CYViZ, Neste teck rakett på oslo børs?

Granly
CYVIZ 11.07.2024 kl 20:49 9826

CYVIZ, Neste teck rakett?

Kort om selskapet:

Cyviz betjener globale virksomheter og myndigheter med de strengeste kravene til brukervennlighet, sikkerhet og kvalitet, som engasjerer mennesker, tilrettelegger for samarbeid og understøtter beslutningsprosesser. Cyviz er notert på Euronext Growth på Oslo Børs

Cyviz’ verdiforslag
Cyviz er neste nivå samarbeid. Vi bringer kommunikasjon, kontroll og interaksjon sammen, drevet av avansert teknologi, men drevet av én viktig ting: mennesker. Cyviz gjør livet bedre ved å gjøre det komplekse enkelt, og sikre at arbeidet er mer oppslukende, produktivt og til slutt morsommere.
Dette er Cyviz. Fremtiden på jobb, akkurat her, akkurat nå.


Cyviz

Flere analytikere/investorer hadde i slutten av 2023 Cyviz som en favoritt i 2024,

Vi har også lest i 2023 artikler om Cyviz der de spør kursen kraftig opp men dessverre har ikke det kjede enda, men kanskje det gir da muligheter for en fin gevinst framover?

Tidligere i 2024 besøkte en av CYVIZ største aksjonerer Finansavisen sin fredags podkast og var positiv til fremtiden for selskapet.

flere var skeptisk til Cyviz i 2023 da de var skeptisk til den økonomiske styrken pga nye kontrakter ville binde opp kapital, men dette har Cyviz løst på en god måte ved å kreve en del i forhåndsbetaling og betaling underveis som dekker kostnadene til selskapet under kontrakt, samt fortjeneste etter ent oppdrag. Noe som bedrer bunnlinjen og kassebeholdningen til selskapet som gjør at de har mulighet til å ta på seg nye kontrakter da de ikke låser kapital.

q4 2023 fikk selskapet mange nye kontrakter som gir godt arbeid for 2024.

I tillegg fikk de en ny kontrakt av microsoft (eksisterende kunde) 25 juni 2024 på 70,3 millioner kroner, De starter umbimdelbart på denne kontrakten som vil generere gode inntekter framover, sluttføres i 2025.

I tillegg til alt det som er nevnt over lanserte også Cyviz en tjeneste høsten 2023 som vil gi repeterende inntekter framover, som vil styrke inntjeningen til selskapet og trygge driften mer.

Eg er en liten hobby investor, men eg har stor tro på Selskapet framover, da de leverer god teknologi og løsninger for selskaper, regjeringer og forsvar som vil være etterspurt i tiden og årene framover, i tillegg regner eg med at større press blant annet å kutte ned på reisevirksomhe vil øke behovet for kode kontrollrom eller kommunikasjonsrom noe som vil bidra til vekst. I tillegg vil den økende digitaliseringen offshore trenge teknologien og produktene til Cyviz.

Eg ser med andre ord lyst på fremtiden og tenker Cyviz vil gi god fortjeneste på sikt, men opp til dere å lage deres egen mening om selskapet.

Granly
Redigert 11.07.2024 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
Sunn Skepsis
10.09.2024 kl 15:24 63

Ja, man må jo det om man skal klare å komme seg ut med verdigheten i behold ved neste pump and dump.
Glenn L
10.09.2024 kl 15:06 78

Jeg ser du kjøper litt Cyviz rett som det er I Overkant Skeptisk. 490 stk rett før helgen og husker jeg ikke feil, noen i starten av sist uke.
Sunn Skepsis
10.09.2024 kl 09:55 118

Dødsspiralen fortsatter sin vante gang. Skal vi klare ny bunnotering snart?
Brb
06.09.2024 kl 20:06 312

Er det en grunn til at Brukernavnet ditt KUN omtaler CYVIZ-aksjen?

Dersom du syntes selskapet er uinteressant, hvorfor omtales KUN CYVIZ?

Jeg ser nå at du faktisk har skrevet i andre selskaper også... kanskje i forhold 15 Cyviz-innlegg og 1 i et annet selskap.

