Strategisk globalt samarbeid
Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
peaf
19.11.2024 kl 10:07
2679
Ja dette var vel strålende innformasjon som igjen fjerner al tvivel om godkjenning. Bra jobbet Haltopen og Kreinh.
Redigert 19.11.2024 kl 10:28
Du må logge inn for å svare
EnklestErBest
19.11.2024 kl 09:50
2704
Mener du at styret i photocure skal skifte ut seg selv, og så skifte ut ledelsen.? Det går nok ikke. Begynner du å tvile på investeringen din i PHO-aksjen.? Merlin som har vært skråsikker i mange, mange år, og til og med spekulert i enkelte av investorene personlige økonomi, og anbefalt folk å kjøpe på -55 er blitt mye mer stille nå.
kreinh
19.11.2024 kl 09:39
1019
19.november holdt Asieris Pharmaceuticals en resultatorientering for tredje kvartal 2024. På møtet spurte en investor om fremdriften til kommersialiseringsteamet for APL-1706. Som svar sa ledelsen at selskapet har valgt ut erfarne agenter på dette feltet som partnere, og samtidig, ved hjelp av ekspertnettverket og den akademiske plattformen bygget av selskapets farmasøytiske team, kombinert med avanserte digitale virkemidler, er det forventes raskt å etablere APL-1706/blåttlys cystoskopi som en standard diagnostisk og behandlingsmetode for blærekreft, for å komme flere kinesiske blærekreftpasienter til gode.
Som svar på spørsmål om selskapet har startet forberedelsene til lanseringen av APL-1702, sa ledelsen at selskapet har foretatt dybdeanalyse av lege-pasientbehov og bransjens kommersielle miljø gjennom omfattende markeds- og bransjeundersøkelser, og har en klarere forståelse av hver lenke i den vellykkede lanseringen av produktet. Den har fullført formuleringen av nøkkellanseringsstrategien for APL-1702 og planlegger aktivt en kommersiell forsyningsplan. Samtidig har selskapet nådd et kommersielt forsyningskjedesamarbeid med Shanghai Pharma Keyuan Trading for APL-1702.
En annen investor spurte om innholdet i samarbeidet mellom selskapet og Shanghai Pharma Science Park Trading. Ledelsen avslørte at etter at selskapets produkt APL-1702 er godkjent, vil de to partene gjennomføre et omfattende samarbeid innen importagentur, bonded area services, lagerlogistikk og kanaldistribusjon, og utnytte fordelene til begge parter på sine respektive felt. å i fellesskap akselerere kommersialiseringsprosessen av APL-1702 og komme kinesiske pasienter til gode så snart som mulig.
Når vi snakket om utviklingsplanen for APL-1702 i HPV, introduserte ledelsen at den internasjonale multisenter fase III kliniske studien av APL-1702 fant at APL-1702 også viste positiv effekt i HPV-clearance. HPV-clearance rate for APL-1702 i den modifiserte intensjon-å-behandle (mITT)-populasjonen var 41,4 % høyere enn i kontrollgruppen (28,0 % vs. 19,8 %), og effekten i per-protokollen (PP) populasjonen var statistisk signifikant (29,4 % vs. 18,9 %, p = 0,0431). For høyrisiko HPV16 og/eller HPV18 var clearance-raten for APL-1702-gruppen 103,9 % høyere enn i kontrollgruppen (31,4 % vs. 15,4 %).
Når det gjelder langsiktig effekt, ble 40 % av ikke-responderene som ble over i LSIL, men fortsatt var HPV-positive ved 6 måneder, til respondere etter 12 måneder, noe som indikerer at APL-1702 kan spille en langsiktig terapeutisk rolle i eliminering av HPV-infeksjon og histologisk nedtrapping av HSIL-pasienter til en viss grad. Basert på resultatene fra den internasjonale multisenter fase III-studien av APL-1702 og de potensielle enorme udekkede kliniske behovene, har selskapet startet utviklingen av HPV-virusclearance-indikasjoner.
Som svar på spørsmålet “Har APL-1702 noen nåværende konkurrenter?”, mener ledelsen at det per nå ikke er noe ikke-kirurgisk behandlingsprodukt for høygradige cervikale plateepiteliale lesjoner som er godkjent for markedsføring i verden etter kliniske fase III-studier og har blitt bekreftet å ha klinisk effekt. Fremveksten av APL-1702 forventes å fylle det enorme behandlingsgapet fra sykdommens begynnelse til full tilfredsstillelse av indikasjonene for reseksjonskirurgi, slik at pasienter kan reversere sykdomsforløpet samtidig som man unngår eller forsinker risikoen for cervical reseksjonskirurgi. i størst mulig grad, uten å overtrekke fremtidige kirurgiske behandlingsmuligheter.
APL-1702 forventes å redefinere behandlingsmålene for cervical precancerøse lesjoner, og skifte klinisk behandling fra tidligere fokus på engangsbehandlingseffekten av reseksjonskirurgi til fokus på langsiktig behandling av sykdommen, med spesiell oppmerksomhet på oppnå størst mulig balanse mellom behandlingsrisiko og fordeler, og unngå og utsette skadelige kirurgiske behandlinger så mye som mulig samtidig som sykdommen reverseres.
