TCE- inntjening $ 38376 i Q2

Børve Invest
KCC 11.07.2024 kl 13:20 1356

Den solide og effektive driften i historierike Klaveness fortsetter. Dokking utsettes for å høste fruktene i markedet.
Min beste utbytteaksje.
Alle porteføljer bør ha en fot i shipping?
Til sammenligning oppnådde kjemikalietankrederiet SNI en gjennomsnittlig tce-inntjening på $ 32632 i q2.
Redigert 11.07.2024 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Button
11.07.2024 kl 19:54 1258

Hva kan dette utgjøre for Q2 utbytte. Noen som har regnet på det?
hifidude
23.08.2024 kl 07:09 917

KCC fortsetter å levere, nok ett sterkt resultat, 0,3 USD i utbytte. Gode utsikter fremover, blir vel og en oppdatering på ratene når vi nå er godt inne i Q3.
HAS
23.08.2024 kl 10:09 637

Noen ser resultat og guiding noe skuffende, så nedgang i dag.

Det er selskaper som har høyere utbytte. Disse er imidlertid mye mer sårbare for urolige og uforutsigbare tider, med stor volatilitet i markedet.

KCC har en unikt fleksibel flåte, som kan tilpasse driften til et skiftende marked.

Denne tryggheten kombinert med et absolutt akseptabelt utbytte gjør det komfortabelt å sitte i denne:)
Fluefiskeren
23.08.2024 kl 10:55 575

Men aksjen leverer absolutt ikke. Her går vi altså nedover 5 % enda meglerhus har mye høyere kursmål.
Fluefiskeren
23.08.2024 kl 14:25 427

KCC: LAVERE SKIPNINGER AV KAUSTISK SODA I 3.KV SKYLDES NORMAL SESONGVARIASJON -DAHM
11:03
Oslo (Infront TDN Direkt): Tredjekvartalsguidingen for Cabu-flåten gjenspeiler et svakere MR-tankmarked, noe som påvirker indekskoblede kontrakter for kaustisk soda.

Det sier konsernsjef Engebret Dahm i Klaveness Combination Carriers under dagens kvartalspresentasjon.

Forward-prisingen innen produkttank for tredje kvartal har falt betydelig som følge av et svakere marked, men prisingen for fjerde kvartals forblir stram, opplyser Dahm.

For Cabu-flåten har selskapet sikret 92 prosent av fartøysdagene i tredje kvartal til en estimert dagrate på 28.000-29.000 dollar pr dag.

-Tredje kvartal forventes å være historisk sterkt, men lavere enn de tre foregående kvartalene, spesielt for Cabu-skipene. Dette gjenspeiler et svakere MR-tankermarked, som påvirker indekskoblede kontrakter for kaustisk soda, sier Dahm.

-Lavere skipninger av kaustisk soda i tredje kvartal er en normal kvartalsvis variasjon. Imidlertid ser fjerde kvartal lovende ut, med høye skipninger av kaustisk soda for Cabu-flåten. Rundt 50 prosent av tankkapasiteten av Cabu-flåten vil være på indekskoblede kontrakter og vil dra nytte av det forventede sterkere markedet i fjerde kvartal, sier Dahm videre.

Forutsatt status quo gjennom 2025 når det gjelder Rødehavssituasjonen forventes tonnmil etterspørselsveksten å være rundt 2 prosent. Hvis seilinger gjennom Rødehavet normaliseres innen slutten av året kan 2025 se negativ vekst, sier Dahm.

Ellers forteller KCC-sjefen at rengjøring og slutninger av VLCC-er og Suezmax-er inn i produkttankmarkedet i sommer kom som en overraskelse, men at råoljemarkedet har styrket seg betydelig, noe som reduserer insentivene for råoljetankskip til å gå inn i produktmarkedet.

-Det ryktes nå om at råoljetankskipene returnerer til råoljetankmarkedet. Dette vil være støttende for produkttankermarkedet ettersom kapasiteten flyttes tilbake til råoljemarkedet, sier han.

Markedsbalansen kan moderere seg litt neste år, med risiko knyttet til Kina og situasjonen i Rødehavet, sier Dahm.

-Produkttankermarkedet dra nytte av det sterke råoljemarkedet, hvor kapasiteten kan skifte fra det rene markedet til råoljemarkedet.

De viktigste risikoene innenfor tørrbulkssegmentet ser ut til å være knyttet til utsiktene for jernmalmleveranser til Kina, men sterke avlinger i både USA og Argentina kan føre til økte kornleveranser i andre halvår i år og neste år, noterer Dahm.

Junaid Razak finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70