SUNN SKEPSIS?
Redigert 06.09.2024 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Sunn Skepsis
06.09.2024 kl 14:50 355

Finnes det et dauere og mer uinteressant selskap på børsen?
Glenn L
05.09.2024 kl 16:17 455

Sunn Skepsis skrev Stå på, Granly
Løp og kjøp Sunn Skepsis. Jeg tok ut selger på 30 , men nå har det kommet flere på tilbud.
Granly
04.09.2024 kl 09:01 539

En av de største eierene til cyviz fortsetter å kjøpe aksjer i selskapet, ikke så mye som dagen før men 10.810 aksjer vart kjøpt 30.08.24, er noen det også.

får dessverre ikke sett enda, hvem som stakk av med den store posten på nesten 40.000 aksjer i går enda. men siden en av de største har kjøpt mer og mer i en periode gir det positive signaler selv om vedkommende bruker et annet selskap en det som har meste parten av aksjene i selskapet er plutselig eierandelen passer 1% i det snikende selskapet også,

Granly
Granly
03.09.2024 kl 15:26 607

kjekt å se at noen har troen, noen snappet opp nesten 40 000 aksjer i dag og omsetningen har kommet opp i over 1.8 mill i dag :D

og med det ser eg at antall selgere under 35 har minket kraftig med mindre nye kommer til...

Granly
Redigert 03.09.2024 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
Sunn Skepsis
03.09.2024 kl 13:35 643

Om ikke annet har det vært bra omsetning i Cørgelige Cyviz i dett siste, relativt sett. Mange er desperate etter å komme seg ut av det synkende skipet.
Herman*
03.09.2024 kl 12:31 673

Cyviz sliter utvilsomt med kjernevirksomheten, og en liten opptur i Q3 pga forsinkelser, vil ikke endre på dette. Deres nye softwareplattform kan bidra med økte inntekter, og i løpet av H125 bør vi får en indikasjon på om denne satsningen er en suksess. Det er mulig at det er denne løsningen som vil stå for tilnærmet all fremtidig vekst.
Stiffmeist3r
03.09.2024 kl 11:45 694

Sunn Skepsis skrev Crowded?
En crowded trade/investering ER elsket, hypet og dyr.
En ikke-crowded trade/investering kan BLI elsket hypet og dyr.
Redigert 03.09.2024 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
Sunn Skepsis
03.09.2024 kl 09:59 719

Jeg tror du lever i din egen drømmeverden, Granly :)
Kursen har kollapset 50 prosent på tre år.
Granly
03.09.2024 kl 09:33 734

Som eg trodde. En av de kapitalsterke eierene ønsker ikke at kursen havarerer, eller så ønsker han å benytte alle mulige anledninger der kursen faller på høyere volum å kjøpe seg opp uten å trigge kursen sterkt oppover.

For den 29 august når tallene kom valgte flere småaksjonærer å dumpe aksjene sine med tap og da sto personen klar for å kjøpe. personen sikret seg hele 27.937 aksjer i selskapet. Hadde personen prøvd det på en normal dag hadde kursen lett steget til 40-44 kroner stykke pga lite volum.

eg har valgt å sitte tålmodig og tenker eg ikkje har tapt så lenge eg ikke selger.

Granly
Sunn Skepsis
02.09.2024 kl 11:39 814

Sunn Skepsis skrev Pluss, ja. Makes sense.
Det tar visst litt tid, men kollapsen kommer nok.
Sunn Skepsis
30.08.2024 kl 07:01 897

Pluss, ja. Makes sense.
Solan-(1)
29.08.2024 kl 17:00 961

Jeg var enig i analysen til Glenn…
Redigert 29.08.2024 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
Granly
29.08.2024 kl 16:55 967

hei, eg fikk ikke til å legge til regnestykket her, men for å komme frem til kursen bruker eg flere av tallene som kom frem på presentasjonen, Da detter er et vekst selskap regner eg det inn som et vekstselskap, men veldig konservativt ( i forhold til vanligvis) eg tok også med deler av verdien i de forsinket leveransene da de meldte de kom i 3q, samt kontraktsverdier, guidet EBITDA-margin på 15-20%.

i tillegg så er interessen for Cyviz lav fra hobby investorer og analytikere, derfor har eg et Cyviz fratrekk på minst 9,5-10 kroner pr aksje.

og siden det er så lav interesse for hobby investorer, analytikere og store investorer skal det ikke mye til før kursen går kraftig oppover om interessen øker.

Håper dette hjelper :D

Granly.
Redigert 29.08.2024 kl 17:27 Du må logge inn for å svare
Solan-(1)
29.08.2024 kl 16:05 5185

Glenn, de fleste her på Hegnars Tivoli er kortsiktige, og da er det underlig at de kjøper aksjer i en så lite likvid aksje som Cyvis.