Takk til Haltopen på TI
skadi
19.11.2024 kl 09:20
1026
Jeg skjønner virkelig ikke hvor du få din skråsikkerhet ifra om at ledelsen i Photocure (nå også styret?) snart er borte? På meg virker det som at alt skal fortsette som nå i evigheter. Du har dessuten spådd det ganske lenge nå uten å få rett Peaf.
peaf
19.11.2024 kl 05:03
1139
Jeg lar det ligge før ledelsen liksom styret er snart borte, så får vi se hva alternativet blir. Men jeg undrer hvorfor Asieris ikke børsmelder hexvix godkjennelsen, det står inget som helst om det på hjemmesiden. Og søker man på nettet så kan man finne noen artikkler der PHO melder det, men inga der det står at Asieris melder det. At ikke wolf scopen ikke er godkjent er ikke noen anledning, for at holde tilbake en børsmelding. Og hvorfor blev ikke scopen godkjend når de bevisligen fungerte i studien, sånt burde vart forklart i en melding. Men det er første gang PHO melder noe som ikke Asieris først har børsmeldt på hjemmesiden.
Mens PHO pressemelder inget av det Asieris melder, bare rene børsmeldinger som de er forpliktiga at melde. Og norske analytiker kutter ut innformasjon om Cevira og forventade milepæler, og reduserer det til mulig potensiale med 50 % sannsynlighet. Som er noe liknande PHO skriver i presentasjonen, man undrer er det full skjering mellom selskapen der ingen vil fremheve den andre. Nå ansetter Asieris kompetente personer i fleng som skal ta seg av all markedsføring og salg av Cevira tilsammen med en samarbeidspartner med kjemperesurser.
En godkjenningsprosess føregår jo i samråd med søker så de kan svare på spørsmål underveis vid behov, så de vet nok hvordan de ligger an for en godkjennelse. Alle førberedelser og avtaler de lager tyder på det, de vet at det er nære førestående. Og EMA søknaden de skal levere nå er jo en bekreftese på at de er sikker på godkjenning, og det gjeller vel før samtalerne med FDA og. De diskuterer ikke noe med dem om de ikke har truen på godkjenning. Men det virker ikke som de innformerer PHO hvordan det ligger an, før de har ingen mening om noe i Kina. Men de 170 mil de har fått hittils av Asieris viser at de regner med at tjene inn dem mange ganger om.
Mens PHO pressemelder inget av det Asieris melder, bare rene børsmeldinger som de er forpliktiga at melde. Og norske analytiker kutter ut innformasjon om Cevira og forventade milepæler, og reduserer det til mulig potensiale med 50 % sannsynlighet. Som er noe liknande PHO skriver i presentasjonen, man undrer er det full skjering mellom selskapen der ingen vil fremheve den andre. Nå ansetter Asieris kompetente personer i fleng som skal ta seg av all markedsføring og salg av Cevira tilsammen med en samarbeidspartner med kjemperesurser.
En godkjenningsprosess føregår jo i samråd med søker så de kan svare på spørsmål underveis vid behov, så de vet nok hvordan de ligger an for en godkjennelse. Alle førberedelser og avtaler de lager tyder på det, de vet at det er nære førestående. Og EMA søknaden de skal levere nå er jo en bekreftese på at de er sikker på godkjenning, og det gjeller vel før samtalerne med FDA og. De diskuterer ikke noe med dem om de ikke har truen på godkjenning. Men det virker ikke som de innformerer PHO hvordan det ligger an, før de har ingen mening om noe i Kina. Men de 170 mil de har fått hittils av Asieris viser at de regner med at tjene inn dem mange ganger om.
HrDuck
18.11.2024 kl 16:42
1378
Stopp nå peaf. Du tillegger meg meninger jeg aldri har hatt eller sagt. Dette er pinlig for deg, plagsomt for meg og uinteressant for alle andre.
peaf
18.11.2024 kl 16:39
1380
Ja og jeg mener at ølønnsomhet gir grunn at klage, og det er ikke kunskapsløst. Sen får du ro best du vil, men kursen er det ledelsen som har skapt. Og du hadde med omsettningen i samme innlegg, så det inngår i kommentaren. Og ikke ta opp de der non- cash inntekterne dine de har ingen reell verdi.
HrDuck
18.11.2024 kl 16:09
1405
din påstand var: "Ja folk som mener det er viktigare med lønnsomhet en omsettning er kunnskapsløse,"
Min påstand er at å klage på ledelsen basert på tilfeldige korte kursvariasjoner kommer av kunnskapsløshet.
jeg gjentar derfor (og håper for din egen del at du nå klarer å etterleve dette): ikke tillegg meg meninger jeg ikke har eller har gitt uttrykk for. Det begynner å bli direkte pinlig når jeg først måtte korrigere din graverende regnskapsforståelse. Det bør ikke være nødvendig at jeg også skal måtte lære deg hvordan man diskuterer på en korrekt og fair måte.
Min påstand er at å klage på ledelsen basert på tilfeldige korte kursvariasjoner kommer av kunnskapsløshet.
jeg gjentar derfor (og håper for din egen del at du nå klarer å etterleve dette): ikke tillegg meg meninger jeg ikke har eller har gitt uttrykk for. Det begynner å bli direkte pinlig når jeg først måtte korrigere din graverende regnskapsforståelse. Det bør ikke være nødvendig at jeg også skal måtte lære deg hvordan man diskuterer på en korrekt og fair måte.
peaf
18.11.2024 kl 15:39
1451
Du skriver jo at de som klager på ledelsen er kunnskapsløse, eller er det ikke PHO du skriver om eller minns du ikke hva du skrev.
HrDuck
18.11.2024 kl 15:31
1467
Jeg sier det igjen til deg: Vennligst ikke tillegg meg meninger jeg ikke har eller på noe tidspunkt har gitt uttrykk for å ha.
