Ocean Sun: Hvorfor investere i Ocean Sun? En introduksjon.

500K_17,9_20X14
OSUN 04.07.2024 kl 23:15 483

Hvorfor investere i Ocean Sun?

Her er en introduksjon til Ocean Sun:
https://www.youtube.com/watch?v=2xVZvB3M1sA

En liten kavalkade over utvalgte eldre og ferdigstilte prosjekter Ocean Sun har hatt (ikke komplett liste, kun et utvalg):
https://www.youtube.com/watch?v=9zIXVuAC_aI

Et langt og forklarende video-intervju med Ocean Sun sin grunnlegger som gir svar på mye av det du måtte lure på om selskapet:
https://www.youtube.com/watch?v=-XxzC1p3byE

Ocean Sun sin nettside:
https://www.oceansun.no

Ticker: OSUN
Handelsplass: Euronext Growth

Aksjekursen er ekstremt lav etter et stille første halvår i 2024.
Andre halvår i 2024 ferdigstilles en rekke prosjekter det alt er inngått og signert kontrakt om.
Ytterligere kontrakt om flere flåter alt i begynnelsen av 2025 er nettopp signert.
Aksjekursen kommer til å stige fort og brått og bratt senest etter fellesferien, men det kan også skje før den tid og uten forvarsel.

Jeg anbefaler den enkelte selv å se ovennevnte videoer og å sjekke ut Ocean Sun sitt nettsted og bli kjent med selskapet og komfortabel med å investere i det.

Min egen posisjon: Jeg er for lengst godt investert i Ocean Sun med ekstrem langsiktighet.

Denne forumtråden har jeg satt hengelås på slik at kun inviterte kan svare i den og poste innlegg. Dette da jeg ikke gidder å kaste bort dagene mine med å prøve å bekjempe tullprat og personangrep og å høre på drittkasting brukere imellom, men heller vil fokusere på å opprettholde en seriøs tråd med saklig informasjon.
Redigert 05.07.2024 kl 01:05 Du må logge inn for å svare
500K_17,9_20X14
15.08.2024 kl 14:32 205

Kjempegod nyhet fra Ocean Sun i går: Mottatt stor og enormt viktig finansiell støtte fra Innovasjon Norge! Det er gratis penger rett inn i selskapets pengekiste, og beløpet er altså stort, ikke noe lite og symbolsk, men virkelig betydningsfullt for videre utvikling og drift og satsing. Meldingen lød som følger:

"Ocean Sun er glade for å kunngjøre at vi offisielt har sikret finansiering fra Innovasjon Norge for å fremme flere nøkkelområder av teknologien vår, inkludert vårt banebrytende ferskvannsoppsamlingssystem. Dette er første gang for flytende solenergiteknologi, ettersom vår innovative design nå muliggjør en kraftig kombinasjon av fornybar energiproduksjon og vannoppsamling.

Øysamfunn over hele verden, fra Maldivene til Karibia og Polynesia, står overfor den samme utfordringen: begrenset plass til infrastruktur for fornybar energi og knappe ferskvannsressurser. Vår løsning gir en revolusjonerende mulighet til å takle begge problemene samtidig.

En Ocean Sun sirkulær flytende solcelleenhet med en diameter på 70 m vil samle mellom 8,400 og 12,000 tonn ferskvann årlig, samtidig som den genererer 1 til 1,5 GWh ren elektrisitet – Denne doble evnen kan gi viktige ressurser til lokalsamfunn samtidig som den støtter en levedyktig og bærekraftig forretningsmodell!".

Dette er helt suverent: Mange flere penger i kassen nå!


Videre kom det ende en positiv melding fra Ocean Sun i dag, om utvidelse i ledelsen for mest mulig suksessfull oppskalering av selskapet for å imøtekomme langt flere og større prosjekter. Meldingen lød som følger:

"Exciting Leadership Expansion at Ocean Sun!

We're thrilled to announce the addition of two exceptional leaders to the Ocean Sun AS team!

David Mikal Knutsen is joining us as Chief Product Officer (CPO). With over a decade of experience in the maritime industry, David co-founded and served as CTO at ECOnnect Energy AS, where he was instrumental in developing the world's first floating LNG transfer system. His deep expertise in marine technology and product innovation will be a game-changer as we continue to expand our offerings. David holds a Master’s degree in Marine Technology from NTNU.

Carl Petter Lehne comes on board as Chief Operating Officer (COO). Carl Petter brings a wealth of experience from his time at Metier, where he led the Industry and Infrastructure Group. With a strong background in managing complex infrastructure projects, including roles at Multiconsult, his skills in project development and execution will be vital as we scale up. Carl Petter holds a Master’s degree in Civil Engineering with a focus on Marine Technology and Geotechnical Engineering from DTU.

Kristian Tørvold, our CEO, said: "David’s and Carl Petter’s expertise will be game-changing as we drive Ocean Sun’s growth and innovation forward. Their combined skills will significantly enhance our capabilities in both product development and operational execution."
Welcome to the team, David and Carl Petter!".

Til sammen betyr disse to flunkende nye meldingene fra Ocean Sun at selskapet nå står foran en enorm vekst. Jeg vil råde alle til ikke å vente med å posisjonere seg ved å kjøpe aksjer i selskapet til alle andre også gjør det, de som nå sitter på gjerdet, men komme seg i posisjon snarest mens aksjene fortsatt selges til et latterlig lav pris grunnet laber interesse i børsmarkedet generelt. Massevis av prosenter i gevinst avhenger av å være tidlig ute og ikke en som dilter etter.
Redigert 15.08.2024 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
500K_17,9_20X14
I dag kl 08:54 101

Ocean Sun publiserte før børsåpning i dag sin Q2 2024 rapport og den var veldig bra, for å si det forsiktig og enkelt: Selskapet firedoblet inntektene i det aktuelle kvartalet, og jeg har tro på at Q3 / Q4 ikke blir noe dårlig de heller.