TGS - A new era

Nestoren
TGS 01.07.2024 kl 17:43 42288

RIP Hvalross. Aldri glemt.
--
Hvem er klare for å skrive historie som verdens beste seismikkselskap?


OSLO, Norway (1 July 2024) – TGS, a global leader in energy data and intelligence, today launched a new chapter in its 43-year history. The company is excited to announce the completion of the merger with PGS, a new Executive team and a Capital Markets Day on 29 August 2024. Today’s announcement positions TGS as the foremost data and services company across the energy value chain.

"This is more than a merger of two companies," said Kristian Johansen, CEO at TGS. "It's a blending of strengths, uniting our robust financial performance, exceptional customer service, operational excellence, cutting-edge technology and innovation. Our new executive team is poised to drive forward these advancements with a fresh strategic vision, ensuring that our combined expertise translates into greater value for our customers and shareholders; while our new brand identity captures our commitment to being a strategic partner for energy companies worldwide, providing the insights and solutions needed for today and anticipating the challenges of tomorrow."

Capital Markets Day, 29 August 2024, Oslo:

The merger of TGS and PGS forms a powerhouse in the energy sector, enhancing its capabilities to support energy exploration and production on a global scale. As the industry evolves, TGS is ideally positioned to serve the entire energy market with more comprehensive, advanced solutions. This integration will enable the Company to leverage a wider pool of technological resources and expertise, significantly boosting its operational efficiency, innovation and customer engagement strategies. TGS leadership will present more information on the vision for the new Company at a Capital Markets Day, to be held in Oslo on 29 August 2024.

The New TGS Executive Team:

The newly formed executive team at TGS combines the strengths and expertise of both companies, bringing together a wealth of experience and fresh perspectives to enhance the Company's operations. The team comprises:

Kristian Johansen, Chief Executive Officer (Houston) – Bringing extensive leadership and industry expertise, Kristian continues to drive TGS’ strategic initiatives, steering the company towards new opportunities and enhanced operational excellence within the energy market.
Sven Borre Larsen, Chief Financial Officer (Oslo) – With over 20 years of experience in financial management within the energy sector, Sven will continue to oversee financial strategies that enhance our market leadership and support sustainable growth.
Rob Adams, EVP Operations (Oslo) – With over 25 years of experience in the seismic industry, including leadership roles in PGS new ventures, processing, and operations, Rob will oversee project delivery and operational excellence for the company’s offshore operations and data acquisition technologies.
Whitney Eaton, EVP Sustainability and Communication (Houston) – With over 15 years of legal and leadership experience within compliance, sustainability, HR and IT, Whitney will continue to drive forward TGS’ sustainability and communication strategies and lead the marketing, sustainability and compliance teams.
Wadii El Karkouri, EVP Imaging and Technology (Houston) – With over 25 years of leadership experience in the energy and technology industries, including SLB and AWS, Wadii will drive innovation and technological advancements in seismic processing, data analytics and digitalization across the company.
David Hajovsky, EVP Multi-client (Houston) – Bringing over 15 years of experience in the energy sector, David has held various leadership roles within both TGS and PGS and will continue to oversee and drive TGS’ global multi-client strategies and initiatives.
Carel Hooijkaas, EVP New Energy Solutions (Houston) – With over 25 years of experience in the oilfield services and equipment industry, including as CEO of Magseis Fairfield, Carel will lead TGS’ New Energy Solutions covering wind, solar and CCS, as well as 4C Offshore and Prediktor.
Nathan Oliver, EVP Contract (Houston) – With a career spanning over three decades in the energy sector, including leadership roles in multi-client, contract and imaging across the globe, and most recently leading PGS’ entire Sales and Services organization, Nathan will drive TGS’ contract acquisition strategies and initiatives.
Kristin Omreng, EVP People and Culture (Oslo) – Bringing nearly 20 years of HR and Organizational Development experience, managing and developing global organizations in the energy industry, including at Aker Solutions and PGS, Kristin will lead initiatives that enhance TGS’ people and culture strategies.
Tana Pool, EVP Legal (Houston) – With vast legal experience through her work as General Counsel in both the energy and construction industries and prior to that with several global law firms, Tana will continue to provide strategic legal guidance to support TGS’ operations and growth.
The New TGS Brand Identity:

TGS also unveiled its new brand identity today. The redesigned TGS logo represents a blend of heritage, innovation, and financial strength. It maintains elements from the PGS brand, symbolizing the Company’s ongoing leadership in technology and operational excellence. The new visual identity supports TGS’ mission to deliver a wide variety of energy data and solutions that meet current demands while foreseeing future needs.

