Toppan Gravity 🙏

poki
IDEX 02.07.2024 kl 09:58 1621

𝗧𝗼𝗽𝗽𝗮𝗻 𝗚𝗿𝗮𝘃𝗶𝘁𝘆 𝗰𝗼𝗼𝗽𝗲𝗿𝗮𝘁𝗲𝘀 𝘄𝗶𝘁𝗵 𝘁𝗵𝗲 Central Bank of The UAE 𝗶𝗻 𝗹𝗮𝘂𝗻𝗰𝗵𝗶𝗻𝗴 𝗝𝗮𝘆𝘄𝗮𝗻 𝗣𝗮𝘆𝗺𝗲𝗻𝘁 𝗖𝗮𝗿𝗱𝘀. 💳

Al Etihad Payments, a fully-owned subsidiary of the Central Bank of the UAE, has officially launched the pilot cards for Jaywan, the UAE’s new local payment scheme. Toppan Gravity, in collaboration with Al Maryah Community Bank proudly leads as the first card manufacturer and personalization bureau to produce and personalize these cards.

As pioneers in this significant advancement of the UAE's payment infrastructure, we are honored to be the first to manufacture and personalize the innovative Jaywan cards. These cards are set to transform the UAE's payment landscape by enabling faster, more secure transactions and reducing reliance on external networks. This underscores our commitment to supporting national economic growth and technological progress.🤝

Looking ahead, Toppan Gravity will provide expert consultancy in design, manufacturing, and technical services to banks across the UAE for the secure production and customization of Jaywan cards, reinforcing our role in empowering local financial institutions. 🏦
poki
02.07.2024 kl 10:23 1571

IDEX Biometrics and Toppan Gravity Launching Biometric Smart Cards in the Middle East, Africa, and Latin America
Oslo, Norway, and Dubai, UAE, November 2023 – Toppan Gravity, a wholly-owned subsidiary of the Toppan Group and a leading solutions provider in the secure payment and identity industries, is pleased to announce its collaboration with IDEX, a global technology leader in fingerprint biometrics. Together, the two companies are introducing biometric cards equipped with an advanced fingerprint authentication payment solution.


Detta kom i december 2023 , så Toppan också erhållit Mastercard certifiering?
iTRADER09
02.07.2024 kl 11:40 1479

Selvfølgelig har Toppan både MC og Visa sertifisering - for kort uten fingersensor.
Denne nyheten trenger hverken MC eller Visa sertifisering, det handler om et nytt betalings nettverk i UAE som tilsvarer Bankaksept, med mye lavere kostnader enn visa og mastercard. Ikke et ord om fingerkort.
Alt Toppan gjør handler ikke om Idex fingerkort, faktisk svært lite av Toppan's aktivitet handler om fingerkort.
ibyx
02.07.2024 kl 12:16 1400

Dersom dette var meldt som relevant for Idex under deres ticker på newsweb hadde vi set 10-12% oppgang umiddelbart kl 9.00. Nå kl 12+ ville kursen ha vært omtrent der den er igjen nå.
Og dagen er ikke over...
YNWA250505
02.07.2024 kl 13:26 1342

Nei Toppan har ikke tro på Biometriske kort i det hele tatt. De skal bare pøse ut millioner av kort over hele verden. Itrader derimot har null tro på dette markedet.

Oslo, Norway, and Dubai, UAE 05 December 2023 – IDEX Biometrics and Toppan Gravity, a wholly-owned subsidiary of the Toppan Group and a leading solutions provider in the secure payment and identity industries, are introducing biometric cards equipped with the advanced IDEX Pay fingerprint authentication payment solution.

Toppan Gravity and IDEX Biometrics are responding to the growing demand for trusted and user-friendly payment solutions. Securing an annual production surpassing 30 million payment cards, Toppan Gravity serves over 500 banks, governments, and corporations worldwide. Biometric smart cards will enhance Toppan Gravity's banking and identity offerings, bringing biometric smart cards to the Middle East, Africa, and Latin America. An initial order for IDEX Pay has been placed, with the cards anticipated to reach the market by the first quarter of 2024.

"We are committed to meeting the growing global demand for biometric payment cards. By harnessing the power of the IDEX Biometrics state-of-the-art technology platform, we are poised to redefine payment convenience," says Michael Hraschan, Head of Payments at Toppan Gravity. “This partnership marks an exciting chapter as we collaborate to advance secure payments and digital authentication, reinforcing our commitment to driving innovation in the ever-evolving landscape of financial technology.”

