst, jag förstår hans dilemma men jag tror att det skulle vara mycket skämmigt för analytikerna/mäklarhusen om han krävde dom på ett svar om vad dom grundar sina analyser på . HÄNG UT DOM I PRESSEN!!!