Går denne konkurs? Raser

Star
EAM I dag kl 09:25 836

Noen tips bør jeg selge eller kjøpe
Gullhaugen
I dag kl 09:37 782

Skummelt nå. Hagen n.m skal ut nå.
Triggly
I dag kl 10:30 675

Jeg kan ikke se for meg at aksjonærlånet fulltegnes. Ingen ønsker tegningsrettigheter til 10 kr når kursen er under 4 og vi vet svaret fra Italia. Energeia selger nok siste rest nå i dag, så kommer det melding ved børsslutt at lånet avlyses. Jeg tror selskapet enten blir avviklet om kort tid, eller Victor utlyser kriseemisjon for å melke den døde kua en stund til. Dagens aksjonærer vil uansett tape alt.

Jeg foreslår at du tar tapet i dag og selger deg ut mens aksjene fortsatt har verdi
Redigert i dag kl 10:34 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
I dag kl 10:52 604

Spot ON . Her er det NULL å hente nå.
Redigert i dag kl 10:53 Du må logge inn for å svare
Star
I dag kl 11:22 515

bare tragisk.
Payet
I dag kl 13:19 358

Når det gjelder eventuell konkurs, må en ta med i beregningene at Energeie AS skylder EAM Solar ASA penger. Penger som skal betales i 2025. Se EAM Solar ASA´s Årsrapport for 2023, side 12.
Kvisla
I dag kl 13:22 344

Like greit at EAM blir slått konkurs , da slipper energeia å betale tilbake. Har nok vært planen til Victor dette lenge. Vant EAM ville det gå bra og ved tap går det bra, Helgardering! Gratulerer Victor the slayer. Nå begynner du ligne på storkara, det er slik de holder på.
Redigert i dag kl 13:23 Du må logge inn for å svare
tuja
I dag kl 13:27 313

Major Shareholding Disclosure
«Nordnet AB (publ), through its subsidiary Nordnet Livsforsikring AS, has on 08.07.2024 sold 49 340 shares in EAM Solar NO0010607781. After the transaction, Nordnet AB (publ) through its subsidiaries Nordnet Pensionsförsäkring AB, Nordnet Livsforsikring AS and Nordnet Bank AB, owns 306 610 shares in the company on a consolidated basis.
This corresponds to 4.47% of the number of outstanding shares and votes in the company.

Nordnet under 5%. Da ryker vel resten også.
elnomi
I dag kl 15:21 147

EAM blir ikke slått konkurs
(4 solparken med løpende inntekter (var sikkerheten for aksjonærlånet) + verdien av børsnotering/børsskallet (20MBOK -30 MNOK - snarvei til børs) + ble tilkjent 2,93MEURO (ca 33MNOK) i februar i den andre saken + evt verdi av fremførbart underskudd + evt verdi for motpart med et «symbolsk forlik» for å få avsluttet saken og uten skyld

Det som med stor sannsynlighet skjet videre er!
- melding etter børsslutt at aksjonærlånet utgår (ikke nok teknet)
- melding i løpet av denne/neste uke om en rettet emisjon til noen større aktører der emisjonkursen sannsynligvis er godt under kr 1 (kanskje helt ned mot 0,25?) og at noen større aktører har garantert for emisjonen.

Vil ikke overraske om Energeia/Viktor tar en pen andel i en sluk emisjon?
Og er ikke Ragnhild Wiborg (styreleder i Energeia) den samme som i sin tid var involvert i NEC?

Følg med i spiller om EAM, hvem vinner og hvem taper?