Triggere Panoro Energy

ToffeeMan
PEN 01.12.2018 kl 10:47 26855

Dette har vært en svært interessant høst! Hva kan vi forvente av triggere framover?
*Oljepris opp mot 80 dollars
*Panoro kjøpes opp/fusjoneres
*Q4 viser gode inntekter fra Tunisia
*Andelen i et stadig mer lovende Aje-felt selges
* Dassafu har flere lovende felt. Walt Witham viser seg som en elefant

Noe glemt? Spennende blir det:)



Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
gunnarius
06.12.2018 kl 18:12 4234

Ble aksjen overtegnet deluxe og dersom investrorene har tro på olja, kommer det nok noe interesse herfra for de som ønsket å tegne seg fullt ut fremover eller på generell basis. Vil anta at investorene først vil få med seg utfallet av kutt i produksjonen som OPEC og Russland skal fremlegge i morgen.

Ser at EIA melder om betydelig lagertrekk denne uke på -7.323M. Det vil særlig være lagertrekk som vil kunne gi utslag i oljeprisen fremover.

Som sagt, nå bør ved en fair oljepris også Trump ha det albuerom som kreves ifm. oljesanksjoneringen mot Iran.

OPEC vet det, Russland vet det - kun et betydelig kutt vil slå ut max på oljeprisen i et kortsiktig tidsperspektiv. Det er et slags vakuum i oljemarkedet hvor ingen eksakt kan si hvor mye olje som trengs for å balansere tilbud vs. etterspørsel. Man har en indikasjon, men det trengs noe tid for at dette her konsolideres.

Men først altså, hva blir kuttet i morgen? Uansett må det bli en eller form for avtale, ellers kan dette her krakke.

PEN kunne faktisk levd lykkelig med en oljepris på $59 - 60 og tjent gode penger, men det vil i så fall ikke bli max uttelling. Så det er egentlig snakk om profittmaksimering på kort sikt. Aksjonærene befinner seg i en bølgedal, men her har vel de fleste av oss vært tidligere også.

Tolker mer nedgang i oljepris i dag basert på frykt - frykten for ikke å lande en avtale i det hele tatt, subsidiært noe frykt og skuffelse må tillegges indikativt, men ikke endelig, nivå på et endelig kutt. Det gjør det ikke bedre med generell børsuro på global basis. Denne Trump karen, tror kloden hadde hatt det langt bedre med Hillary. På den annen side ville ikke verden ha fått tilført en ny dimensjon i lederskap og dynamikk, men det vil prege oss i lang, lang tid. Geopolitikk og Trump med sin proteksjonisme, hei hvor det går!
Redigert 06.12.2018 kl 18:21 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
06.12.2018 kl 18:30 4195

Selvsagt har han ikke bare en grunn, men ihvertfall to gode grunner.

1 Han tror på selskapet og at det vil gjenspeiles i kursen etterhvert. Akkurat som oss andre aksjonærer, men egentlig vet han ikke noe mer enn oss om det som virkelig betyr noe for kursen, nemlig oljeprisutvikling, funn og fravær av uhell.

2 Han tror at sine kjøp vil være en spore til at også andre vil kjøpe seg inn/opp i selvskapet slik at kursen vil gå opp til glede både for han og andre aksjonærer. Aksjonærene tror vanligvis at en styreformann vet så mye mer enn oss andre. Det er forsåvidt riktig, men altså ikke om de som virkelig betyr noe. Det begynner etterhvert markedet å forstå tror jeg. Et symbolsk kjøp fra ledelse og styre virker tvert om av hensikten. Da tenker jeg at man absolutt vil prøve å få opp kursen ved å tro andre vil kaste seg på, men jeg har også inntrykk av at stadig flere ser på dette som patetisk og sågar panisk. Ihvertfall de som har vært med en tid.

