Fremtidens vekst rakett?

Granly
ABTEC 11.07.2024 kl 22:22 484

ABTEC fremtidens vekst rakett?

hvem er ABTEC:

Aqua Bio Technology ASA (ABT) er et norsk bioteknologiselskap hvis hovedhensikt er å utvikle og kommersialisere ingredienser til hudpleieindustrien. Selskapets proprietære teknologi benyttes i dag som virkestoff i hudpleieprodukter som selges over store deler av verden.

Det siste halvåret har strategien til selskapet fått en skikkelig boost og de rigger seg for stor vekst og god inntjening fremover.

Vi kunne lese 19 desember at de kjøpte Cover brands.

vi kunne også lese i juni, Aqua Bio Technology har inngått avtale om å kjøpe alle utestående aksjer i frakt- og logistikkselskapet Jetcarrier, går det frem av en børsmelding onsdag.
Kjøpesummen kan komme opp i 241 millioner kroner, hvorav 126 millioner brukes til å tegne 18 millioner Aqua Bio-aksjer til kurs 7 kroner.

Vi ser da at selskapet og tidligere Eiere av logistikkselskapet jetcarrier ser verdier i ABTEC på 7 kroner pr aksje, men aksjonærene ser verdien på 3.60? her er det noe som ikke stemmer?

Eg regner med denne her vil begynne å komme seg framover og vokse til 6 -7 kroner på kort sikt og videre oppover når de har fått selskapet inn i porteføljen og funnet rytmen sammen med de andre selskapene.

Ved dette oppkjøpet har de nå sikret hele verdikjeden, og kan vokse seg stor over flere kanaler som vil generere gode inntekter for oss aksjonerer framover.

legger også ved eg utdrag fra fa.no (https://www.finansavisen.no/helse/2024/06/12/8141595/aqua-bio-technology-gjor-oppkjop#:~:text=Aqua%20Bio%20Technology%20har%20inngått,aksjer%20til%20kurs%207%20kroner.)

2024-prognosen er inntekter på 365 millioner kroner for konsernet som i dag jobber med kjente merkevarer som Nike, Asendia, Victoria's Secret, HP og YunExpress.
Aqua Bio Technology hadde i første kvartal i år 35 millioner kroner i bruttoinntekter på konsolidert basis, med et positivt EBITDA. Ifølge rapporten var selskapet da i rute til å nå tidligere kommuniserte guiding på 140-150 millioner kroner i 2024.
Inklusive et integrert Ovalen, og forutsatt et fullført 3D Innovation Nordic-oppkjøp i andre kvartal, guidet Aqua Bio 200-210 millioner kroner i 2024-inntekter (over 250 millioner kroner pro forma)

Eg er en hobby investor, men har stor tro på denne og ser lyst på fremtiden. men opp til deg å lage din egen mening
Hva tenker du?

Granly
Gullhaugen
12.07.2024 kl 09:42 405

Konge kjøp nå under 4.kr.
Muffe
12.07.2024 kl 09:43 403

Jeg tenker absolutt!!
Jeg er sjokkert over at ABTEC ligger på dette nivået nå. Fulltegnet emisjon på 5,- De betaler med aksjer til 7,- De som får innsyn ser tydeligvis betydelig høyere potensialet her enn oss småaksjonærer.
De meldte vel en omsetning i januar på rundt 30 mill med en positiv EBITDA (om jeg ikke husker feil). Det er naturlig at vi skal høyere, mye høyere.
Slettet bruker
12.07.2024 kl 10:24 376

Tittet kjapt på ABTEC, regnskapet og fremtidig inntjening. Ved første øyekast trodde jeg denne var billig med tanke på de siste transaksjonene til vesentlig høyere kurs enn nåværende. Uansett så kommer jeg frem til at ABTEC handles rundt EV/EBITDA på 13-14 gangeren på 2024 estimater. Dette inkluderer de seneste oppkjøpene (dog uten eventuelle synergieffekter og uten gjeld for øvrige selskaper). Har ikke gjort noen større kalkyler, men ut ifra investorpresentasjon i forbindelse med emisjonen guidet de EBITDA på 4,2MNOK for 2024. De siste oppkjøpene bør gi en økning på rundt 17MNOK for Jetcarrier, 7MNOK for 3D innovation og ca. 1MNOK for Ovalen. Alle aksjene er ikke registrert enda, så har justert for det også. Oppsiden ligger i marginforbedring (noe jeg tror de bør klare), men klarer ikke å se at ABTEC er veldig billig. Også stor usikkerhet i forhold til likviditet ref årsrapport. Transaksjonene på høyere kurser er det som definitivt veier mest positivt, men ikke nok for min del.
Gullhaugen
17.07.2024 kl 09:45 217

ABT kommer til å bli en gullgruve for aksjonærene , det er nesten utrolig at man nå kan kjøpe aksjen for under 5 kr. Dette markedet e ren pengemaskin. Nå eier de snart også hele distribusjonen. Så lenge idiotene selger med venstrehånden så er det bare å gape opp.
https://www.finansavisen.no/handel/2024/07/16/8155679/kraftig-resultatloft-for-bianca-ingrossos-sminkeselskap
Redigert 17.07.2024 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
IncognitoPamda
17.07.2024 kl 16:16 148

Du sier det samme hele tiden Gullhaugen, hva om du bare tier stille? Bare ren haussing.