PARATUS ENERGY

gandhi-21
PLSV 12.07.2024 kl 10:21 5270

Første kursmål fra Pareto securities med anbefaling kjøp og kursmål kr 75.
De beregner årlig utbytte på 80 cent stigende til $ 1 i 2027.
Hvis jeg tolker CEO riktig vil utbytte starte ved første rapportering i høst. Kapital hentet ved IPO var penger de ikke hadde behov for, med kun ment for å øke aksjonærbasen.
Marketwatch
I dag kl 16:02 484

Voldsom kursnedgang etter q2, som vel var bedre enn forventet. Noen som har en forklaring, utover generell skepsis til oljeservice?
gandhi-21
I dag kl 15:22 577

Ok, så det at kursen faller er et tegn på at tilbakekjøpet har startet ? Klarer ikke helt å se logikken i det.
Pølsebua
I dag kl 14:31 692

Planen med å komme på hovedlisten ble kommentert på kvartalspresentasjonen, og sjefen sa at de jobber med det ufortrødent, og regner med å ha det klart ila året eller tidlig neste år. Med nåværende kursfall nærmer yielden seg 20%, og utbyttene kommer til å øke i 2025 som følge av høyere rater og etterbetalinger fra Pemex. I tillegg lurer Archer i sivet, som nå har blitt et selskap som greier seg selv, betaler ned gjeld og kjøper andre. Argentina begynner også å komme på stell. Aksjekjøpere har ikke oppdaget det ennå, men det kommer. Jeg ser i dag at alt som detter ned på 51,6 blir kjøpt. Det ligger synlig 450 aksjer som fornyes i det uendelige. Jeg vedder 20 aksjer på at det er selskapet som har startet tilbakekjøpene og at dette meldes etter børsslutt i dag.
kazynor
I går kl 20:03 1857

Så hva skjer egentlig med planen om å komme på hovedlisten? Mener det har vært snakk om få det på plass i august, men så ble det stille
zool
I går kl 12:58 2286

Rakk å få solgt meg ut av noe utenfor børsen for å få med meg mitt første utbytte i PLSV, siste sjanse å kjøpe i dag før aksjen går ex-utbytte i morgen.
Redigert i går kl 16:45 Du må logge inn for å svare
Anywhere
10.09.2024 kl 07:57 2761

Bra toner pr kvartalsrapport.
Kvartalsutbytte på 0,22 USD. Årstall på 0,88. Det er rundt 9,5 NOK i årstakt med dagens valutaveksling. I tillegg et aktivt tilbakekjøpsprogram. Virker som ledelsen er ganske trygg på cashflow fremover😉 Skulle utbyttenivå være sustainable, skal aksjen opp til 90-tallet...

Bare eierskapet i Archer som går feil vei for tiden, men forhåpentligvis vil det kunne rette seg....
Kristonio
09.09.2024 kl 18:56 3934

Lite aktivitet her på forumet rundt Paratus Energy. Blir spennende i morgen å se hva selskapet melder om sine utbytteplaner. Tror fort Paratus kan få en lignende kursutvikling som DOF når de blir listet på hovedlisten og folk får øynene opp.
Mister A
16.07.2024 kl 15:15 4618

ABG Sunndal Collier også med dekning mandag. Kjøpsanbefaling og kursmål 75.
Fire på rad da, alle med kjøpsanbefaling, to med 75 og to med 80 som kursmål, og alle med høye utbytteforventninger.
gandhi-21
15.07.2024 kl 09:33 4830

FA:
DNB Markets-analytiker Martin Huseby Karlsen tar opp dekning på børsnykommeren Paratus Energy. Kursmålet settes til 80 kroner, som betyr at analytikeren ser en potensiell oppside på nesten 40 prosent.
Mister A
12.07.2024 kl 14:42 5195

Veldig positiv analyse fra Pareto i dag.
Den har lagt relativ stille siden notering, men jeg føler det er litt stille før stormen her.
Plutselig våkner folk, og da kan den gå oppover fort. Jeg økte her i dag.