Støtter din analyse!
Glenn L
29.08.2024 kl 15:53 5193

Granly, rart å lese om så lavt kursmål. I en såpass ilikvid aksje som har stort fremtidspotensiale så er kurs i dag og julaften uinteressant. Denne venter jeg på skal få utløst potensiale og da snakker vi heller om antal 100% . Er man ute etter kortsiktig trading er det flere aksjer med bedre likviditet enn Cyviz.
Solan-(1)
29.08.2024 kl 15:07 5218

Kan du vise hvordan du regner?
Konklusjonen din er jo nærmest eksakt på nivå med børskurs de siste mnd.
Granly
29.08.2024 kl 14:44 5245

Etter å ha regnet på det, anslår jeg et kursmål på 33,50–34, til tross for at selskapet skuffet i dette kvartalet.

* Hvis det stemmer at kontraktene og betalingene som ble forsinket i Q2 blir gjennomført i Q3, kan vi i teorien forvente en ekstra stor økning i resultatene for Q3.

* I tillegg er plattformen, som opprinnelig skulle lanseres i fjor eller i Q2, nå planlagt lansert i høst. Hvis denne lanseringen skjer som forventet og mottas godt, vil det kunne gi en positiv effekt på kursen.

* Jeg har også tatt høyde for den sterke ordreinngangen, men med en mer konservativ vurdering enn tidligere. Selskapet har kapital/arbeidskapital, så det er ingen umiddelbar krise på den fronten.

Hvis jeg skal være pessimistisk, ser jeg et lavere kursmål på 31,8–32. Det virker imidlertid som om mye allerede er priset inn i dagens kurs.

Vi har også noen kapitalsterke eiere, og spesielt én av dem har trolig interesse i å forhindre et større kursfall, da aksjen er brukt som sikkerhet for lån. Selv om jeg ikke har inkludert dette i mine beregninger, regner jeg med at de vil forsøke å holde kursen over 30-31 kroner.


Granly
Sunn Skepsis
29.08.2024 kl 13:26 5341

Nå som den har brutt gjennom alt som er av "støtte", er det vel ingen grenser for hvor langt ned den skal. Hva tror du, Granly? Over 40 % ned på tre år nå, men jeg frykter det er bare starten.
Stiffmeist3r
29.08.2024 kl 13:19 5356

Det er bra at selskapet satser hardt på å bygge opp en SaaS vertikal. Liker at produktet skal selges via pertnernettverk.

Liker også fokuset på å få ned kostnadene. Vekstaksjer som "tar igjen dårlige marginer med volum" blir alltid til emisjonsfabrikker. Angående veksten, synes jeg 30 prosent CAGR de siste tre årene er imponerende.

Forhåpentligvis lykkes de med SaaS-modellen. Prosjektbasert inntekter er klumpete og kinkig å regne på for både analytikere og investorer. At tallene kom inn på den lave siden i Q2 er ikke nok til å konkludere noe som helst.

Må også si at jeg som ny aksjonær er henrykt over at null - 0 - analytikere var tilstede på kvartalsrapporten. Det var også null - 0 - innsendte spørsmål. Cyviz er milevis unna crowded.

Prisingen er en fraksjon av den til SmartCraft. Epler og pærer, men dog - Cyviz prises lavere enn 1x omsetning, SmartCraft til 12x.

SmartCraft har gode marginer og går med overskudd. Cyvis er trolig ikke veldig langt unna vedvarende sorte tall og bredere marginer. Cyvis har også vokst fortere enn SmartCraft de to siste årene. Marginalt, men dog.
Sunn Skepsis
29.08.2024 kl 10:06 5489

"Tidoblingskandidaten", ja. Du må aldri finne på å høre på klysete sjefer i elendige tulleselskaper.
Granly
29.08.2024 kl 09:40 5519

En liten oppsummering

Cyviz AS rapporterte en EBITDA på 2,2 millioner kroner i andre kvartal 2024, en nedgang på 9,4 millioner kroner sammenlignet med samme periode i fjor, hovedsakelig på grunn av forsinkelser i avtaler i Saudi-Arabia og med Microsoft. Til tross for dette, oppnådde selskapet en sterk ordreinngang på 155,7 millioner kroner, en økning på 27,1% fra Q2 2023. Omsetningen for kvartalet var 139,1 millioner kroner, en nedgang på 12,9%, og kontantstrømmen var negativ på -0,5 millioner kroner. Cyviz forventer bedre resultater i tredje kvartal når de utsatte avtalene blir realisert.

