AKH - Ny strategisk plan (Aker, ACC, PHLY osv)

Frodon
AKH 03.07.2024 kl 16:03 59022

RÞkke har et par prestigeprosjekter som han gjerne vil gjennomfÞre, eks offshore fiskefarm og eventyrsenter i Narvik med blant annet et datasenter. RÞkke har solgt unna en del virksomheter nÄ, som har litt cash til overs. Kan RÞkke klare Ä overtale nok eiere i bÞrs selskapene uten virksomhet, som har cash, til Ä slÄ alle selskapene sammen, slik at de kan investere i et av de 2 prestigeprosjektene til RÞkke?

Ser vi pÄ ACC vil de ha ca kr 4,5 milliarder i cash. AKH eier bare 43%, slik at AKH eier «bare» kr 1,9 milliarder av de cash. Ved Ä fusjonere ACC med Aker Narvik, fÄr RÞkke tilgang til alle cash i selskapet. OgsÄ vil det potensielt komme inn noen milliarder ekstra til ACC de neste Ärene. I PHLY kan det komme ca kr 1 milliard i cash, hvis de ikke gÄr pÄ noen smell i byggingen.

Aker Narvik trenger ca kr 60 milliarder til prosjektet, dvs det mÄ MYE mer finansiering pÄ plass. ObligasjonslÄn med skyhÞye renter nÄr det tar sÄ mange Är Ä bygge opp, hÞres dyrt ut. Kan Yngve Slyngstad i Industry Capital Partners endelig gjÞre noe nyttig iht lÞnnen han mottar? ICP har mistet mye nÞkkelfolk og prosjektet har stoppet opp. Men kanskje han kommer pÄ banen nÄ og fÄr lurt noen inn i dette prestigeprosjektet?
Frodon
28.07.2024 kl 07:44 1748

Ja. Som sagt, jeg antar at de venter pÄ avklaring rundt Mainstream, fÞr de bestemmer cash i ACC. De vet naturligvis hvordan det blir i Mainstream lenge fÞr vi vet det, sÄ jeg tror at nÄr de ser den veien, kan de gjÞre det som er best for RÞkke rundt cash i ACC pÄ det tidspunktet. Og selvfÞlgelig kan de vente litt med eventuell fusjon, hvis de vil ha et mer gunstig 30 dagers snitt. Men i en fusjon Aker/ACC med bytte i Aker aksjer, blir det bare snakk om lommerusk for Aker Ä hente ACC cash

Hva tror du?
Redigert 28.07.2024 kl 07:44 Du mÄ logge inn for Ä svare
Frodon
28.07.2024 kl 07:36 1752

Igjen? Har jeg lurt noen til Ă„ kjĂžpe aksjer?

Som sagt, misunnelsen din (les forelskelsen), er blant de stĂžrste pĂ„ HO akkurat nĂ„, i hvert fall pĂ„ topp 3 😉
ecb
28.07.2024 kl 00:34 1804

Frodon,
Har du vurdert fusjon AKH/ACC pÄ 30 dagers snitt

Dansekongen
27.07.2024 kl 23:23 1807

Skal du lure folk til Ä kjÞpe aksjer igjen? Slik at du kan hÄne dem og gni det inn etter at de har tapt brorparten av investeringen? OgsÄ kjent som forretningsmodellen til SB1M.

Nei takk, vi er ikke fÞdt i gÄr. Etter Ä ha lest dine Ändssvake tips om NAS og AKH, spÞr jeg heller SnÄsamannen fra det hinsidige.
upsidedown
27.07.2024 kl 23:20 1807

Frodon gir et riss av hva H.C. Andersen hadde i hode da han skrev
«Keiserens nye klĂŠrÂ»đŸ˜…
Frodon
27.07.2024 kl 22:34 763

DĂ„rlig samvittighet? Hvorfor det? I kveld har mine treff blitt dokumentert en etter en, mens dere har sittet Ă„ sutret og slengt dritt. I mine bĂžker betyr det enda mer pluss for meg og enda mer minus for dere 😉
Redigert 27.07.2024 kl 22:35 Du mÄ logge inn for Ä svare
Frodon
27.07.2024 kl 22:32 769