“Toppan Gravity with its strong offering across products and solutions for government agencies, financial institutions, telecom operators, and retailers is well positioned to accelerate the expansion of biometric smart cards,” says Catharina Eklof, Chief Commercial Officer at IDEX Biometrics. “We are excited to collaborate with Toppan Gravity, empowering markets worldwide with secure payments and digital authentication.”
poki
02.07.2024 kl 16:45 1229

IDEX har redan nått priset på biometriska kort till samma nivå som till det vanliga 😝 så alla nya kort som levererar bli Biometriska
Cartr
03.07.2024 kl 14:34 1011

Oversatt til norsk for oss analfabeter...

Oslo, Norge og Dubai, UAE 5. desember 2023 – IDEX Biometrics og Toppan Gravity, et heleid datterselskap av Toppan Group og en ledende leverandør av løsninger innen sikker betalings- og identitetsindustri, introduserer biometriske kort utstyrt med det avanserte IDEX Pay betalingsløsning for fingeravtrykkautentisering.

Toppan Gravity og IDEX Biometrics svarer på den økende etterspørselen etter pålitelige og brukervennlige betalingsløsninger. Toppan Gravity sikrer en årlig produksjon som overgår 30 millioner betalingskort, og betjener over 500 banker, myndigheter og selskaper over hele verden. Biometriske smartkort vil forbedre Toppan Gravitys bank- og identitetstilbud, og bringe biometriske smartkort til Midtøsten, Afrika og Latin-Amerika. En første ordre for IDEX Pay er lagt inn, med kortene som forventes å nå markedet innen første kvartal 2024.

"Vi er forpliktet til å møte den økende globale etterspørselen etter biometriske betalingskort. Ved å utnytte kraften til IDEX Biometrics state-of-the-art teknologiplattform, er vi klar til å redefinere betalingsbekvemmelighet," sier Michael Hraschan, betalingssjef hos Toppan Gravity. "Dette partnerskapet markerer et spennende kapittel når vi samarbeider for å fremme sikre betalinger og digital autentisering, og forsterker vår forpliktelse til å drive innovasjon i det stadig utviklende landskapet av finansteknologi."

"Toppan Gravity med sitt sterke tilbud på tvers av produkter og løsninger for offentlige etater, finansinstitusjoner, telekomoperatører og forhandlere er godt posisjonert for å akselerere utvidelsen av biometriske smartkort," sier Catharina Eklof, Chief Commercial Officer hos IDEX Biometrics. "Vi er glade for å samarbeide med Toppan Gravity, og styrke markeder over hele verden med sikre betalinger og digital autentisering."
--

Jeg har vært skuffet over IDEX lenge, men har fortsatt stor tro på selsakapet, og på ett eller annet tidspunkt ser dette markedet ut til å kunne ta fullstendig av. Det har vært noen vanskelige år med Pandemi, krig, finanskriser og børsras, samt mangel på viktige datakomponenter. Jeg tror derfor at alt hadde sett annerledes ut om det hadde vært mer normale tilstander. Og ting tar somregel lengre tid enn man håper på.

For en tid tilbake hadde jeg en drøm om at IDEX gikk 3000 prosent, men som sagt var det bare en drøm, men for et vanvittig tall. Et tall jeg aldri kunne tenkt ut i våken tilstand en gang.

Uansett tror jeg vi går en spennende tid i møte, men nå er det sommer og stille, så kanskje utpå året og neste år kan ting skje, men jeg tipper det kommer en Emi til i år...
iTRADER09
I går kl 03:31 888

Idex har ikke fått prisen på BPC til samme nivå som vanlige kort. De kortene som har volum koster fra under $1 opp til $2.
Idex sier ikke direkte hvor mye idex pay skal koste, men de indikerer i presentasjoner (for eksempel CMD i september 2023, side 27) at hvert Idex pay kort gir $8-$9 på topplinje for Idex. På toppen av det går jeg ut fra at Toppan skal ha sine marginer så det er lite trolig at kortet koster under $10 for utsteder, dvs ca 10x det et høyvolum kort koster.
I tillegg kommer enrolment sleeve eller skal de levere alle nye kort til brukere med smart telefon med NFC? (som mest sannsynlig har enda mindre interesse for BPC enn folk flest, de betaler allerede med telefonen og plastkortet som ligger i bunn ligger hjemme i en uåpnet konvolutt).
iTRADER09
I går kl 03:40 885

