NAS er alt for billig nå, Mener ABG analytiker

NASLover
NAS 21.06.2024 kl 21:24 203368

Endelig en fornuftig kar som sier at aksjen er alt for billig

STREIKEFARE OG FRYKT FOR KOSTNADSGALOPP HAR SENDT NORWEGIAN KRAFTIG NED PÅ BØRS. ABG SUNDAL COLLIER-ANALYTIKER PETTER NYSTRØM MENER AKSJEN ER FOR BILLIG.

«Forventningene har kommet kraftig ned i det siste i likhet med resten av sektoren. På våre oppdaterte estimater handler Norwegian på 6,3 ganger inntjeningen på 2024-estimatene, som er for lavt,» skriver Petter Nystrøm i analysen i forkant av tallene for andre kvartal.

https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/06/21/8145423/petter-nystrom-mener-flyaksje-er-for-billig
Redigert 26.06.2024 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
HT2
08.08.2024 kl 08:35 1424

Og har det slått folk her inne at det faktisk er mulig å være negativ til en aksje? Selv om dere har troa?
HT2
08.08.2024 kl 08:33 1410

Si meg en ting... Mener folk her inne dette er fake news fordi det ikke harmonerer med egen oppfatning? SPB1M har nedgradert aksjen til kr 9 og selg. Så enkelt er det. Om dere er opptatt av fake news får dere heller handle Trump Media. Som seg hør og bør tryner vel NAS da under 10 kr i dag og Risicho får rett.... Grunnlaget for analysen er helt irrelevant. Hvordan markedet tolker det er hva som betyr noe...
MisterLupus
08.08.2024 kl 08:33 1385

Hos DnB dukket det nettopp opp, kort etter kom det to store salgsordre på 10,3 (79k) og 10,5, (100k).

Så ja, nå er det definitivt fusk på gang, igjen. Noen vil ha denne aksjen ned, så får vi bare håpe ingen lar seg bølle ellers blir vi nok sittende på disse nivåene, lenge.
upsidedown
08.08.2024 kl 08:24 1328

Hos meg står det 12 ut fra at de lander midt på guidingen hos Sparebanken Marked. Det vil si 2,35 milliarder analyse 9. juli.
Mulig ny strategi fra Strategi…
Redigert 08.08.2024 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
gandhi-21
08.08.2024 kl 08:18 1295

hm, finner ingen nye analyser på sidene til SB1
R1234
08.08.2024 kl 08:08 1343

Noen som har SB1 sin begrunnelse for dette? synes dette var merkelig.
MisterLupus
08.08.2024 kl 08:08 1287

Det finner jeg foreløpig ingen andre steder, og det kan uansett, umulig tas seriøst.
Strategi
08.08.2024 kl 07:34 1381

Hvor i helvete er analytikerne:
Sparebank 1 Markets sänker Norwegian till sälj (neutral), riktkurs 9 norska kronor - BN
i dag kl. 06:15 ∙ Finwire
https://www.nordnet.no/market/news/d90ddfbf-525d-49c6-905f-718a41a36e91
upsidedown
08.08.2024 kl 00:06 1573

Det finnes enkle løsninger for å kurere angsten.

Legg inn en short med gearing som tar opp potensiell nedside. Da vinner du på nedturen og når du snur posisjonen vinner du på oppturen. Har du i tillegg frie midler vinner du enda mer på sikt.

Men her er noen fakta som ingen har belyst såvidt jeg har fått med meg på tråden.

24. august 2023 leverte NAS Q2 med minus 26,11 prosent i forhold til estimatene.
12. juli 2024 leverte NAS Q2 med pluss 107 prosent i forhold til estimatene.
Kilde: TradingView

Det er en forskyvning på 1 måned og 12 dager.
Det var et skuffet marked som fra 24. august til 2. november handlet ned kursen. Den siste måneden godt hjulpet av short.

Det er også en vesentlig forskjell på 2023 og 2024.