"Our refreshed brand identity signifies a strategic evolution in our journey," Johansen added. "It combines our historical strengths with a progressive outlook, ensuring we remain at the forefront of the energy sector. We're excited to launch this new chapter with a clear vision and a strengthened commitment to our stakeholders."
Redigert 01.07.2024 kl 19:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
I dag kl 20:51 214

Bare en generell kommentar: Haussing og baissing virker ikke på blue chips/OBX som TGS. Det er bortkastet tid å forsøke å påvirke kursen ved å skrive visvas på et forum, enten her eller på det åndssvake forumet Shareville hos Nordnet, der ny bakkerekord i lavmål settes daglig.
Kontur
I dag kl 20:19 339

Fordi jeg følger med og er engasjert i det selskapet jeg har satset mange penger på. Satt tidligere med hovedvekt i offshore, supply, subsea og kan mye mer om akkurat det segmentet, men har gradvis gått over til seismikk og har ståltro på at her vil komme et solid oppsving de neste årene.
nafa
I dag kl 19:49 421

Jeg har også aksjer her og har investert hovedslumpen i februar 22, og har investert noe mer siden på lave kurser.
Så jeg er på linje med Kontur og skriver og følger med her først og fremst fordi jeg er interessert i å lese hva folket som er interessert i aksjen skriver. Mange kunnskapsrike her med stor innsikt i aksjen så mye å lære.
Redigert i dag kl 19:51 Du må logge inn for å svare
TWLawson
I dag kl 18:49 630

Du sier du har ventet lenge på denne og kjøpt deg opp over flere år. Fortsatt venter du tålmodig og har ingen hast. Du er en longer med andre ord, sitter nok 5-6 år i en aksje du har tro på? Hvorfor poster du her daglig da?
Kontur
I dag kl 18:27 717

Må være temmelig bedøvd de som ikke forstår at det kommer store og svært lukrative synergier utav denne fusjonen. Har selv ventet på den lenge og kjøpt meg gradvis opp over flere år. Om det tar noen mnd før den store oppgangen starter spiller omtrent ingen rolle siden jeg og mange andre aksjonærer med meg er langsiktige. Har allerede solid gevinst.
Når nødvendige formaliteter er unnagjort kommer selskapet til å gjøre nødvendige grep som styrker caset kraftig.
Bare å slappe av og vente.
Husk at de skribentene her inne som varsler dommedag hele tiden garantert har en agenda. De er enten short eller lysten på rimelige aksjer. Noen andre rasjonelle grunner finnes ikke
CatchTrader
I dag kl 18:15 762

Du, la oss begrave stridsøksen. Du mente at jeg var konspi, i og med at jeg ikke stolte på VG og TV2
Da er vel det å tolke som at du stoler på mainstream og da antar jeg at du også sluker FA som god fisk!? (ikke vondt ment det heller)

Nei, jeg håper jo at du bruker andre kilder enn VG og TV2 for å vurdere dine investeringer - men for all del

Du overdriver litt, men det skal du få lov til - jeg skriver ikke daglige advarsler om halvering
Kollaps i en sektor, behøver ikke å bety kollaps alle sektorer. Kollaps i ett selskap, behover ikke bety kollaps i alle selskap

Jeg følger TGS, akkurat som deg og mange andre. Så må vi få lov til å ha egne meninger om fremtidsutsikter og kursutvikling
rolser
I dag kl 18:07 812

Godt du uttrykker deg konsekvent:


CatchTrader
09.06.2024 kl 09:35

Det som er absolutt mest skremmende, er at folk ikke forstår dette - de tror at media i norge er til å stole på, “de har jo streng policy og de har et solid organ som ivaretar kildekontroll og fakta - sånn har det alltid vært her i Norge” bla-bla..