Vær grei å ta det til etterretning nå, det er direkte pinlig for deg om du fortsetter.
Vær grei å ta det til etterretning nå, det er direkte pinlig for deg om du fortsetter.
peaf
18.11.2024 kl 15:25
1474
Ja folk som mener det er viktigare med lønnsomhet en omsettning er kunnskapsløse, men som regel rikere. Det er i stort sett helt klart smartere at innvestere i selskap som gir avkastning, og vente med de som har olønnsom omsettning. Når de ikke kan tjene nok til sin egen lønn så må noen annen betale den og vare fornøyd med det mener du.
HrDuck
18.11.2024 kl 14:50
1513
Når jeg leser sånne: "Kursen gjenspeiler all relevant info i aksjemarkedet så kjøp heller indeks" så tenker jeg hvor bra at det er slike aktører man konkurrerer med. Så lurer jeg også på hva man gjør på et aksjeforum når det uansett ikke er noen andre poeng enn å kjøpe indeks :D
HrDuck
18.11.2024 kl 14:48
1505
Enda bedre for du glemmer at de allerede har eksisterende virksomhet. Den omsetter for ca en halv milliard årlig med 93% bruttomargin (ex royalties til ipsen, men tidsbegrenset her).
Noen vil alltid være sånn at selskapet er bra de dagene aksjen er opp og selskapet er dårlig de dagene aksjen faller. Det klages på ledelsen når det ikke skjer noe i aksjekursen uten hensyn til hva som skjer i selskapet. Jeg anser dette som kunnskapsløshet mer enn noe annet.
Noen vil alltid være sånn at selskapet er bra de dagene aksjen er opp og selskapet er dårlig de dagene aksjen faller. Det klages på ledelsen når det ikke skjer noe i aksjekursen uten hensyn til hva som skjer i selskapet. Jeg anser dette som kunnskapsløshet mer enn noe annet.
Gitarhelt1
18.11.2024 kl 14:35
1450
Kommer til å koste ditt og kommer til å koste datt
At folk fortsatt holder på med dette totalt urealistiske tullballet
All disse veddemålene går jo rett i dass
Hva med og heller kjøpe indeks og slutte å tro på disse farmaselskapene fra Norge
PHO har krakket helt sammen av en grunn
At folk fortsatt holder på med dette totalt urealistiske tullballet
All disse veddemålene går jo rett i dass
Hva med og heller kjøpe indeks og slutte å tro på disse farmaselskapene fra Norge
PHO har krakket helt sammen av en grunn
EnklestErBest
18.11.2024 kl 13:43
1434
Drittaksje...? Hva er da en god aksje...?
Photocure har fått 2 helseprodukter gjennom Fase III hvorav 1 av dem er en potensiell blokkbuster, dvs at potensialet er 20% av 1 milliard USD,eller 2,2 milliarder NOK.
Hexvix har allerede fått markedstilgang, og Cevira har vært inne til vurdering i overkant av 6 måneder.
Hvis ikke dette er en topp aksje, da er det ingen aksjer som er topp. Hva mener du kan være solidere enn å ha en blockbuster til vurdering for det kinesiske markedet.?
Dessuten endte de opp med en studie for hele verdensmarkedet, og fikk Cevira gjennom Fase III med glans.
Asieris som er samarbeidspartneren til Photocure har dessuten forlengst på plass alt som skal til for produksjon og salg fra dag 1 ved markedstilgang.
Dessuten har de tegnet samarbeidsavtale med den største distributøren av legemidler i Kina som utgjør 1/4 av verdensmarkedet for bruk av legemidler.
Holder du på aksjene dine her så tenker jeg de er verdt minst 200 ved utgangen av 2025, og 5-700 ved utgangen av 2026.
Photocure har fått 2 helseprodukter gjennom Fase III hvorav 1 av dem er en potensiell blokkbuster, dvs at potensialet er 20% av 1 milliard USD,eller 2,2 milliarder NOK.
Hexvix har allerede fått markedstilgang, og Cevira har vært inne til vurdering i overkant av 6 måneder.
Hvis ikke dette er en topp aksje, da er det ingen aksjer som er topp. Hva mener du kan være solidere enn å ha en blockbuster til vurdering for det kinesiske markedet.?
Dessuten endte de opp med en studie for hele verdensmarkedet, og fikk Cevira gjennom Fase III med glans.
Asieris som er samarbeidspartneren til Photocure har dessuten forlengst på plass alt som skal til for produksjon og salg fra dag 1 ved markedstilgang.
Dessuten har de tegnet samarbeidsavtale med den største distributøren av legemidler i Kina som utgjør 1/4 av verdensmarkedet for bruk av legemidler.
Holder du på aksjene dine her så tenker jeg de er verdt minst 200 ved utgangen av 2025, og 5-700 ved utgangen av 2026.
Redigert 18.11.2024 kl 13:50
peaf
18.11.2024 kl 06:13
1654
Denne viser litt hvordan du beskriver en ny nøkkel personell.
https://asieris.com/asieris-pharmaceuticals-appoints-joanna-zhang-as-chief-medical-officer/
" Med over 25 års erfaring i farmasøytisk industri, har Joanna hatt topplederstillinger innen klinisk forskning, medisinske anliggender og regulatoriske anliggender hos anerkjente nasjonale og internasjonale farmasøytiske selskaper som Hengrui Medicine, Sanofi Pasteur og Takeda Pharmaceuticals. Ved Hengrui Medicine fungerte hun som viseadministrerende direktør og sjef for den sentrale medisinske avdelingen, hvor hun ledet et team på nesten 600 medisinske fagpersoner og hadde tilsyn med 167 forskningsprosjekter. I løpet av sin periode i Takeda Pharmaceuticals var hun Head of Medical Affairs for Nord-Asia-regionen og visepresident for Global Medical Affairs, hvor hun formulerte og implementerte kliniske utviklingsplaner for nye produkter og akselererte utviklingen og lanseringen av nye produkter."