Jeg skjĂžnner at du ble enda mer imponert (les forelsket) i kveld nĂ„r du ser dokumentasjonen pĂ„ at jeg faktisk la ut innlegg rett etter handlene mine, og at de viste gevinst gang pĂ„ gang 😉 Akkurat slik jeg sa 😇

Jeg vet dere liker best Ă„ lese bakover, jeg er mest opptatt av fremtiden. Jeg har forberedt noen mulige kjĂžp utover, sĂ„ watch out, det kommer innlegg fra Frodon nĂ„r/hvis kjĂžpene blir gjennomfĂžrt. SĂ„ pass pĂ„ Ă„ overfĂžr cash fra sparekontoen til VPS/ASK, slik at dere fĂ„r vĂŠrt med pĂ„ moroa 😇

@Bjellesau
Taycon
27.07.2024 kl 22:28 773

He, he. Fantastisk. Ydmyke Frodon. Var litt bekymret en stund - vi har vĂŠrt litt strenge med deg i dag og kjente snev av dĂ„rlig samvittighet. Ingen gidder vel skryte av tap pĂ„ 30-50%🙈 eller dokumentere det for den saks skyld.
Redigert 27.07.2024 kl 22:35 Du mÄ logge inn for Ä svare
Frodon
27.07.2024 kl 22:07 791

Jeg har fĂ„tt andre skribenter som dokumenterer mine treff nĂ„, da trenger ikke jeg bruke tid pĂ„ det 😉

đŸ€© TheOneAndOnly_Frodon đŸ€©
Dansekongen
27.07.2024 kl 20:47 835

Typiske Äpningsreplikker fra Frodon etter noen dagers stillhet pÄ trÄden:

- "Har alle realisert tapet nÄ?"
- "Hvor mye har dere tapt?"

Sagt med dĂ„rlig skjult skadefryd. Muligens ogsĂ„ med stĂ„pikk. đŸ€Ł
upsidedown
27.07.2024 kl 20:30 826

Ser han er inne og roter igjen..
«Du var jo blant de som tapte mye pÄ dette, som aldri evnet Ä lytte eller skjÞnne, sÄ skjÞnner frustrasjonen din. MEN, det er deg selv og dine valg du burde vÊre frustrert over»

Siste pott av mine ACC aksjer ble solgt 3. januar 2022. Den gangen var vi to nick pÄ HO som kommenterte pÄ ACC-trÄden og begge solgte rundt 30. Jeg dro 50 prosent av salgene over i 2022 da det ga meg 19 mÄneders henstand pÄ Ä betale skatten.

Etter det hadde jeg tre trades i ACC som fĂžr nevnt.
Redigert 27.07.2024 kl 20:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Taycon
27.07.2024 kl 20:01 845

Et av Frodons siste innlegg pÄ egen Hrgi trÄd: Frodon
10.07.2023 kl 21:17
2689
malkis skrev
Takker igjen for veldig godt svar Frodon ! Du veit og sette deg inn i ting ! Da er det bare og fort..
PrĂžver Ă„ fĂ„ ned risikoen pĂ„ egne investeringer ved Ă„ grave i det som er mulig Ă„ grave i 😜 Hva tenker du rundt emisjons risikoen her? Jeg tenker jo at risikoen for emisjon er lav det neste Ă„ret, hvis de ikke skal starte et prosjekt. Og hvis de skal starte et prosjekt, blir det bĂžrs meldt fĂžrst, sĂ„ kjĂžrer de emisjon etterpĂ„. I mine Ăžyne virker det meget rart Ă„ kjĂžre emisjon pĂ„ dagens kurs fĂžr en trigger er bĂžrs meldt. Er det noen sjans for at de kjĂžrer emisjon fĂžrst? https://www.finansavisen.no/forum/thread/157382/view/0/1
Redigert 27.07.2024 kl 20:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
upsidedown
27.07.2024 kl 19:54 830

Det var du som brakte inn begrepet backtracking, men jeg sÄ ikke noe relatert til HRGI som var spÞrsmÄlet. Det er en differanse pÄ 7-8 kroner her og jeg skal ikke plage deg med nedgangen i prosent.