Nei! Sannheten er at mainstream media er fullstendig ute å kjøre og hele gjengen burde fått sparken på dagen. Akkurat det samme gjelder regjeringen, folk tror at de gjør det beste for oss - sannheten er at den globale eliten har tatt fullstendig kontroll og melker stat og folk for mest mulig verdier!

Det viktigste nå, er at betydelig flere mennesker våkner opp og engasjerer seg - Vi er på vei utenfor stupet og nå må vi gjøre en jobb for at folk skal forstå det som skjer og konsekvensen av det!

Vi alle burde tenke utenfor boksen, inviter familie, venner, naboer på en kopp kaffe - snakk om dette! Det norske folk må få dette inn med te-skje - Vi må forstå at vi ikke lenger kan stole på de store politiske partiene, AP, H, og til dels FRP må ved neste valg få betydelg mindre oppslutning - dette er uhyre viktig. Det må stemmes på de mindre og uavhengige partiene f.eks Norgesdemokratene - kun for å få de inn på tinget, slik at spørsmål faktisk kan stilles og faktisk må besvares!

Dagens politikk i Norge, har ingen plan for fremtidig generasjoner - Hva skal Norge leve av om 30 år?

Hvordan kan norsk politikk forsvare det som USA og Nato bedriver i dag? Hvorfor skal vi betale milliarder av våre skattepenger i en krig som USA og Nato selv er ansvarlig for?

Vi må ta ansvar, vi må gjøre en jobb
Spørsmålet er når gatene skal brenne(ikke hvis)
Blue Cow Group
I dag kl 17:57 858

Så surt børsklima og verdensøkonomi er grunnen til at du skriver daglige advarsler om halvering, men du gjør det kun i tgs-tråden? Og du sier du ikke vil kjøpe samme hvor langt kursen faller av den grunn, detmå jo da tilsi at du ikke vil kjøpe noen aksjer framover da iflg din logikk. Så hva gjør du da på et forum for aksjesnakk hvis du tror børsene skal rase?

Og sånn i tilfelle du var seriøs, jeg bruker ikke vg eller tv2 til å lese meg opp på aksjer eller børs, men det regner jeg egentlig med at du forstår og bare brukte som et dårlig eksempel.
CatchTrader
I dag kl 17:49 886


Dette skrev jeg: "For meg er det like sansynlig at kursen halveres, som om den går opp 5 prosent"

Begrunnelsen for dette er fremtidige utsikter både for selskapet og også markedet generelt på børs. Usikkerheten i verden er absolutt - Det er ikke snakk om hvis, men når - Det er en egen diskusjon, men regner med at også du ser et par røde lamper mtp verdensøkonomi og utsikter for fremtidig (u)balanse.
Hvis du leser og ser på litt annet enn VG, TV2-nyhetene, så får du et bedre grunnlag for å vurdere utvikling og hva som faktisk skjer (ikke vondt ment på noen måte) Jeg ønsker kun at du skal ha bedre forståelse - For hvis du reagerer negativt på at jeg ikke stoler på VG og TV2, og mener at det er konspi, så vil jeg hvert fall si at du bør se på alternative kilder - og søk etter fakta selv. Dette har også mye med børs å gjøre - Helheltig forståelse for hva som skjer i verden
rischioso
I dag kl 17:32 959

Det fremførbare underskuddet er blitt snakket om i årevis, men kan ikke brukes når selskapet ikke leverer annet enn røde tall - det er noe alle vi som står på utsiden forstår...;)
rischioso
I dag kl 17:29 968

Ikke heng deg opp i posisjonen - han sier jo at han ikke har interesse akkurat nå, men han skriver jo en god del mer enn det så les hva han skriver eller er ikke det mulig når man befinner seg i fornektelsen...?...Spør for en venn som heller ikke har aksjer her...;)
Blue Cow Group
I dag kl 17:27 560

Dette blir vel 3. eller 4. gangen jeg ber deg gi en begrunnelse for hvorfor aksjen skal halveres etter sammenslåing som du påstår, men du vil ikke svare på noe selskapsspesifikt du vil heller kalle folk svette og desperate så det er helt opp til deg.
CatchTrader
I dag kl 17:16 603

Skal vi diskutere aksje, eller krig her? Du kan gjerne mene at jeg er konspi, men nå er det du som er useriøs.
Kos deg med Stratosen din, så snakkes vi senere
Slettet bruker
I dag kl 17:13 622

