Strategisk globalt samarbeid

sokaratest
PHO 15.07.2024 kl 18:08 55831

Photocure and Richard Wolf Enter into Agreement to Develop a High-Definition Flexible Blue Light Cystoscope for Global Commercialization
skadi
26.10.2024 kl 09:34 3061

Peaf, hvordan oppfatter du Asieris sine Blockbuster uttalelser? Er de relatert kun til det kinesiske markedet, eller gjelder de world wide? Jeg mener Asieris snakker om Kina alene.
SørenE
26.10.2024 kl 10:34 3006

Hej

Fredag bekendtgjorde Asieris at FDA havde godkendt deres fase I/IIa for avanceret Solid Tumors.
Tænker bare lidt at det kan have noget med opgangen på 8% i Kina i går.

Bliver spændende med Q3 næste uge.

https://asieris.com/asieris-received-fda-ind-approval-for-a-novel-usp1-inhibitor-for-the-treatment-of-advanced-solid-tumors/

Dansken
peaf
26.10.2024 kl 10:40 2998

De presiserer ikke at de skal oppnå blockbuster salg i enbart Kina, og det er vel klokt så har de æren i behold om de ikke klarer det. Men at det blir det globalt burde vel vare uten tvivel, men ser man til antalet HSIL pasienter i Kina så er det store muligheter for blockbuster salg i selve Kina. Men vi for nok ingen spesifik guiding før etter godkjenning.
sokaratest
26.10.2024 kl 11:33 2946

Asieris har en offensiv spillestil mens PHO spiller mer drillofotball - begge stilarter kan gi gode resultater. Asieris rigger seg for WW dominans i flere segmenter og vil nok tenke at PHO inngår i denne strategien
Redigert 26.10.2024 kl 11:33 Du må logge inn for å svare
heilo888
26.10.2024 kl 13:05 2892

Mange år før Asieris kom inn i bilde poengterte tidligere CEO Ketil Hestdal i Photocure flere ganger at Cevira hadde blockbuster-potensiale.
Hestdal var CEO frem til sommeren 2018 og var en litt forsiktig person som ikke akkurat kunne beskyldes for å overdrive.
Redigert 26.10.2024 kl 13:06 Du må logge inn for å svare
HrDuck
27.10.2024 kl 02:23 2699

Jeg tar gjerne feil, kanskje er det de som frekventerer pubene på Aker brygge som har rett. Kanskje er jeg arrogant men jeg tror ikke de har forstått verdi pr i dag. Men har jeg rett så vil det vise i løpet av ikke så lang tid.

Edit: eier, har kjøpt, vil kjøpe mer
Redigert 27.10.2024 kl 02:26 Du må logge inn for å svare
peaf
27.10.2024 kl 05:02 2659

Ja Hestdal spådde blockbuster salg i USA og Europa tilsammen, kina var ikke med i den spådommen av visse årsaker. Vi minns Edisons og Nornes analyser etter avtaleinngåelse med Asieris der de gav dem 40 til 50 % at lykkes i Kina og 20 til 25 % sjanse at lykkes globalt, og det var med informasjon fra Schneider og co som de kom frem til de muligheterne. Nå er det jo fler pasienter i Kina en i Europa og USA tilsammen, vilket gjør at Kina har blockbuster potensiale alene om man gjemfør de to markederne. Sen har du resten av Asia med India, Japan, Sørkorea og mange fler, som og er en potensiell blockbuster kandidat.

Med det som bakgrunn så skal det mye til at Asieris påstand om Cevira som blockbuster produkt ikke skal slå til, de ser vel problemen med at produsere og markedsføre og selge produktet alene i verden. På hjemmesiden står jo fortsatt Sinopharm som samarbeidspartner med markedsføring og salg, og de har jo alle resurser som behøvs. Men om de vil ha et selskap som partner som ikke er fra kina vilket kan vare lurt i disse tider, så kan det vare en meget god løsning da det gjeller at utnytte patentskyddet maksimalt mens du har det.