I 2023 ble det lånt 3 millioner aksjer av Folketrygdfondet. ( etter Q2 )

I 2024 ble det lånt 22 millioner aksjer av Folketrygdfondet. ( før Q2 )

I dag står det 12,2 millioner aksjer blokkert i netto short som skal kjøpes tilbake. (Kilde Shortregisteret)
Redigert 08.08.2024 kl 02:53 Du må logge inn for å svare
Ransen
07.08.2024 kl 23:36 1595

Risotto visste ikke at de kom en kortvarig korreksjon på verdens børser som dro NAS ned ytterligere 10%.
Aksjen kan like gjerne stå i 14 kroner som i 9 i neste uke. Selskapet går så det griner, fyller på med kontanter, betaler ned den lille gjelden den har fortløpende.
Felien er at selskapet er registrert i verdens rikeste land, med de beste fordeler for tap på aksjer. Hadde nas vært registrert i storbritannia så ville dette selskapet vært verdt 30 milliarder.
Det er vel den kursen Karlsen også hinter om her hjemme.
Norwegian group og Ryanair er ikke i samme marked. O’Leary skulle gjerne ha sendt flyene sine til Bødø, Tromsø og Alta fulle av asiatiske og amerikanske rikinger som skal se på nordlys og vill natur, men får det ikke til.
upsidedown
07.08.2024 kl 23:35 1590

Har gått gjennom historikken til Folketrygdfondet. 2. oktober 2023 startet utlån av aksjer til short etter at de hadde ligget stabilt siden starten av juni. I 2024 startet massive utlån 7. juli og mye av det er nå levert tilbake.
Stepping
07.08.2024 kl 23:29 1597

Flott mitt råd Albania Bulgaria Latvia , NB husk å sparke norske piloter,
Ransen
07.08.2024 kl 23:20 1590

Karlsen svarer Jakob Iqbal på spørsmål om pilotlønninger. Vi ser nå på mulighetene for å flytte kapasitet til andre steder. Dette traff såpass at Iqbal ble tilfreds.
Men det skal selvfølgelig konspireres en masse rundt dette av folk med 0-10 aksjer.
MisterLupus
07.08.2024 kl 23:18 1592

Poenget var ikke å prise richottos analytiske evner, men tvert om å påpeke hvor absurd det er når selv han klarer å treffe bedre på kursmålet enn det anerkjente meglerhus og faktiske analytikere har maktet. Vi er nærmere hans grimme profetier, enn det de har regnet seg frem til, og mer trenger man egentlig ikke å si det er jo helt hinsides det meste.

Og for ordens skyld, jeg tror ikke det er noen stor konspirasjon på gang her, jeg stoler på meglere og analytikere de har stort sett tjent meg godt og ikke tror jeg storaksjonærene sitter der samordna og rigger det til de heller. Det er kun nevnte dynamikk med småaksjonærer som er altfor lette å pøble med, og storfolk som (selvfølgelig jeg skjønner dem godt) ikke klarer å dy seg. Du dytter dem to prosent liksom, også faller de helt på egenhånd fire til for så å flakse rundt som blenda høner. Selvfølgelig er det mye penger å tjene på sånt, jeg ville nok latt meg friste jeg òg er som sagt litt misunnelig.

Men å dy seg, det bør de, ihvertfall litt. For nå er det så opplagt hva de driver med og dessuten skader det så mange som egentlig gjør alt rett, også, at over tid vil det drepe tilliten til aksjen eller i det minste gjøre aksjonærene veldig defensive, altså hemme kursutviklingen betraktelig ja kanskje kjøpsvolumet også hvilket vil forårsake desto høyere volatilitet. Det er absolutt verdier i det å moderere seg også, for å verne om produktet, og vi er nok på det punktet der sånt bør vurderes.

Om ikke annet så for min del, så jeg kan hute meg vekk herfra kjappest mulig, endelig kæsje inn og la dem fortsette rovdrifta i fred 🤣

Og Ransen...

Hadde ikke jeg lyttet til eget hode så hadde jeg ligget henvist av kona på sofaen, fortsatt med 13,2 som inngang og nå titalls tusen i rødt. Warren har mange gode råd men som alt annet, alle gode råd har sin tid og sitt sted man bør ikke gjøre religion av dem, og har man vett til det, er det helt greit å være litt bevegelig faktisk kan det å ta et mindre tap under enkelte omstendigheter, åpne muligheten for større gevinst.

