CYViZ, Neste teck rakett på oslo børs?
CYVIZ, Neste teck rakett?
Kort om selskapet:
Cyviz betjener globale virksomheter og myndigheter med de strengeste kravene til brukervennlighet, sikkerhet og kvalitet, som engasjerer mennesker, tilrettelegger for samarbeid og understøtter beslutningsprosesser. Cyviz er notert på Euronext Growth på Oslo Børs
Cyviz’ verdiforslag
Cyviz er neste nivå samarbeid. Vi bringer kommunikasjon, kontroll og interaksjon sammen, drevet av avansert teknologi, men drevet av én viktig ting: mennesker. Cyviz gjør livet bedre ved å gjøre det komplekse enkelt, og sikre at arbeidet er mer oppslukende, produktivt og til slutt morsommere.
Dette er Cyviz. Fremtiden på jobb, akkurat her, akkurat nå.
Cyviz
Flere analytikere/investorer hadde i slutten av 2023 Cyviz som en favoritt i 2024,
Vi har også lest i 2023 artikler om Cyviz der de spør kursen kraftig opp men dessverre har ikke det kjede enda, men kanskje det gir da muligheter for en fin gevinst framover?
Tidligere i 2024 besøkte en av CYVIZ største aksjonerer Finansavisen sin fredags podkast og var positiv til fremtiden for selskapet.
flere var skeptisk til Cyviz i 2023 da de var skeptisk til den økonomiske styrken pga nye kontrakter ville binde opp kapital, men dette har Cyviz løst på en god måte ved å kreve en del i forhåndsbetaling og betaling underveis som dekker kostnadene til selskapet under kontrakt, samt fortjeneste etter ent oppdrag. Noe som bedrer bunnlinjen og kassebeholdningen til selskapet som gjør at de har mulighet til å ta på seg nye kontrakter da de ikke låser kapital.
q4 2023 fikk selskapet mange nye kontrakter som gir godt arbeid for 2024.
I tillegg fikk de en ny kontrakt av microsoft (eksisterende kunde) 25 juni 2024 på 70,3 millioner kroner, De starter umbimdelbart på denne kontrakten som vil generere gode inntekter framover, sluttføres i 2025.
I tillegg til alt det som er nevnt over lanserte også Cyviz en tjeneste høsten 2023 som vil gi repeterende inntekter framover, som vil styrke inntjeningen til selskapet og trygge driften mer.
Eg er en liten hobby investor, men eg har stor tro på Selskapet framover, da de leverer god teknologi og løsninger for selskaper, regjeringer og forsvar som vil være etterspurt i tiden og årene framover, i tillegg regner eg med at større press blant annet å kutte ned på reisevirksomhe vil øke behovet for kode kontrollrom eller kommunikasjonsrom noe som vil bidra til vekst. I tillegg vil den økende digitaliseringen offshore trenge teknologien og produktene til Cyviz.
Eg ser med andre ord lyst på fremtiden og tenker Cyviz vil gi god fortjeneste på sikt, men opp til dere å lage deres egen mening om selskapet.
Granly
Kort om selskapet:
Cyviz betjener globale virksomheter og myndigheter med de strengeste kravene til brukervennlighet, sikkerhet og kvalitet, som engasjerer mennesker, tilrettelegger for samarbeid og understøtter beslutningsprosesser. Cyviz er notert på Euronext Growth på Oslo Børs
Cyviz’ verdiforslag
Cyviz er neste nivå samarbeid. Vi bringer kommunikasjon, kontroll og interaksjon sammen, drevet av avansert teknologi, men drevet av én viktig ting: mennesker. Cyviz gjør livet bedre ved å gjøre det komplekse enkelt, og sikre at arbeidet er mer oppslukende, produktivt og til slutt morsommere.
Dette er Cyviz. Fremtiden på jobb, akkurat her, akkurat nå.
Cyviz
Flere analytikere/investorer hadde i slutten av 2023 Cyviz som en favoritt i 2024,
Vi har også lest i 2023 artikler om Cyviz der de spør kursen kraftig opp men dessverre har ikke det kjede enda, men kanskje det gir da muligheter for en fin gevinst framover?