Vår styreleder er ikke der. Han har gått så dypt inn at han helt tydelig har troen på kursstigning i fremtiden. Det bare det som jeg skrev over. Han er ikke herre over det som virkelig betyr noe.

For alle tilfelles skyld. Dette gjelder generelt og ikke PEN spesielt.

Redigert 06.12.2018 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
06.12.2018 kl 18:34 4178

Blir aldri kjedelig å ha aksjer i Panoro? Vi får håpe på oppgang i morgen! Jeg har uansett oljepris og Trumputspill, klokketro på at selskapet fortsetter den gode utviklingen.
Redigert 06.12.2018 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
06.12.2018 kl 18:40 4167

Gunnarius

Kan nesten garantere at det hverken blir noe kutt eller noe oppgang i produksjonen. Usa vil ikke ha kutt og høyere oljepris, og med deres gode forhold til Saudi Arabia vil heller ikke de gjøre noe selv om de egentlig har lyst. Prinsen er dessuten i en situasjon som gjør at han er desperat etter Trump sin støtte etter det bestialske mordet i Tyrkia som egentlig alle vet ( også Trump) at han har beordret.
Slettet bruker
06.12.2018 kl 20:11 4022

Litt på sidelinjen: FF, du kan like gjerne få rett som galt. Mye tyder på at det blir dårlig stemning uansett. Alt er gitt hvordan Trump vil reagere. Handelsunderskuddet er rekordhøyt i USA nå. Så langt har ikke politikken Trump gikk til valg på fungert. Om OPEC ikke lystrer og Trump i tillegg ikke lykkes med handelskrigen vil han sparke i alle retninger og vi kan få en svært sur stemning i lang tid. Ikke bare oljeprisen som vil tynge da. Men børsklimaet generelt. Dessverre er ikke aksjer som PEN det opplagte valget som trygg havn når det stormer. Kan hende vi får et oljeløft i morgen. Men er redd det blir kortvarig.

Fluefiskeren
06.12.2018 kl 20:32 3980

Ja det er pussig. Der nesten alle for kort tiden siden trodde oljeprisen skulle fortsette oppgangen tror nå de fleste at den skal ned.

Nei. Det er vanskelig å spå noe som helst rundt utviklingen av oljepris og aksjekurser. Tar konsekvensen og skal prøve å ikke mase noe mer med dette.
Slettet bruker
06.12.2018 kl 21:33 3878

Sant. Hvem hadde for eksempel forutsett at Khashoggi-drapet i begynnelsen av oktober skulle få så mye å si for oljeprisen. Vi får ta det som kommer og handle etter beste evne. Ikke noe annet å gjøre.
canarias
06.12.2018 kl 22:30 3808

Går veldig ofte stikk motsatt av hva de såkalte oljeekspertene tror.
ToffeeMan
06.12.2018 kl 23:13 3727

Tja. Mulig vi så bunnen i dag? Oljen stabil over 60 dollars og børsene i USA even steven. Med en god melding fra OPEC og Russland nå så?
gunnarius
07.12.2018 kl 00:09 3646

Lukoils CEO Vagit Alekperov uttalte 5. desember 2018:

However, according to him, the company can cut production only gradually, because harsh weather conditions in Western Siberia hamper this.
“We have one limitation – the weather conditions in Western Siberia. Therefore, the ministry’s instruction (if Russia decides to cut production – TASS.) cannot be implemented right away. But, of course we can do it gradually,” he said.

https://www.therussophile.org/lukoil-stands-for-gradual-reduction-of-oil-production-in-russia-as-part-of-opec-deal.html/

Energiminister Novak I dag:

#Russian #energy Minister #Novak from #Vienna: «#Russia wouldn’t be able to cut down its #production quickly because of the cold winter, even if #OPEC+ decides so. This is due to the geological and #climate conditions that affect our #oil production». #oott #news #markets #wtihttps://t.co/2H6Xg3esKe

For noen få dager siden hadde Novak møte med de største oljeprodusentene i Russland. Derfor må den tweet fra Lukoils CEO som vist til nedenfor vektlegges rimelig tungt, fordi det må antas at Novak må ha brifet Lukoils CEO før han fløy tilbake i dag. Uansett vil Lukoils CEO være kjent med Russlands strategi, før han uttalte seg.