Må jo le litt😂 bra kommentar👍.
Redigert i dag kl 17:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
I dag kl 17:12 626

Her bommer du med flere kilometer. Du projiserer et bilde som ikke finnes. Dette er en uvane du etterhvert har gjort til et varemerke.
Blue Cow Group
I dag kl 17:09 643

Så motbevis meg da, kom med begrunnelser for hvorfor kursen skal halveres etter sammenslåing når fordelene av sammenslåinga kommer på rekke og rad. Og nei, for 3.e gang, de kommer ikke på dag 1, eller første kvartalsrapport for den del.
Du forstår sikkert hvor idiotisk det virker å bare komme med tomt pjatt om menigheter og svetting og desperasjon, den håndfullen folk som virker desperate her på meg er dere som påstår den skal ned, samma tompratet dag ut og dag inn uten en eneste begrunnelse for hvorfor det skulle gå så dårlig.
"2 selskap uten livets rett slår seg sammen", hvordan forventer du å bli tatt seriøst når du skriver sånt tull?

Du ber folk lete opp alternativ informasjon, vi ser jo hvordan det har gått når du har lett etter "alternativ" informasjon på hvem som bomber hvem i ukraina f.eks. Jeg holder ikke den alternative infoen du så naivt sluker i høy anseelse, jeg tenker det kun er naive fjols som biter på konspiprat fra konspisider.
CatchTrader
I dag kl 17:03 663

Jeg står for alt det jeg har skrevet :) og hvem som er konspi-tulling, eller naiv - Eller begge deler, det får vi med tiden svaret på. Mitt svar var generelt på de meldingene som dukket opp etter mitt innlegg.


Litt gøy at du går sterkt i forsvar. Forstår.

Edit: En kommentar til slutt. Vitenskap og forskning er det eneste jeg (vi) skal tro på.
Redigert i dag kl 17:07 Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
I dag kl 16:56 698

Svett frustrert og påstår du har en agenda? Hvor får du det fra?
Jeg ber deg bare om å begrunne tullpratet ditt, som jeg påpekte er det ingen som forventer full effekt av sammenslåingen på dag 1, de aller fleste har avvist shortsqueeze med begrunnelse i at shorten var pga arbitrasjen i prisforskjell pgs og tgs.

Når jeg ser hvilke andre tråder du skriver i kommer det tydelig fram at du er en konspi-tulling som hverken tror på vitenskap, nyheter eller noe som ikke er skrivi på de verste konspidelene av internett, sånn i tilfelle noen trodde du hadde noe vettugt å komme med:

CatchTrader
08.06.2024 kl 23:57
467
Covid-vaksiner er elitens produkter, ikke annet enn profitt nettopp for eliten.

WHO er kontrollert av eliten, det samme med vestlige mainstream media - hele strategien deres er åpenlyst
Skape frykt, få kontroll og utnytte dette

WEF og EU er av samme greia.
Eliten eier store deler av verden, selskaper som utvikler vaksiner, big pharma, media som de kan kontrollere som de vil

De som tror at covid-vaksinene ble utviklet for å “redde” verden, må våkne nå, og de som tror på media, vg, tv2, nrk osv må virkelig søke hjelp og selv gjøre en jobb for å sjekke fakta.

Eksempel, krigen i Ukraina - svært lite av sannhet kommer frem i mainstream. Fra 1.dag er det løgn om det meste og vesten/usa/nato er i all hovedsak hele og eneste grunnen til invasjonen i Ukraina. Vi er fucked! Punktum.
Redigert i dag kl 16:58 Du må logge inn for å svare
Ondi05
I dag kl 16:53 721

Trekk opp shortsen, det lukter sånn baiss av deg skjønner du. Hiver meg inn i karusellen av idiotisk snikksnakk all den tid det er ALT som er å spore. For en gjeng 😁
CatchTrader
I dag kl 16:44 773


Se her ja, her kommer de frem, svette og frustrerte. Har stor forståelse for at dere er frustrerte.
Som nevnt, jeg har ingen agenda - Skal ikke kjøpe aksjer.

Mere en beskjed til nye lesere, nye, som vurderer inngang - og også eksisterende som vurderer å sette siste rest av sparepengene i denne aksjen.
Et eneste råd: Ta ett skritt tilbake, les og vurder aksjen også utenfor denne tråden.