Uten tvivel en dame som kan jobben sin, til litt skillnad fra Schneider som var salgssjef i USA for en mindre million medisin. Mens de som kjøpte produktet ikke ville ha han med vidare på kjøpet.
Og sen kan man gjemføre meldingen om ansettelsen med PHO,s melding om ansettelse av ny strategidirektør, der navn og antall opsjoner var alt som blev opplyst.
Nå har jo Hallerberg kjøpt 150.000 egne aksjer, og ansetter nok ingen som bruker opp PHO,s penger uten at tilføre selskapet noe.
https://asieris.com/asieris-pharmaceuticals-appoints-joanna-zhang-as-chief-medical-officer/
" Med over 25 års erfaring i farmasøytisk industri, har Joanna hatt topplederstillinger innen klinisk forskning, medisinske anliggender og regulatoriske anliggender hos anerkjente nasjonale og internasjonale farmasøytiske selskaper som Hengrui Medicine, Sanofi Pasteur og Takeda Pharmaceuticals. Ved Hengrui Medicine fungerte hun som viseadministrerende direktør og sjef for den sentrale medisinske avdelingen, hvor hun ledet et team på nesten 600 medisinske fagpersoner og hadde tilsyn med 167 forskningsprosjekter. I løpet av sin periode i Takeda Pharmaceuticals var hun Head of Medical Affairs for Nord-Asia-regionen og visepresident for Global Medical Affairs, hvor hun formulerte og implementerte kliniske utviklingsplaner for nye produkter og akselererte utviklingen og lanseringen av nye produkter."
Uten tvivel en dame som kan jobben sin, til litt skillnad fra Schneider som var salgssjef i USA for en mindre million medisin. Mens de som kjøpte produktet ikke ville ha han med vidare på kjøpet.
Og sen kan man gjemføre meldingen om ansettelsen med PHO,s melding om ansettelse av ny strategidirektør, der navn og antall opsjoner var alt som blev opplyst.
Nå har jo Hallerberg kjøpt 150.000 egne aksjer, og ansetter nok ingen som bruker opp PHO,s penger uten at tilføre selskapet noe.
peaf
18.11.2024 kl 05:30
1647
Ja kursutvikklingen er det nok PHO som må ta på sin kåpe, informasjonen om Cevira og hva som skjer er under all kritikk. Før det første spredde de tvivel om Asieris hadde kompetanse og økonomi til at føre frem Cevira til en godkjenning. Når Asieris gjorde om studien fra lokal til global kom det ikke et ord fra PHO, det har jo store konsekvenser med at de måtte bruke mer tid på planering og godkjennings milepæler må anpasses til ny studieplan. Det tok ca et år innen PHO fikk det inn i rapporten med en diskret forandring i teksten, som bare de som var litt insatt gjorde at de kunde få det med seg. Milepæler på 190 mil usd vid blockbuster status døk opp på samme diskrete måte, tre år etter kontrakt inngåelse. Listen er lång men inget av Asieris positive nyhetsmeldinger om samarbeid eller satsninger for at stå klar med alt vid godkjenning er innformert i verken presemeldinger eller i presentasjonen som skal synliggjøre utvikkling og potensiale.
Var skal nye investorer finne innformasjon, i presentasjonen står det inget om hvor mye de kan få vid en godkjenning eller potensiale i royalty. I rapporten er det såvidt beskrivet men du skal vare interessert om du skal finne det. Hadde de lagt en link til Asieris halvårs presentasjon, så hadde enormt mye blitt forklart av potensiale men den gang ei. Cevira kommer det bekrefter samarbeidsavtalerne med Kreft orginissasjonerne i Kina, de lager ikke sånne uten den produkten det rør seg om.
Var skal nye investorer finne innformasjon, i presentasjonen står det inget om hvor mye de kan få vid en godkjenning eller potensiale i royalty. I rapporten er det såvidt beskrivet men du skal vare interessert om du skal finne det. Hadde de lagt en link til Asieris halvårs presentasjon, så hadde enormt mye blitt forklart av potensiale men den gang ei. Cevira kommer det bekrefter samarbeidsavtalerne med Kreft orginissasjonerne i Kina, de lager ikke sånne uten den produkten det rør seg om.
bravi
18.11.2024 kl 03:29
1663
Q3 var som tidligere presentasjoner, hakk i plata, den dårlige kursutviklingen fortsetter. Hva er det denne Kitchen driver med? Og styreformannen hva gjør han? Kan få inntrykk av at det ikke taes noen grep med utgiftene. DS, Coy og salgsteamet fortsetter å melke kua akkurat som tidligere, de skal liksom selge skop. Brukes kursutviklingen som referanse vil det neppe komme noen godkjenning for Cevira i nær fremtid. Dette case fremstår som en drittaksje
EnklestErBest
17.11.2024 kl 15:08
1878
For oss som har fulgt Asieris og flere av toppsjefene der tett, er vi ikke i tvil om at Cevira får godkjennelse og markedstilgang.