LUKOIL CEO POSITIVE ON #OPEC MEETING OUTCOMES: TASS. #OOTT

Det vil være merkelig om den part som det nå angivelig skal stå på, nemlig Russland med produksjon i overkant av 11. mill f/d for de tre siste månedene før desember, ikke skulle delta og akseptere en avtale om kutt. Her har Russland mye å tape – gitt det blir no-deal. Dette også selv om Putin har sagt at $60+ er perfekt for dem.

Enig med de som hevder at det er umulig for eksperter og oss andre noviser å si noe som helst sikkert om oljen. Man kan si hva man tror basert på logikk og info som det sittes med. Feilmarginen vil uansett være høy, samme hvem som forsøker seg.

Dette sagt, jeg tror nå på en avtale i morgen, om enn ikke med et kutt som vil være max. En avtale i seg selv vil være stabiliserende på alle måter.

Dette innlegget er skrevet basert på artikkel om Lukoil og løse twitter meldinger og kan ha sin svakhet basert på ditto kriterium.

For min del og hva det styres etter:

Avtale om kutt i morgen og høyere aksjekurs til PEN basert på bl.a. bedre stabilitet/visibilitet innen oljesegmentet, trolig frem til medio 2019, slik at Iran sanksjonene og waivers kan tolkes fullt ut og ilegges betydning.
Redigert 07.12.2018 kl 00:21 Du må logge inn for å svare
d12m
07.12.2018 kl 00:33 3622

Med tanke på at USA er verdens største produsent av olje, samt at de nå er nettoeksportør for første gang på 75 år, så tror jeg USA sin økonomi hadde tjent på høyere oljepris.

Trump virker å leve på gamle sannheter og tror gjerne at gårsdagens praksis også gjelder dagens USA, så han ser det ikke sånn som i første avsnitt.
Slettet bruker
07.12.2018 kl 06:55 3484

Bare å se gamle intervjuer fra han var ung. Ingen endring i hans verdensbilde på tross av at verden har gått videre.
JUICEitUP
07.12.2018 kl 10:39 3270

Tragisk utvikling. Ved store fall faller vi 4 ganger med enn indeks, mens ved bra oppgang stiger vi knapt nok bare dobbelt av indeks, og da fra et lavere nivå.

Tror det eneste som betyr noe nå er blå tall. Klarer ikke PEN ved neste resultatfremleggelse å vise til overskudd tror jeg vi igjen havner langt ned på en siffret. Oljeprisen som styrer i det korte bildet. Hvis denne stabiliserer seg på 60 og selskapet fortsatt ikke tjener penger vil vi bli straffet hardere enn om man måtte gå gjennom skjærsilden.
gunnarius
07.12.2018 kl 10:51 3229

Det må bare bli en avtale i dag. Dersom denne meldingen er korrekt, bør partene kunne inkorporere Iran også:

Walter Bloomberg‏ @DeItaOne

RUSSIAN ENERGY SOURCE SAYS IRAN, NOT RUSSIA IS NOW MAIN OBSTACLE FOR OPEC+ DEAL
#OOTT

Det synes være mer å forhandle om ihht. samme person som ovenfor:

RUSSIAN ENERGY SOURCE SAYS RUSSIA READY TO CUT OIL OUTPUT BY AROUND 200,000 BPD IF OPEC OFFERS TO CUT MORE THAN 1 MLN BPD
#OOTT
Redigert 07.12.2018 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
07.12.2018 kl 10:56 3214

Juice

Vi stiger ikke bare mindre, men vi synker sågar. Det begynner faktisk å bli så ille at vi må se på andre faktorer i tillegg til oljepris.
sulen
07.12.2018 kl 11:14 3184