Alt må vurderes på stående fot, ingen to situasjoner er helt like så da finnes det heller ikke ett råd som passer hver gang, uansett situasjon. Det tror jeg faktisk Buffet selv er enig i, han har jo sitt å si om hvor dårlig business eksempelvis flyaksjer er men har likevel gode penger på nettopp flyaksjer.
Ransen
07.08.2024 kl 22:39 1661

Det er bra og egentlig forventet. Men svært mange småsparere blir selvforskyldt robbet til skinnet i disse dager. Aksjehandel er overføring av verdier fra utålmodige til tålmodige.
Jeg tror juli måned alene gir 1,3 milliarder årsresultatet. I fjor ga juli 1,1 milliard.
Stepping
07.08.2024 kl 22:31 1654

Nei hva han sa om pilotene? Sikkert noe som de bestemmer vi føyer oss etter deres krav , de har strupetak på selskapet hver eneste Juli.Om de krever 35% ved neste korsvei så blir det 35%., Pri 1 er å lønne ansatte og betale regningene våre. Var det rett??


































upsidedown
07.08.2024 kl 22:25 1669

Av det som ble omsatt mandag kjøpte topp 50 netto drøyt 2 millioner aksjer.

Danske bank tok største potten.

Ingen shortaksjer levert tilbake hos de markante utlånerne.
Ransen
07.08.2024 kl 22:20 1677

Er bare tullprat på deg Vi visste at det kom lønnsøkning men ikke så mye. Q2 viste hele troppen at det går an å kutte kostnader når salg og priser var dårlig.
Hva sa Karlsen om denne saken på webcasten???
upsidedown
07.08.2024 kl 22:10 1693

På det estimatet Pareto la frem handles NAS i dag på P/E 4,9.
Stepping
07.08.2024 kl 22:10 1686

Den halve kaffekoppen er vel hele marginen selskapet har på billettene `? Glem aldri de ansatte under pandemien" ta eierne"
Ransen
07.08.2024 kl 22:00 1696

Logg deg inn på FA-video kl 1200 neste torsdag så får du høre hva Karlsen sier. Kanskje det er noe i at Topp 50 som representerer 70% av aksjene netto kjøper…
Redigert 07.08.2024 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Stepping
07.08.2024 kl 21:50 1710

Nå begynner vinduet for å korrigere piloter og evt andre vågale ansatte å lukkes. Skal ledelsen vise hvem som har buksene på eller bare tåkeprate seg bort? Sikkert flåsete men om de ansatte og spes pilotene bestemmer i selskapet så får det nesten børsmeldes så kan de som kjøper aksjer og de som shorter forholde seg til rett ledelse.
Ransen
07.08.2024 kl 21:37 1713

Tenk litt Warren Buffet. Selg aldri med tap,,en god aksje kommer alltid tilbake.
De eneste selskap som har hatt like stort fall som NAS er de med akutt pengemangel/emisjonsvarsel.
Ingen ting tyder på dette i NAS. Snart får vi melding om 13 milliarder på bok og over 1 milliard iutbyttefondet.
I prinsippet er NAS en outsider i forhold til konkurrentene. De har Widerøe som har stor statsstøtte,de har gjort storavtaler med forsvaret hvor mer en 8000 personer ukependler. De har avtale med stat og fylkeskommuner, politikere reiser mye.
Det er også en del andre storavtaler som er plukket fra SAS.
Alt i alt er selskapet godt etablert i et betalingsdyktig og godt marked.
upsidedown
07.08.2024 kl 21:19 1732

Det er fullt akseptabelt. Ikke alle liker aksjer som styres av short. Men mitt valg er å bruke tid på NAS da jeg liker å ta inngang i aksjer der short har herjet lenge og det fundamentale er på plass. Det er der jeg har tjent mest penger over tid.

At rischioso har solgt og er tilbake på tråden og argumenterer som vi fortsatt er i begynnelsen av mai forandrer ingenting på min strategi. Han sitter forøvrig fast i Code og hausser med en dyprød portis som får alt til å se blekrosa ut i NAS…just saying :-).

rischioso er ok, men jeg følger ikke hans råd…

PS!
AKSO ble presset ned til fem med bokførte salgsverdier som tilsvarte 22 kroner per aksje. Intet er nytt under solen…
Redigert 07.08.2024 kl 21:24 Du må logge inn for å svare
MisterLupus
07.08.2024 kl 20:45 948

Jeg skjønner dynamikken her, men har aldri opplevd at en aksje med såpass stødig, godt fundament som NAS, uansett svinger så kraftig rett mot bånn for dernest å bli der. Jeg tror dessverre ikke jeg overdriver her, vi snakker over førti prosent fall, i store byks, og her sitter den ihvertfall enn så lenge fast, nesten tredve prosent under snittlig kursmål selv på ryggen av en helt fantastisk måned.