Tidsfristen for fasttrack går ut om ca. 2 uker, Det kan godt gå 1 måned eller 2 over, men sannsynligvis ikke mer.
Regner med at Peaf er fullastet slik som Hallerberg og meg selv.
Tidsfristen for fasttrack går ut om ca. 2 uker, Det kan godt gå 1 måned eller 2 over, men sannsynligvis ikke mer.
Regner med at Peaf er fullastet slik som Hallerberg og meg selv.
rockpus
17.11.2024 kl 15:00
1725
Det er svært få som investerer på forventninger i denne type aksjer for tiden. Dette som følge av alle kursmassakrene i sektoren gjennom de senere årene.
Men er det noen som kan tenke seg til hvilke argumenter som skulle kunne brukes for ikke å godkjenne Cevira? Er det i det hele tatt noen sider ved dette produktet som skulle kunne gi grunnlag for avslag??
Men er det noen som kan tenke seg til hvilke argumenter som skulle kunne brukes for ikke å godkjenne Cevira? Er det i det hele tatt noen sider ved dette produktet som skulle kunne gi grunnlag for avslag??
Gitarhelt1
17.11.2024 kl 14:49
1730
Kursen er vel så lav som den er fordi mange ikke tror Cevira blir godkjent. ? Hvis det hadde vært så og si bankers så hadde jo ikke kursen vært så lav
peaf
17.11.2024 kl 14:05
1773
Trump legger ikke toll på medisiner da får han hele medisin mafian på seg, han prøvde flere ganger i førre perioden at senke priserne da en del var mange ganger dyrere en i resten av verden. Men det gikk han bet på ville de ha medisiner var det bare at betale. Og du legger ikke toll på noe du vil ha. Og når Cevira vel kommer i salg er det bare omsettnings tall og netto tall som gjeller, da PHO får royalty etter omsettning. Cashbeholdningen er det nok ingen som bryr seg med.
EnklestErBest
17.11.2024 kl 13:59
1782
Hvem lager brorparten av bilene vi bruker i vesten og mye av det andre vi omgir oss med?
En handelskrig vil i løpet av 4 år ta USA tilbake til mellomkrigstiden. Derfor kommer en handelskrig til å slutte før den har begynt.
Med Trump ved rattet med den politikken han har utbasunert vil mye hjernetrust også forlate lamdet.
Alle land er avhengige av hverandre for ikke å bli satt kraftig tilbake.
En handelskrig vil i løpet av 4 år ta USA tilbake til mellomkrigstiden. Derfor kommer en handelskrig til å slutte før den har begynt.
Med Trump ved rattet med den politikken han har utbasunert vil mye hjernetrust også forlate lamdet.
Alle land er avhengige av hverandre for ikke å bli satt kraftig tilbake.
Redigert 17.11.2024 kl 14:07
rockpus
17.11.2024 kl 13:56
1783
Kina rammer jo ikke USA ved å avslå Cevira. Da rammer de derimot kun sitt eget behov!
Redigert 17.11.2024 kl 14:46
Fevang
17.11.2024 kl 13:30
1815
Sannsynligheten for en handelskrig med Kina anser jeg til å være sånn cirka 50/50. Slik Donald har ordlagt seg så blir det jo det, men om han gjennomfører det er jo en helt annen sak.
Påvirker det PHO? Ingen vet, men jeg tror ikke det. Men det kan kanskje gi hele aksjemarkedet en solid knekk - og da er det en viss fare for at PHO blir dratt med ned. Da ender det nok med at jeg kjøper enda flere.
Påvirker det PHO? Ingen vet, men jeg tror ikke det. Men det kan kanskje gi hele aksjemarkedet en solid knekk - og da er det en viss fare for at PHO blir dratt med ned. Da ender det nok med at jeg kjøper enda flere.
rockpus
17.11.2024 kl 12:44
1836
Med tanke på mulig handelskrig med Kina, så er det vel kun en fordel at Photocure er et Norsk selskap. Kanskje Kina ser det som spesielt viktig å opprettholde mest mulig handel og forbindelse med land utenfor USA og EU?
peaf
17.11.2024 kl 12:05
1874
Ja Kina gjør det, det er de som får eksportinntekter om det blir globalt salg. Og de land som har kvinner med HSIL gjør nok det og, det er nok ikke medisiner et handelskrig går utover.
Gitarhelt1
17.11.2024 kl 10:37
1940
Er det særlig trolig at Kina godkjenner utlisensierte produkter fra vesten neste år? Det kommer til å bli full handelskrig og masse spenninger
EnklestErBest
17.11.2024 kl 09:58
1986
De fleste som investerer i pharmaselskaper har brent seg en eller flere ganger, og derfor er det mange som ikke tar det for gitt at Cevira får markedstilgang, så også analytikere.
Det er nok noe av grunnen til at Photocure er priset så forsiktig.
Får Cevira godkjent, så vil derfor oppturen bli brutal.
Det er nok noe av grunnen til at Photocure er priset så forsiktig.
Får Cevira godkjent, så vil derfor oppturen bli brutal.
peaf
17.11.2024 kl 07:34
2071
Ja grunnen er vel at Schneider vil rette fokus på de store inntekterne han tilfører cashbeholdningen, om de nevner 100 tals millioner i milepæler og milliardinntekter i royalty så blekner Schneiders prestasjoner fullstendigt bort. Og det går jo ikke for en man med storhetsvansinne, men nå er det vel bare noen få som er imponered av non-cash inntekter.