Jeg håper selvfølgelig at jeg har feil magefølelse når det gjelder dette selskapet, og jeg håper naturligvis ikke at noen skal tape penger
oivindl
I dag kl 16:34 813

"En slik enkel resonering ligger litt i samme gate som påstanden om at alle menn kan få til det Warren Buffet har fått til fordi vi er av samme kjønn -”

Selvfølgelig er det ikke slik du påstår. Fullstendig på villspor når det gjelder logikken.

Wisdom has been chasing you, Rischioso, but you have shown an incredible ability to avoid it.
qmanager
I dag kl 16:24 864

Heisan

Prøvde hyggelig på vegne av de fleste her inne å ønske Ris en fortsatt fin tid på PGS tråden hvor hen kan fortsette med mange saklige diskusjoner.

Trist at det tok kun noen dager før Toyboy og vennene hans ( mest sannsynlig samme person) nå spammer TGS.
Blue Cow Group
I dag kl 16:12 920

Tull fra ende til annen ja, der sa du det!
"Menigheten" har haussa og snakka om shortskvis sier du, men hvis du hadde følgt med med et halvt øye ville du sett at de aller fleste her var enig i at shorten var satt pga arbitrasje og dekkes ved kjøp av PGS-aksjer.
De aller fleste forstår også at synergier ved sammenslåing ikke kommer på dag 1, 3mrd i fremførbart underskudd f.eks er noe å glede seg til men ikke noe som vil vises på Q2 talla.

Hvis du tror kursen skal halveres og du ikke kommer til å kjøpe aksjer her foreslår jeg at du går videre og heller bruker energi på noe du kunne tenke deg å handle i, istedet for å spre tull som du selv kaller det og generell forvirring her på et forum for folk som er interessert i hvordan seismikk vil gjøre det de neste åra. Har du derimot noe selskapsspesifikt eller noen annen grunn til å tenke nedgang annet enn kaffegruten din må du selvfølgelig dele det, men denne ville gjettinga på kurs uten et snev av tanke eller ressonement bak får vi mer enn nok av fra ris allerede, du ser jo hvor håpløst det ser ut når man spammer et forum med ubegrunna dritt.
finast
I dag kl 16:11 923

Du skal ikke handle i denne aksjen uansett skriver du, og du har null interesse. Alikevel bruker du tid på å skrive på forumet. Lite troverdig spør du meg. Du har nok en egen agenda her som er nokså gjennomsiktig.
Kontur
I dag kl 16:11 926

Ble noen hundre tusen i «pgs» ubytte. Har to kontoer, Norne kom allerede i dag tidlig og Pareto der er de ikke komt.
Snudde/snur pengene og kjøpte mer TGS aksjer for alt sammen.
Langsiktighet vinner
CatchTrader
I dag kl 15:56 996


Men, er det ikke et snev av realistisk tankesett her? Sannheten er at menigheten her hausset opp denne aksjen i forkant av fusjonen, da skulle det bli trangt inn døra - ikke nok med det, da skulle også shorten dekkes inn! Kursen skulle virkelig fly! Men, NEIDA! Man så at det var litt reaksjon i kursen i forkant, og da UK godkjente ble det ikke store bevegelsene - Ikke i positiv favør i så måte. I dag ser vi at psykologien i aksjen er heller laber. Også må vi legge til usikkerheten i verden, og sist, men ikke minst: Hva er realistiske mål for dette selskapet, sammenlignet med det utgangspunktet de to selskapene hadde før? For meg er det like sansynlig at kursen halveres, som om den går opp 5 prosent - Og det tror jeg - Jeg gjentar: Jeg tror kursen kan halveres ut i fra dagens kurs. Hvorfor? Ikke bare av selskaprelaterte grunner, men situasjonen i verden. Oslo Børs er oversvømmet av småsparere uten mål og mening, som baserer sine investeringer på FA og FA-forum - Som i seg selv er den beste oppskriften på tap. Man investerer etter egne vurderinger, men jeg tror det er lurt å ta ett skritt tilbake og gjøre noen vurderinger selv, riv deg løs i fra forelskelse og entusiasme i dette forumet. For her er det mange som ønsker at du skal sette de siste sparepengene i aksjen.