Vi ser jo at de mangler ikke fremtidsplaner globalt og de har begynt ansette folk som kan forverklige dem, og man kan ikke annet en se lyst på alt det de gjort hittils.
peaf
27.10.2024 kl 15:58 2420

Her er en artikkel om hva Cevira kan gjøre for nytte i kampen mot livmoderhals kreft. En enkel og så godt som riskfri behandling må bli førstevalg mot HSIL.
https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-internasjonal-kreftstudie-forbauser-forskere-men-i-norge-har-vi-allerede-et-bedre-livmorhalsprogram-forklarer-forsker/s/5-95-2071199
bravi
30.10.2024 kl 09:54 1999

Man kan lure på hva kursen hadde vært i dag med Hestdal som CEO, vil tro noe over 100kr og det før godkjenning av Cevira.
JosefK
30.10.2024 kl 09:58 1987

Antakelig 0 kr. Hestdal var mektig upopulær da han fikk sparken.
heilo888
30.10.2024 kl 11:05 1913

Hadde flere samtaler med Hestdal som var en hyggelig kar. Men desverre nok ikke den rette Ceo til å føre Photocure videre til en større satsning så har ingen tro på høyere aksjekurs med han ved roret.
Dan Schneider ikke perfekt som leder men bedre enn Hestdal i denne fasen av selskapet.
peaf
30.10.2024 kl 11:16 1893

Ja nå har styret som sparke han fått sparken og de som valgte styret som sparke ham har kastet inn håndklæt. Da det styret de valgte var uduglige og ansatte en som var enda mer uduglig som CEO. Det blir bra da siste rest Schneider og får sparken, den prosessen er reden påbegynt og vil vise seg meget snart. Men det har vart en meget kostsam lærdom, men Asieris og Cevira er der takk vare Hestdal og blir den store vinneren til sist.
EnklestErBest
30.10.2024 kl 11:16 1891

Uten fnugg av tvil er photocure aksjen sterkt underpriset. Kursen var 150 når ingenting var avklart, og etter de har fått begge kandidater gjennom Fase III, og Cevira har vært inne hos godkjenningsmyndighetetene i snart 6 måneder, og Hexvix I godt over 12 måneder står kursen i 50. Største aksjonær er inne på rundt 120, og ingen må tro at de godkjenner et oppkjøp på under 200. Jeg tror mest på et oppkjøp iløpet av 2025 på 200 +.
Håper på noen avklaringer rundt Cevira ved Asieris Q3 imorgen.
Redigert 30.10.2024 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
peaf
30.10.2024 kl 12:15 1810

Ja nå er det i stort sett økonomer som komt inn i styret nylig og en anonym strategisjef som har bedre betalt en Schneider og er økonom. De vet nok hva 20 % av en blockbuster proodukt er verdt, og hva man gjør med en satsning på vekst som er totalt olønnsom. Trur det blir litt større tall en du antyder og ikke blir det oppkjøp men utbytte som gjeller fremover.

Har sett Q3 rapporten til Asieris men den var på kinesisk og bare en masse tall, vi får håpe det kommer en på engelsk og mer som en presentasjon som sist.
EnklestErBest
30.10.2024 kl 12:26 1788

Google har blitt ganske bra på oversettelse av kinesisk til engelsk.
JosefK
30.10.2024 kl 12:49 1747

Er den nå det? Kursen gjenspeiler hva kjøper er villig å gi. Og det er ingen som har meldt seg til å holde den høyere. Så jeg tenker kursen er helt rett.
EnklestErBest
30.10.2024 kl 13:20 1701

Hvis denne prisingen fortsetter vil noen og hver gå skoene av seg når Asieris via Photocure melder markedstilgang for Cevira.
Dette er en aksje som mange har blitt lei av og derfor selger seg ut på oppløpet. Aksjen gikk 50% den dagen det ble kjent at Cevira hadde kommet gjennom godkjent fase III, og klatret senere opp til 72. Jeg holder min påstand at aksjen er betydelig underpriset og skulle etter all logikk vært priset over 100 nå når det bare er tiden og veien til helt andre kurser på oppsiden.
Redigert 30.10.2024 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
JosefK
30.10.2024 kl 15:11 1596

Men da er Det jo bare å selge bikkje og kjerring, låne til Pipa og cashe inn. Problemet ditt er at du er nokså alene. Jeg tenker det er enda mer som kommer ut når det går opp for rakettgutta at det ikke blir noen akselerert markedsføringstillatelse. Bruker å bli sånn etter månedsvis med pisshaussing.