Asieris aksjonærer er jo noen underlige skruer som følger børsen, de bryr seg ikke med hva Asieris presterer eller melder. Når Asieris kjøpte tilbake aksjer steg kursen minimalt så lenge de handla aksjer for at sen falle tilbaks etterpå, de kjøper ikke tilbaks aksjer om de ikke har nok penger eller trur verdien øker. Og hexvix godkjennelsen gav null respons i kina, fast Asieris stikker av med det meste av inntekterne. Den er jo ikke børsmeld om det er årsaken vites ikke.
PHO der imot har lagt nye aksjer, dels i opsjonsprogrammet og de store emisjonerne for oppkjøpet av Ipsen rettigheterne. Der fikk aksjonærerne bidra med ca 400 mil tilsammen, og Asieris har bidratt med ca 170 mil til nå og 106 mil var der når Schneider tok over. Hva har da Schneider og Hex/cys delen bidratt med, jo de har redusert cashbeholdningen kraftigt det er bare at regne. Nå er vi jo lykklige eiere av Ipsen rettigheterne som er vurdert til 240 mil og gir null avkasting.
Men at se på en stor cashbeholding som noe positivt når det er vi som betalt den, og det er en direkte negativt skapt cashbeholdning blir i mine øyner underligt.
Men Kevin Pan som har satset milliarder og byggt opp produksjonskappasitet og skaffet en salgspartner som dekker vart hjørn i kina, og får priser som en av de beste innovative 100 ledere i Kina og even selskapet har fått pris. Når de mener de har en enestående produkt, og eksperttisen er enig så er det nok for meg. Og alt går rette vei, fast lite tregt i bland.
Men det står i skarp kontrast til PHO der ledelsen solgte aksjerne de blev tildelt så fort som muligt, de måtte tvinge dem at beholde dem i 3 år innen de kunde selge dem. Det viste hva de trudde om sin egen verdiskapning, men Hallerbergs reduksjon i opsjoner gav økt cashbeholdning så det er alltid noe. Og sparker de hele gjengen nå så øker cashbeholdingen enda mer, da de må betale om de vil ha aksjerne til innløsningskurs. Men det haster det må skje føre Cevira godkjenning.
Asieris aksjonærer er jo noen underlige skruer som følger børsen, de bryr seg ikke med hva Asieris presterer eller melder. Når Asieris kjøpte tilbake aksjer steg kursen minimalt så lenge de handla aksjer for at sen falle tilbaks etterpå, de kjøper ikke tilbaks aksjer om de ikke har nok penger eller trur verdien øker. Og hexvix godkjennelsen gav null respons i kina, fast Asieris stikker av med det meste av inntekterne. Den er jo ikke børsmeld om det er årsaken vites ikke.
PHO der imot har lagt nye aksjer, dels i opsjonsprogrammet og de store emisjonerne for oppkjøpet av Ipsen rettigheterne. Der fikk aksjonærerne bidra med ca 400 mil tilsammen, og Asieris har bidratt med ca 170 mil til nå og 106 mil var der når Schneider tok over. Hva har da Schneider og Hex/cys delen bidratt med, jo de har redusert cashbeholdningen kraftigt det er bare at regne. Nå er vi jo lykklige eiere av Ipsen rettigheterne som er vurdert til 240 mil og gir null avkasting.
Men at se på en stor cashbeholding som noe positivt når det er vi som betalt den, og det er en direkte negativt skapt cashbeholdning blir i mine øyner underligt.
Men Kevin Pan som har satset milliarder og byggt opp produksjonskappasitet og skaffet en salgspartner som dekker vart hjørn i kina, og får priser som en av de beste innovative 100 ledere i Kina og even selskapet har fått pris. Når de mener de har en enestående produkt, og eksperttisen er enig så er det nok for meg. Og alt går rette vei, fast lite tregt i bland.
Men det står i skarp kontrast til PHO der ledelsen solgte aksjerne de blev tildelt så fort som muligt, de måtte tvinge dem at beholde dem i 3 år innen de kunde selge dem. Det viste hva de trudde om sin egen verdiskapning, men Hallerbergs reduksjon i opsjoner gav økt cashbeholdning så det er alltid noe. Og sparker de hele gjengen nå så øker cashbeholdingen enda mer, da de må betale om de vil ha aksjerne til innløsningskurs. Men det haster det må skje føre Cevira godkjenning.
Redigert 17.11.2024 kl 08:38
Fevang
17.11.2024 kl 01:31
2097
Merkelig stille fra PHO vedrørende Kina. Men så lenge peaf holder koken så er vi jo bra oppdatert lell - og takk for det! Kursen kommer når den kommer.
EnklestErBest
16.11.2024 kl 10:04
2329
Når ledelsen har en så lunken holdning til Cevira må det ligge noe personlig eller maktarroganse bak. Etter min mening holder det kursnivået alt for lavt ift potensialet. Men det vil bli desto mer fart i kursoppgangem når vi får offentlige meldinger om godkjenning, milepæler og potensiale. Det er også svært sannsynlig at søknaden til EUA ligger klar for innsendelse umiddelbart etter markedstilgang i Kina, og mulighetene for fasttrack i EU burde være store.
Redigert 16.11.2024 kl 10:06
EnklestErBest
16.11.2024 kl 09:48
2335
Jeg er helt enig.
Asieris bygger ikke opp både fasiliteter og et omfattende salgsdistribusjonsnett uten å være 100% sikre på at de får godkjenning og markedstilgang for Cevira.
Og en gigant som SPH Keyuan Trade ville ikke inngått en distribusjonsavtale med Asieris om Cevira vis det var det minste tvil om godkjenning og markedstilgang.