Tidligere i 2024 besøkte en av CYVIZ største aksjonerer Finansavisen sin fredags podkast og var positiv til fremtiden for selskapet.
flere var skeptisk til Cyviz i 2023 da de var skeptisk til den økonomiske styrken pga nye kontrakter ville binde opp kapital, men dette har Cyviz løst på en god måte ved å kreve en del i forhåndsbetaling og betaling underveis som dekker kostnadene til selskapet under kontrakt, samt fortjeneste etter ent oppdrag. Noe som bedrer bunnlinjen og kassebeholdningen til selskapet som gjør at de har mulighet til å ta på seg nye kontrakter da de ikke låser kapital.
q4 2023 fikk selskapet mange nye kontrakter som gir godt arbeid for 2024.
I tillegg fikk de en ny kontrakt av microsoft (eksisterende kunde) 25 juni 2024 på 70,3 millioner kroner, De starter umbimdelbart på denne kontrakten som vil generere gode inntekter framover, sluttføres i 2025.
I tillegg til alt det som er nevnt over lanserte også Cyviz en tjeneste høsten 2023 som vil gi repeterende inntekter framover, som vil styrke inntjeningen til selskapet og trygge driften mer.
Eg er en liten hobby investor, men eg har stor tro på Selskapet framover, da de leverer god teknologi og løsninger for selskaper, regjeringer og forsvar som vil være etterspurt i tiden og årene framover, i tillegg regner eg med at større press blant annet å kutte ned på reisevirksomhe vil øke behovet for kode kontrollrom eller kommunikasjonsrom noe som vil bidra til vekst. I tillegg vil den økende digitaliseringen offshore trenge teknologien og produktene til Cyviz.
Eg ser med andre ord lyst på fremtiden og tenker Cyviz vil gi god fortjeneste på sikt, men opp til dere å lage deres egen mening om selskapet.
Granly
Redigert 11.07.2024 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Sunn Skepsis
08.10.2024 kl 13:10
1780
Lenge siden nå. Må vel plukke noen på lavt 20-tall etter neste tallslipp.
Sunn Skepsis
09.10.2024 kl 13:07
1713
Det er på tide å se inn i krystallkulen igjen. Der ser det ikke lyst ut, for å si det sånn.
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 4. okt 2024
Cyviz ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer økende pessimisme blant investorene og indikerer videre kursnedgang for Cyviz. Aksjen ga salgssignal fra en rektangelformasjon ved bruddet ned gjennom støtten ved 32.38 kroner. Videre nedgang til 29.27 kroner eller lavere er signalisert. Aksjen har støtte ved cirka 28.80 kroner og motstand ved cirka 31.60 kroner. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette svekker den fallende trenden og kan være et tidlig signal om et kommende trendbrudd. RSI-kurven viser en fallende trend, noe som understøtter det negative trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Selg
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 4. okt 2024
Cyviz ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer økende pessimisme blant investorene og indikerer videre kursnedgang for Cyviz. Aksjen ga salgssignal fra en rektangelformasjon ved bruddet ned gjennom støtten ved 32.38 kroner. Videre nedgang til 29.27 kroner eller lavere er signalisert. Aksjen har støtte ved cirka 28.80 kroner og motstand ved cirka 31.60 kroner. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette svekker den fallende trenden og kan være et tidlig signal om et kommende trendbrudd. RSI-kurven viser en fallende trend, noe som understøtter det negative trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på mellomlang sikt.
Sunn Skepsis
09.10.2024 kl 13:33
1713
Nå har jo jeg lenge sagt at den skal under 30, men den har vært fryktelig seig, så det får jeg ta på min kappe. Men nå som alt tyder på at det blir nok et helt katastrofalt kvartal, så kan jeg ikke forestille meg annet enn den skal stupe fremover. Joda, det er over en måned igjen, men med mindre de har sluttet å melde tresifrede kontrakter eller setter en mann på mars i løpet av de kommende ukene, så blir det blodig.
Herman*
09.10.2024 kl 13:53
1698
De har guidet et bedre andre halvår da enkelte leveranser er utsatt fra første halvår, men jeg tror ikke Q3 blir så veldig bra. De snakker hele tiden om at de er godt posisjonert for vekst, men de har ikke kunne vise til vekst på et helt år. Nå må de nok snart anse 2024 som et tapt år, og heller håpe at 2025 blir et år hvor inntekter fra softwareplatformen mer enn kompenserer for en svak kjernevirksomhet.