Siden du angriper andre og drar usammenhengende konklusjoner mÄ det vÊre et minimum at du fÞlger opp dine egne standarder og viser oss nÄr du skrev at du solgte i HRGI.
Taycon
27.07.2024 kl 19:52 810

Jeg tar nok ikke feil nÄr det gjelder Hrgi. Ingen synest det er festlig Ä ryke 30-40% slik du nok gjorde i Hrgi. Det er slik som til og med den beste kan oppleve. Uansett god underholdning dette.
Dansekongen
27.07.2024 kl 19:41 788

All dokumentasjon jeg og andre þnsker, finner vi lett i arkivet. Frodons Hall Of Shame. 😂
Frodon
27.07.2024 kl 19:37 784

Du tar feil og jeg er for Ä diskutere AKH. Det er dere som kan bruke deres egen tid pÄ Ä finne det, hvis dere vil.

Se pĂ„ alle innertier treff jeg har dokumentert til dere nĂ„ og ikke en eneste av dere har engang kommentert det. Jeg tar det som misunnelse og kommer aldri til Ă„ tro noe annet fĂžr jeg hĂžrer en mer sannsynlig forklaring 😉
Frodon
27.07.2024 kl 19:34 778

Hvis du leser hva JEG skriver, har jeg svart deg at til og med sluttsedlene mine ble lagt ut. Hvis du kaller det backtrading, synes jeg oppriktig synd pÄ deg
Frodon
27.07.2024 kl 19:33 775

Det mĂ„ jo vĂŠre utrolig kjedelig Ă„ se at andre lykkes, spesielt nĂ„r du fĂ„r dette dokumentert av sĂ„ mange forskjellige nick pĂ„ HO 😉

Da antar jeg at du sluttet Ä lese deg opp om AKH pÄ info fra 2021 og at du pr 27.7.2024 IKKE engang vet at AKH og Mainstream har ca kr 20 milliarder i gjeld

Dvs gjelden er pÄ vanvittige ca kr 20.000.000.000.
Frodon
27.07.2024 kl 19:29 759

Dine meninger er ikke dokumentasjon, og det er heller ikke Ă„ dra ting ut av sammenheng

Det er bare snakk om Ă„ skjĂžnne enkle ting (den linjen lĂŠrte du) 😅😅
Taycon
27.07.2024 kl 19:10 741

Jeg bare ler. Ligger nok ikke noe om salg fra deg pÄ din Hrgi trÄd. Hvis jeg mot formodning tar feil, kan du lett legge det ut her.
upsidedown
27.07.2024 kl 19:09 698

SÄ han har rett du sitter pÄ tap i HRGI, siden du svarer om SAGA.

Frodon snakker stadig om backtracking. Det er et kjent ordtak som fortsatt har gyldighet. «PÄ seg selv kjenner man andre».
Dansekongen
27.07.2024 kl 19:09 682

Fordi du ikke har noe liv utenfor Hegnars tivoli? Eller fordi du fÄr betalt per innlegg? Eller fordi du er manisk?
Dansekongen
27.07.2024 kl 19:03 674

Det har jeg dokumentert mange ganger, men du lĂŠrer jo aldri.

# tungnem
Frodon
27.07.2024 kl 18:54 656

Jeg tviler ikke pÄ at du tror dette er dokumentasjon, men det er ikke det
Frodon
27.07.2024 kl 18:53 654

Alt ligger pÄ trÄdene. Selv om dere fÄr dokumentert 20 perfekte treff, sitter dere fortsatt Ä griner. SÄ hvorfor skal jeg kaste bort min tid pÄ Ä dokumentere enda flere treff?
Frodon
27.07.2024 kl 18:51 656

Ja, fÄr hÄpe moren din kan lÊre deg litt mer fÞr du flytter ut. Veldig bra at hun motiverer deg, men det kan raskt slÄ feil hvis du ikke evner Ä lytte og lÊre samtidig. Jeg er nok mindre optimistisk for din fremtiden enn din mor, men husk at hver dag du stÄr opp, velger du selv hvordan folk skal oppfatte deg.