At det blev muligt at supplere på 12,80 troede jeg var umuligt men mange tak.
gunnarius
07.12.2018 kl 11:14 3188

Slenger frempå hvordan ståda vurderes fra min side ifm. aksjekursen:

Gitt det blir en avtale hvor markedet ikke gruser oljeprisen og de nye investorene og de eksiterende finner oljeprisregimet tilfredsstillende, vil jeg først se neste uke an før en endelig dom felles. Aksjen skal reprises og det vi trolig nye som gamle aksjonærer sørge for - gitt oljeprisen holder seg eller bedres.
gunnarius
07.12.2018 kl 11:22 3172

Klarer ikke saudiene å tøyle Iran, så har man nå satt russerne på saken. Og er det virkelig noen som kan tøyle Iran, må det være Putin & Novak:

Russian energy minister in discussions with Iran's oil minister Bijan Zanganeh here in Vienna, ahead of the Opec, non-Opec meeting later today.

#Iran demands an exemption from any future cut. Saudis not open to the idea... yet. Novak in to try and bridge the gap. #oott

Note: At det er energiminister Novak som skal forhandle med Iran, kan tyde på at russerne er klar til å forhandle videre/inngå enighet i OPEC+ senere i dag.
Redigert 07.12.2018 kl 11:26 Du må logge inn for å svare
Black Peter
07.12.2018 kl 11:32 3145

Jeg er ikke veldig bekymret for at det ikke blir avtale i løpet av helgen. Jeg tror alle er tjent med gulv og brent på 60-70 i et lengre bilde slik at investorer tørr å komme tilbake i tilstrekkelig grad.

Derimot er jeg spent på kursutviklingen senere i desember når vi får avklart at det ikke blir rep-emi, som jeg finner svært sannsynlig.

Ellers er det bare å vente tålmodig på de neste kvartalsrapportene, der vi får et hopp i inntjeningen gjennom hele 2019, og stole på at Spetalen har rett:
""aksjer går på moment, endring i inntjening opp eller ned."

Slettet bruker
07.12.2018 kl 11:54 3105

Det er jo så man begynner å lure på om ledelsen holder tilbake enormt negative momenter. For noe må det være. Ikke bare en veldig spesiell akjsonærstand.

Beklager oppgulpet. Et øyeblikks frustrasjon.
Redigert 07.12.2018 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
rek1
07.12.2018 kl 13:27 6649

Kl 18 er OSE stengt og ingen mulighet til å kjøpe eller selge før mandag... :)
gunnarius
07.12.2018 kl 13:50 6600

Ingenting avgjort eller bestemt.

Kan bare ikke se for meg at OPEC, som har forhandlet nå, er beredt til å snakke med Russland (non-OPEC) senere i dag med mindre OPEC har etablert en felles plattform.

Amena Bakr‏ @Amena__Bakr

The non-opec meeting is now at 3pm #OOTT

Fra samme person:

Amena Bakr‏ @Amena__Bakr · 7 min7 minutter siden

Current situation: Iran wants an exemption, unclear if saudi will accept. And there is a deal ready. - delegate #OOTT

Det fokuseres spesielt på Iran som stritter i mot - og på twitter opplyses at man fortsetter talks. Iran forsvant inn på et møterom (internt).

Walter Bloomberg‏ @DeItaOne

Følg Følg @DeItaOne

SECOND OPEC SOURCE SAYS IRAN HAS AGREED IN PRINCIPLE
#OOTT

Følg med på pila folkens, var oppe i to bønder og er falt tilbake til 1.5 bonde.