Det kan faktisk hende richosten får rett selv om nesten alt han skriver er feil og dessuten vitner om en manglende (i beste fall selektiv) forståelse av det meste, og at vi risikerer å ende der han så manisk ønsker oss, på énsifret. Det er ikke stødig grunn selv ikke her nede, så nei da overdriver jeg ikke dette er nonsense og der det er nonsense enten det går oppover eller nedover, der er det alltid massiv manipulasjon.

Det var forøvrig fifty-fifty for meg om jeg ble værende eller ikke. Kjøpte meg inn på 13,5 og tok et valg når den lå på tolvtallet og trafikktallene for Juli sto for dør, etter å tradet meg både opp i volum og ned i posisjon, at "jeg selger meg ut med noen prosents tap nå og om trafikktallene er gode da blir jeg ute fordi dette er uansett bare fusk, her er det noen som ønsker å trekke den ned, men om de er dårlige, da kjøper jeg meg inn på bunn fordi den skal nok opp igjen etterhvert ihvertfall på 13-14-tallet igjen i løpet av høsten og vinteren".

Inngang nå er 10,8 og jeg økte volumet med tjue prosent på den avgjørelsen, og kommer til å tjene sikkert 20-30% her litt avhengig av hvor lenge jeg gidder å bli. Tapet på 6% dekkes ihvertfall der har vi allerede vært så sånn sett er jeg sikret, men jeg kan uansett ikke med god samvittighet anbefale inngang i denne aksjen på høyere nivåer enn nedre halvdel av 11-tallet, og jeg synes oppriktig synd på alle som står fast høyere enn 13-14-tallet fordi grunnet hvor markedsstyrt og overmanipulert denne aksjen har blitt, uforutsigbar rett og slett, helt urelatert til drift, resultater og analyser, så er ferden dit usikker.

Men altså man må uansett være ærlige om hva som faktisk foregår, selv om det kan skremme eller avmote enkelte. Hos NAS så lever vi på storaksjonærenes nåde, fordi småaksjonærene er så enkle å dytte rundt på, også får storaksjonærene selv avgjøre om de ønsker å tiltrekke seg nye aksjonærer, gjøre aksjen attraktiv, eller å fortsette rovdrifta på småfolket og manipulere kursen såpass ekstremt som de hittil har gjort og drive folk vekk herfra. Sistenevnte vil over tid, hemme folks tillit til aksjen ergo også kursutviklingen, og det er ikke bra for dem heller sånt øker risken.

Personlig, jeg gleder meg til å være ute herfra, tar profitten og stikker, og skal nok neppe inn igjen før neste gang den er på dette nivået eventuelt halvannen måned før ex-dato 2026. Morsomt med møljeswing så klart og jeg takker for erfaringen, som sagt det er med en viss beundring jeg har observert dette og det er helt utrolig at sånt noe går an, å gjete folk opp og ned og rundt i ring uten at de skjønner det selv engang, hvorfor de står igjen svimle og pengelense, men jeg er glad i pengene mine og foretrekker tryggere, mer stabile og (ikke minst) forutsigbare investeringer der jeg slipper å bli stående et halvår med hjertet i halsen før det endelig sier kaching.

Så "folkeaksjer", nei takk såpass har jeg nå lært. Svømmer heller for meg selv dit strømmen fører, enn å rives hit og dit av en panisk stim blant glupske haier.
Redigert 07.08.2024 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
Ransen
07.08.2024 kl 19:50 1035

Så godt som alt på OB er under lupen til utlendingene grunnet lav pris/ gratis selskaper. Sånn er det bare. Haugevis med dumme truseskvettere er årsaken.
upsidedown
07.08.2024 kl 19:46 1030

Jeg mener du overdriver betydningen av hva frustrerte folk river av seg i øyeblikket. Der noen mister synet er det alltid noen som ser muligheter så lenge det tjenes penger.

Glem ikke at mange av de som er mye på forumet sitter stucked i aksjer uten inntekter. Der er det bare håp som gjelder.
Noen av dem er også inne og kommenterer på NAS-trådene ved jevne mellomrom…

O’Leary var ute med en PW lenge før Q2. Den førte også til et stort fall i NAS…

Jeg har forøvrig skrevet fra tidlig mai at NAS var under press av short…masse ganger!
Redigert 07.08.2024 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
rischioso
07.08.2024 kl 19:34 1053

Du klarer ikke å dy deg - repeterer oppkjøp daglig som at det foreligger bud noe det ikke gjør - ikke en gang samtaler som kunne ført til det - mao, tatt ut av eget hode...

