What is next for CrayoNano?

1337Super
CNANO 26.06.2024 kl 12:04 2810

A lot of corporate events since last year.
Thoughts on whats next for CrayoNano?
mimer
23.08.2024 kl 12:02 2669

Ny emisjon?
pusur1
12.09.2024 kl 14:30 2492

Ja kassa er tom igjen, som forventet. Nå skriver de rett ut at det er fare for at selskapet går belly up. Super hausserne fra annet forum har forsvunnet forlengst, wonder why...

On the basis of a revised business plan with the market insight taken into consideration, the Company will reach out to its shareholders and other relevant stakeholders and continue to reach out to potential investors and partners to explore opportunities for the short and long-term liquidity needs in order to execute the revised business plan. The Company will update the market on the developments of the above-mentioned initiatives as soon as possible. It is highly uncertain if the above-mentioned activities will succeed and there is a risk that there is no basis for continued operation.

https://crayonano.com/news/crayonano-as-market-customer-and-company-update
Myrabakk
12.09.2024 kl 22:36 2134

Hva er det som skjer i CNANO?
Er det ikke bare noen uker siden de kjørte emisjon, og nå er det like før de må melde oppbud?

Dette skjønner jeg lite av, CNANO har stått på min watchlist i flere år, og jeg forventet egentlig børsnotering som neste melding fra dem.

Noen som kjenner til mer inngående enn det som står i børsmeldingen fra dem i dag? I denne virker det jo som om de er i ferd med å kaste kortene, men det er jo mange aksjonærer i selskapet som ikke ønsker at det skal skje!
pusur1
19.09.2024 kl 11:12 1383

Innkalling til ekstraordinær generalforsamling 3. oktober. Ganske dramatisk beskrivelse av situasjonen.

At de ikke klarer å finne nødvendig finansiering kan tolkes som at det er skepsis til selskapets egen teknologien, kommersialisering av denne.

https://crayonano.com/news/crayonano-as-summons-all-shareholders-to-an-extraordinary-general-meeting

Bullioncoins
19.09.2024 kl 13:36 1192

Jeg kan forstå at aksjekursen raser noe eller til dels mye, men nå begynner det å bli litt for panisk preg på det mener jeg. Jeg forstår ikke helt hvorfor noen mener det er smart å kaste den eneste sjansen til å få tilbake pengene sine for 1 kr eller lavere pr aksje, det synes å være lite gjennomtenkt. Det kan da umulig være SÅ dårlig stelt med alle at det synes som en god idé. Man får jo nærmest ingen ting igjen for alle de pengene man sikkert har investert i utgangspunktet.

Dramatikken er etter føre var prinsippet og ulogisk tekning bak panikk-tilstand hos enkelte aksjonærer, men realiteten og mulighetene en helt annen, og legg merke til at alle selskapets storaksjonærer og kanskje 99,99% også av alle små-aksjonærer klokelig holder på aksjene sine - det er bare et ytterst lite fåtall som selger.

Lykkes CrayoNano i å få hva selskapet har utestående hos kunder eller i å få et brukbart lån av en eller annen finansinstitusjon som ser at konseptet og casen er vanntett, så spretter aksjekursen opp til 7 kr igjen i løpet av en time, og det samme dersom en storaksjonær her går inn med tilstrekkelig kapital til mellomfinansiering til selskapets inntjening som vil være nok til å få selskapets regnskap i balanse, som er like rundt hjørnet (i løpet av neste år som jo er snart), begynner å strømme inn.

Det er disse nå nevnte samt mange ytterligere veier ikke nevnt av meg ovenfor som fører til en happy ending for selskapet og altså en aksjekurs tilbake på 7 kr som var kursnivået før denne børsmeldingen kom om at inntjening uteble grunnet kundefordringer som drøyet.

Den ekstraordinære generalforsamlingen blir for øvrig veldig spennende å se utfallet av. Den mest spennende jeg har opplevd!
Redigert 19.09.2024 kl 13:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2024 kl 13:41 1179

Jeg mener fortsatt at det kan ende med at korthuset raser sammen.
pusur1
19.09.2024 kl 15:52 971

Det er det helt klart, styret går langt i å si det samme. Bankkreditten er sikkert makset ut forlengst og med nød og neppe de overlever til 3. oktober. Blir det ikke løsning da går det mest sannsynligvis mot konkurs, og i et konkursbo selges ting vanligvis for knapper og glansbilder.