*Walter Bloomberg‏ @DeItaOne

OPEC SOURCE SAYS PROPOSAL FOR NON-OPEC TO CUT AROUND 400 KBPD “BUT WE STILL NEED TO MEET”
#OOTT





Redigert 07.12.2018 kl 14:13 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
07.12.2018 kl 14:17 6546

Rec1

Det gjaldt gårsdagen drøftinger. Hva det vil være idag vet jeg ikke.
gunnarius
07.12.2018 kl 14:33 6515

Amena Bakr‏ @Amena__Bakr


Følg Følg @Amena__Bakr

There is a deal, no final numbers yet. #OOTT


Amena Bakr‏ @Amena__Bakr 1 minfor 1 minutt siden

Hearing #Iran agreed to join the deal #OOT

Husk hentet fra twitter og må ta forbehold.








03:25 - 7. des. 2018
Redigert 07.12.2018 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
gunnarius
07.12.2018 kl 14:43 6553

Nader Itayim | ‌‌نادر ایتیّم‏Verifisert konto @ncitayim

#Iran oil ministry now saying agreement HAS been reached.

**Members of the Organization of the Oil Exporting Countries (OPEC) finally reached an agreement to cut the group's overall production after hours of talks.**

Gitt hva som er meldt foreløpig og det virkelig foreligger en avtale og kutt er indikert med 800 mill fat fra OPC og non-OPEC med 400 mill. fat bør dette her rede grunnen for olja videre fremover.

Så langt en gledens og lettelsens dag, hvor Panoro nå kan se frem mot netto ~2.600 fat olje per dag fra januar 2019.

Igjen, med forbehold om at tall og avtale er korrekt - det er faktisk først nå at aksjekursen til PEN kan begynne å formes - episk!
Redigert 07.12.2018 kl 14:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.12.2018 kl 14:56 6501

Endelig!!! Avtale avklart. En gledens dag! Nå kan helgen tas med en langt mer avklart situasjon. God helg folkens. Takk for oppdateringer gunnarius.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Energi/2018/12/Opec-enige-om-kutt
Redigert 07.12.2018 kl 14:57 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
07.12.2018 kl 15:36 6403

Dette er fantastisk gode nyheter. Endelig en organisasjon som tar ansvar. På grunn av situasjonen med Trumph og Khasjoggi var dette på ingen måter gitt på forhånd. Mange trodde Trumps klamme hånd over kronprinsen ville spolere hele avtalen, men som SA sa på nyhetene - Trumphs holdninger og holdningene til konsumentene er viktig, men det viktigste er et balansert marked som gir priser som hverken er for høye eller lave.

Uten en slik avtale hadde vi nok i løpet av kort tid sett 9-tallet. Med avtalen er ferden til emisjonkurs i første omgang i gang. Samtidig tror jeg det hadde vært lurt om selskapet hadde vært litt mer tydelig på forventninger fremover, dvs. noe mer guiding på resultat. Det er et reelt positivt resultat på nyåret for Q4 som er neste lakmus test og som er det som kan skape forventninger om et vekstselskap i stedet for et emisjonsselskap slik det har vært hittil. Med førstnevnte gjelder helt andre multipler og dermed aksjekurs. Dagens melding er det som kan føre til nettopp overskudd for PEN så for meg er resultatet ved neste Q mye viktigere enn hva som meldes om fremtidsutsikter. Nå må det LEVERES!
rek1
07.12.2018 kl 16:16 6308

Så nå da OPEC har sett lyset,tror vi at PEN leder an i oppgangen??
Fluefiskeren
07.12.2018 kl 16:21 6286

Jammen kuttet de ja. Da tok ihvertfall jeg feil.
Slettet bruker
07.12.2018 kl 17:54 6099

Godt noen tar feil av og til:) Var jaggu ikke sikker selv. For en thriller og et drama. Da håper jeg vi på ny kan fokusere på PEN og det som ligger av triggere foran oss. Tunisia Oil and Gas Summit avsluttes i morgen. Forhåpentligvis kommer det noe interessant derfra til uka. Kan tenke meg oljepris har vært uoffisielt hovedtema.
ToffeeMan
07.12.2018 kl 19:35 5985