HĂ„per leksjonen innen speiling var nyttig, men har mine tvil 😉
Taycon
27.07.2024 kl 18:47 660

Husker jeg solgte en liten post til deg pÄ noen tusen aksjer for ca. 1.75. De fleste Saga aksjene ble jeg kvitt pÄ ca. kr 3.
upsidedown
27.07.2024 kl 18:47 662

Nok en gang tar du feil. AOW var en aksje jeg tok ny inngang etter Ä ha beholdt en lyttepost pÄ ditt kursmÄl 1 og vi var flere som kjÞpte i omrÄdet 1,90 til 2,20 og fikk pen gevinst pÄ innlÞsningen. Rett etter steg AKH opp til midt pÄ tjuetallet og vi fikk ekstra bonus pÄ det. MÄ jeg hjelpe deg Ä finne linker ogsÄ der


Og for Þvrig hadde jeg en diskusjon med Hammer om et SHS som signaliserte en nedside til 22 en mÄned fÞr du kom med din spÄdom i VOW. Et faktum jeg har gitt deg en link pÄ fÞr og fortsatt sitter du og spyr ut misinformasjon i hÄp om redde ditt eget skrukkete skinn.

Som sagt jeg er Äpen pÄ hvor jeg handler, men det er min business nÄr jeg selger. De fire siste aksjene jeg har kjÞpt i er ACC, AUSS, AKSO og aller sist i NAS hvor jeg fortsatt er pÄ kjÞperen. Fritt frem Ä lete frem hvor og nÄr jeg kjÞpte siden det stÄr her pÄ HO.
Redigert 27.07.2024 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Dansekongen
27.07.2024 kl 18:45 658

Alle som unnlot Ä kjÞpe AKH i 2021/2022, fordi de syntes IPO-kursen pÄ 35 var mer oppblÄst enn egoet ditt, har truffet bedre enn deg. Jeg inkluderer meg selv i denne gruppa.

Ingen andre meglerhus hadde hÞyere kursmÄl enn Sparebank 1 Markets sine 65 kroner. Alle de andre traff dermed bedre. Allikevel er det SB1M sine "analyser" du har reklamert ustanselig for i Ärevis. Hadde du lyttet til noen andre enn disse amatÞrnissene, kunne du kanskje ha lÊrt noe du ogsÄ.
Frodon
27.07.2024 kl 18:44 654

Alt ligger pĂ„ trĂ„den han linker til. Jeg kjĂžpte aksjer samme dag som Taycon solgte. Det tror jeg han angret pĂ„ 🙈

«Saga Pure - Kurs kr 1,778, verdier kr 1,94?
Frodon
SAGA
19.10.2022 kl 16:13»

«Frodon
09.11.2022 kl 14:01
Da har jeg tatt gevinst, verdiene er priset inn i aksjen slik jeg skrev i Äpningsinnlegget»

«Frodon
02.01.2023 kl 14:53
PrÞver et nytt bet her nÄ. FÄr aksjene litt billigere enn forrige gang, men det gÄr vell opp i opp med tapet Saga fikk ved konkursen i IC Technology AS»

«Frodon
23.01.2023 kl 13:06
Da har jeg gevinst sikret en del her. Ser jo ut som aksjen stiger pga en avis artikkel đŸ˜œÂ«

Jeg setter pris pĂ„ at dere dokumentere mine treff i aksje markedet. Men kan vi heller diskutere AKH og ikke alle gevinstene til Frodon? 😇
Taycon
27.07.2024 kl 18:43 653

He, he. Ydmyke Frodon. Mange var bekymret for deg da du forsvant og noen kopi av sluttsedler eller annen informasjon om salg pÄ din Hrgi trÄd finnes vel ikke. I sÄ fall kan du jo bare legge det ut her.
Frodon
27.07.2024 kl 18:33 658

Pensjonssparing med spÞrsmÄlstegn

Ja, Mainstream hadde veldig hÞye inntekter og eierne solgte nok 75% av selskapet til AKH pÄ riktig tidspunkt
.

