kit

oryx
KIT 06.07.2024 kl 09:53 5991

Kitron er et ledende skandinavisk Electronics Manufacturing Services (EMS)-selskap, som leverer alt fra ferdigmonterte elektroniske kretskort til komplette sluttprodukter for kunder globalt. De tilbyr tjenester innenfor hele verdikjeden av elektronikkproduksjon, inkludert tilkoblinger, elektrifisering, medisinsk utstyr, industri og forsvarssektoren. Kitron har 2800 ansatte i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tsjekkia, India, Kina, Malaysia og USA. I hver av disse regionene tilbys produkter tilpasset kundene.

De senere årene har det vært et stort fokus på Kitrons tjenesteyting til forsvarssektoren. Kongsberg-gruppen og andre store internasjonale selskaper i forsvarsindustrien har vært og er en stor kontraktspartner, og Kitrons elektroniske kretskort og EMS er en viktig faktor for forsvarsindustrien.

Forsvarsindustrien er segmentet med de høyeste marginene, og det skal investeres for mange milliarder både i Norge, i europeiske NATO-land og i USA. Dette er i ferd med å skape en supersyklus for Kitron, som er plassert midt i smørøyet for denne utviklingen. Markedet har ennå ikke tatt innover seg hvor sterkt dette blir, noe planene om bygging av ny fabrikk i Norge burde være et veldig tydelig signal på.

https://kitron.com/
Redigert 09.07.2024 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
Bjarne Kanin
11.07.2024 kl 15:44 1662

For en dag :-).
Straks 40-tallet igjen. Øverst på vinnerlisten, og kjempe volum og kjempeoppgang.

Kan trådeieren endre navnet på tråden til noe annet enn 'kit', f.eks : Kitron mot nye høyder.
Redigert 11.07.2024 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
11.07.2024 kl 15:45 1662

Matet roboten med 10K aksjer på 39,- de forsvant nesten før jeg fikk lagt ut, gikk fan.. så fort at jeg rakk ikke trekke de. Er det oppkjøpet i gang tro, noe er i gjære med et slikt enormt volum, hadde forventet stort volum i dag, men lagt fra dette.
Troll_Leff
11.07.2024 kl 15:50 1649

Får kjøpe de tilbake ser det ut til :-) Så får passe bedre på de :-)
Bjarne Kanin
11.07.2024 kl 15:55 1642

Jeg har i dag vært på tanken at det kanskje er et oppkjøp av Kitron på gang, men hvem vet.
Bjarne Kanin
11.07.2024 kl 23:48 1351

Vel vel, det var stille fra alle etter en kanon dag kursmessig. Jeg reiser i morgen tidlig til Asia for å besøke noen land, og dagens oppgang ble en fin dagen før jeg reiser sak :-). Jeg blir lite online nå fremover til månedsskifte, juli/august så dere andre for holde fortet i mens, regner med at det kommer en del info de nærmeste dagene, som jeg kanskje får med meg etter hvert. Ble i allefall en stor årslønn i økning i dag for meg.
Men jeg skal sitte langsiktig i første omgang til minst 2027, denne juvelen må man sitte i leeeenge.
God sommer til dere alle :-)
bellx
12.07.2024 kl 15:58 1063

Noen som har sett noen nye analyser? Etter utviklingen og dømme er de rett rundt hjørnet? Har hatt kitron i over 13 år men kan ikke huske sånn uke.
Troll_Leff
12.07.2024 kl 18:25 946

