Aker Carbon, børsen sikreste investering?

Granly
ACC 11.07.2024 kl 21:02 1243

Er aker Carbon børsen sikreste investering?

Selskapet har solgt 80% av selskapet til SLB og fått betalt 4,12 milliarder kroner for aksjene sine.

ACC vil eie de resterende 20% av de sammenslåtte selskapet, og i tillegg vil Acc beholde 400 milioner kroner.

Dette tilsvarer en verdi på 9,19 kroner pr aksje i ACC.

ACC vil også ha rett til en prestasjonsbasert betaling på opptil 1,36 milliarder kroner. Dette vil betales i perioden 2025 til 2027.

Etter en bindingstid på tre år har ACC rett til å selge sin resterende andel av ACH til SLB i løpet av en periode på seks måneder. Salgsprisen vil være basert på markedsverdien av det sammenslåtte selskapet, med et gulv på 1,03 milliarder kroner og et tak på to ganger denne prisen.

Med andre ord er mye av fremiden her sikret. Nå fikk vi halvtårs rapporten 10 Juli, så vi vet selskapet har fått betalt og sitter på my kontanter (4,5 milliarder) som overstiger børsverdien.

Det som har gjort flere skeptiske er usikkerheten om fremtiden av selskapet, hva skal de gjøre med pengene? hva er planen for fremtiden?

Eg tenker det beste hadde vert å betale halvparten av kontantbeholdningen ut til aksjonærene og investere pengene i nye muligheter innen for carbon som vil gi aksjonærene god avkastning framover.

men uansett så sitter selskapet ved dagens dato på verdier over 9 kroner pr aksje.

Med det tenker eg at dette er et av de sikreste investeringene på børsen på nåværende tidspunkt. mye e sikret i årene framover samt de har en stor kontantbeholdning. Men hva tenker dere?

Granly
Marco Deniro
11.07.2024 kl 21:38 1185

Et forspill til hva denne aksjen fortjener og vil oppnå neste kommende ukene / månadene , Atombombe er på vei og kan eksplodere når som helst og er nært forestående .ACC er ikke bare den sikreste investering ,ACC er Kongen av aksje 💰💰💰 og tiden vil vise det snart .
Granly
15.07.2024 kl 11:10 973

mens småaksjonærer selger seg ned i denne i frykt av.... litt usikker på hva som er frykten men har lest en del teorier på forumet.

så laster store investorer opp med denne, bare 10 juli har flere store investorer kjøpt flere 100 000 aksjer i denne,

som sakt har de en stor beholdning av kontanter, og en eiendelen på 20% i tillegg er det mulig for andre insekter også om selskapet når visse mål.

GRANLY, som er postiv til denne som eg mener er børsen sikreste investering.
Granly
24.07.2024 kl 18:37 638

siden 15 juli har de store investorene fortsett i det samme sporet med å kjøpe flere aksjer i selskapet.

select kjøpe 140 000 aksjer 19 juli
lar tore kjøpte nye 20 000 aksjer 16 juli.


Granly
Granly
05.08.2024 kl 11:12 351

denne blir nå dratt ned sammen med alle de andre aksjene og blir på nåværende tidpunkt priset til godt under kontantbeholdningen sinn.
I tillegg sitter selskapet med en eiendel på 20% i det sammenslåtte selskapet.

Verdiene til selskapet er over 9 kroner men selskapet blir i dag priset til 6 kroner (nedgang på 3.23%) kursen må derfor stige 50% for å nå opp til verdiene så eg tenker å legge frykt og panikk til side og heller sitte rolig og kanskje kjøpe noe mer når eg vet at verdiene ligger der og selskapet er en veldig sikker investering :D

Granly.

Granly
05.08.2024 kl 14:53 243

– Ikke få panikk, det er for sent å få panikk, sier investeringsdirektør Pål Ringholm i Pensjonskassen for helseforetakene i hovedstadsområdet

kilde : https://e24.no/boers-og-finans/i/1M68vK/forvalter-om-boersraset-det-er-for-sent-aa-faa-panikk

Granly