Det hadde vært fint med stabil oljepris opp mot 70$. Da er PEN klar for å levere olje fra flere brønner i 2019?
mimsa
07.12.2018 kl 21:02 5886

Egentlig er dette utrolig skuffende. PEN falt over 10% i går og går opp litt over 2% i dag. Som sagt den faller mest og stiger minst. Det er for mye prat og hausing på PEN trådene. Det er meget foruroligende at den stiger så lite etter melding om produksjonskutt. Dette selskapet kommer ikke til å tåle mye urolighetet framover. Tror kuttet er for lite og for sent. Redd vi ser 1 sifret ut på nyåret. Kan ikke se de heilt store triggerene framover. Tunisien blir nok PEN sitt endalykt. Får krysse fingrene og håpe noen er splitter pine gal å legger inn et bud på 17-18kr per aksje og tar over heile selskapet, og da vil også jeg begynne å tro på julenissen.
gunnarius
07.12.2018 kl 21:07 5863

Fikk forresten bekreftet nå i dag av selskapet at det virkelig er korrekt dette her med at PEN har planlagt å bore en brønn Salloum i Q2/Q3, med tie-in like etterpå. Som tidligere nevnt - først må forlengelsen på plass, men dette er kun en formalitet.

Med avtale i OPEC og non-OPEC på plass, boring Dussafu og Salloum medio 2019 og for sistnevnte produksjon like etterpå. Nå avventes god progresjon på Aje. Dette her begynner faktisk å bli alla tiders.

Kan ikke i min villeste fantasi tenke meg annet enn at PEN er gjenstand for reprising av aksjekurs. Forventer egentlig noe større kjøpspress fremover, slik at øretrillingen blir mer balansert. Forventer også at nåværende større investorer som mindre tar eget grep om aksjen og driver aksjekursen oppover. For enkelte bør dette være helt kurant. Man forsvarer vel egne favorittbiter?

Vedtak i Wien i dag, er så lettet og happy som jeg neppe har vært i selskapet tildigere. For avtalen falt på plass akkurat på den tid Panoro trengte det som mest som produsent med ~ 2.600 fat olje per dag og sunn økonomi både i eiendelene og finansene.
Redigert 07.12.2018 kl 21:18 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
07.12.2018 kl 21:54 5805

Ja, de har jo tidligere signalisert første halvår for Salloumbrønnen. Fra meldingen ifm. LOI av borerigg helt i slutten av oktober.

“The spud date of the SAMW-1 well is anticipated to be in the first half of 2019 and is subject to the entry into a second renewal period of the SOEP for a period of 3 years, and the subsequent approval of the final drilling program and budget by ETAP. Advanced discussions for the renewal are ongoing with the Tunisian Authorities.”

Det blir spennende. Ganske spesielt . Offshorebrønn som bores fra en onlineposisjon. Da er vi nærme land for å si det sånn selv om vi snakker om en avviksbrønn selvsagt.

Hamilton er vel nå forlengst ferdig med innlegget sitt på denne olje/gass sumitten i Sfax i Tunisia og sitter og koser seg med en sterk en. Vi kan jo håpe at innlegget publiseres på PEN sin hjemmesiden, men det nok tvilsomt. Håper han knytter en masse nyttige kontakter.?
Redigert 07.12.2018 kl 22:20 Du må logge inn for å svare
Alby
08.12.2018 kl 10:58 5721


Er det noen spesiell grunn for at en del land ikke er med evnt. kutte, eks. Norge. Vi er kanskje for små ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:55 Du må logge inn for å svare
Jajaja
08.12.2018 kl 14:54 5567

Mimsa, omtrent før du åpner kjeften så er du gjennomskuet av dine omgivelser. Du har altså solgt, og nå en liten plan om tilbakekjøp?
BTW Jeg har forresten kjøpt mer oljerelatert, inklusive PEN. ;)
Redigert 21.01.2021 kl 02:55 Du må logge inn for å svare
gunnarius
08.12.2018 kl 16:07 5498

he, he - mimsa er rimelig enkel å gjennomskue. Men har langt mer inne enn han viser på PEN trådene - dvs. utover eder og galle og ikke alltid fremstår så kirurgisk presis i sin omtale av PEN.