Detter ingen baissing, jeg skal ikke handle denne aksjen uansett om den halveres eller stiger 3 prosent. Null intresse akkurat nå.
Hvorfor deler jeg mine meninger: Fordi denne tråden er gjennomsyret med falske forhåpninger og tull fra ende til annen og det har vi sett i fra tidlig melding om fusjon, og værre har det blitt etter at man ser at forventingene til kursutvikling uteblir. Folk blir desperate når det går gal vei. Salute
oivindl
I dag kl 15:56 998

"Ikke uenig i at det finnes om man leter med lys og lykter etter suksessfulle fusjoner innen olja selv om de er heller sjeldne for historiske fusjoner på tvers av bransjer viser at majoriteten feiler helt eller delvis”
-rischioso

Statistikken du bygger på, er utdatert og lite relevant for TGS.
Her er en mer up to date vurdering, altså fra i år

"How Companies Got So Good at M&A
What 20 years in the trenches have taught us about deal success”

"Today, executives report that close to 70% of deals are successful. Many are proud of their track records and willingly share what they are doing differently.”
https://www.bain.com/insights/how-companies-got-so-good-at-m-and-a/#:~:text=Today%2C%20executives%20report%20that%20close,what%20they%20are%20doing%20differently.
rischioso
I dag kl 15:29 1150

RE - Jeg skrev hovedoppgave da jeg studerte på UIB Arbeids- og organisasjonspsykologi i 2001/2002 om de to olje/selskapene, Conoco og Phillips, som Fusjonert i 2002. Fra den gang til i dag er avkastningen ca 6800% ! Så Det finnes altså gode eksempler på vellykkede fusjoner innen oljerelatert ……..

* Ikke uenig i at det finnes om man leter med lys og lykter etter suksessfulle fusjoner innen olja selv om de er heller sjeldne for historiske fusjoner på tvers av bransjer viser at majoriteten feiler helt eller delvis OG ikke minst så virker du å utelate i din spesifikke sammenligning at det er en vesentlig forskjell på 2 suksessfulle selskaper som før de slo seg sammen gjorde det meste riktige vs 2 selskaper som aldri helt har fått det til....

En slik enkel resonering ligger litt i samme gate som påstanden om at alle menn kan få til det Warren Buffet har fått til fordi vi er av samme kjønn - men det må dessverre visse andre forutsetninger til noe du elegant virker å overse med denne sammenligningen...;)
Redigert i dag kl 15:41 Du må logge inn for å svare
BWMx5
I dag kl 15:09 1244

Penger har kommet inn på AKS-kontoen som jeg antok. Hvis du tar ut pengene, må du kanskje betale vanlig skatt som myndighetene krever.
Grimsmo
I dag kl 14:59 1300

Hei,

Viser til samtale angående utbetaling av kontantbeløpet i forbindelse med PGS og TGS fusjons. Pengene vil bli booket på kontoen så fort Nordnet får betalingen. Det forventes å skje i dag eller i løpet av dagen i morgen.
Fischer
I dag kl 14:51 1340

Utbytte for Q2 skal vel ligge på samme nivå som tidligere - 0,14 USD. Vi får vel melding om ex dato og utbetalingsdato ifbm. resultatframleggelsen 18 juli. Tipper ex dato rundt 1 august og utbetalingsdato rundt 10 august. Dvs noenlunde som i Q2 2023. Så må nok vente en måneds tid før nye utbyttepenger tikker inn på konto.

Evt. endringer i utbyttebeløp fremover får vi nok noe mer info om på CMD i slutten av august.

rischioso
I dag kl 14:43 1374

Skjønner frustrasjonen, kan ikke være mye moro når man er blitt lovet short squeeze og rakett tilstander så fort fusjonen ble en realitet for så og ende fastlåst i en heis som virker å gå kun nedover med bittesmå rykk på veien...

Det er ikke bare jeg som forutså dette, men flere store profilerte investorer som allerede har tatt grep og lettet seg helt eller delvis for noen etasjer siden...;)
Slettet bruker
I dag kl 13:05 1730

Dette er BS.

Tenker det går veldig fint dette, så må du ha lykke til med sisyfos-spammingen din. Bare møl alt sammen.