Asieris bygger ikke opp både fasiliteter og et omfattende salgsdistribusjonsnett uten å være 100% sikre på at de får godkjenning og markedstilgang for Cevira.
Og en gigant som SPH Keyuan Trade ville ikke inngått en distribusjonsavtale med Asieris om Cevira vis det var det minste tvil om godkjenning og markedstilgang.
peaf
16.11.2024 kl 06:09
2404
Jeg var sikker på at nå var de så nære en Cevira godkjenning at både PHO og analytiker skulle ta opp milepæler og potensiale med Asieris sin blockbuster uttalelse.
Men hva skjedde de fjerne det lille som var, og kommentaren med at godkjenning og de 11 mil usd var bare 50 % sannsynlig skulle inntreffe den var kvar. Er det PHO,s og analytiker sin måte at synliggjøre verdierne i selskapet, som er en av de viktigaste oppgaver de har. Har de vart i kontakt med Asieris og fått svar på at de og mener sannsynligheten er 50 % sjanse for godkjenning.
Det trur jeg ikke, det er noe Schneider har formiddlet til Holom, han kan ikke selv bare fjerne milepæler og sannsynlighet for godkjenning uten noen reell begrunnelse.
At vi er der snart når Asieris må betale de 11 mil usd eller levere rettigheterne for Kina tilbaks har ikke Schneider fattet og ikke innformert verken investorer eller analytiker om. Inger Fener Hegglund som lagte avtalen blev jo fjerned da hon var betydligt mer kunnskapsrik og mye mer flinkere som ledere en Schneider, det kunde han ikke ha noe av men da forsvant den ende som kunde kontrakten. Og de gjøkerne som er der nå er bare lakejer til schneider som ikke har kompetanse på sånt.
Per i dag virker det som Schneider systematiskt er i mot at informere om alt som kan resultere i store inntekter som han personligen ikke genererer. Det viser jo hans innstillning om strategisjefen Ryan Kitchen som aldri blir nemt med et ord, ende gang var vid hans opsjonstildelning som er meldepliktig og de var nøtt at melde. Han er sikkert overlegen Schneider i det meste og da eksisterer han ikke i Schneiders øyner.
Jeg mener vi tryggt kan lute oss tilbake og vente på Ryan Kitchen og hans bidrag før at skape lønnsomhet før det kommer.
Og fremfor alt kan vi innrikta oss på at Cevira godkjenning kommer snart og denne gjengen kaster seg over lanseringen i Kina.
" Med et distribusjonsnettverk som spenner over 31 provinser, kommuner og autonome regioner i Kina, kobles det til mer enn 1300 distributører, over 2300 sykdomsforebyggings- og kontrollsentre på distrikts- eller fylkesnivå, og mer enn 100 000 detaljapotek. Med sine enorme ressurser og profesjonelle evner er SPH Keyuan Trade forpliktet til å levere tjenester av høy kvalitet til internasjonale kunder."
Har Asieris lurt dem at de skal få selge noe som ikke blir godkjent, trur ikke det.
Den her begravningsstemningen de leverer nå og fjerner forventninger til Cevira er det for at de kjenner at de er på vei ut.
Har Hallerberg vart klar i sin tale og gitt dem beskjed om at de presterer alt før dårligt for at det skal vare akseptabelt.
Det er bare at stoppe Schneider og analytiker ner i cashbeholdingen, der kan det se ut som de har noen verdi men vi vet bedre.
Men hva skjedde de fjerne det lille som var, og kommentaren med at godkjenning og de 11 mil usd var bare 50 % sannsynlig skulle inntreffe den var kvar. Er det PHO,s og analytiker sin måte at synliggjøre verdierne i selskapet, som er en av de viktigaste oppgaver de har. Har de vart i kontakt med Asieris og fått svar på at de og mener sannsynligheten er 50 % sjanse for godkjenning.
Det trur jeg ikke, det er noe Schneider har formiddlet til Holom, han kan ikke selv bare fjerne milepæler og sannsynlighet for godkjenning uten noen reell begrunnelse.
At vi er der snart når Asieris må betale de 11 mil usd eller levere rettigheterne for Kina tilbaks har ikke Schneider fattet og ikke innformert verken investorer eller analytiker om. Inger Fener Hegglund som lagte avtalen blev jo fjerned da hon var betydligt mer kunnskapsrik og mye mer flinkere som ledere en Schneider, det kunde han ikke ha noe av men da forsvant den ende som kunde kontrakten. Og de gjøkerne som er der nå er bare lakejer til schneider som ikke har kompetanse på sånt.
Per i dag virker det som Schneider systematiskt er i mot at informere om alt som kan resultere i store inntekter som han personligen ikke genererer. Det viser jo hans innstillning om strategisjefen Ryan Kitchen som aldri blir nemt med et ord, ende gang var vid hans opsjonstildelning som er meldepliktig og de var nøtt at melde. Han er sikkert overlegen Schneider i det meste og da eksisterer han ikke i Schneiders øyner.
Jeg mener vi tryggt kan lute oss tilbake og vente på Ryan Kitchen og hans bidrag før at skape lønnsomhet før det kommer.
Og fremfor alt kan vi innrikta oss på at Cevira godkjenning kommer snart og denne gjengen kaster seg over lanseringen i Kina.