Det som er viktig å forstå nå er at sommer/høst allerede er priset inn hvor det er lavsesongen som nå så smått er begynt å prises inn for markedet ligger alltid foran så med disse realiteter i minnet så er det ikke annet å forvente enn fortsatt kurspress og 1-sifret kurs - altså, det vil bli verre før det kan bli bedre - egentlig ikke mer komplisert enn som så - så får den enkelte selv bestemme om man er villig til å bli med ned i påvente av at neste vår-sommer skal prises inn eller man avventer på utsiden, får langt mer aksjer til en rimeligere penge litt frem i tid og blir med opp med langt flere aksjer når den tiden kommer - valget burde være enkelt om man da ikke sitter fastlåst med en rosa til knallrød posisjon og må snakke om oppkjøp og andre fantasifulle ting i håp om at nedgangen blir noe mindre...;)
Redigert 07.08.2024 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
07.08.2024 kl 19:34 1039

Spennende, på forhånd takk for at du oppdaterer oss mtp. kjøp mandag :-)
MisterLupus
07.08.2024 kl 19:32 1026

Jeg lurer av og til på om du enten lar være å lese, eventuelt å forstå, dem du svarer. Nå argumenterer du for noe jeg aldri har argumentert mot, jeg har ingenting mot shorting heller ikke at storaksjonærer utnytter sin posisjon, jeg forklarer bare hva som foregår her og hvilken påvirkning det har, samt hvorfor det er uheldig for aksjens nåværende og videre fremgang.

Jeg moraliserer ikke, tvert om jeg beundrer litt, og om noe så er jeg lettere misunnelig.

Og de forklaringene man får servert her, de kjøper jeg ikke. Som sagt, skulle man fulgt drift, resultater, makroøkonomiske forhold, da hadde fallet aldri vært større enn tolvtallet og da ville den allerede nå vært tilbake på fjorten-femten. Folk her inne har jo på bakgrunn av Norwegian som selskap, varslet rekyl omtrent annenhver dag, og fått feil hver eneste gang fordi de glemmer at Norwegian som selskap og NAS som aksje er to vidt forskjellige konsepter.

Idéelt sett bør verdien av den ene reflekteres i den andre, men som NAS beviser, det er ingen automatikk der.

At Karlsen var sent ute og endret guidingen, det er normalt, det er faktisk sjeldent man korrigerer seg selv før man er midtveis gjennom året, og det er heller ikke unormalt at konsernsjefer holder kortene tett til kroppen enten man snakker motgang eller medgang. Det som derimot er unormalt, er at en aksje som selv meklerhusene, når de nedjusterer, kun nedjusterer med tjue prosent, faller over førti, eller at den stuper åtte til ti prosent der andre faller to til fire eventuelt som nå, at den mottar to gode nyheter og fantastiske indikasjoner for fremtiden på under en måned og uansett forblir godt ankret til bunnsjiktet fordi momentet som endelig kom, ble sablet ned så brått og brutalt som man så på tirsdag.

Det som skjer i Norwegian, det er jo så klart mange forhold som spiller inn men størst av dem alle og det står jeg ved, er kursmanipulasjon. Og når de som sitter med musklene manipulerer så hardt som her, med såpass konsekvenser for dem som rammes, som går på smell etter smell fordi de hadde tillit til aksjen og kjøpte seg inn høyt og så sikkert gang på gang ble rammet på nytt når de prøvde å kompensere ved å lasse på ekstra, eventuelt forsøke litt trading for å styrke posisjonen, da svekker det tilliten til aksjen de folka de ser seg neppe tilbake.

Selv om de til slutt profitterer så er de nok sjeleglade for å komme seg vekk herfra, og de kommer ihvertfall ikke til å være pådrivere for å få kursen opp de vil nok være svært defensive og kun velge seg inn på laveste nivå, dersom de helt ukloke av skade velger å kaste pengene sine hit på nytt.