Sunn Skepsis
10.10.2024 kl 10:08
1652
I Jesu navn. Kapitalmarkedsdag og tallslipp på samme dag nå. To begivenheter som tradisjonelt sett gruser kurser på én og samme dag. Det er bare å stålsette seg.
Octagon
10.10.2024 kl 13:42
1618
Tatt et "lodd " i denne siste tiden.
Var jo ikke langt unna gode tall sist presentasjon og om de nå etter all sannsynlighet kan legge frem gode tall ved neste presentasjon så er det duket for en betydelig re-prising av aksjekursen. I og med en del utsettelser som først vil gi bunnlinje effekt senere så antar jeg en bedring i tallene. Forsetter de videre fremover med vekst på bunnlinjen er det slik jeg ser det sannsynlig med en kurs dobling fra dagens nivåer snart.
Var jo ikke langt unna gode tall sist presentasjon og om de nå etter all sannsynlighet kan legge frem gode tall ved neste presentasjon så er det duket for en betydelig re-prising av aksjekursen. I og med en del utsettelser som først vil gi bunnlinje effekt senere så antar jeg en bedring i tallene. Forsetter de videre fremover med vekst på bunnlinjen er det slik jeg ser det sannsynlig med en kurs dobling fra dagens nivåer snart.
Sunn Skepsis
10.10.2024 kl 14:30
1621
Hvordan mener du at det etter "all sannsynlighet" blir bedre tall ved neste presentasjon når de knapt har landet en eneste kontrakt dette kvartalet?
Octagon
10.10.2024 kl 15:47
1601
Fordi inntekter fra kontrakter er forsinket slik de opplyste om i Q2 den 29.08 med:
"Resultatene forventes å forbedres i tredje kvartal når de utsatte avtalene realiseres."
"Resultatene forventes å forbedres i tredje kvartal når de utsatte avtalene realiseres."
Herman*
10.10.2024 kl 16:43
1585
Det er korrekt, så derfor bør en se Q2 og Q3 under ett. Står selskapet helt i stampe når det gjelder vekst, eller kan de vise til en gryende vekst? Hvis vi antar at noe er forskjøvet fra Q2 til Q3, bør de i hvert fall kunne vise til 30% vekst om selskapet skal friskmeldes. Det jeg tipper vil skje, er at de vil oppfordre investorene til å glemme 2024, og heller fokusere på 2025.
Sunn Skepsis
22.10.2024 kl 14:04
1391
Det er intet nytt under solen, ser jeg? Helt krise. Under en måned igjen til "fasiten" er klar.
Sunn Skepsis
22.10.2024 kl 15:35
1389
Jeg er redd det blir som når du får fasiten på quizen og du tror du har alt rett, mem egentlig så har du alt feil.
Octagon
22.10.2024 kl 15:55
1383
Tror det blir bra.
De måtte ha børs meldt det om det ikke ble en forbedring i resultat i forhold til Q2 - etter teksten i børsmeldingen da hvor de som nevnt skrev:
Litt av problemet er den svake omsetningen i aksjen, men leverer de varene som de har signalisert så vil nok interessen og derved omsetningen i aksjen også øke fremover. Selskapet er lavt priset i dag.
De måtte ha børs meldt det om det ikke ble en forbedring i resultat i forhold til Q2 - etter teksten i børsmeldingen da hvor de som nevnt skrev:
Litt av problemet er den svake omsetningen i aksjen, men leverer de varene som de har signalisert så vil nok interessen og derved omsetningen i aksjen også øke fremover. Selskapet er lavt priset i dag.
Redigert 22.10.2024 kl 15:56
Herman*
22.10.2024 kl 18:52
1362
En må se på helheten. At noen kontrakter flyttes fra Q2 til Q3 er ikke i seg selv en garanti for at veksten er tilbake. Ordreinngang og guiding for Q4 er også viktig. Tipper de leverer et ganske slapt Q3, men legger til grunn at de nå har offisielt lansert programvareplattformen som gradvis vil bidra med betydelige inntekter utover i 2025. Lykkes de her er selskapet billig på 30 kroner. Svikter salget samtidig som kjernevirksomheten sliter, er 20 kroner innen rekkevidde. Det er min «take».