" Med et distribusjonsnettverk som spenner over 31 provinser, kommuner og autonome regioner i Kina, kobles det til mer enn 1300 distributører, over 2300 sykdomsforebyggings- og kontrollsentre på distrikts- eller fylkesnivå, og mer enn 100 000 detaljapotek. Med sine enorme ressurser og profesjonelle evner er SPH Keyuan Trade forpliktet til å levere tjenester av høy kvalitet til internasjonale kunder."
Har Asieris lurt dem at de skal få selge noe som ikke blir godkjent, trur ikke det.
Den her begravningsstemningen de leverer nå og fjerner forventninger til Cevira er det for at de kjenner at de er på vei ut.
Har Hallerberg vart klar i sin tale og gitt dem beskjed om at de presterer alt før dårligt for at det skal vare akseptabelt.
Det er bare at stoppe Schneider og analytiker ner i cashbeholdingen, der kan det se ut som de har noen verdi men vi vet bedre.
skadi
15.11.2024 kl 22:10
2506
Lurer på hvor lenge vi må leve med Helan og Hallan?
Hvor mange prosent må vi har for å lage litt bølger, var det fem prosent?
Orker snart ikke lenger å vente på Hellerberg og Kitchen heller. De virker nesten like tafatt som Dick & Doof.
Hvor mange prosent må vi har for å lage litt bølger, var det fem prosent?
Orker snart ikke lenger å vente på Hellerberg og Kitchen heller. De virker nesten like tafatt som Dick & Doof.
Redigert 15.11.2024 kl 22:11
Merlin
15.11.2024 kl 21:27
2478
De kan ta med CFO Erik Dahl i samme slengen. Han vil jo ikke betale utbytte, enda de har nesten 300 mill på konto. Og begrunnet med at de trengte de 25 mill til scopet til Wolf? Fyren er jo direkte aksjonærfiendltig, og redd for at han ikke skal få nok i lønningsposen fremover. Ikke har han vært flink med OPEX heller. Få inn en feiekost som CFO! Pho bør uten videre kunne dele ut halvparten av cashen dvs 5 kr. aksjen omgående. Det vil være en aksjonærvennlig politikk.
Det er våre penger de sitter og sover på! Del ut 150 mill og la ledelsen kjenne at det blåser litt.
Det er våre penger de sitter og sover på! Del ut 150 mill og la ledelsen kjenne at det blåser litt.
Redigert 16.11.2024 kl 00:58
peaf
15.11.2024 kl 15:29
2560
Ja når det gjeller Schneider som begynte 1 november 2018 så har omsettningen økt fra lave nivåer, da det ikke behøvs mange enheter ekstra for en økning. Den var på 97 mil 2019 i US som var første hele år han styrte, men Bellete var salgssjef frem til høsten en gang. Men når det er sagt så er det ingen som levert større underskudd i Hex/cys delen en han har, det er bare Cevira milepæler som har reddet han fra katastrof resultater. Hallerberg har tatt fra han ca 200.000 opsjoner og hente inn Ryan Kitchen så vi er nok snart kvitt problemet Schneider og de som selger knappt 0,2 scope var i kvartalet.
I år blir vel omsettningen på ca 200 mil som du seier men de går og ca 23 mil i minus i us, vilket gjør at de taper like mye penger nå som da. Og i 2020 og 21 tapte de enda mer. Jeg kommer ikke savne han for han har vart ekstremt dyr for PHO.
I år blir vel omsettningen på ca 200 mil som du seier men de går og ca 23 mil i minus i us, vilket gjør at de taper like mye penger nå som da. Og i 2020 og 21 tapte de enda mer. Jeg kommer ikke savne han for han har vart ekstremt dyr for PHO.
HrDuck
15.11.2024 kl 14:25
2606
Jeg skal ikke kaste meg på debatten om for eller imot dagens ledelse (og da spesielt DS). Men for litt balanse i det... Når DS tok over som sjef i pho hadde de en årlig Us omsetning rundt 40 mill nok (2017). Nå omsetter de for ca 200 mill i US og tallene veksten er fortsatt intakt. Vi mangler gode tall for Europa siden det var Ipsen frem til slutten av 2020. Jeg tenker at selskapsverdien helt klart øker med omsetningen. Ja, valuta spiller en viss rolle, men det forklarer bare en liten del. Razor-razorblademodellen har vi hørt om. For hver ny klinikk eller hvert nytt sykehus som har scope tilgjengelig så øker potensiell omsetning og dermed verdien på selskapet.
peaf
15.11.2024 kl 14:19
2617
Ja enligt avtalen er de nøtt at betale nå i år uansett om de vil beholde rettigheterne, men jeg trur ikke PHO bruker det når de vet hvor nære de er. Og jeg trur og at det er godkjennt føre nyttår, men det var en sikkerhets klasul som garanterte at Asieris var nødt at gjøre jobben sin. Men man skal vare klar over at det i utgangspunkten var når planerne var to studier en i Kina først og EU og USA der etter. Nå er jo studien i Europa avklart og redo for at søke godkjenningen nå i Q4 og med kina godkjenningen i ryggen som de venter på er det nok en smal sak at få Cevira godkjent i Europa.
Skal tillegge at Schneider trudde de fikk betalningen uansett når de kom til tidsfristen, men Asieris kunde avslute prosessen og betalninger når som helst under veis om de ikke var fornøyd med utvikklingen og gi tilbake rettigheterne.
Skal tillegge at Schneider trudde de fikk betalningen uansett når de kom til tidsfristen, men Asieris kunde avslute prosessen og betalninger når som helst under veis om de ikke var fornøyd med utvikklingen og gi tilbake rettigheterne.