Har ikke sett noen analyser, disse analysene er heller ikke å stole på, her må man ta egne valg. Unormalt stort volum oppover, tyder at noen store aksje poster skifter kontoer, ser ikke bort fra at det er en del av AAT sine aksjer som brukes og barberes, uten at det er noe dramatikk i det. Noen kjøper store volum her på kurser oppover, og det er mer interessant, men er sikkert "kamuflert" på en eller flere "parkeringskontoer". Er det AAT sine aksjer som er på vei ut, så vil selvfølgelig dette legge en demper på kursen, når det blir kjent i markedet etter noen dager, og vil selvfølgelig bidra til å riste ut noen flere selgere, som etter all sannsynlighet kan være en god plan. Noen må selge, dersom andre skal få kjøpe, så enkelt er det. Men kan også være en reprising på gang, eller oppkjøp, når vi ser slike volum. Produserende fabrikker i mange land, ville være svært rart, om noen ikke snart la inn et bud på hele selskapet og tok hele kontrollen og sikret seg hele butikken med full produksjon.
Tikker det inn noen forsvars ordrer på noen milliarder, må kursen kraftig opp. Er ikke i tvil at det er lagt lokk på kontrakter og produksjon, er en grunn til det, når de fleste land ikke får produsert forsvars materiell hurtig nok. KIT er et selskap som oppfyller kravene, og har det fleste sertifikater for produksjon av høy teknologi, bare det er gull verdt.
Sier seg selv at kursen var for lav, når den lå og vaket rett over 30,- allerede da burde analytikerne og investtech kommet med kjøps anbefaling, og på investtech har det stått "selg" siden kursen var i 29-30,- Nå etter opptur til 40,- står det "hold" på investtech, er sikkert nå man skulle solgt, i og med det står "hold", da er det vel større fare for den kan gå ned igjen så andre "kamerat klubben" kan selge før den vanlige småsparer, så de kan de laste tilbake billigere fra en utålmodig småaksjonær, før videre opptur.
Kurs opp mot 50,- kan forsvare dagens inngåtte avtaler som er noen år frem i tid. Naturlig og forståelig, er all fokus rettet mot luft og forsvars industrien, som gir best inntjening . Alt annet vil jeg tro kommer i annen rekke, og vil være et bra pluss.
Enten må Kitron kjøpe opp andre for å vokse seg større, ellers blir Kitron kjøpt opp.
Redigert 12.07.2024 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
clanz
12.07.2024 kl 20:49 829

Min forståelse av oppgangen er at kjøperne tenker bunnen nå er nådd... solid vekst i forsvarssegmentet vil vedvare i uoverskuelig framtid, og skal vi tro guidingen kun et tidsspørsmål før en etter en av de andre segmentene bikker oppover i vekst... i kombo med lavere kostnadsbase blir det gode resultater når det inntreffer... i 2025... da kan kursen bikke 60 kr tenker jeg.. men gjenstår å levere vekst i flere og helst alle segmentene først...
Redigert 12.07.2024 kl 20:53 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
I går kl 23:21 377

Det er som jeg regnet, oppturen ble drevet at disse kameratene som alltid treffer bunner og topper med sine kjøp og salg, ikke rart disse bjellesauene blir rike, det er jo nærmest "ren svindel". Kameratene har kvittet seg med litt over en million aksjer på torsdag, og fortsatte vel salget fredagen, og videre utover dagen i dag. Blir vel noen endringer på "bjellesau" listen de neste dagene, for det meste salg. Selv om noen har kjøpt, er det bare å forvente seg at kursen skal enda kraftigere ned i morgen. La meg også nevne at investtech har hatt i det korte bilde "selg" siden kursen var 29/30,- og når kursen fløy til 40,- er dette endret til "hold", burde vært motsatt, noe jeg skrev på fredag. Så troverdig er disse analysene til Investtech.
Redigert i går kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
I går kl 23:47 351

Disse solgte aksjer i KIT 11.07.2024
AAT solgt -100.000
VJ Invest -150.000
OPEK -120.000
Vevlen Gård -450.000
Steelbird -90.000

Men hvem har kjøpt, er det i vanlig stil meglerne som flytter postene over på fondsforvalterne, som dytter de videre over på kundene som sparer i fond, som blir med på en nedtur, eller er det en seriøs kjøper som er i ferd med å posisjonere seg og skal ha mye aksjer i KIT, gjenstår å se.


Redigert i dag kl 00:02 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
I dag kl 20:50 94

Ser investtech har endret fra "hold" til "svak kjøp", de bommet i allefall stygt eller skal vi kalle det bevisst, siden de anbefalte salg fra 30,- til 40,- er det skivebom denne gang også. Ser ut som aker brygge bjellesau kameratene styrer kursen i Kitron.