Utfra det vi har sett det siste halvåret, hvor uforutsigbar denne aksjen er, hvilket nivå ville du anbefalt vennene dine å kjøpe på? Jeg ville aldri gått over 11,5 personlig, og da kun hvis den var trygt etablert på 11-tallet ellers slik det er nå, 10,8. Og hvis så er tilfellet, at folk tenker sånn, da er ikke aksjen mer verdt enn som så heller, uansett hvor godt selskapet leverer.

Aksjer er en investering, og et produkt. Når folk mister tilliten til investeringen, ikke lengre har tro på produktet, vel...
Redigert 07.08.2024 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
upsidedown
07.08.2024 kl 19:12 1044

Short er kommet for å bli. Og kan man ikke turnere det bør man ta exit før pengene smuldrer bort.
Alternativet er prøvd og det førte til et begrep som ble kalt «Holland-syken» skapt rundt prisen på tulipaner.

Du viser til nedgang i flere måneder. Det er helt normalt at flyaksjer faller fra sein vår til høsten. Det er ikke unikt for NAS. NAS har falt noe mer enn de andre grunnet klumsete håndtering av markedet av Karlsen. En PW ved tallene for mai, ville ha gitt raskt fall og shorterne hadde blitt for sein til å inngå nye kontrakter. I første dagene i juli hadde Folketrygdfondet fått tilbake alle sine utlånte aksjer og det viser at et brått fall på 20 til 25 prosent ville ha tatt ut «oppsiden» for dem.

PS!
I kveld får vi et innblikk i hvem som kjøpte mandag.
Redigert 08.08.2024 kl 00:35 Du må logge inn for å svare
Singa
07.08.2024 kl 19:08 1027

Han spiller av plata m hakk i gang på gang, må vere noe alvorlig feil her. Finns ikke en dritt som sier kursen skal opp, heller ned.
MisterLupus
07.08.2024 kl 17:42 1192

Det finnes andre forhold som påvirker en aksje, enn bare resultater, drift og makroøkonomiske forhold, og bedre bevis for dette enn NAS, har jeg aldri opplevd. Dere har sitert de tre fornevnte faktorene og repetert dem til det parodiske nå i flere måneder, hele tiden med visshet at "nå skal det snu", og vi har hatt gode nyheter i det siste som også burde gitt denne aksjen en boost, men likevel den faller kjapt og sliter oppover.

På grunn av aksjonærene selv, og hvordan de prioriterer, fordi til syvende og sist så er det hvordan en aksje handles som bestemmer prisen, og ja jeg har allerede forklart hva som foregår her og før det slutter, så forblir kursen hemmet uansett hvilke andre forhold man fokuserer på og hvor lite mening det gir utfra fornevnte. Tirsdag det var siste rest av bekreftelse dithen for min del, da fikk vi et løft og de spente ben for dette med én gang og ødela momentet helt i startfasen.

Kursutviklingen de siste seks månedene har ikke vært driftsrelatert, men manipulert og utviklingen siden Q2 og spesielt nå etter trafikktallene som jo indikerer at Q3 også blir over forventning, viser at det er den i aller høyeste grad fortsatt. Så da spiller andre forhold liten rolle denne kursen flyter ikke naturlig den domineres, reflekterer ikke verdien til selskapet men aksjonærenes intensjoner, og på sikt vil det gjøre aksjen giftig altså det vil drive folk vekk og hindre nye både tradere og investorer fra å kjøpe seg inn, og da kan man se langt etter de høydene mange her inne lengter til med mindre storaksjonærene selv plutselig blir rause eventuelt ønsker å hausse den bare så de kan trekke den ned igjen, og drar oss dit.

Det blir ingen oppgang før enten a) Folk slutter å la seg drive dit storaksjonærene vil eller b) Storaksjonærene slutter å drive dem dit, eventuelt c) storaksjonærene bestemmer seg for å drive oppover.

Så sånn er det, og jeg skjønner godt at dette fremstår uattraktivt for folk. Det er rovdrift å holde på sånn, og på sikt er det ikke bærekraftig.
Ransen
07.08.2024 kl 16:25 1351

Hvis du anser selskapet i krise så selger du nå.
Vi andre har det ikke travelt og kan gjerne se at kontantbeholdningen blir både 15. 20 og 30 milliarder, og utbytte i kommende år. Dessverre blir nok dette gode flyselskapet oppkjøpt innen den tid til en pris aksjonærene ikke kan si nei til..
Norden er attraktivt, men operasjonelt vanskelig. Der er NAS ekstremt flinke med bla. best oppetid på flyene gjennom døgnet