Nei, jeg har ikke sagt at Toppan ikke gjør noe i forhold til BPC, men det er en svært liten del av det selskapet driver med. Akkurat nå er det 0% av omsetningen i produktområdet kort, som igjen bare er en del av Toppan's produkter. De håper nok at BPC skal ta en del av dette. Kortmarkedet har sterkt margin-press og enhver produsent vil søke etter merverdi som kan øke ASP.

I samme slengen kan jeg også oppklare din misforståelse om at jeg ikke har tro på biometri. Jeg har absolutt stor tro på biometri. Og jeg er er "storbruker" av biometri både til aksess og betaling. Bruker kun biometri for aksess på jobb, og aksess til laptop og telefon, og jeg bruker biometri til betaling med telefon (ikke like avansert som oto1). Jeg kan til og med bruke biometri med et av mine visa kort, men har kun prøvd det en gang for å sjekke "experience", ellers ligger kortet i skuffen.
kroif
I går kl 08:34 767

Takk for balanserte innlegg iTRADER09 !
Man kan jo forstå skepsis til IDEX, særlig historikken, FØR de fikk på plass IDEX PAY.
Håper og tror at de nå har lykkes med et bærekraftig produkt.
YNWA250505
I går kl 09:25 701

Jada fortsett med å ha kortet ditt i skuffen. Bortsett fra deg og oti1 så vil det finnes milliarder av kortbrukere der ute. Kortene disse vil få fremover vil være med en ny standard som heter fingeravtrykk. Hverken du eller oti1 kan stoppe dette. Ser du ikke hva som skjer rett foran øynene dine? Selv om Toppan kun har en liten del av BPC så snakker vi fortsatt om flere hundre millioner kort til deres kunder over hele verden. Det holder for meg. Og Toppan er kun en av svært mange selskaper som vil tilby sine kunder det sikreste, raskeste og beste kortet på markedet. Stikkord; Idex
kroif
I dag kl 09:51 459

En gladmelding nå, som f.eks VISA godkjenning, så blir det sommerrally, og FOMO tilstander.
Jeg har trua på at den kan komme når som helst nå, har tatt alt for lang tid, og mastercard har jo godkjent denne, så det burde være uproblematisk.
laersol
I dag kl 12:46 318

Til dere som tror at en VISA godkjenning vil gjøre at Idex tar av i sommer, sjekk børsmeldinger og nyheter hos Fingerprint AB i Sverige. De har hatt godkjente betalingsløsninger fra 2020 VISA og 2022 Mastercard uten at det har hjulpet dem. Men i motsetning til Idex har de hatt betydelig omsetning av andre typer biometriske produkter. Verdien på Fingerprint er rasert på børs og de har hatt en nødemisjon nå. De har tidligere hatt milliardomsetning! siste året "bare" 700 millioner. Børsverdien i dag er vel om lag 300 mill SEK. Kan hende dere bør se på Idex som en ren lottokupong. (Jeg har selv en liten lottokupong her mot bedre vitende. Har tapt mye på både Idex og Thin film/Ensurges mange brutte løfter)
kroif
I dag kl 15:49 197

Synlig short er redusert om ikke annet
kroif
I dag kl 15:51 194

Så spørs det om de har et godt nok produkt for disse.. flere faktorer som splller inn her.
YNWA250505
I dag kl 19:36 79

Som sagt så er denne sertifiseringen ikke bare noe VISA gir eller ikke gir. VISA og Idex tester ut og lukker bort alle evt feil og mangler. Når Visa er 100% sikre på null problemer kommer sertifiseringen. Da er vi raskt over kr igjen. Et par fete ordre så ser vi kr 10 i løpet av kort tid
YNWA250505
I dag kl 19:40 75

Til deg som ikke tror en Visa sertifisering vil gi kursen et løft vil jeg bare si; du snakker mot bedre vitende. Det vil åpne opp for enda flere kunder og ordrer. Når ordrene kommer på løbende bånd fremover blir det spinnvilt å sitte i Idex.