Negativt etter min mening:

* En betydelig nedgang i EBITDA på 9,4 millioner kroner sammenlignet med Q2 2023, kombinert med en negativ kontantstrøm på -0,5 millioner kroner, indikerer økonomiske utfordringer i kvartalet.

* Forsinkelser i viktige avtaler, spesielt i Saudi-Arabia og med Microsoft, førte til lavere omsetning og inntekter i Q2, noe som påvirket selskapets finansielle resultater negativt. (men vil gi en positiv utvikling i q3)

Positivt etter min mening

* Den sterke ordreinngangen på 155,7 millioner kroner, en økning på 27,1% fra samme kvartal i fjor, viser solid etterspørsel etter Cyviz' produkter og tjenester, noe som gir et godt grunnlag for fremtidig vekst.

* Lanseringen av Cyviz' nye plattform i september, som er designet for å øke gjentakende inntekter, markerer et viktig steg i selskapets overgang til en mer stabil og bærekraftig forretningsmodell.

* Til tross for utfordringer i Q2, opprettholder Cyviz sitt mål om en EBITDA-margin på 15-20% på mellomlang sikt, noe som viser tillit til selskapets langsiktige strategiske plan.

Kilde: https://newsweb.oslobors.no/message/626511

Fortsatt positiv

Granly
Herman*
29.08.2024 kl 08:46 5594

4 kvartaler uten vekst. Dette er katastrofalt for et vekstselskap, og Cyviz er nå et turnaround case hvor en kan håpe de klarer å bruke H2 på å snu utviklingen. Burde falle 20% på et slikt resultat, men det er mulig de største aksjonærene benytter anledningen til bidra med litt støttekjøp. Til neste år bør inntektene fra softwareplatformen begynne å bidra både på topp og bunnlinje.
Redigert 29.08.2024 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Sunn Skepsis
29.08.2024 kl 08:00 5648

Som ventet serveres det elendige tall med nedgang over hele linja. -10 % er innen rekkevidde.
Granly
28.08.2024 kl 17:20 6132

For meg ser det ut som alle venter på morgendagen, da volumet på 860 aksjer er ikkje noe å skryte av, og vil ikke indikere noe spesielt bortsett fra: Liten interesse i aksjen eller avventende til i morgen :D


Granly
Sunn Skepsis
28.08.2024 kl 15:00 6290

Som vanlig er det noen som "vet". Dette blir blodrødt. Lykke til.
Sunn Skepsis
28.08.2024 kl 09:43 6592

Forventningene er ikke-eksisterende. Vi er ikke akkurat på NASDAQ her.
Jeg tipper kollaps og minst 10 % ned. Gøy hvis jeg tar feil, eller hva.
Granly
27.08.2024 kl 15:39 6924

utdrag fra q1 presentasjon 2024

I tillegg til tradisjonelle nøkkelferdige løsninger, er selskapet klar til å utnytte mulighetene som tilbys av den nye Cyviz Easy Monitoring & Remote Management-plattformen, kunngjort tidlig i september 2023.
Selskapet har som mål å lansere denne multitenant-skyplattformen for overvåking og administrasjon gjennom et globalt partnerøkosystem tidlig i tredje kvartal. Dette strategiske initiativet har som mål å utvide markedsområdet gjennom partnerskap og styrke virksomhetens abonnementssegment. Å aktivere et globalt partnerøkosystem for å drive dette vil øke det totale adresserbare markedet for selskapet. Den nye skybaserte plattformen lar kundene administrere og overvåke alle sine løsninger gjennom én plattform med ett enkelt grensesnitt for alt utstyret deres, uavhengig av om det er levert av Cyviz eller en annen leverandør.

kilde: https://newsweb.oslobors.no/message/618981

Granly
Sunn Skepsis
27.08.2024 kl 13:59 6992

I september 23 skulle de komme med "sin nye SaaS-baserte softwareplattform". Kom den? Skulle de ikke begynne å få litt løpende inntekter i stedet for å bare løpe etter mikrokontrakter? Jeg har ikke hørt et pip om dette etterpå.
Herman*
27.08.2024 kl 13:34 7011

Dette kan gå begge veier. Er de tilbake til veksten på ca 30% er dette veldig bra. Blir det 4. kvartalet uten vekst (til tross for upbeat guiding i Q1) blir det en mørk dag for aksjonærene.