Sunn Skepsis
23.10.2024 kl 15:04
1292
Du skal i hvert fall lete lenge etter en kjipere aksje enn denne. Man kan spørre seg hva de tenkte da gikk på børs for straks 4 år siden.
Sunn Skepsis
23.10.2024 kl 16:33
1263
Ender i pluss med 3 aksjer. Det er så dumt at jeg vet ikke hva jeg skal si en gang. Selskapet må avnoteres raskest mulig om de skal bevare noen form for verdighet.
Glenn L
24.10.2024 kl 02:20
1217
Er ikke det innlysende ? For å hente penger. Det er den viktigste oppgaven til børsen. Er du ute og baiser igjen for å få billige aksjer ?
Sunn Skepsis
24.10.2024 kl 06:27
1194
Nja, det kommer an på hvor mye den kollapser ved tallslipp og om de har noe vettugt å si om fremtiden.
Sunn Skepsis
29.10.2024 kl 09:12
987
Det er vanskelig å forklare med ord hvor tragisk denne aksjen er. En jojo-aksje som aldri kommer noen vei. Vel, den går ned. Det er også en vei.
I mellomtiden er det bom stopp på kontrakter. Er det ingen som trenger "kontrollrom"? Hvem skulle ha trodd det.
I mellomtiden er det bom stopp på kontrakter. Er det ingen som trenger "kontrollrom"? Hvem skulle ha trodd det.
Granly
29.10.2024 kl 11:39
946
I påvente av nyheter, hva med litt lesestoff?
Defense Logistics Agency ASOC av Cyviz støtter hjelpearbeid under nødssituasjoner etter nylige orkaner Helene og Milton.
Cyviz Operation Centers er avanserte, høyytelsesløsninger som lenge har satt standarden for oppdragskritiske miljøer. Disse dynamiske områdene for raskt skiftende operasjoner på tvers av ulike domener, inkludert nødhåndtering, leverer eksepsjonell datavisualisering og samarbeid for sanntids situasjonsforståelse, deling av kritiske data og forbedret kommunikasjon muliggjør responsiv og effektiv beslutningstaking.
les mer: https://www.cyviz.com/newsroom/dla-asoc/
Granly
Defense Logistics Agency ASOC av Cyviz støtter hjelpearbeid under nødssituasjoner etter nylige orkaner Helene og Milton.
Cyviz Operation Centers er avanserte, høyytelsesløsninger som lenge har satt standarden for oppdragskritiske miljøer. Disse dynamiske områdene for raskt skiftende operasjoner på tvers av ulike domener, inkludert nødhåndtering, leverer eksepsjonell datavisualisering og samarbeid for sanntids situasjonsforståelse, deling av kritiske data og forbedret kommunikasjon muliggjør responsiv og effektiv beslutningstaking.
les mer: https://www.cyviz.com/newsroom/dla-asoc/
Granly
Sunn Skepsis
29.10.2024 kl 12:51
915
Flott og nyttig, men det kan umulig være mye penger å tjene på dette.
Sunn Skepsis
30.10.2024 kl 13:19
823
Du kan ikke gjøre annet enn å le av Cørgelige Cyviz. Rett og slett en katastrofal aksje.
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 25. okt 2024
Investorene har over tid godtatt stadig lavere priser for å komme seg ut av Cyviz og aksjen ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Fallende trender indikerer at bedriften er inne i en negativ utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er avtagende. Aksjen ga salgssignal fra en rektangelformasjon ved bruddet ned gjennom støtten ved 32.38 kroner. Videre nedgang til 29.27 kroner eller lavere er signalisert. Aksjen tester motstanden ved cirka 31.60 kroner. Dette kan gi en reaksjon ned, mens et brudd opp gjennom 31.60 kroner vil utløse et kjøpssignal. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette svekker den fallende trenden og kan være et tidlig signal om et kommende trendbrudd. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på mellomlang sikt.
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 25. okt 2024
Investorene har over tid godtatt stadig lavere priser for å komme seg ut av Cyviz og aksjen ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Fallende trender indikerer at bedriften er inne i en negativ utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er avtagende. Aksjen ga salgssignal fra en rektangelformasjon ved bruddet ned gjennom støtten ved 32.38 kroner. Videre nedgang til 29.27 kroner eller lavere er signalisert. Aksjen tester motstanden ved cirka 31.60 kroner. Dette kan gi en reaksjon ned, mens et brudd opp gjennom 31.60 kroner vil utløse et kjøpssignal. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette svekker den fallende trenden og kan være et tidlig signal om et kommende trendbrudd. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på mellomlang sikt.