skadi
30.10.2024 kl 15:51 1557

Dårlig humør på deg i dag JosefK?
Kanskje du få rett og kan handle Photocure til ca samme kursleie som AZT til og med.
For meg spiller det ingen rolle om jeg må vente et år til, selv om haussere gjerne må få rett. 😃
peaf
30.10.2024 kl 16:01 1547

Dette er jo noe som ikke er kommunisert fast Asieris mener Cevira er en blockbuster produkt.
" Initiation of patient dosing for a second indication of Cevira and approvals for such an indication in China, Europe, and the U.S. would trigger additional aggregate development and regulatory milestone payments of up to USD 16.0 million to Photocure. The Company is also eligible to receive royalties between 10% and 20% of global sales based on the achievement of certain sales thresholds, as well as cumulative milestone payments up to USD 190.0 million associated with global sales, with a significant portion of those milestones being triggered if the product achieves blockbuster status. "

Nå eier jo Asieris rettigheterne til Cevira og har gjort grundige markedsundersøkelser i Kina. Vi får vel feste lit til at de er de mest kompetente til at se potensialet til Cevira. Om man legger avtalen som grunn for sine meninger så er vel ikke undervurdert og underkomunisert direkte feil, sen om man trur at Asieris ikke er kompetente nok at se det reelle potensialet eller om det ikke blir godkjent. Så er det totalt motsatt hva den Kinesiske medisinske eksperttisen mener, de deler ikke ut priser for at det er morro. Sen er det bare og regne om man forstår det som står i avtalen.
Redigert 30.10.2024 kl 16:03 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
30.10.2024 kl 16:59 1468

I mine øyne er det bare et tidsspørsmål før denne reprises til mange ganger verdien vi ser i dag. Har ståltro på Photocure,og dagens pris forsvares uansett hva fremtiden bringer. Jeg er nok en av de som også tror selskapet blir kjøpt opp, men jeg håper det ikke skjer. Da må iallefall budet være så godt at en ikke kan si nei.
såpe i øynene
30.10.2024 kl 17:00 1469

3 siders artikkel i BA i dag om blærekreft.
EnklestErBest
30.10.2024 kl 17:27 1422

Er aksjen pisshauset ??
Hvorfor sto kursen 150 uten den minste avklaring ?
Jeg behøver ikke selge noe som helst. Har levd utelukkende av handel med aksjer og derivater siden 2. mai 2020, og tidligere på hobbybasis fra januar 1991.
Redigert 30.10.2024 kl 17:35 Du må logge inn for å svare
JosefK
30.10.2024 kl 18:30 1366

Ja, den er pisshausset. Det var ikke meg som ga 150 kr. Så jeg kan ikke svare for de som gjorde det.

Spør deg sjøl hva som er avklart. Egentlig ikke allverden. Det har blitt ropt ULV tidligere noe som førte til at Hestdal måtte gå. Og det er ikke strie strømmer av cash å måle suksessen i. Kursen kunne vært halvert for å komme ned til verdien av boka. Og den kunne vært halvert enda en gang (og mer til) som er kontantbeholdningen.

Det er ingen risikovilje i dagens marked. Framtidig kontantstrøm betyr null. Så hvorfor betale for en objektivt sett dyr aksje når man kan kjøpe aksjer som i det minste gir 10-20% direkte avkastning?

peaf
31.10.2024 kl 03:36 1206

Det får stå for deg, du har jo skrytt over Schneider gjentatte ganger fast alle tall har vist det motsatte.

Men nesten alle vet at i biotek må man vare inne når produktet blir godkjent om man vil oppleve den store reisen, spesielt når det er en ny medisin i et kjempemarked. Cevira og Asieris har jo innfridd på alle punkter hittils, det har gått litt lengre tid en vi amatører forutsåg. De vart vel drygt et år forsinket når de forandre studien til global i steden for lokal, men tar vel igjen et par år nå da den Europeiske delen og er fullført. Resultaten og signifikante fakta er kjente og viser en klar førdel i behandlingen som garanterer en godkjenning, og den kommer snart om de følger de regler som myndigheter krever.

Men kursen er 6 kr mindre i dag en når avtalen blev inngått 2019, det er jo ene og alene Schneiders feil som ikke med et ord nevner noen verdi av avtalen. Asieris har jo guidet et salg på 500 til 800 mil usd i enbart Kina, det burde jo vare beskrevet i presentasjonen til PHO det er det som er meningen med guiding.
Fakta er i alle fall at studien beviste signifikant respons på medisinen, og markedet er enormt og ingen kjent terapuetisk konkurrent i sikte.