KursmĂ„l 36 til 115 var for Ă„ vise hvordan de ulike utregningsmetodene ga totalt ulike mĂ„l. Det var meglerhusene som hadde sprikende kursmĂ„l. Tenk at du i sĂ„ lang tid har driti deg ut ved Ă„ tro at jeg har hatt kursmĂ„l kr 36 til 115 😅😅😅 Har sittet Ă„ ledd av deg lenge nĂ„, for du skjĂžnner jo ingenting av dette selv om jeg forklarer deg ting.

Kan du dokumentere et nick pÄ HO, et meglerhus, en skribent pÄ XI osv som har truffet bedre enn meg i AKH?

#VenterSpent
Dansekongen
27.07.2024 kl 18:31 651

NÄ som du snart har svart pÄ alle innleggene etter tur, er det kanskje pÄ tide Ä lytte til dem? SÄ slipper du Ä gjenta alle fadesene i NAS. Alle kan gjÞre feil, det viktigste er at du lÊrer av dem. Tenk hvor mye penger du kunne spart ved Ä ikke vÊre sÄ sta, og heller hÞrt pÄ velmente rÄd fra ekspertisen.
Frodon
27.07.2024 kl 18:28 645

Du kan jo lese deg opp? La til og med ut kopi av sluttsedlene husker jeg, da det var sĂ„ mye styr fra de som ikke fulgte med 😉

Er det ikke kjedelig Ä ikke ha blitt med pÄ alle gevinstene? Du har faktisk sittet pÄ mange av de samme trÄdene og hver gang har du investert motsatt av meg, som du tapte pÄ. SkjÞnner det er irriterende, men lÊrer du aldri
?
Frodon
27.07.2024 kl 18:26 641

Jeg er jo synske, har du glemt det? Treffer jo bra pÄ at dine fremtidige innlegg handler om Frodon

Lest deg opp om AKH i 2022 nÄ, eller sitter du fortsatt fast i 2021?

Har du kommet deg helt til rapporten som viser at AKH og Mainstream har ca kr 20 milliarder i gjeld?

#Forelsket
Frodon
27.07.2024 kl 18:23 642

SkjĂžnner ikke hvor jeg har bommet? Aksjen raste nedover
.men du + de andre pĂ„ ACC trĂ„dene tapte mye av pengene deres. BCS tjente jeg mye penger pĂ„. NĂ„r jeg kjĂžpte og solgte ligger pĂ„ trĂ„dene mine, slik jeg har gjort i lang tid. Er det ikke fint, sĂ„ kan alle kontroll sjekke det i ettertid istedenfor backtradingen din, som bare er tull 😅
Frodon
27.07.2024 kl 18:20 613

Bra du tok advarslene mine og kom etter. Bare synd du ikke hĂžrte etter tidligere, sĂ„ du slapp all denne skatteletten đŸ„ł
Frodon
27.07.2024 kl 18:18 596

Bare synd du ikke solgte med gevinst, for da ville du jo gledet andre med det 😉

NĂ„ har du tatt feil i Ă„revis, ikke lytter du og lĂŠre evner du heller ikke. SĂ„ hva gjĂžr du pĂ„ dette forumet? Som sagt utrolig mange ganger, jeg finner case jeg setter meg ekstra godt inn i for Ă„ ha et best mulig investeringsgrunnlag. I mine Ăžyne er det grunnrn til at jeg har gjort det bedre enn alle dere i AKH som har skrevet pĂ„ disse trĂ„dene. JĂžss, du fĂžlger litt med jo. Ja det var nesten riktig, har tjent masse i rente og obligasjonsmarkedet, selv etter inflasjonen. Og ca risikofritt. Dette er garantert noe alle investorene i AKH drĂžmmer om. Tenk hvor stort det virkelige tapet deres er etter inflasjon 🙈

Det ble slengte ut noen feil kursmÄl fra meg om ACC. Jeg dokumenterte med link. Og fortsatt sitter du her Ä griner. PÄ tide Ä vokse opp
? BÞrs er i hvert fall ikke noe for deg, det har blitt grundig dokumentert

AOW tapte du sykt mye penger pÄ, til tross for mine advarsler. De som satt i AOW ved fusjonen, hadde solide tap som da ble realisert. De fikk AKH aksjer i bytte og de tapte de ca 70% pÄ ogsÄ. Husker griningen din derfra og den holder pÄ fortsatt.