Lastebilens Tesla?
Har drodlet litt med tanken om at HPUR er i ferd med å bli lastebilenes Tesla. Mye kan minne om at en ny og effektiv måte å produsere el lastebiler på er i ferd med «feste» seg blant de kjente merkene…i tilleg til at de tar hånd om lastebiler med naturgass og i tillegg hydrogen….
Da tar de faktisk hånd om utskiftning av samtlige tyngre kjøretøy…og de ligger milevis foran andre som vil prøve seg…
Her sitter HPUR på et vell av patenter som gjør bare de unike for fremtidens hydrogen, naturgass og batteriløsning……
Dette betyr i praksis rubb og stubb i det grønne skifte som er NÅ og igjen som gir en årlig produksjon etterhvert som vi ikke vil se sidestykke til….uavhengig av merke.
De blir orginalprodusenten, mens merkeorodusenten kommer kun med chassiet…..
….Og de to viktigste essensene er også til stedet:
Marked og kunder….. og ikke hvilke kunder som helst…..
Purus er nå kommet over gjennombruddsfase og er i en sterk vekstfase, hvor finansiering og investeringer er ferdig til fullskala produksjon……og allerde igang på hydrogen delen….
Transportsektoren er enorm og flere vil følge produksjonsmetodene de største merkene i verden som Ford og Toyota…..bruker….
Etter forrige resultatfremleggelse gikk kursen over 30%, og tror torsdag at kursen vil gå like mye eller mer denne gangen👌
Da tar de faktisk hånd om utskiftning av samtlige tyngre kjøretøy…og de ligger milevis foran andre som vil prøve seg…
Her sitter HPUR på et vell av patenter som gjør bare de unike for fremtidens hydrogen, naturgass og batteriløsning……
Dette betyr i praksis rubb og stubb i det grønne skifte som er NÅ og igjen som gir en årlig produksjon etterhvert som vi ikke vil se sidestykke til….uavhengig av merke.
De blir orginalprodusenten, mens merkeorodusenten kommer kun med chassiet…..
….Og de to viktigste essensene er også til stedet:
Marked og kunder….. og ikke hvilke kunder som helst…..
Purus er nå kommet over gjennombruddsfase og er i en sterk vekstfase, hvor finansiering og investeringer er ferdig til fullskala produksjon……og allerde igang på hydrogen delen….
Transportsektoren er enorm og flere vil følge produksjonsmetodene de største merkene i verden som Ford og Toyota…..bruker….
Etter forrige resultatfremleggelse gikk kursen over 30%, og tror torsdag at kursen vil gå like mye eller mer denne gangen👌
Redigert 15.07.2024 kl 13:21
Du må logge inn for å svare
rosgun
19.07.2024 kl 08:14
2265
Med en forventet inntekt som overstiger 500 millioner i ebitda pr kvartal og nå som investeringene ferdigstilles må folk forstå at dette ikke er en pølsebod som «leker» butikk, de er verdensledende på en nisje som heter gass, hydrogen og batteri i transportnæringen……
Dette blir så stort at enkelte skribenter har problemer med å ta det inn over seg….. og ja… i verdenssammenheng har ingen myndigheter noe valg, og ikke se bort ifra at det kan komme ganske heftige tilskudd fra f eks amerikanske myndigheter, og/eller om Toyota eller Panasonic går inn som deleier på en del av virksomheten. Det har skjedd før og kommer til å skje igjen…..
Regner med at dette blir en ren formalitet som blir ordnet og meldt på en melding ila en kveld ila 2024….
Synes dette får mye unødvendig fokus, og ikke det at det faktisk er et norsk selskap som har blåe tall på virksomheten hva gjelder mobile hydrogen løsninger.
Dette blir så stort at enkelte skribenter har problemer med å ta det inn over seg….. og ja… i verdenssammenheng har ingen myndigheter noe valg, og ikke se bort ifra at det kan komme ganske heftige tilskudd fra f eks amerikanske myndigheter, og/eller om Toyota eller Panasonic går inn som deleier på en del av virksomheten. Det har skjedd før og kommer til å skje igjen…..
Regner med at dette blir en ren formalitet som blir ordnet og meldt på en melding ila en kveld ila 2024….
Synes dette får mye unødvendig fokus, og ikke det at det faktisk er et norsk selskap som har blåe tall på virksomheten hva gjelder mobile hydrogen løsninger.
Candelstick
19.07.2024 kl 17:01
2081
Holum sa hpur blir cashflow positiv mot slutten av 2026, med mindre de tar på seg nye ekspansjonsforpliktelser.
Nåværende kapasitet er beregnet på å ta unna produksjon tilsvarende 5mrd nok, med en overkapasitet på ca 20%.Altså hpur kan tyne maskineriet til å levere ca 6mrd nok på produksjon.
Nåværende kapasitet er beregnet på å ta unna produksjon tilsvarende 5mrd nok, med en overkapasitet på ca 20%.Altså hpur kan tyne maskineriet til å levere ca 6mrd nok på produksjon.
Redigert 19.07.2024 kl 17:02
Du må logge inn for å svare
Kanskje de blir mere verdt en Norsk Hydro? Du har jo tidligere verdsatt PLT høyere en Norsk Hydro. HPUR bør vel ikke være noe unntak? Hva er det neste Skandia GreenPower?
Redigert 22.07.2024 kl 04:19
Du må logge inn for å svare
Tyrkman
22.07.2024 kl 07:38
1567
Arctic-analytiker Daneil Stenslet er super bull på HPUR.
https://www.finansavisen.no/finans/2024/07/19/8156745/varslet-emisjon-arctic-securities-spar-aksjen-opp-30-prosent
https://www.finansavisen.no/finans/2024/07/19/8156745/varslet-emisjon-arctic-securities-spar-aksjen-opp-30-prosent
bernes
22.07.2024 kl 20:11
1334
Ny short: CITADEL SECURITIES (EUROPE) LIMITED 1 441 596 0,51% 19.07.2024
rosgun skrev Ikke glem Zwipe og Softox
Er de fremdeles på børs? Har du sett CEO på en eller annen flyplass på tur for å tegne noen store kontrakter? Dette forumet er bare helt tragisk.
Redigert 23.07.2024 kl 02:13
Du må logge inn for å svare
Candelstick
23.07.2024 kl 08:39
1092
Om det blir ny emisjon, så bruker vel hpur å sette nivået til et snitt av sluttkurs. x antall dager.