Da gjenstår bare spørsmålet når godkjenningen kommer, og om Cevira er en blockbuster produkt som Asieris beskriver det.
Og fremfor alt valget om man vil vare innvestert når saker og ting skjer og få med seg oppturen som Asieris har bekreftet kommer med sine satsninger og forberedelser.
HrDuck
31.10.2024 kl 08:56 1060

Det må være vondt å kjempe så mye med egne følelser. Men når man hevder at fremtidig kontantstrøm betyr null så bør man gjerne kjempe enda litt hardere. Fundamentale ting forsvinner ikke over tid selv om perioder kan være preget av irrasjonalitet. Så kan man enten benytte seg av mulighetene det gir eller man kan bruke det som kilde til irritasjon.
EnklestErBest
31.10.2024 kl 12:16 946

Peaf.
Ja, nå er det kun ca. 1 måned igjen før det er for sent med fasttrack for Cevira. Jeg tror vi har godkjenning for markedstilgang innen rundt 1. desember men har vi ikke det, så kan det bli en tøff ventetid. detkan i verste fall gå ytterligere ca. 11,5 måneder før markedstilgang er i boks.
I så tilfelle får vi håpe at Hex/Cys kommer til å øke omsetningen betydelig, og at det går raskt med nyutviklede HD-scop.
For uten større investorer som vil inn mens vi venter så kan kursen igjen komme tilbake til 40, og kanskje 30. 1 årer lang ventetid uten å tjene penger hvis Cevira ikke får priority status.
peaf
31.10.2024 kl 12:46 915

Jeg tror ikke de lagt og ansatt et salgsteam for at de skal sparke grus i et år, de har nok fått signaler om noenlunde behandlingstid for godkjenning. Og jeg er ganske sikker på at de vil ha kina godkjenningen med i EMA søknaden, og den skulle de sende in nå i Q4 etter de først sa i Q3. Jeg savner den engelske presentasjonen, kansje det er noe de vil ha avklart innen de publiserer den. Vi har og jokeren Ryan Kitchen som dykker opp når som helst, men uten nyheter så kan kursen ligge og vake rundt 50 et tag.
Men det er mye som tyder på at godkjenningen kommer vilken dag som helst, det er klart Asieris har fått antatt behandlingstid fra myndigheterne og agerer etter det som de blitt forespeilet..
skadi
I dag kl 10:45 370

Jaggu, kom Hexvix godkjenning før Cevira. Bra det også, men noe overraskende kanskje?
peaf
I dag kl 11:26 276

Ja jeg har sagt det før jeg trodde ikke Hexvix skulle ta 18 mnd at få godkjent, og hva forteller dette om Cevira plutsligt er det bare godkjent uten førvarning. Men mange forstår ikke helt hvordan det fungerer, og Hexvix har fått godkjent refusjon i kina for behandlingen for lenge siden.
sokaratest
I dag kl 11:36 247

Vil godkjenningen medføre milestone utbetaling ?
heilo888
I dag kl 11:45 220

1 mill usd rett på bunnlinjen mener jeg det blir.
Redigert i dag kl 11:46 Du må logge inn for å svare
peaf
I dag kl 12:04 171

Det er vel sagt 1,4 mil usd, men Schneider har fortsatt ikke klart opplyse om royalty avtalen. Det burde vel vart gjort for lenge siden.
skadi
I dag kl 12:16 133

Han Schneider kan da ikke rekke alt Peaf. 😁
sokaratest
I dag kl 12:23 116

Jeg ser markedsføringstillatelsen betinger godkjenning av HW fra Wolf - hva mener dere om dette? Mener også at kineserne har på gang noe egenutviklet utstyr. Uansett ser jeg på denne godkjenningen som enda en innløst forutsetning for et helt eller delvist oppkjøp. Feks kan man dele PHO i to selskaper ett for Cevira og et for Hexvix
Redigert i dag kl 12:49 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
I dag kl 12:37 87

Burde strengt tatt nærmet seg 100 lappen nå, men vi får smøre oss med tolmodighet. Bare et tidsspørsmål før denne eksploderer oppover.