Sunn Skepsis
30.10.2024 kl 13:45
812
Den er like morsom å lese hver gang. Snakk om idiot.
https://www.finansavisen.no/lordag/profil/2022/08/26/7918437/jeg-mener-at-cyviz-er-en-mange-mangedoblingskandidat
https://www.finansavisen.no/lordag/profil/2022/08/26/7918437/jeg-mener-at-cyviz-er-en-mange-mangedoblingskandidat
Sunn Skepsis
30.10.2024 kl 13:46
811
Fra nettsiden:
Delivering growth to our shareholders since 1998
Cyviz has delivered growth to shareholders and value to customers since 1998. The disruptive approach with an IT-based platform for collaboration and visualization has led to large enterprises and government organizations standardizing on Cyviz.
Det er en del komikere som jobber der borte, tror jeg.
Delivering growth to our shareholders since 1998
Cyviz has delivered growth to shareholders and value to customers since 1998. The disruptive approach with an IT-based platform for collaboration and visualization has led to large enterprises and government organizations standardizing on Cyviz.
Det er en del komikere som jobber der borte, tror jeg.
Sunn Skepsis
04.11.2024 kl 15:54
577
Da er det to uker til forventet totalkollaps. Et kvartal med færre kontrakter har de vel aldri hatt før.
Herman*
04.11.2024 kl 16:32
563
Så ille er det ikke. De har guidet et bra Q3, og må vel sende ut et resultatvarsel om det blir vesentlig dårligere enn forventet. Selv tror jeg det blir et gjesp og alt fokus rettes mot 2025.
Octagon
04.11.2024 kl 19:53
523
Ja, det er et helt klart brudd på børsreglementet om resultatet avviker fra børsmeldingen i forbindelse med Q2 om ikke følgende holder stikk:
Så Q3 vil være bedre enn Q2, lovlig sent å sende resultatvarsel nå om det skulle komme noe slikt.Q3 sluttet tross alt 30.09.
Lav market cap her, om de er i nærheten av friskmelding så er det mye å gå på.
Både resultat og ikke minst guiding blir spennende her.
Så Q3 vil være bedre enn Q2, lovlig sent å sende resultatvarsel nå om det skulle komme noe slikt.Q3 sluttet tross alt 30.09.
Lav market cap her, om de er i nærheten av friskmelding så er det mye å gå på.
Både resultat og ikke minst guiding blir spennende her.
Sunn Skepsis
05.11.2024 kl 07:40
462
Det er jo vel og bra at den ikke kollapser, for de som mener det. Men hva med veien videre når det ikke finnes gamle avtaler de bare kan lempe inn i regnskapet for å sminke grisen, nå som de ikke lenger får noen nye avtaler.
Sunn Skepsis
05.11.2024 kl 08:43
438
All PR er god PR osv...
https://www.digi.no/artikler/mener-de-har-overbetalt-med-millioner-for-feilslatt-it-system/552383?utm_source=digifront&utm_medium=50914&utm_content=row0_pos0
Jeg blir ikke overrasket om de skal bruke dette som en forklaring på hvorfor de har gjort det så elendig.
https://www.digi.no/artikler/mener-de-har-overbetalt-med-millioner-for-feilslatt-it-system/552383?utm_source=digifront&utm_medium=50914&utm_content=row0_pos0
Jeg blir ikke overrasket om de skal bruke dette som en forklaring på hvorfor de har gjort det så elendig.
Redigert 05.11.2024 kl 10:04
Sunn Skepsis
05.11.2024 kl 13:32
395
Hvor lenge skal egentlig denne evige runddansen rundt 30 kroner fortsette? Det begynner å bli komisk nå, som om vi ikke har ledd nok av denne vitsen av et selskap allerede.
Glenn L
05.11.2024 kl 14:24
352
Ute og snakker ned kursen igjen Altforskeptisk ? Jeg ser at du stadig er på kjøpern. Cyviz melder ikke helt vanlige kontrakter. Hvirker på meg som om du tror det.
Redigert 05.11.2024 kl 14:25