Hermana - Tanker om fremtiden etter fisjon fra Magnora

Bilentusiasten
HERMA 24.06.2024 kl 15:17 2835

Jeg eide aksjer i Magnora og fikk tilsvarende antall aksjer etter fisjonen. Verdien på Hermana, i følge en ekstern vurdering, var kr. 6. Kursen har etter notering forrige uke rast, og er nå rundt kr. 2,65-2,80. Jeg tror Hermana etter hvert blir fylt med mer, enn kun gamle legacy-delen av Magnora. Samt at jeg tror kursen blir repriset, etter Magnora-aksjonærer som har fått Hermana-aksjer har solgt seg ut. Jeg solgte aksjene jeg fikk dagen etter noteringen, men har kjøpt enda flere aksjer i dag, på langt lavere kurs. Tenker å sitte lenge med dem, mye utbytte som kommer fremover.

Fra børsmeldingen 23. april:

"A third-party valuation obtained in March in connection with the demerger values
the 70 percent of the shares in the respective subsidiary that is transferred to
Hermana at 20.31 percent of the value of Magnora (the "Conversion Ratio") at the
same date. The assets assigned to Hermana in this third-party valuation
correspond to slightly above NOK 6 per share."
Redigert 24.06.2024 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
lynx
24.06.2024 kl 15:47 2786

La oss håpe du får rett, så langt har fisjonen vært en stor flopp. Alle som valgte å beholde MGN har tapt mye.
Sneve påstod i en presentasjon at The listing of Hermana Holding returns assets valued at NOK 398 million to shareholders.
Markedet er ikke enig.
Manyana
28.06.2024 kl 10:58 2457

Fikk 18k HERMA fra MGN fisjonen og har faktisk nesten doblet beholdningen.
Det er definitivt større verdier i HERMA enn 6,- på litt sikt.
Jeg tror at når meglerhusene begynner å regne på caset og Sneve og co får svingt litt med tryllestavene...så ser vi raskt 5,- tallet - kanskje før året er omme.
Da er 2,50 - 3,00 nesten penger på gata - etter MIN mening.
Redigert 28.06.2024 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
Stoltzen
01.07.2024 kl 15:05 2286

Enig. Jeg lastet opp på 2.46 og tror vi er veldig nærme bunnen nå. Caset er mye mer verdt, men når markedet ikke er enig så får vi bare vente med tålmodighet. Jeg ser frem til nye investeringer av selskapet, blir interessant å se hva de kommer opp med.
Bilentusiasten
02.07.2024 kl 00:16 2158

Kursen på Hermana Holding har falt kontinuerlig fra børsnoteringen, men de siste dagene har fallet avtatt, kursen har steget litt, men falt på slutten av dagen. Kun omsatt rundt kr. 400 000 i dag. Kursen vaker nå mellom kr. 2,40-2,60 og jeg tror også bunnen er nær. Vil nok stige, i alle fall, når det kommer utbytte. Reell verdi på Hermana Holding, regnet av ein tredjepart, ref. børsmeldingen fra Magnora, på litt over kr. 6 er mer enn dobbelt av nåværende kurs. I mine øyne er Hermana Holding pr. nå mer attraktivt å eige, enn Magnora. I alle fall I det korte bilde.

Det blir spennende å se hva mer Hermana Holding legger inn under selskapet i tiden fremover! Hva tror dere?
Fra hjemmesiden til Hermana Holding:

"The current management has started to explore additional strategic initiatives to expand the current activity of the new company, seeking:

A business that is “management-light”
Activities that are related to current business by sector or by risk profile
A business that provides a unique investment exposure not currently available to the Norwegian investment community
A clear niche with identifiable growth opportunities".
Redigert 02.07.2024 kl 00:19 Du må logge inn for å svare
Skattejeger
02.07.2024 kl 14:53 1980

Kan Hermana ta en Cavendish? Cavendish falt 44% fra notering for så å stige 137% på få dager. Hermana falt 37% fra notering, og en tilsvarende oppgang vil gi en kurs på 5,8kr eller 114% opp fra dagens. Ikke vet jeg, men kan være et morsomt bet.
The Observer
08.07.2024 kl 09:54 1674

Portefølje. Noen gratisaksjer og noen kjøpt. Ikke så stort investert beløp, men det er litt som i lotto. Man må ha lodd for å komme med i trekningen. Det så stygt ut etter børsnotering, men kursen har tatt seg litt opp i det siste. Kjenner lite til mulighetene i dette selskapet, men satser rett og slett på track recorden til ledelsen i Magnora.
Skattejeger
08.07.2024 kl 11:10 1580

Bra driv i Hermana nå! Volumet bygger seg opp med aggressive kjøpere. Kvartalsrapport om 7 dager hvor vi får mer info👍
Skattejeger
08.07.2024 kl 13:31 1471

« The assets assigned to Hermana in this third-party valuation correspond to slightly above NOK 6 per share."

Fortsatt 100% opp til asset valuation👍
lynx
08.07.2024 kl 14:01 1418

I forrige uke kunne man ikke komme seg fort nok ut. Nå skal alle inn. Uten en eneste nyhet eller melding. Den som påstår rasjonelle aktører og effisiente markeder kjenner ikke Oslo Børs.
vlan83
09.07.2024 kl 13:07 1190

Jeg sitter videre med mine ca 100k aksjer, fyller på mer hvis den dippen jeg mistenker kommer når Hafslund med 90% sannsynlighet skal ut. Attraktiv under 2.7,-, en haug med selskaper i lite glamorøse bransjer som tjener egen mcap hvert andre år uten t kursen gjenspeiler dette. Magnora fikk en boost etter å ha skiftet til en grønn profil midt i euforien, den drahjelpen får ikke Hermana. Mine beholdes som et rent utbyttecase, der kursøkning av betydning evt blir en bonus og etter mitt syn usannsynlig.
Skattejeger
11.07.2024 kl 09:40 920

Er dannet en pen omvendt hode-skulder i timeschart med target over 4kr ved brudd.
Skattejeger
15.07.2024 kl 11:45 648

Ikke særlig imponerende rapport, og svært lite imponerende verdivurdering fra tredjepart.
The Observer
17.07.2024 kl 10:24 313

Clarkson har nå tatt opp dekning av Hemana. FA i dag:

Clarksons venter kursoppgang i børsfersking
Clarksons mener Hermana Holdings frie kontantstrøm de neste seks årene kan overstige selskapets nåværende markedsverdi.