Det er vel med mimsa i NORTH som flere av oss gjengangere i PEN. Man slet en periode med papirtap, men for oss longere i PEN har som sagt aksjen løftet seg fenomenalt fra minus til plussiden.

Skal ikke mene noe bestemt om NORTH, dog aksjen har ikke løftet seg på noe sett og vis i det siste mot de himmelske sfærer. Det har forsåvidt ikke PEN heller i den senere tid. Forventer som sagt at volumet i handelen økes vesentlig og at særlig de største aksjonærene - nå etter at OPEC og emi-aksjene er på plass - at aksjekursen løftes i første omgang over emikursen på NOK 16,10.

Det blir plenty å ta tak i og følge med på i Q2 og utover både for Dussafu og Salloum.

Det er egentlig Aje som representerer den triggeren som befinner seg i hvilemodus. Som MXO selv har meddelt i okt. pres. - arbeider Aje lisensen etter to mulige scenarier for boring, hvor den ene løsningen medfører boring (Turonian) allerede i Q1/Q2 2019. Uansett må simuleringsstudien nå snart være ferdig og Aje JV kan stake ut fremtidig boring i Cenomanian og Turonian.

mimsa, du får selge litt NORTH og kjøpe deg inn i PEN - om du ikke allerede har nok i PEN. Selskapet som står klar til å bli repriset.
Redigert 21.01.2021 kl 02:55 Du må logge inn for å svare
Trond.heim
08.12.2018 kl 16:55 5454

PEN er et helt annet selskap enn for et år tilbake.

Gabon: Dussafu framtrer som rosinen i pølsa. Oljeproduksjonen har begynt, reservene oppdateres med positive fortegn. Alt går på skinner

Tunesia: DNO deal og eget kjøp bidrar til at 2019 blir spennende. Rask oppstart medfører rask økning av pågående produksjon. Spennende med onshore borring av et offshore felt. Dette er en modell jeg har håpet kunne være aktuelt for Norge for utnyttelse av ressursene i Lofoten. Ingen gyteområder ville bli berørt.

Nigeria: Aje er fortsatt til salgs. De fleste har vel forstått at kjøpere ikke står i kø. Oljeproduksjonen vil øke og gassreservene er store. Forventninggene vedr. Aje er lave, vi kan få en positiv overraskelse.

Antall aksjer har i 2018 økt fra ca. 42 millioner til nå 62 millioner aksjer. Dersom selskapet kommer i en utbyttesituasjon ville det vært hyggeligere med 42 mill enn 62 millioner aksjer. Vi får håpe på at aksjekapitalutvidelsene bidrar til vellykkede investeringer som igjen kan resultere i økende aksjekurs og kanskje i løpet av noen år: Utbytte
Redigert 21.01.2021 kl 02:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.12.2018 kl 17:16 5429

Tror ikke noen vil by på Aje før presidentvalget i februar 2019 er ute av verden. Uro og mulig stans i Nigerias oljeproduksjon kan bli resultatet. Vi kan faktisk risikere å bli sittende med et felt uten inntekter i dager/uker/måneder. Da er det veldig greit å ha Tunisia og Gabon i tillegg. Tror ikke vi er rimelig derisket over hele linja før vi ser mars-april. Så får vi se hva markedet mener om det samme inn til videre. Opp til emisjonskurs må vi da i det minste klare å klatre før nyåret begynner.
Redigert 21.01.2021 kl 02:55 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
08.12.2018 kl 18:19 5341

Gunnarius


Er det ikke slik at Aje-6 er carried for Panoro?
Redigert 21.01.2021 kl 02:55 Du må logge inn for å svare